logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » Od czego sztywny most do warszawy z silnikiem scorpio 2,9 cosworth z 1993 r. ze skrzynią manualną

Od czego sztywny most do warszawy z silnikiem scorpio 2,9 cosworth z 1993 r. ze skrzynią manualną

Witam. Blisko rok temu kupiłem warszawę i zamontowałem w niej silnik od forda scorpio 2,9 cosworth z 1993 roku z manualną skrzynią. Prace mi się zatrzymały i mam straszny dylemat, mianowiecie od czego zapodać do tego sztywny most, żeby mieć układ napędowy jak najbardziej zbliżony do scorpiaka (nie chciałbym stracić ani na mocy ani na szybkości) a nie mam bladego pojęcia jakie przełożenia mają mosty od coswortha i zwykłych v6. Pozdrawiam i proszę o rady.

jacek_hotroad / 2007-08-31 12:26:51 /


Majlepiej most od volvo 960, 740 itp

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-08-31 12:32:09 /


i spadochron zeby te 1.5t stali zatrzymac tymi super hamulcami bebnowymi jak rozbujasz sie z tym cossim.
dobry most w warszawie/zuku/lublinie spokojnie wytrzyma moc tego silnika, tylko musisz sobie przeliczyc przelozenie dyfra i wielkosci kol. czy sie uda tak zmontowac.

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-08-31 13:08:59 /


a czemu sztywny most? jak rzeźba to dyfer tez od 24v, Zepek pokazał jak to się robi ;)

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-08-31 13:12:49 /


heh, w sumei rozjechany masz racje ;) taka metaloplastyka. miejsca jest tam na tyle zeby cale zawieszenie wcisnac.

tylko wtedy przednie zawieszenie tez trzeba by przerabiac zeby kola takie same zamontowac (conajmniej piasty o ile sie uda).

najlepiej ta przerobka kompleksowa zeby zawieszenie bylo dostosowane do mocy silnika a zwlaszcza hamulce.

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-08-31 13:18:28 /


KAMEL - Volvo 960 w 90% przypadków ma niezależny zawias z tyłu. Zostaje 740/940, ale on jest do Warszawy za szeroki o jakies 60mm. Z kolei 140/160/240/260 jest o prawie 50mm za wąski.
Hotoroad - idealnie pasowałby od Opla Commodore z lat 1972-85, który ma rozstaw kół 140cm i seryjnie wytrzymywał 6-cylindrowe 3-litrówki. Trzeba tylko przerobić uchwyty zawieszenia [Opel jest na spiralach, Volvo zresztą też] i rozstaw śrub mocujących felgi.
No i główny problem - ile takich mostów od Commodore wala się po szrotach IV RP ?
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-08-31 13:52:33 /


Od żukiety bedzie idealny ;) Dostępność bierze górę nad trwałością :D

Mysza liil (EM) / 2007-08-31 13:59:53 /


od żukiety mam wała napędowego przy V8 daje rade ;)

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-08-31 14:35:45 /


Jakbyś chciał jednak przeszczepić wahaczowe zawieszenie to wiem gdzie jest od Senatora A 3,0.Silnik też by się znalazł,miał on być własnie zapodany do Warszawy ,ale projekt umarł.

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-08-31 17:04:41 /


ile za te 3.0 ??

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-08-31 19:01:59 /


A co myślicie o moście od wołgi tej ostatniej nie wiem jaki ona tam miała symbol, albo od suzuki vitery? czy tych mostów było by podobne do scorpio?

jacek_hotroad / 2007-08-31 19:02:57 /


czy przełożenia tych mostów są porównywalne z cosworthem?

jacek_hotroad / 2007-08-31 19:04:10 /


a ja to proponuję zawsze i wszędzie do każdego "kit-cara"

XJS, szybki, szpera, łatwy w instalacji, ultra wytrzymały, ultra ciężki :-)

