logowanie | rejestracja
capri.pl » garaż » homologacje FIA

Homologacje FIA

Grupa Nr Rok Nadwozie Silnik Późniejsze homologacje
T10131960Popular 100ER4 SV 1172
T10441961Perfect 107EKent 997
T10141960Anglia 105EKent 997T 1088/61, T 1218/63
T11361962Anglia 123EKent 1198T 1175/63
T10151960Zephyr Mk IIR6 2553T 1038/61
T10161960Zodiac Mk IIR6 2553
T10191960Consul Mk IIR4 1703T 1043/61
T10691961Consul ClassicKent 1340
T11491962Consul ClassicKent 1498
GT491962Consul CapriKent 1340
GT751962Consul CapriKent 1498GT 109/63
T11001962Taunus P3 17M TSR4 1758T 1236/63
T11221962Taunus P3 17M SR4 1698T 1235/63
T11161962Zodiac Mk IIIR6 2553T 1174/63, T 1192/63. T 1311/64
T11271962Zephyr 4 Mk IIIR4 1703
T11281962Zephyr 6 Mk IIIR6 2553
T11501962Cortina Mk IKent 1198
T11771963Cortina Mk I SuperKent 1498T 1368/ 65
T12021963Cortina Mk I GTKent 1498T 1225/63, 1 5024/66
GT1081963Cortina Mk I LotusLotus 1558T 1224/63, 1 5018/66
T11541962Taunus P4 12MKoeln 1183
T11651963Taunus P4 12M TSKoeln 1498T 1287/64
T12341963Taunus P4 12MKoeln 1498
T13101964Corsair GTKent 14981 5025/66
T13691965Corsair de LuxeKent 1498
150231966Corsair V4Essex 19961 5147/67
T13831965Taunus P5 17MKoeln 1498
T13841965Taunus P5 17MKoeln 1699
T13851965Taunus P5 20MKoeln 1998
42271966Taunus P5 20M H/TKoeln 2111
42241966GT 40 Mk I, Mk IIIWindsor 4736
151121966Zodiac Mk IVEssex 2994
214411966P6 / 15MKoeln 1498
152691969P6 / 15M TSKoeln 1699
151321967Cortina Mk IIKent 1297
151331967Cortina Mk II GTKent 1498
214671967Cortina Mk II LotusLotus 15581 5176/67
151841968Cortina Mk II EKent 1598
151851968Cortina Mk II GTKent 1598
215001968P7 / 20 M 2300 SHCKoeln 2293
152411968P7 / 20 M HC/SHCKoeln 2293
152381968P7 / 17 M LC/HCKoeln 1699
152391968P7 / 17 MKoeln 1498
152401968P7 / 20 M LC/HCKoeln 1998
215841970P7 / 20 M 2600 SKoeln 2551
152111968Escort Mk I GTKent 1297
152131968Escort Mk I SuperKent 1297
154421972Escort Mk I SportKent 1297
35881968Escort Mk I Twin CamLotus 15582 1524/68
152141968Escort Mk I de LuxeKent 1098
152561969Escort Mk IKent 940
216051970Escort Mk I RS1600BDA 1601
216141971Escort Mk I MexicoKent 16011 5455/72
155661974Escort Mk I RS2000Pinto 1993
152951969Capri Mk IKoeln 1288
152961969Capri Mk IKoeln 1498
15297.1969Capri Mk IKoeln 1699
152981969Capri Mk IKoeln 2293
153001969Capri Mk IKent 1298
153011969Capri Mk IKent 1598
153021969Capri Mk IEssex 19962 1567/69
153361970Capri Mk IEssex 2994
153891971Capri 2.6 HCKoeln 2551
154111971Capri Mk IKoeln 1998
216091971Capri RS LWKoeln 2632
216271971Capri RS SVKoeln 2632
216601974Capri RS3100Essex 3092
153861971Taunus TCPinto 1294
153871971Taunus TCPinto 1593
153881971Taunus TCKoeln 1998
155171973Cortina Mk IIIPinto 1993
155211973Consul GTEssex 2992
155861975Escort Mk II SportKent 1599
46501977Escort Mk II RS1800BDG 1975
A50351982Escort Mk II RS2000Pinto 1993A 5036/82, B 214/82, B 215/82
156561977Fiesta Valencia 1117
156571977FiestaValencia 957
216861977FiestaKent 15981 5783/77, A 5065/82
156921978FiestaKent 1297
N52361984FiestaCVH 1117A 5236/84
N52371984FiestaCVH 1296A 5237/84
N52581985Fiesta XR2CVH1597A 5258/85
217111981Cortina Mk IVEssex 29931 5832/81
158331981Escort Mk III XR3CVH 1597A 5026/82,N 5026/84
158341981Escort Mk III 1.3CVH 1296
158351981Escort Mk III 1.6CVH 1597
A50971983Escort RS1600iCVH 1597N 5097/84
B2701985Escort RS TurboCVH 1597 x 1.4 = 2236
A50271982Capri 2.8 iKoeln 2792N 5027/85
N52381984Sierra XR4iKoeln 2792A 5238/84
N52851986Sierra XR4x4Koeln 2792A 5285/86
A52611985Sierra XR4TiLima 2303 x 1.4 = 3224
B2861986Sierra RS CosworthYBB 1994 x 1.4 = 2791N 5323/87, A 5323/87
N53701988Sierra Cosworth 4dYBB 1994 x 1.4 = 2791A 5370/88
N54141990Sierra Cosworth 4x4YBB 1994 x 1.7 = 3391
B2801986RS 200BDT 1803 x 1.4 = 2525
Komentarze

