logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » tematy prawne » Biała karta

Biała karta

Chce sam napisać stworzyć biała kartę. Czy jestem w stanie to zrobić czy zlecić to rzeczoznawcy jednak? Czy ktoś dysponuje takim dokumentem na Forda Capri i byłby w stanie udostępnić jako wzór? Kornik masz coś takiego?
Bobik zrobisz coś takiego?
Czy mogę liczyć na waszą ewentualna pomoc przy tworzeni takiego dokumentu?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-09 20:36:47 /


U mnie pomoc nieeograniczona:) Robie. Wiem jak, ale po co masz mi płacić:) Sam sobie zrobisz. Najtrudniej jest to wydrukować;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-09 20:39:37 /


http://www.classicauto.pl/biala_karta.doc

zważywszy na to że wzór jest podany na tej stronie, ktos mógłby zweryfikować jego poprawność.

Daniel vel Treetop liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-01-09 21:03:03 /


rozumiem ze chodzi o pojazd zabytkowy taka kartka na papierze o większej gramaturze i format A3 składany? jeżeli tak posiadam, robiłem sam z duuużą pomocą MikeB4 :) Naturalnie mogę podesłać :)

adrian_c Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-01-09 21:07:34 /


he he jest jako doc a ja się z pdf męczyłem :d

adrian_c Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-01-09 21:08:31 /


Ta z CA jest poprawna. Robiłem na tej samej i Mnisiek ma już żółte blachy.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-09 21:09:47 /


adrian to ja po prosze na maila z profilu. Z góry dziękuje i obiecuje, że się podzielę efektami mojej pracy:)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-09 21:16:15 /


Ale polecam jeszcze lekturę poprzedniego numeru CA na ten temat. Chodzi o jakieś regionalne klimaty. Np, że niektórzy konserwatorzy przyjmują tylko karty wypełnione na maszynie, chociaż mi osobiście nie chce sie w to wierzyć.

Z ciekawostek widzieliśmy u konserwatora kartę na 911 zrobioną na dwóch zwykłych kartkach A4;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-09 21:16:49 /


rożnie jest z tymi kartkami, np. w Katowicach w tytule wpisali transport, a u mnie w Rzeszowie babka się zdziwiła dlaczego transport a nie motoryzacja.

Kartę podeśle ale po weekendzie teraz mam remont i dokumenty na drugim kompie zakopanym gdzieś :P

adrian_c Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-01-09 23:04:22 /


ta w classicauto to spoko wzor, ale to co tam kloes popisal to fakt - sama w sobie prawda najprawdziwsza, ale "silnik umieszczony na stojaco z przodu" albo "tylny uklad napedowy", "przednie zawieszenie srubowe", "stabilizator skretny" to jakies nazwy samego autora, albo malo fachowa gwara. Co jak co, ale rzeczoznawca czytajac to sie usmieje (niektorzy podpis pod bzdurami uznaja za osmieszenie sie - co mnie nei dziwi), karta to cos co potem ktos przeglada i warto zeby byla napisana jezykiem fachowym:) - czyli np. "silnik umieszczony z przodu, ustawiony pionowo" a nie na stojaco z przodu, uklad napedowy napedzajacy kola tylne (naped przekazywany na kola tylne), a nie tylny uklad napedowy, o zawieszeniu srubowym nie slyszalem - chyba chodzilo o sprezyny srubowe tylko autora artykulu - Pawla - za wczesnie wywalili z wydzialu samochodow z mojej grupy i nie mial okazji dobrze sie zaznajomic z nomenklatura...
kontynuujac - stabilizator skretny...... skretne moga byc drzaki - ale stabilizator to stabilizator i tyle najwyzej mozna nazwac to cos stabilizatorem nadwozia - a ze dziala na zasadzie drazka skretnego to fakt... wal napedowy tez jest skrecany a nikt tak nie mowi.

Ale sie zlosliwy ostatnio zrobilem......
:)
pozdr

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-09 23:20:38 /


Atom a jak prawidłowo opisać magiel w granadzie, bo nie bardzo daliśmy radę...

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-10 08:11:19 /


A co do posługiwania się średnio fachowym językiem to zdarza się najlepszym;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-10 08:14:42 /


magiel? - przekladnia kierownicza z listwa zebata, wyposazona w hydrauliczne wspomaganie ukladu kieorniczego


sa jeszcze (nie w granadach) srubowe/slimakowe - to takie jak w ciezarowkach/maluchu/ - masz slimak i kolo zebate z ramieneim, czasami tam robia przekladnie srubowo - kulkowai dlatego ma wiele nazw ze wzgledu na odmiane.

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-10 11:33:12 /


mozesz jeszcze napisac ze przymocowana obejmami do ramij pomocniczej zawieszenia przedniego, przed zwrotnicami (chyba jest przed o ile pamietam) itp. jakies pierdoły.. nie wiem jaak bardzo w detale chcesz wchodzic.

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-10 11:44:58 /


żartowałem;-) ale dobra podpucha nie jest zła;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-10 11:54:49 /


listwa zębata to nie listwa zębata tylko zębatka - fachowo ;)

zgoniok Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-01-10 13:06:48 /


nono... bobik ty zartownisiu;)
mialem powazne dylematy czy nei chodzi o magiel prasujacy z hiszpanii;)

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-10 14:18:30 /


teraz to zartowalem, ale karte gdzie napisales "magiel" teraz gdzies przepisujesz z tym o co pytales i nanowo trzeba drukowac:P

pozdr;)

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-10 14:27:12 /


Niestety karta z "maglem" leży już o konserwatora, ale obiecuje poprawę:)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-10 14:35:34 /


dredziochu wydrukuje Ci to na papierze 200g ze zdjęciami na laserze A3, for free, tylko podeślij mi jak zmajstrujesz, co bym miał wzór do swojej grani.

Będę zobowiązany.