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-08-31 19:11:02 /


jeżeli do warszawianki, to polecam most od patrola hiszpana. Jeżeli będzie od nieco droższej wesji to będzie miał szperę 30%.
Co do przełożenia, to nie schodź poniżej 4,1, bo nie rozpędzisz tego kloca (opór powietrza skutecznie pożre moment obrotowy kosiarki). Wykorzystuj fakt, że kosiarka lubi obroty.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-08-31 19:41:07 /


Wołga - nie wiem. Vitara pasowałaby przełożeniem, szerokością i rozstawem szpilek 5x140mm. Ale na pewno nie wytrzymuje momentu kosiarki V6 24v. Patrol ma bębny na 6 śrub i za krótkie przełożenie [na V biegu nie wyjdziesz ponad 170 km/h, choć może dla Wawki to juz dosyć ;) ]...
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-08-31 20:23:46 /


Kumpel Ma przedostatnią wołgę z nissanem 3.0 24v z automatem jeszcze się nie uporał z zatrzymywaniem auta więc nie jeździ ale z mostem nie przewiduje problemów.

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-08-31 20:37:38 /


no tak jak wspominalem wczesniej zanim sie ta kupe zelaza rozpedzi trzeba pomyslec jak to zatrzymac. bo wsadzic ten silnik i dyfer z ktorym pojedzie 200km/h to nie sztuka, ale zeby dorgi hamowania nie miala jak tankowiec to juz troche wieksza. hamulce w warszawie/zuku sa dobre jak sie jezdzi po placu, albo na pusto 60km/h, a jezdzilem bardzo dobrym zukiem. przy wiekszych predkosciach wiadomo co jest. zimowy ABS w standardzie ;)

mysle ze jakas skladanka przedniego zawieszenia z warszawki(belka) z zawiecha z scorpio i/lub granady by byla dobra opcja. (wahacze i piasty), choc moze hamulce od transita byly by bardziej adekwatne.

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-08-31 21:06:49 /


dobra leszek, co ma piernik do wiatraka, wątek dotyczy mostu i to gość chciał sie dowiedziec, niech nawet kotwice sobie przykręci i bedzie ją wyrzucał przez okno jak sie bedzie chciał zatrzymać, poradz mu lepiej jaki most ma zastosować...

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-08-31 21:22:07 /


co do mostu doradzilem juz wczesniej, ze jesli z przelozenia i wielkosci kol wyjdzie dobrze to nada sie standardowy most z zuka(wolniejszy) albo warszawy(szybszy) tudziez z "malego" lublina.

mowilem tez tak jak Rozjechany sugerowal zeby zalozyc pokombinowane zawieszenie ze scorpio wtedy problem przelozen i predkosci odpadnie, tylko ze trzeba bedzie tez przerabiac przod zeby kola byly takie same.

i na koniec mowilem o tym ze majac +200KM pod maska, trzeba miec dobre hamulce, wiec przydala by sie modyfikacja przedniego zawieszenia.

tak sie sklada ze warszawe tez mam.

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-08-31 21:30:50 /


tachu w sprawie 3,0 na priv zapraszam

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-01 06:56:45 /


Widziałem kiedyś żuczka z zawieszeniem od tranzita z motorkiem 2.0 . Gość mówił że ma jeszcze warszawkę i rozbitego tranzita , i że też przeszczepia zawieczenie . W żuku z tyłu miał koła bliźniami , bardzo wysoką i długą plandekę i woził styropian .

Jac Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-09-01 10:05:07 /


A jakie konkretnie ma przełożenie dyfer od scorpio v6? jeśli ktoś wie albo ma możliwość sprawdzić to był bym wdzięczny za to info bo miał bym jakiś punkt zaczepienia... z pozdrowieniami dla wszystkich

jacek_hotroad / 2007-09-01 11:21:17 /


Dyfry Scorpio występowały w siedmiu specyfikacjach.

Jako 7-calowe :
U=47/13=3.62 dla silników 1.8/2.0 Pinto, 2.8V6 oraz 2.9V6 tylko w wersji 4x4
D=47/12=3.92 dla silników 2.0DOHC 8v do 1994 r.

Jako 7.5-calowe :
A=37/11=3.36 dla silnika 2.5TD Peugeot
3=40/11=3.64 dla silników 2.4V6 i 2.9V6 (także 24v) RWD oraz 2.5TD VM
9=43/11=3.91 dla silników 2.3DOHC
7=45/11=4.09 dla silników 2.0DOHC 8v po 95 r.
2=47/11=4.27 dla silników 2.0DOHC 16v

O ile pamiętam, to na ramę zawiasu Scorpio siadają także gruszki dyfra od Sierry, która generalnie miała te same przełożenia oraz 3 dodatkowe [wszystkie 7-calowe]:

M=47/15=3.14 dla silnika 2.3D
V=44/13=3.38 dla silnika Pinto 1.6 [bez kombi] oraz 2.0 Pinto z automatem
?=49/13=3.77 dla silnika Pinto 1.3
Pytajnik ze względu na rzadkość dyfra - nie znalazłem w źródłach, a osobiście nie spotkałem. Oferowany był tylko w GB, F, I, E, P i GR.

Pozdreaux.






KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-09-01 14:03:11 /


Apropo przełożeń mostów. Jakie przełożenia występowały w Mustangu 5,0 GT ok 1990r TNX

DZIOBEK Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-09-02 12:29:20 /


Oczywiście że gruszka scorupy pasuje do sierry, to ten sam zawias. Miałem zawias scorupy i mam ścierkę. Pomierzyłem to kiedyś i to to samo. Chyba tylko wahacze się różnią.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-09-02 12:43:40 /


2,73 : 1 _ _ _ _ (ze szperą kod M bez szpery kod 8)

3,07 : 1 _ _ _ _ kod 7 - most bez szpery i tylko w 92r
3,08 : 1 _ _ _ _ (ze szperą kod Z bez Y)

3,27 : 1 _ _ _ _ (ze szperą kod E bez S)

3,45 : 1 _ _ _ _ (ze szperą R bez F)
3,55 : 1 _ _ _ _ (K; bez 2 - tylko lata 92 i 93)

3,73 : 1 _ _ _ _ (W; bez 6)

model poprzedni (ten przed restylingiem w 88) miał te same mosty oprócz 3,55

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-09-02 12:49:34 /


Skoro temat mostów od Mustangów z lat 90tych został poruszony, to mam dwa pytania. Podobno któryś z modeli bardzo fajnie pasuje do Taunusa, znosząc jednocześnie o wiele więcej. I drugie - jak jest z dostępnością owych mostów, czy to to sie da jakoś regenerować, ect.

rypswyps / 2007-09-02 13:16:23 /


Rypswyps - masz blisko, więc zapraszam :) Leżą obok siebie w garażu mosty z Mustanga i Taunusa. Identyczne są dwa punkty - system zawieszenia na wahaczach i spiralach oraz szerokość całkowita pomiędzy przylgniami felg.
Reszta jest z zupełnie innej bajki. Trzeba robić nowe wahacze, gniazda sprężyn, mocowania amorków, stabilizator, drążki prowadzące, etc. Czyli mniej więcej tak jak z Volvem 740/940 - tyle że odpada kwestia przeróbki bębnów pod inny układ szpilek do kół.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-09-02 13:36:07 /


na taki ze szperą skusiłbym się

PSIAŁA / 2007-09-02 14:28:19 /


jacek_hotroad, najczęstszy most do kosiarki to 3,64. Biorąc pod uwagę wysokość kapcia jaki założysz do wawy, to za chiny ludowe nie rozbujasz tego na najwyższym biegu do przyzwoitych dla kosiarki obrotów. Miałem Gaza z silnikiem od bety 2,5i, więc mam w tym doświadczenie. Wawa miała 4,55, kombi 5,125. Jestem zdania że przy skrzyni z nadbiegiem najszybszy most jaki powinieneś założyć to 4,1. Powtarzam - wykorzystuj zamiłowanie kosiarki do obrotów.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-02 15:08:03 /


A jakie przełożenia mają mosty od lublina i wołgi m24 i który z nich byłby wytrzymalszy?

jacek_hotroad / 2007-09-05 15:05:06 /


Ciekawe jak rozwiązał ten problem Adam z Legionowa; ma wawe z cosworthem (mój wzorzec i marzenie). Kilkakrotnie pisałem do niego e-maila, ale nigdy mi nie odpowiedział...

jacek_hotroad / 2007-09-05 16:50:16 /


A widział go ktoś palącego laki? A lecącego bokiem? :)

nmd / 2007-09-05 17:44:49 /


o w morde , fajny !!