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-10 16:35:54 /


zdjecia nie moga byc drukowane - musza byc wywolane i przyklejone tasma dwustronna albo klejem wedlug tego co jest winstruktazu klasikauto, choc wyrocznia to przeciez nie jest

fajnie wiedziec nebel ze masz taka mozliwosc - kto wie kiedy sie moze przydac:)

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-10 17:12:21 /


nebel, właśnie zabieram się za to. Ale nie spieszy mi się. Myślę, że tak z doskoku to z dwa tygodnie mi to zajmie. Wtedy dam znać. Dzięki za propozycje.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-10 17:24:24 /


Dobra potrzebuje kilku podpowiedzi natury technicznej. Atom możesz się wykazać.
Capri MkII'78

1. Nadwozie: trzydrzwiowe samonośne typu?? hatchback czy coupe wpisać lub może jeszcze coś innego.
2. Układ nośny: Przód - napiszcie mi klika zdań na jego temat - jak zbudowane jest zawieszenie przednie w capri? (wiem że są 2 wahacze, ale jakiego typu?, stabilizator, sprężyny i amortyzatory, ale jakie?)
Tył - tak samo po proszę 3 zdania na ten temat.
3. Jakiej firmy jest oryginalna pompa paliwa w OHC??
4. OHC 2 litry - Smarowanie pod ciśnieniem ??? atm. z pompą olejową zębatą? czy może jest jakaś inna??
5. Układ napędowy: Przekładnia główna hipoidalna??? z mechanizmem różnicowym w???? Półosie ?????.
6. Instalacja elektryczna: Alternator o mocy ??? W. Aparat zapłonowy z odśrodkowym i podciśnieniowy regulatorem??? (mam zwykły platynkowy) Światła drogowe podwójne, asymetryczne. Sygnał dźwiękowy jednotonowy?? (mam zwykły, robi TIIIIIIT), elektryczny.

Niektóre pytania pewnie są debilne, ale jestem kiepski jeśli chodzi o te gówniane OHC, a poza tym skończyłem ekonomię, a nie polibudę:(

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-10 19:26:45 /


U mnie nie czepiali sie do zdjec. Wszystko wydrukowane zostalo w drukarni urzedu miejskiego wiec nie mogli sie do niczego przyczepic.

Zdjecia do Stacji Kontroli Pojazdow poszly na ladnym papierze z domowej drukarki atramentowej.

Oczywiscie wszystko robione samemu. Jak ktos potrzebuje wzor odnosnie granady to polecam sie i udostepnie moje wypociny :)

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-10 20:50:11 /


A ja mam do Was inne pytanie związane z Białą Kartą i artykułem CA 12/2008:
Czy ktoś z małopolski przechodził ten proces samodzielnie i jak na to się zapatrywał Konserwator w Krakowie?

Wzór czysty i wypełniony:
http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/136/68/

Biger Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-01-10 22:13:50 /


1 - dodal bym ze dwubrylowe, hatchbach wydaje mi sie odpowiednia nazwa - ale tylko misie wydajebo nie wiem

2 - przednie zawieszenie niezalezne z rama pomocnicza, kolumnami Mc Phersona, wahaczami poprzecznymi oraz stabilizatorem pelniacym rowniez role drazka reakcyjnego. -xzawieszenie tylne zalezne, sztywny tylny most oparty na resorach piorowych trapezowych(chyba ze masz paraboliczne - czyli tylko jedno pióro) poleliptycznych. BRAK USTALENIA POPRZECZNEGO co jest zmora.....moglby byc jakis drazek Panharda albo prostowod Watta - tego chyba nei pisz:)
3 - nie mam pojecia - a nie moturkraft siakiś?
4 - uklad olejenia silnika zamkniety z mokra miska olejowa, pompa oleju zebata (nie wiem jaka - czy zazebienie wewnetrzne czy zewnetrzne) napedzana..... (tez nie wiem jak to w OHCu jest ale jak masz to poszukaj inapisz ze jakims paskiem albo lancuchem i skad napedzana) - cisnienie chyba jest na stronce w garazu dla OHCa - sprawdzisz sobie - powinno byc dla jalowego i na obrotach podane
5 - PRzekladania glowna (czy hipoidalna to nie wiem - jak os walka ataku nie przecina sie z osia kol to jest hipoidalna, jak tak, to nie jest hipoidalna) o przelozeniu ..... z zabudowanym mechanizmem roznicowym planetarnym. Calosc osadzona w obudowie tylnego mostu. o polosiach chyba niema co piasc.... bez przesady
6 - hmm.... tu wiem tylko tyle ze odsrodkowy icisnieniowy regulator to regulatory kata wyprzedzenia zaplonu. Reflektory przednie... nie wiem jak to napisac -ale drogowe to drogowe a mijania to mijania. niezintegrowane. Klaxon jednotonowy elektryczny

ale co zlego to nieja:)

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-10 22:56:55 /


Uzupełnienie:
4 - pompa oleju zębata o zazębieniu zewnętrznym, napędzana mechanicznie wałkiem rozrządu poprzez przekładnie zębatą.
5 - przekładnia główna hipoidalna.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-11 09:09:22 /


4 - raczej wewnętrznym, a napęd od wałka rozrządu przekazany pośrednim wałkiem sześciokątnym.

Mysza liil (EM) / 2009-01-11 09:17:53 /


W zasadzie od aparatu zapłonowego a nie od wałka rozrządu ;)

Mysza liil (EM) / 2009-01-11 09:18:19 /


2. rama pomocnicza?? aż tak to bym nie szalał;-) może jakaś belka? Czy to fachowo tak się nazywa?

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-11 09:19:52 /


Mysza. a obczaiłeś że to OHC??

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-11 09:25:16 /


Nieważne, OHC też ma sześciokąt :)

Mysza liil (EM) / 2009-01-11 09:26:23 /


no może i taaa:) za rano jak na niedziele:)
Ale jak tak wszyscy dadzą coś od siebie to Dredzioch będzie miał najlepszą BK na świecie:) Albo zaczniemy się kłócić i będzie miał BK z 3 wariantami w każdym punkcie;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-11 09:30:46 /


Mysza no to napisać:
a) Pompa oleju zębata, napędzana mechanicznie od wałka rozrządu, napęd przekazany pośrednim wałkiem sześciokątnym.
b) Pompa oleju zębata, napędzana mechanicznie od aparatu zapłonowego, napęd przekazany pośrednim wałkiem sześciokątnym.

Która opcja jest prawidłowa?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-11 09:31:54 /


b

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-11 09:33:16 /


Faktycznie zewnętrzny. Poj... mi się z rana :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-11 09:37:29 /


yyyy WEWNĘTRZNYM :)
idę na kawę :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-11 09:38:53 /


Gryziu?? wszystko robisz tym kluczem??;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-11 09:40:23 /


No to zewnętrzny czy wewnętrzny :D

Zewnętrzna to chyba taka, nie?