Jac Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-09-05 19:24:35 /


Pali?! Pali i na dodatek skacze!!! Fajna prawda? Gośc się przy niej napracował, ale warto było!!! Żeby było ciekawiej to ma ona opuszczony dach (zresztą to widac na fotkach) ZAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJEBISTA JEST!!!

jacek_hotroad / 2007-09-05 21:32:39 /


Jego strona: www.skaczacawarszawa.pl ;
Ja w swojej ograniczam się do założenia coswortha, obniżenia dachu i zawieszenia i chyba założę większe i szersze kapcie.

jacek_hotroad / 2007-09-05 21:45:24 /


Z tym skaczącym to kolo przegiął. Murzynowo i wiocha.

rypswyps / 2007-09-05 22:44:14 /


troche wiocha to obnizony dach i szorowanie podwoziem po asfalcie.
ale o gustach sie nie dyskutuje

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-05 22:59:38 /


Też mi się wydaje, że to zbyt dużo (chociaż nie nazwałbym tego tak ostro), dlatego nie będę tego robił w swojej wawie, bo nie mam na to czasu, kasy i głowy, ale musicie przyznac, że pojęcia trochę facet ma.

jacek_hotroad / 2007-09-05 23:01:27 /


na temat jego pojecia to moglbym sie wypowiedziec stojac obok tego auta.

bo patrzac na zdjecie to kazda dziewczyna/kobieta w gazecie jest ladna ;)

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-05 23:12:18 /


Ja bym obstawiał vitarę, rozstaw śrób, szerokość, tylko uszy na resory przerobić.
Krk4M wytrzyma moment z c ossie, wierz mi. Jak 3.0 v6 i 35" kółka go nie ukręciły, to cossie też nie.
Pozdro

Dziku Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-06 08:56:18 /


Dziku - pociesza mnie to, bo wprawdzie nie próbowałem zapinać do mostu Vitary niczego ponad 1.6 R4, ale znając skrupulatność japońskich buchalterów nie posądzałem ich o jakąkolwiek rozrzutność materiałową.
Jeśli twierdzisz, że 3.0 i 35" koła tego nie ukręcą, to są szanse, że nawet eksploatację w wykonaniu mojej ślubnej Małżonki zdzierży. A to usprawiedliwiałoby fakt zakupu przez mnie takowej Vitary 3 miesiące temu :))
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-09-06 09:51:19 /


Dziku, Krk4M, znacie przełożenie mostów od vitar? Jeśli tak to napiszcie :-)

jacek_hotroad / 2007-09-06 11:40:03 /


A odbiegając trochę od tematu; ma ktoś może układ kompletny chłodzenia do coswortha? Byłbym zainteresowany.

jacek_hotroad / 2007-09-06 11:50:09 /


http://www.google.com/search?q=vitara+differential+ratio&btnG=Szukaj&hl=pl&client=opera&rls=en&hs=4zI

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-09-06 17:22:39 /


Krwawy Wiewior z PCK dzięki za podpowiedź! Pozdrawiam :))

jacek_hotroad / 2007-09-07 11:12:49 /


ostatecznie zdecydowałem sie na most od wołgi m 24 o przełożeniu 4,1. bedzie chyba najlepszy.

jacek_hotroad / 2007-10-12 11:31:08 /


a i jeszcze jedno do wiadomości w wołdze były jeszcze mosty o przełożeniu 3,9 ale były wielkim niewypałem sypały sie strasznie (montowano je podobno w naszych tarpanach) a to efekt prac nad blachą i vt tego zdjęcia ( nałożenie koloru i powiększenie felg)

jacek_hotroad / 2007-10-12 11:36:52 /


WOW, będzie drapieżna

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-12 11:45:20 /


na dach trza bedzie troche szpachli nawalic bo cos "uciekl" troszku :) ale koncepcja niezła,ja bym tylko zaspawal tylnie dzwi i zrobil z tego 2d z przedluzonymi przednimi :D bo te tylnie tak troszku nietegens

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-12 11:57:40 /


ok nie zczailem tej drugiej foty :D

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-12 12:02:22 /


fajne :D ale przełożenie 4,1 do coswortha to chyba troche krótko, ale są i plusy będziesz piszczał z trójki nawet ;)

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-10-12 12:54:29 /


4.11 to rzeczywiscie ciut kiepsko, zalezy jeszcze jakie kola.

Mysza liil (EM) / 2007-10-12 13:09:13 /


Żal Warszawy. I tyle. Baran.

rypswyps / 2007-10-12 14:19:02 /


Pieprzenie. Warszaw jest sporo, a ta jest ciekawa.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-10-12 14:25:48 /


Popieram bardzo fajnie zrobiona warszawka :D

Buchu Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-12 15:05:39 /


rypswyps po h.. sie wogole odzywasz w tym wątku?

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-10-12 15:31:10 /


Eeeej chłopaki, taki projekt nie ma nic wspólnego z założeniem 2.8 czy 5.0 do capri czy grani. Tu obstawiam NIC nie spasuje bez flexa. Pewnie że warszawek jeszcze dużo a jeżeli będzie to podobne do skaczącej to kibicuję projektowi;)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-10-12 16:05:09 /


rypswyps, szkoda warszawy, wcześniej w innym wątku było ci szkoda chinczyków ,szkoda środowiska, nie długo będziesz płakał nad rozjechaną mrówką czy ślimakiem. Nie popadaj w skrajności bo powoli mi sie ciebie robi szkoda, smutne życie musi byc kiedy sie widzi tylko nie sprawiedliwości tego świata.

Co do warszawy to klimat fura będzie jak ją skończysz, a kolor jedyny właściwy miodzio :D hehe

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-12 16:39:30 /


Chłopaki, wy z kolei przeginacie w drugą stronę. Superlatywy zostawmy na później, bo jak na razie warszawa jest w fazie początkowej ciekawego projektu. Pociąć i posklecać jest łatwo, zrobić dopracowanego customa trudno. Ja na fotce widzę masę pracy w dopracowaniu czegoś co było tylnymi drzwiami, przednie też trochę czasu wymagają.
Planujesz zaokrąglenie górnego tylnego narożnika drzwi? Jak nie, to już dla mnie projekt jest niedopracowany, bo właśnie takie szczegóły się liczą. Jak tak - szacunek.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-10-12 16:44:59 /


Na pewno nie po to, aby czytać wulgaryzmy indywiduum, które jeżdziło napędzane jakimiś straszliwymi kompleksami w te i wewte pozbawionym tłumików samochodem na PC...
A Wawki żal, jakby forda pociał, to byście mu od sk,.,.. jechali.

rypswyps / 2007-10-12 23:27:39 /


To coś bez wydechów to wg mnie najfajniejszy sprzet do lansu jaki w tym roku widziałem na PC. Godne autko:)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-10-12 23:43:05 /


tutaj popieram ryps*a. to co ze warszaw jest sporo? choc mysle ze mniej niz Caprikow. sam mam warszawe kombi w trakcie renowacji i na pociecie blach bym sobie nie pozwolil bo uwazam to za barbazynstwo.
pozostaje miec nadzieje ze ten projekt zostanie wykonany na najwyzszy polysk, bo inaczej to chyba lepiej by bylo zeby rdza zezarla ta warszawe.