Mysza liil (EM) / 2009-01-11 09:40:54 /


Nie, mam jeszcze młotek, przecinak i kłębek druta

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-11 09:44:39 /


bob - tak, to sie nazywa rama pomocnicza, bo belka to prosty element z ktorego sklada sie ta rama, a kolyska ...... to do dzieci jest;)

Nie wiem czy OHC i vka maja taksamo ale to co myszanapisal ze od aparatu szesciokatem to napewno vka - moze OHC ma taki sam system.. nie babralem sie w nim.

ave!

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-11 10:18:26 /


i jak dla mnie chyba..... walek to walek (chodzi o jego zastosowanie) ..... a szesciokatny to moze byc pret, albo kwadratowy, albo o przekroju kolowym (to polfabrykat z ktorego sie robi walki albo inne). szesciokat w tym walku to polaczeie ksztaltowe przekazujace moment (wiec ealek zostal tak wykonany intencjonalnie, a nie dlatego bo mieli na stani prety szesciokatne a okraglaki sie skonczyly:)), ale w to chyba niema co wnikac... napisz ze napedzany walkiem od aparatu czy czegos tam (sam nie wiem).. a ze to szesciokat a nie wielowypust albo wpust czy przyspawane to szczegol.... o moscie nie pisales ze sa tu wielowypusty.. moze miejsca nie wystarczyc na wszystkie szczegoly, a opisanie jednego super szczegolowo a drugiego mocno ogolnie zle wyglda - wydaje misie ze wszystko na podobnym poziomie dokladnosci, i najwazniejsze zeby bylo prawdziwie i fachowo.

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-11 10:39:21 /


Atom ale to przecie chodzi o capri. To tam też jest rama? to w takim razie czegoś mi brakuje;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-11 11:21:05 /


Ty nie masz ramy, nawet w tym ostatnim aucie :)

Mysza liil (EM) / 2009-01-11 11:26:43 /


mniejsza niz w granadzie ale to jest rama pomocnicza - bo sam zawias nie jest przymocowany do nadwozia tylko do ramu pomocniczej - z przodu capri tez ma rame do ktorej sa przymocowane wahacze, a rama do podluznic. W granadzie jest bardziej rozbudowana, ale to dalej to samo. Silnik i silnik to tez roznica - 50 ccm od motoroweru albo v12 od bmw co budom czesie przy ruszaniu potforkiem
:)

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-11 12:32:09 /


to belka;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-11 12:34:02 /


pozatym bobik wiecej mnie nie podpuszczaj:)

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-11 12:36:22 /


A ja ponawiam swoje pytanie:
Czy ktoś z małopolski przechodził ten proces samodzielnie i jak na to się zapatrywał Konserwator w Krakowie?

Biger Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-01-11 14:13:35 /


a zatem, winien jestem sprostowanie:
Pawla (autora artykulu o bialej karcie w ClassicAuto) mozliwe ze nie wywalili z uczelni - nie wiem w jakich okolicznosciach rozstal sie z PW, ale skoro upomnial mnie wnoszac o sprostowanie - niniejszym to czynie.
Winien jestem przeprosiny.


Pozdrawiam

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-12 20:24:58 /


A co wpisać w "miejsce przechowywania negatywów"? :>

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-12 20:35:06 /


:D

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-12 20:59:41 /


Wpisz Afryka, moze nikomu nie przyjdzie do głowy sprawdzać ;)

Mysza liil (EM) / 2009-01-12 22:48:42 /


Negatyw?

Wlaczasz pewien znany program do obrobki grafiki potem kombinacja klawiszy <ctrl>+I i masz negatyw. A adres ...no tam gdzie jestes zameldowany :p

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-13 09:23:48 /


hmm... ma ktoś to "dzieło" wypełnione dla granady MK2b?

w zamian oferuję profesjonalne obfocenie samochodu do karty.
(a propos gdzie znajdę wytyczne co do fotografii jakie mają być ujęte w karcie?)

tylko nie linczujcie, że nie w ogłoszeniach...

Boję się, że sobie sam nie poradzę, ale może się mylę ;)

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-13 10:31:00 /


w miedzyczasie sie moge podjac dla granady mk2b (sedan) - moze i dla mojej sie przyda. nawet kolory mamy takie same:) - w ciagu paru tygodni moge przygotowac - chyba ze ktos juz takei toto ma. Nie wiem tylko jak z prospektami i historia sie uporam, ale opis tech, spoko - zrobie (najwyzej w innej formatce)
pasi?:)
pozdr

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-13 11:06:35 /


Pasi, masz u mnie pivo w 2oo i obiecane zdjęcia. THX
Historię gdzieś mam z M.Kozłowskiego opinii.
Może zrobimy wspólną sesyję gdzieś gdzie jest fajny klimacik.

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-13 11:46:44 /


nebel,

Fotki to:
- cała sylwetka pojazdu (pogladowa, co wiedziec jakie to auto:) )
- komora silnika
- tabliczki znamionowe
- fotki dookoła pojazdu( co 45 st. , czyli przód -> narożnik -> bok -> narożnik -> tył -> narożnik -> drugi bok -> narożnik)
- fotka wnętrza przy oywartych drzwiach (ma być widoczna deska rozdzielcza i mechanizm zmiany biegów)

Ot cała tajemnica. Fotki można normalnie wywołać (jakieś MediaMarkt czy cuś) i najzwyczajniej wkleić do arkusza.

pozdro

Kornik Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-13 13:13:27 /


Dzięki Kornik

Do labu mam dojście więc wole tam "wołać"

a co jak zmienie z manuala na aftomat , a w karcie będzie manual? Ktoś się może doczepić, nawet jeśli będzie to oryginalna skrzynia w dodatku opcjonalnie montowana w tej wersji?
Czy mam to olać?
Czy zrobić zdjęcia dopiero jak wstawię automata? :/

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-13 14:53:28 /


spoko - co do sesji jestem za, tylko moja idzie w robiote od kwietnia, a od soboty do kwietnia nie bedzie mnie w kraju, tam bede mial net, i wtedy to wszystko napisze - jakies 2 tyg- moze 3 mi to zajmie, moze mniej.
Sesyjke spoko - jak juz skoncze, bo do tej pory nie wyjezdzam. pozdr i dozobaczyska!