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-12 23:46:10 /


Mnie tam się podoba

Zawada1 Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-12 23:59:41 /


rypswyps

Po pierwsze zwróciłem Ci uwagę, że tematem wątku nie jest "czy Warszawa nadaje się na przeróbkę..." tylko "Od czego sztywny most (...)"
Po drugie - moje pytanie było retoryczne...
a Ty na dodatek odpowiadasz na nie "Na pewno nie po to, aby czytać wulgaryzmy..."
kompletnie nie rozumiem :/ tym bardziej, że sam używasz podobnego "wulgaryzmu"

Po trzecie cieszy mnie fakt, że zapamiętałeś mój samochód ;)

Po czwarte zapisałem się do loży VIPów na cięcie consula coupe w wykonaniu classmobile'a, i nie mam zamiaru niczym po nim jeździć :D

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-10-13 00:01:05 /


w celu nie zaśmiecania wątku ewentualną dalszą dyskusję przenieśmy na priv,

a tutaj porozmawiajmy lepiej nad tym zaokrągleniem górnego tylnego narożnika drzwi ;)

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-10-13 00:08:05 /


Dobra, tylko jak skończe mojego, to niech który mi powie coś nt. że zepsułem oryginał...Hipokryci.
Ja tam nie widzę żadnych wulgaryzmów w mojej wypowiedzi, roi ci się coś?
A jak tniecie konsula...Cóż, popukać się w czoło.

rypswyps / 2007-10-13 00:34:16 /


Nie tna consula. Co najwyżej dłutem szpachle odkuwaja:)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-10-13 00:45:05 /


Zgadzam się z Tobą Leszek, jak już się pocięło, to teraz ma to być godne tego cięcia. To czarne moim zdaniem było warte. Niestety jak ktoś słusznie zauważył, czy to miało sens czy nie, okaże się gdzieś za trzy lata...

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-10-13 01:08:44 /


małe przełożenie planuje troche nadrobić wielkością koła

jacek_hotroad / 2007-10-15 10:16:38 /


a właśnie, jakiej wielkości koła zakładane były fabrycznie do kosiarki?

jacek_hotroad / 2007-10-15 10:20:35 /


16 cali

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-10-15 11:08:10 /


jakiej wielkości gumy byście proponowali do takiego układu cosworth z mostem 4,1 żeby troche nadrobić przełożenie?

jacek_hotroad / 2007-10-15 14:44:56 /


a to silniczek

jacek_hotroad / 2007-10-15 14:56:40 /


A zamiast bębnów, "kotwicy i spadochronu" do wyhamowania auta założe tarcze od lublina, pasują.

jacek_hotroad / 2007-10-15 15:08:02 /


Jeśli zwracasz uwagę na sugestie, to zostawił bym Warszawie jej oryginalny grill. Mnie się ten w skaczącej zupełnie nie podoba, jakiś taki wyuzdany jest...

Gnieciuch Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-10-15 16:12:48 /


rypswyps jak już chodzi o ścisłość to nie baran tylko bliźnięta albo z chińskiego smok; a szkoda jest wtedy jak teściowa wpadnie do studni i ją uratują.

jacek_hotroad / 2007-10-16 08:25:26 /


Ja słyszałem że szkoda to jak krowa do studni narobi, bo wody pic nie można:P

pisze ze 4,1 z Wołgi..
http://moto.allegro.pl/item253146313_warszawa_203_2_9_v6.html

"Obecnie zamontowany jest silnik 2900 ccm V6 na wtrysku z Forda Scorpio
Skrzynia biegów jest 5biegowa z Granady 2.8, tylny most jest z zakładowej Wołgi o małym przebiegu ( przełożenie 4,1), z przodu są zamontowane hamulce tarczowe z dostawczego Lublina. Sprzęgło pochodzi od Forda Scorpio w bdb stanie , wał napędowy : 1/2 Warszawa 1/2 Ford Capri "

Sie powoli robi Ford z takiej Warszawy:)
trzymam kciuki za projekt

Havel aka Gaweł Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-16 11:08:41 /


A ja słyszałem , że szkoda to jest jak świnia w kartofle wejdzie ;-))

I ta Wołga 4,1 wytrzyma moment 2.9 24v ? hmmm ciekawe ....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-10-17 00:58:02 /