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-13 19:12:48 /


nebel a kto się niby ma doczepić i w jaki sposób?? Myślisz, że są służby co sprawdzają wóz z wpisem w BK?;-) Ile samochodów na żółtych blachach lata z gazem , to chyba trochę gorzej.
Ale jak chcesz automat to od razu tak wpisz.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-13 21:25:55 /


to tak zrobię thx za info. Gaz też będzie... bo niechcem ale muszem :(

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-14 13:23:57 /


Gazu lepiej nie wpisuj do karty;-) I jak bedziesz robił zdjecia to chociaż lewarek do biegów musisz zmienic, bo musi byc widoczny na foto.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-14 14:06:49 /


gorzej będzie jak zaczną sprawdzać , albo jak ktoś Cię nie będzie lubił i to zgłosi.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-14 14:16:11 /


marian bez przesady:)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-14 14:58:57 /


gazu nie wpiszę, będzie za to w dowodzie rej bo być przcież musi :/

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-14 16:00:02 /


Pamiętaj, ze musi to na rusi.

Mysza liil (EM) / 2009-01-14 18:32:50 /


...a w Polsce jak kto chce :D:D

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-14 19:34:13 /


Polska blisko Rusi to też musi... :)

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-14 20:42:07 /


Takiego wała ;)

Mysza liil (EM) / 2009-01-14 20:44:40 /


Nebel, nie osłabiaj mnie z tym gazem. Raczej wątpię, żeby wbili Ci to w dowód od żółtych blach.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-17 14:48:53 /


Uzupełniam dokumenty dalej i potrzebuje nadal trochę informacji:
1. Smarowanie pod ciśnieniem 100-280 kPa - może mi ktoś to na atmosfery przeliczyć?
2. Aparat zapłonowy z odśrodkowym i podciśnieniowy regulatorem?? Mam platynkowy zwykły - może być taki opis?
3. Światła drogowe podwójne, asymetryczne. Zgadza się??
4. Zwis przedni mm ???
5. Zwis tylny mm ???
6. Dopuszczalny nacisk poszczególnych osi kN lub inbej jednostce???
7. Prędkość maksymalna na poszczególnych biegach - skrzynia N9, dyfer 3,44
I bieg 3,650:1 ??km/h
II bieg 1,970:1 ?? km/h
III bieg 1,370:1 ?? km/h
IV bieg 1,000:1 ?? km/h
V bieg 0.816:1 179 km/h
bieg wsteczny 3,660:1 ?? km/h
8. Przełożenie przekładni kierowniczej ???
9. Minimalna średnica zawracania
- w lewo ???m - w prawo ????m
10. Najmniejsza szerokość skrętu ???/
11. Pojemność zbiornika paliwa ????
12. Ilość oleju w tylnym moście???

To wszystko. Tyle mi jeszcze brakuje. Jak ktoś coś wie to proszę o pomoc.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-17 14:59:56 /


11. 58L
12. 1.1L

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-17 16:36:15 /


1) 0,987atm - 2,763atm

Koniu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-17 17:34:17 /


6. powinno być na tabliczce znamionowej w kg

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-17 21:23:24 /


kazdy bez problemu wypełni sobie taką kartę, bez zbędnych danych szczegółowych, im ich więcej tym więcej komplikacji. poza tym, zdjecia auta muszą byc wydrukowane na karcie, zadnych odręcznych tekstów, brak pustych miejsc w rubrykach, najlepiej wypełniać ją juz po opinii rzeczoznawcy. w moim przypadku konserwator nawet nie ogądał karty tylkood razu wystawił ''papier''.

wąż Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-01-25 02:13:31 /


zdjęcia drukowane na karcie? nie spotkałem się z czymś takim. We wszystkich kartach jakie widziałem to odbitki były wklejane.
Mojej karty też nie oglądał konserwator :P

adrian_c Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-01-25 10:15:07 /


Ja mam drukowane ........

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-25 12:56:52 /


No brakuje mi jeszcze:
2. Aparat zapłonowy z odśrodkowym i podciśnieniowy regulatorem?? Mam platynkowy zwykły - może być taki opis?
3. Światła drogowe podwójne, asymetryczne. Zgadza się??
4. Zwis przedni mm ???
5. Zwis tylny mm ???
7. Prędkość maksymalna na poszczególnych biegach - skrzynia N9, dyfer 3,44
I bieg 3,650:1 ??km/h
II bieg 1,970:1 ?? km/h
III bieg 1,370:1 ?? km/h
IV bieg 1,000:1 ?? km/h
V bieg 0.816:1 179 km/h
bieg wsteczny 3,660:1 ?? km/h
8. Przełożenie przekładni kierowniczej ???
9. Minimalna średnica zawracania
- w lewo ???m - w prawo ????m
10. Najmniejsza szerokość skrętu ???/

Jeśli chodzi o 7 to dostałem od kornika schemat liczenia, ale wychodzą mi bzdury typu, ze v max jest 225. A jak już dane zrobię tak, że wyjdzie to 179 to na 1 ma 40, a na trójce 106 co mnie rozśmiesza.

Wyjmijcie HAYNES'Y i sprawdźcie co się da proszę.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-25 20:28:02 /


nie wiem jaki masz schemat - ale nie mozesz przyjmowac ze na ostatnim biegu dojdzie do odcieca
dla pozostalych biegow (nie wiem jak z przedostatnim) powinno to byc prawdziwe
nie wiem czy koniecznie az takie szczegoly podawac - gdzies tam ktos napisal ze piszesz to co masz potwierdzone, a jak niema, to nie ma.

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-25 21:07:27 /


Dredzioch:) nie myślałem, że taki z Ciebie leń:)
4,5 http://www.autoera.dt.pl/encyk_full.php?nr=196

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-25 21:29:59 /


A ten opis techniczny na przegląd tez ma być na jakimś bristolu czy na zwykłych kartkach mogę sobie w chacie wydrukować?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-02-10 22:01:55 /


ja miałem zwykłe drukarkowe A4 :d

adrian_c Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-10 22:05:58 /


na zwykłych.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-02-10 22:08:00 /


U mnie na przeglodzie klepal i tak wszystko z mojej kartki do komputera do ich jakiegostam programu. Wiec mozna nawet ´na kolanie´ naskrobac :)

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-02-11 00:34:47 /


Podpinam się tutaj żeby nie zaśmiecać forum :(

Sprawa wygląda następująco. Dostałam bardzo odpowiedzialne zadanie. Muszę wypełnić białą kartę, a o motoryzacji wiem tyle co nic. Udało mi się już część powpisywać ale mam jeszcze braki. Pomocy!!!!

19. Opis i charakterystyka techniczna
1. silnik
2. Układ przeniesienia napędu
3. Zawieszenie
4. Układ kierowniczy
5. Układ hamulcowy


Dodam jeszcze, że to TC1 1974 1,3 PINTO ->

nonka24 /Irek / 2009-03-19 16:23:01 /


Musisz rejestrować na żółte czy chcesz?
zółte to spora odpowiedzialność przy niewielkim zysku.

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-03-19 18:08:24 /


Właśnie problem w tym, że muszę :((

nonka24 /Irek / 2009-03-19 18:13:45 /


nebel ja tam na te "niewielkie zyski" nie narzekam .... ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-03-19 20:44:41 /


Silnik: gaźnikowy, rzędowy, czterosuwowy, czterocylindrowy, górnozaworowy, o pojemności skokowej 1xxx cm(3)
i stopniu sprężania x,x:x. Moc maksymalna xx kW (xxx KM) przy 5xxx obr/min, maksymalny moment obrotowy xxx Nm przy 3xxx obr/min. Silnik zasilany gaźnikiem (podać typ) . Smarowanie pod ciśnieniem xxx atm. z pompą olejową zębatą (napędzana mechanicznie od aparatu zapłonowego, napęd przekazany pośrednim wałkiem sześciokątnym) i szeregowym filtrem oleju. Chłodzenie cieczą o wymuszonym obiegu z pompą wirnikową i termostatem.

Układ napędowy: na tylną oś. Manualna skrzynia biegów sterowana dźwignią umieszczoną na tunelu środkowym pomiędzy przednimi fotelami. XXXX biegów do przodu i jeden wsteczny. Przekładnia główna hipoidalna o przełożeniu XXXX:1 z zabudowanym mechanizmem różnicowym planetarnym. Całość osadzona w obudowie tylnego mostu. Maksymalna prędkość XXX km/godz.
Układ hamulcowy: hamulec główny hydrauliczny dwuobwodowy, tarczowy z przodu, bębnowy z tyłu, i podciśnieniowym urządzeniem wspomagającym. Hamulec awaryjny ręczny mechaniczny na tylne koła uruchamiany dźwignią umieszczoną na tunelu środkowym pomiędzy przednimi fotelami.
Układ kierowniczy: Maksimum xxx obroty kierownicy od skrajnych położeń; przekładnia kierownicza listwowa bez wspomagania. Wał kierownicy dwuczęściowy dzielony na przegubie krzyżakowym, kierownica zamocowana po lewej stronie auta.

W miejsca X wstawić odpowiednie wartości.
Panowie podajcie jakieś dane PINTO 1300 z roku 74.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-03-19 20:58:18 /


Atom - opisz zawieszenie w taunusie bo dobrze Ci to wychodzi.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-03-19 20:59:31 /


a poszukać chwile to nie łaska?

http://www.capri.pl/capri/mk2-d-1300

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-03-19 21:49:45 /


W przypadku Taunusa pewnie prędkość maksymalna i przyspieszenie troche się różnią ale większość danych pasuje.

Konar / 2009-03-19 21:52:23 /


nie doczytałem ze o tuna chodzi :p sory

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-03-19 21:55:24 /


Mike raczej mi się nie podobają ograniczenia wynikające z "żółtków".
Też muszę, ale niechcem :/

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-03-20 13:28:27 /


Panowie pomocy:)

mam jeszcze następujące braki:

TC1 1974 1,3 PINTO

1. Rozstaw osi
2. Rozstaw kół każdej osi
3. Zwis przedni
4. Zwis tylny
5. Prześwit - poprzeczny......-w granicach rozstawu osi........
6. dopuszczalna masa calkowita
7. Dopuszczalny nacisk poszczególnych osi
8 Dopuszczalna ładowność
9. Ładowność bagażnika -nadwoziowego.......-dachowego.......

SILNIK
10. maksymalny moment obrotowy..........przy prędkości obrotowej...........
11. Rodzaj zasilania
12. Doładowanie
13. Kolejność pracy cylindrów

UKŁAD NAPĘDOWY
14. przełożenie i prędkość maksymalna na poszczególnych biegach
I bieg
II bieg
III bieg
IV bieg
bieg wsteczny
15. przełożenie reduktora
16. Rodzaj przekładni głównej
17. Przełożenie przekładni głównej

UKŁAD KIEROWNICZY
18. Przełożenie przekładni kierowniczej
19. Srednica koła kierownicy

DANE EKSPLOATACYJNE
20. Minimalna średnica zawracania - w lewo........ -w prawo........
21. Najmniejsza szerokość skrętu
22. Maksymalna prędkość.......
23. liczba i pojemność zbiorników paliwa
24. Ilość oleju w: -silniku.......-skrzyni biegów........-przekładni głównej.........
25. Pojemność układu chłodzenia


Zdaję sobie sprawę, że niektóre dane jakich nie mam są po prostu śmieszne :)
Jednak bardzo, bardzo proszę o pomoc :)

nonka24 /Irek / 2009-03-21 15:17:54 /


większość rzeczy jest tu:
http://www.capri.pl/image/folders/taunus/mk1-d-1974-01/15

Konar / 2009-03-21 15:20:05 /


http://www.taunus.pl/?alias=biblioteka&id=665

Cinekas 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-03-21 15:20:31 /


Aj jak człowiek teraz żałuje że na niemieckim na wagary chodził :D No nic - słowniczek i naprzód. :)))))))

nonka24 /Irek / 2009-03-21 15:22:33 /


Cinekas a to się zgadza wszystko?

nonka24 /Irek / 2009-03-21 15:23:44 /


Kolejność pracy cylindrów: 1 3 4 2

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-03-21 15:34:11 /


6. dopuszczalna masa calkowita
7. Dopuszczalny nacisk poszczególnych osi

W zielonym BRIEFIE dopuszczalna masa całkowita to jest nr 15.
Nr 16 w BRIEFIE to dopuszczalny nacisk osi przedniej w kg, 17 to dopuszczalny nacisk osi tylnej w kg.
Żeby przeliczyć to na KN (kiloniutony) mnożymy ilość kg x 9,8 i wynik dzielimy przez 1000.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-03-21 15:38:43 /


Wie ktoś może co to spurbreite??

nonka24 /Irek / 2009-03-21 16:05:01 /


Po ciężkiej próbie wytrzymałości ze słownikiem pozostało:

1. zwis przedni i tylny
2. Prześwit poprzeczny i w granicach rozstawu osi
3. Cały układ napędowy (cały duży punkt)
4. Przełożenie przekładni kierowniczej
5. średnica koła kierownicy (pewnie bede musiała sama zmierzyć :()
6. Minimalna średnica zawracania
w lewo
w prawo
7. Najmniejsza szerokość skrętu
8. Ilość oleju w: skrzyni biegów i przekładni głównej

Wiele tego nie zostało

POMOCY -> jeśli w takim tempie będzie szło, to nie dojade na SO :(((((

nonka24 /Irek / 2009-03-21 18:19:10 /


Nonka, ja cię przepraszam, ale masz linka od Cinekasa, a tam wszystko masz jak wół. Zrzynaj stamtąd i nie przejmuj się niczym. Masz i zwisy i prześwity, i przełożenie przekładni kierowniczej...
Powtórzę linka:
http://www.taunus.pl/?alias=biblioteka&id=665

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-03-21 18:32:14 /


ale ja nie dostałam odpowiedzi czy to na pewno to samo? skoro się nie zgadza to po co mam wpisywać bzdury?

nonka24 /Irek / 2009-03-21 18:52:44 /


większość się zgadza -i to wpisałam ale z resztą cienko

nonka24 /Irek / 2009-03-21 18:57:09 /


no to napisz co ci pozostało po przepisaniu danych od kukiego

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-03-21 19:03:38 /


Nonka, teraz jestem po za domem, ale jutro wieczorem pstryknę swoją białą kartę od qupety i ... co nie mniej ważne ... szczegółowy opis badania technicznego.

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-03-21 21:09:08 /


Mike raczej mi się nie podobają ograniczenia wynikające z "żółtków".
Też muszę, ale niechcem :/

nebel


No , ale jakie ograniczenia ? Napisz coś więcej ....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-03-22 20:42:36 /


Mike - jeśli Nebel chce samochód do jazdy codziennej, a musi rejestrować na żółte, to jest to trochę niewygodne i mijające się z celem...
Podobnie ja Buicka za wszelką cenę chcę uchronić od żółtych blach i wpisu do rejestru.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-03-23 08:00:49 /


Chodzi o nieszczęsny wpis do rejestru. potem już nie możesz sobie ot tak hipotetycznie, robić co chcesz z samochodem.
Walniesz w drzewo - musisz robić, zardzewieje - musisz robić
Chcesz za granicę - musisz lecieć do konserwy...

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-03-23 09:57:05 /


Walniesz w drzewo - mogą Ci go skreślić nawet sami :-( ....
Czy musisz robić ? Hmmm nigdzie nie jest tak napisane .... jedynie gdy celowo uszkodzisz może być kłopot ....

Chcesz za granicę - wyrabiasz wielokrotne pozwolenie na parę lat ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-03-23 10:18:59 /


Chcesz za granicę to po prostu jedziesz:) Sprawdzone. Bo kto niby i gdzie i o co ma zapytać?;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-03-23 10:42:53 /


Może i macie rację, ale jednak wolę białe blachy.

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-03-23 11:13:44 /


Jak to jest z ta jazda za granice?

W ramach EU i dla samochodow do 50 lat nie ma chyba zadnych ograniczen?

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-03-23 12:30:34 /


Na białych za granicę w aucie ponad 25 lat - też możesz miec problem - niektórzy nawet zalecają miec papier od konserwatora, ze auto nie podlega zakazowi wywozu .....

I rzeczywiscie gdzies w celnych czytałem , że taki o wartości poniżej 100 tys euro nie podlega zakazowi wywozu a co do wieku to nie przypominam sobie ....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-03-23 22:34:51 /


Proszę o sprawdzenie w Haynesie bo nie mam:
57. Nazwa wytwórni i rodzaj przekładni kierowniczej ZF???
58. Przełożenie przekładni kierowniczej ???
59. Rodzaj wspomagania hydrauliczne ???
60. Średnica koła kierownicy ???

wiem część mogę sprawdzić organoleptycznie tylko że jestem parę ładnych kilometrów od samochodu, a jak się TU dopisze to bedzie dla potomnych.
dzieki

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-07-08 16:28:20 /


Ja tak mam dla ukladu kierowniczego w karcie (granada 2,8i polift 82):

VII. Układ kierowniczy
56. Nazwa wytwórni i rodzaj przekładni kierowniczej Ford Werke A.G. Koeln BRD, z listwą zębatą
57. Przełożenie przekładni kierowniczej brak danych
58. Rodzaj wspomagania (jeśli występuje) chydrauliczne
59. Średnica koła kierownicy mm 380
60. Układ kierowniczy działa na koła przednie

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-07-09 09:31:44 /


chydraulik :)
u mnie bylo wypelnione tylko Hydrauliczny i nikt wiecej nie pytal

pmajes Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-07-09 11:29:37 /


dzięki Ci wielkie dobry człowieku.

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-07-09 18:29:13 /


No to niezły debilizm masz wpisany. Ford Werke AG Koeln BRD to akurat jest silnik 2.9v6 typu "taunus" :)

Do poliftów były magle firmy ZF.

Mysza liil (EM) / 2009-07-09 22:43:10 /


Zahnrad Fabrik piszesz. No tam mam mala niescislosc w karcie... trudno sie mowi :)


A co do:
Ford Werke AG Koeln BRD to akurat jest silnik 2.9v6 typu "taunus" :)
... BRD to w tym przypadku nie kod silnika tylko skrot od BundesRepublik Deutschland, czyli: Fabryka Ford'a Spolka Akcyjna, Kolonia, Republika Federalna Niemiec

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-07-10 08:55:41 /


Wpisałem "ZF Firiedrichshafen A.G."
powinno wystarczyć, se myślę.

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-07-10 11:45:26 /


Jak ma byc tak dokladnie to: Friedrichshafen


Bedzie pasic :)

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-07-10 14:28:19 /


no tak napisałem we wniosku a tu się pomyliłem :D

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-07-10 19:58:51 /


Pisze bo na necie znalazłem różne przeciwstawne informacje na ten temat. Otóż mam sobie granie sprowadzoną z zagranicy, w generalce, niezarejestrowana w kraju. Tu moje pytania:

1. Czy auto w takim stanie moge wpisać wcześniej do ewidencji zabytków, tak żeby podczas pierwszej rejestracji w kraju rejestrować go już jako auto zabytkowe (chodzi mi tylko o białą karte, bez żółtych blach). Czytałem że niektórzy tak robili w celu uniknięcia dużych opłat oc podczas remontu, miałoby to sens płacąc od razu mniejsze ubezpieczenie.