Są to podobno bardzo twarde mosty więc co mi szkodzi spróbować poza tym czy zna ktoś most, o takich parametrach jak ma wołga albo nawet ciut szybszy?A jeszcze idealnie pasuje szerokość praktycznie nie ma żednych przeróbek. Z naszego wątku na forum mam dwie skrajne opinie: pierwsza: "...Co do przełożenia, to nie schodź poniżej 4,1, bo nie rozpędzisz tego kloca (opór powietrza skutecznie pożre moment obrotowy kosiarki). " druga: "fajne :D ale przełożenie 4,1 do coswortha to chyba troche krótko, ale są i plusy będziesz piszczał z trójki nawet ;) trzecia: "4.11 to rzeczywiscie ciut kiepsko, zalezy jeszcze jakie kola."
Dlatego kombinuje z wołgą i wielkością kół. Pozdrowienia dla wszystkich

jacek_hotroad / 2007-10-17 09:37:17 /


Nowe wolgi 3110 maja szybszego mosta.
zaraz posprobuje sprawdzic.

SlavaK Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-17 09:40:30 /


A chcąc utrzymać parametr szybkości do oryginału to koło przy takim moście napewno musi być większe od fabrycznie montowanych w cosworthach do 93 roku. Czekam na sugestie.

jacek_hotroad / 2007-10-17 09:50:16 /


SlavaK a gdzie i za ile taki most pokupić?

jacek_hotroad / 2007-10-17 09:51:49 /


Gaz 31105 most ma przelozenie 3,58 z tego co wiem...

SlavaK Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-17 09:52:43 /


ale jeśli chodzi o wytrzymałość to mam racje że są twarde?

jacek_hotroad / 2007-10-17 09:58:06 /


3,58 to już troche za szybki, jakieś 3,9 byłoby chyba optymalne...

jacek_hotroad / 2007-10-17 10:00:02 /


Ten most stoi teraz na wolgach z silnikem Chryslera. I mysle ze nie bedzie sa szybki do coswortha.

SlavaK Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-17 10:02:33 /


3,9- to zwyklu most. stoi na Gaz-3110 ze zwyklym silnikem ZMZ-4062.10

SlavaK Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-17 10:27:37 /


Dzwonilem na firme sprzedajacza czesci do GAZ. Obydwa mosty sa. Leza.
szybszy most(3,58)- 1000$ a zwykly(3,9)- 550$.

SlavaK Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-17 10:37:47 /


aha... dzwonile do mnie z tej firmy ... pomylka... 550$- to restawrowany most(3,9).

SlavaK Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-17 11:03:36 /


w jakiej walucie podałeś mi ceny? w dolarach amerykańskich? "$"?

jacek_hotroad / 2007-10-17 11:17:50 /


"550$- to restawrowany most(3,9)" znaczy po regeneracji, remoncie?

jacek_hotroad / 2007-10-17 11:19:24 /


Tak! Dokladnie.

SlavaK Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-10-17 13:03:44 /


Most z wołgi (ten szybszy) to 4,1 i jest naprawde pancerny.w mojej Żukiecie z silnikiem 2.8 spisuje sie od paru lat bez problemów,dodam,że auto swojego czasu przejechało 1100km z 1400kg ładunku (z pod francuskiej granicy:),co do hamulca oczywiście tarcze z piastami z Lublina ale ja mam czterotłoczkowe zaciski z BMW.
Pozdrawiam
Monter

monter25 / 2007-11-07 00:52:46 /


monter napisz od którego modelu lublina, please!!!