2. Jeśli chodzi o samodzielne wypełnianie białej karty, to czy w polach "opracował" można wpisać siebie i zanieść tak do konserwatora? Czy ludzie wypełniają sami tylko po to żeby rzeczoznawcy zapłacić mniej za sam podpis i pieczątki?

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-08-04 11:27:32 /


1. Możesz - ale musisz wstawić w białą kartę zdjęcia --- lepiej prezentują się takie po wykonanym remoncie ....

Jeśli chcesz rejestrować jako auto zabytkowe - to musi iść na żółte blachy, inaczej się nie bardzo da....

Uniknięcie opłat za OC (i opłaty recyklingowej przy rejestracji) da Ci zwykła opinia rzeczoznawcy , że pojazd jest pojazdem historycznym.



2. W wielu przypadkach u konserwatora będziesz i tak potrzebować opinię powyżej - nawet do własnoręcznie wypełnionej białej karty (można). Proponuję podejść lub zadzwonić do konserwatora zabytków w Twoim rejonie i spytać

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-08-04 15:56:17 /


Mam też granadę i...

Tak najpierw lecisz do konserwy. Plusy są takie że jesteś zwolniony z opłaty celnej. Potem dalej recyklingu, opłaty Vat, i całego zamieszania które musisz zapłacić rejestrując sprowadzony pojazd z zagranicy.

Mike autka prezentują się lepiej w BK po remoncie, ale zawsze można zrobić kolejny załącznik fotograficzny pt. po remoncie, co daje w efekcie bogatszą kartę i lepiej udokumentowaną historię samochodu podczas, przez nas, jego posiadania.

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-08-04 16:14:53 /


Nie wiem czy słyszałeś co mówił Bobik .... ale sprowadzali 29 letniego Mercedesa i musieli zapłacić akcyzę bo dla celnych nie liczy się co powiedział konserwator i czy uznał auto za zabytkowe - oni mają swoją definicję przedmiotu kolekcjonerskiego i musi to być pojazd conajmniej 30 letni :-/

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-08-04 16:29:51 /


Wielkie dzieki za rozjasnienie sprawy!

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-08-04 23:34:50 /


Mike trafili na debili w warszawie granadę kończącą dopiero 25 rok życia załatwili w dwa tygodnie. Ze wszystkimi luksusami. Tak proszę, proszę sobie usiąść, w czym mogę pomóc.

Jak trafisz na urzędasa co ma prawo w dupie i ustanawia swoje to jest kibel. Nie wiem może miałem fart?

Po za tym jakim cudem mogą sobie swoje prawo stanowić? Wiem, że chłopaki byli już tym zmęczeni, ale ja bym do sądu z tym polazł. W końcu ustawa stanowi wyraźnie. Więc jak masz wpis do konserwy (nie wiem jak chłopaki, ale już z nim poszedłem do UC), to UC nie powinien robić problemów.

Ale w życiu bywa inaczej.

BTW. To Mnisiek miał problem z UC z granadą. Z mercami niepamiętam, choć pamiętam że przyjechało wszystko razem.

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-08-06 09:15:43 /


Może ktoś ma ładne zdanie na temat skrzyni C3 do bialej karty ?
Mam również pytanie dotyczace Silnika 2300 V6 (YYE).
Posiadam do mojego pojazdu folder z "die technische Seite" - w nim mam podaną pojemność - 2274, stopień spreżania 8,75:1 oraz max moc przy 5000.
Natomiast na stronie w "garażu" jest 2293, stopeiń sprężania dla YYE 9,1:1 oraz max moc przy 5100 obr. Jak napisać ?

Meits Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-03-25 23:16:45 /


"Garaż" podaje rzeczywistą pojemność skokową zgodną z polskimi czy brytyjskimi przepisami. Natomiast 2274cc to pojemność wg kretyńskiej szwabskiej formuły 'pojemności podatkowej' (Steuerformel), która niewiele ma wspólnego z realną pojemnością skokową silnika.
Metodę jej obliczania kiedyś już podawałem na forum (ze 3 lata temu) i nie chce mi się teraz tego szukać.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-03-25 23:36:48 /


Mam - poszło to w lutym 2009 (raptem 2 lata temu) z konta Perany :

Cytat z wikipedii:

Die Berechnung des Hubraums von Hubkolbenmotoren nach der Steuerformel erfolgt in Deutschland seit 1989 nach unterschiedlichen Verfahren: Gesamthubraum = 0,78 x D^2 x H x Z (D = Bohrung, H = Hub, Z = Zylinderzahl; Bohrung D und Hub H sind vor der Berechnung auf halbe Millimeter, das Ergebnis auf volle Kubikzentimeter abzurunden. Anmerkung: π / 4 wird hier auf 0,78 abgerundet, daher weicht der Hubraum nach alter Steuerformel recht deutlich nach unten vom effektiven Hubraum ab)

Zatem każdy Koeln 2.8 (Grania, Capri, Scorpio, Sierra) ma wg tego wzoru : 0.78 x 9.30 x 9.30 x 6.85 x 6 = 2772 cc

A Kencik 1.3 w Escorcie przez te zaokrąglenia skoku i średnicy do 0.05cm w dół ma : 0.78 x 8.05 x 8.05 x 6.25 x 4 = 1263 cc

W ten sposób wszystkie auta 'homologation special' typu Lancia Beta 1301cc , Escort RS1601cc czy R17 Gordini 1605cc szły w opłatach o klasę niżej, niż w sporcie.

Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-03-25 23:39:49 /


Dlatego ja mam w papierach 1263 dla Escorta i 1566 dla Fiesty ;-) Przyjechały z Niemiec i wpisali co było w papierach ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-03-26 00:02:51 /


mam nadzieje ze ohac nie ma powyzej 2 lytry

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-03-26 00:06:26 /


Nie zauważyłeś, że wszystkie są zaniżone ? :-P Właśnie po to żeby wskoczyć w niższą "klasę podatkową" czyli tu będzie 1981 ccm ?