jacek_hotroad / 2007-11-12 12:45:49 /


Tarcze i piasty sa z lublina 2 w wersji 2,9t bo piasty z wersji 3,5 są większe i czop zwrotnicy jest za krótki.
pozdrawiam

monter25 / 2007-11-12 14:34:56 /


hello ja zakladam teraz nowe hamy [tarcze] od 3,5 t maja mocniejsze piasty tylko trzeba wymienic wew lozyska na Uwaga podaje rozmiar: 35/22,75/80 oczywiscie do Warszawy ;-) pozdro

filipszyma / 2007-11-20 22:53:00 /


od 3,5 tonowego piasty są głębsze co znaczy,że ośka zwrotnicy jest minimalnie za krótka,śruba łapie ale pierońsko mało.mówie co sprawdziłem osobiście ale jak zawsze moge sie mylić:)a z 2,9 jest idealnie to samo.i proponowałbym po zmianie hamulców na zmiane pompy,bo tam ma duży wydatek płynu a niebędzie takiego potrzeba.
pozdrawiam
monter

monter25 / 2007-11-21 20:37:38 /


serwo i pompa hamulcowa od vw t4

jacek_hotroad / 2007-11-23 09:26:43 /


no i oto chodzi:)

monter25 / 2007-11-23 20:01:30 /


tak wygląda tarcza w warszawie,na piaście z lublina 2.9 i zaciskiem ze scorpio.

monter25 / 2007-11-23 20:06:24 /


tak piasta od 3,5t jest głebiej osadzona "ale co Pan zrobisz nic Pan nie zrobisz " takie juz mam i musze skombinwac patent a nie bede kupował piast po 200zł za sztuke. Nakretka oryginalna łapie kurewsko mało ale pasuja nakretki od hondy nie na zawleczke tylko na zaklepywanie i nie powinno byc problemu

filipszyma / 2007-11-27 10:06:45 /


Polak potrafi :) i o to chodzi.ja ostatnio kupiłem nówki piasty z 2,9 na allegro za 140zł za komplet.A z czego dajesz zaciski?
pozdrawiam

monter25 / 2007-11-27 20:13:24 /


http://www.streetracing.pl/forum/index.php?showtopic=52767

Tu macie kompendium wiedzy o warszawie na cosworthu.

Sebastian Sarre / 2008-03-25 11:15:07 /


Witam po przerwie, piszę ponieważ jakiś pajac widział aukcję mojej warszawy, którą oczywiście wycofałem i strasznie się szczycił tym, że tak myślał i pisał, że spieprzę robotę i nie dam rady wyszykowac auta. To był pewnie kolega "rypswyps", bo strasznie się na forum wymądrzał.
Do wiadamości wszystkich oszołomów:
PROJEKT ZOSTANIE UKOŃCZONY NA POHYBEL TAKIM JAK CYTOWANY KOLEGA!!!
buda jest wypiaskowana i zabezpieczona, zmieniony przedni zawias i będziemy działali dalej szybciej lub wolniej, ale na pewno do przodu!!!
Życzcie mi powodzenia!!!
POZDRAWIAM

jacek_hotroad / 2008-09-26 23:28:08 /


To na pewno był "rypswyps"!!! Kolego tak jak napisałem w mailu no-spa na wyluzowanie!!! :)))

jacek_hotroad / 2008-09-26 23:30:56 /


Coś pięknego ;-)) Nie zapomnij o nas jak będzie już lakierek i zamieść też wtedy jakieś fotki ....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-09-27 00:12:19 /


tak na moje oko to ja bym zrobił jakieś wzmocnienie pomiędzy kielichami bo się będą schodzić,chyba że już coś opatentowałeś??

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-27 14:18:46 /


Może się powtarzam, ale kozacko wygląda z tym obniżonym dachem.

Zawada1 Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-09-27 14:28:29 /


między kielichami będzie rozpórka a poza tym całe fartuchy są właśnie wzmacniane i to konkretnie. Lepiej żeby było pancerne niż miało się złożyć i w rowie wylądować.

jacek_hotroad / 2008-10-02 11:07:24 /


hm,ja w swojej Wawie Klementynie V6 mam most z wolgii o przełozeniu 10/39, silniczek V6 2,3 z sierry skrzynia 5 i wal tez ze sierry,i jakos jezdze nia juz ponad rok i most spisuje sie bez zarzutu. a co do wawy Adama z legionowa ,to ma ona silnik 2,9 EFI ,i most oryginalny z wawki ,wiec ma przełozenie 9/41 ,albo i 8/41

mariod / 2009-12-19 01:27:27 /