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-03-26 00:22:51 /


Cały 'dowcip' owego kretyńskiego systemu polega na tym, że nie istnieje stały współczynnik przeliczający pojemność efektywną na podatkową. Np. FIAT 125S (włoski, DOHC) który ma rzeczywistą pojemność 1608cc, ma w tym systemie 0.78 x 64 x 8 x 4, czyli 1597cc i owe 0.69% różnicy to 'minimum minimorum' formuły Steuerformel, wynikające z zależności (4 x 0.78) : 3.141593 = 99.31% i 'trafiające się' jedynie silnikom, których zarówno skok, jak i średnica mają wymiar w pełnych milimetrach bez miejsc dziesiętnych po przecinku. Tak samo ma np. fordowski DOHC ze Sierry/Scorpio/RS2000 - 1998cc w realu i 1984cc Steuerformel.
Natomiast Pinto 2.0 ma w realu 1993cc, ale dzięki średnicy 90.82 (Steuerformel 90.5) mm i skokowi 76.95 (Steuerformel 76.5) mm pojemność podatkowa wynosi tu jedynie 1955cc, czyli różnica wynosi aż 1.91% i jest to wynik bliski rekordowemu. Rekord należy do któregoś z japońskich motorowerów, który prawdziwą pojemność 49.9cc uzyskał ze średnicy 39.9mm i skoku 39.9mm - w formule podatkowej liczono 0.78 x 3.95^ x 3.95, co dało 48.1cc, a więc różnica wyniosła 3.65%.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-03-26 01:20:09 /


Czyli 1981 ccm dotyczy 2.0 v6 .... wszystko jasne....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-03-26 01:46:08 /


Dokładnie tak - jeśli ktoś ma w niemieckich papierach pojemność 1981cc, tzn. że jego Ford jeździł po tamtejszych drogach z motorem V6 2.0 o rzeczywistej pojemności 1998cc. Tu widać ten paradoks dość wyraźnie - w realu dwulitrowy Koeln ma pojemność co do centymetra równą DOHC-owi i tylko o 5cc większą od Pinto, w Steuerformel ma o 3cc mniejszą od DOHCa (3.12 x 4.2^ x 6.0 x 6 zamiast 3.1416 x 4.2^ x 6.014 x 6), ale od Pinto większą aż o 26cc.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-03-26 11:00:48 /


jakie jest przełożenie przekładni kierowniczej niewspomaganej w Capri MkII/III ?
Moc alternatora w watach otrzymuje się przez pomnożenie A przez 12 czy 14V (ładowanie jest zwykle nieco większe niz 12v?)

Meits Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-09-19 01:23:49 /


Potrzebuje kilku informacji dotyczących granady MKIIb. Pomagam koledze przy przeglądzie na zabytek.

1. Dopuszczalny nacisk osi w kN przód/tył/ten który wpisuje się dowodzie rejestracyjnym.
2. Prędkości maksymalne na poszczególnych biegach w przypadku granady 2.8i ze wzmacnianą skrzynią 4b.
3. Przełożenie przekładni kierowniczej ZF
4. Ilość oleju w dyfrze.

To chyba wszystko. Szczególnie zależy mi na pkt 1.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-01-24 13:56:31 /


1. naciski masz na tabliczce.
2. chyba trzeba przyjąć, że prędkość max jest na czwórce, przy przełożeniu 1. Potem sobie przemnożyć przez przełożenia poszczególnych biegów, ale czy to prawda? Pewnie nie. Nie ma co wnikać.
3. ??
4. z liter pewnie;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-01-24 14:26:53 /


3. 16,80:1 ; 3,5 obrotu od krańca do krańca

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-01-24 15:10:17 /


4. 1,4 litra

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-01-24 15:12:06 /


Jakby co, to przełożenia skrzyni E:
1 - 3,163:1
2 - 1,942:1
3 - 1,412:1
4 - 1:1
R - 3,346:1

w dowodzie największy dop. nacisk osi mam 11,80kN

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-01-24 15:17:29 /


Naciski są na tabliczce, tylko w kilogramach.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-01-25 07:22:00 /


Spoko, zauważyłem i przeliczyłem:)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-01-25 07:23:45 /


1) do wniosku o "wydanie zaświadczeń potwierdzających zabytkowe cechy samochodu" mam dołączyć "opinię techniczną z badań stanowiskowych przeprowadzonych .... (podać datę i miejsce) ... sporządzoną przez uprawionego rzeczoznawcę techniki samochodowej i ruchu drogowego : .........."

O co kaman ? jakie badania stanowiskowe ? chodzi o rozszerzony przegląd ?

2) podobno formatka białej karty się zmieniła - ma ktoś nową ? najlepiej wypełnioną pod Capri Mk1 :)

Dzięki !

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-06-12 14:53:42 /


mam formatkę nową ale nie od mk1.
ale zawsze możemy się dogadać :)))

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-06-12 15:25:50 /


Tu chyba jest: http://www.nid.pl/idm,597,zabytki-techniki.html
Chyba że jest jeszcze coś nowszego o czym NID nie wie:)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-06-12 16:52:38 /


złożyłem wniosek i białe karty w poniedziałek. Dzisiaj otrzymałem telefon z prośbą o dostarczenie opinii rzeczoznawcy że dane w białej karcie są prawdziwe. Nigdzie we wniosku nie było napisane że mam dostarczyć opinię rzeczoznawcy. Jak z tego wybrnąć ?

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-07-23 13:09:37 /


Chyba już dość dawno wymagana jest opinia Rzeczoznawcy "Ocena pod kątem klasyfikacji zabytkowej" przynajmniej w Mazowieckim.
Wybrnąć z tego tak, że trzeba tą opinie zrobić i im dać;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-07-23 13:21:23 /


U mnie było podobnie. Konserwator uparł się, że musi być opinia. Po dłuższej dyskusji poddałem się i dostarczyłem opinię :-(

Junior Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-07-23 13:22:27 /


A ja zawsze dawałem opinię o wartości historycznej i przechodziła. Ale lepsza opinia o której pisze Bobik.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-07-23 13:28:51 /


W kielcach wystarczyla kopia mojego dyplomu potwierdzajaca, ze jestem mgr inz. specjalnosci samochodwow i ciagnikow. Przyjeli bez problemu karte ktorej bylem autorem.
Moze masz kogos kto by mogl sie na twojej karcie podpisac z tytulem mgr inz.?

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-07-23 13:49:30 /


Dyć on sam jest ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-07-23 15:26:32 /