swietna sprawa - dobrze ze mamy to na stronie bo grzebanie w listach FIA bywa uciazliwe...

greenhorn Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-12-05 10:51:54]


No, trochę tego było, dobze mieć to wszystko w jednym kawałku.

Zastanawia mnie jednak jedna rzecz: model
N 5236 1984 Fiesta CVH 1117 A 5236/84

Dotychczas Fiestowe silniki 1.1 (1117cm3) widzialem tylko w wersji OHV, CVH znam jako 1,3, 1,4, 1,6, 1,8 (ale to juz Sierra) i 1.9 (Essi USA) jednak o 1.1 nigdy nie słyszałem.
Czy to jakiś chochlik czy po prostu mało widziałem? :)

Wojtass Dokładna lokalizacja na mapie [2007-12-05 19:52:10]


Raczej chochlik - powinienem to skorygować przy kompilowaniu listy. Sorry...
CVH 1117cc występował chyba tylko w Escorcie Mk3.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-12-05 22:57:37]


a powiedzcie jak tego sie urzywa i jak to sie czyta..? :)

bo ciekawa ta homologacja dla Zodiaca... :]

Mac13k Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-12-05 23:32:04]


To znaczy, ze Zodiac ma homologacje dla grupy 1, nr homologacji: 5112, rok homologacji:1966 (czyli auta wyprodukowane po tej dacie moga byc homologowane), model auta: Zodiac Mk IV, z silnikiem: Essex 2994. Mam nadzieje ze jak cos namieszalem to Krk poprawi :))

greenhorn Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-12-06 16:32:59]


Wszystko dobrze, Greenhorn, z dwoma uwagami. Po pierwsze nie wyprodukowane 'po 1966 roku', tylko 'począwszy od 1966 r.'.
A po drugie, to Maćkowi pewnie chodziło raczej o starsze Zodiaki - te z rzędową szóstką. A tam jest 5 kolejnych homologacji w kategorii Turystycznej, czyli z grubsza późniejszej Grupie II :
T 1016 z 1960 r. dla Zodiaka Mk II R6 2553 [czyli takiego, jak Mac13k posiada]
T 1116 z 1962 r. dla Zodiaka Mk III R6 2553 rok modelowy 62
T 1174 z 1963 r. dla Zodiaka Mk III R6 2553 rok modelowy 63
T 1192 z 1963 r. dla Zodiaka Mk III R6 2553 rok modelowy 64
T 1311 z 1964 r. dla Zodiaka Mk III R6 2553 rok modelowy 65
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-12-06 16:58:21]


Krk4M,

Proszę napisz do jakich dokumentacji mamy się odwoływać w stosunku do których samochodów/homologacji. Których załączników pilnować? Trochę skomplikowane sa te opisy.
K i J są chyba najważniejsze z tych dotyczących samochodów.
(pozostałe załączniki dotyczą chyba zasad organizacji zawodów, zabezpieczania trasy etc.)
To wiemy ale który załącznik stosuje się do których samochodów?
K do homologowanego a J do normalnego czy na odwrót?
"Załącznik J został wprowadzony dla samochodów turystycznych i GT w 1954 roku. Załącznik K wymaga od samochodów historycznych aby zachowały formę w jakiej się ścigały, zgodnie z tymi przepisami, jedynie wymagania bezpieczeństwa mogą zmienić te wymogi."

http://www.pzm.pl/Sporty_samochodowe/Rajdy/Regulaminy/Zalacznik_J_FIA
http://www.pzm.pl/userfiles/file/regulaminy/samochodowe_rajdy/ZAL_K_2005.pdf

Próbuję dojść w jakiej grupie będzie sklasyfikowany Ford Capri MkIII 2.0 z 1980 roku nie homologowany przez FIA, czy będzie to: grupa 5, okres IR - według załącznika K?
Czy też będzie to grupa N, A, B lub GT3 - według załącznika J?

Z klasą już łatwiej, bo będzie to klasa 9.


No i proszę wklejajcie te homolki na stronę, wiem że do MkIII jest w Polsce w formie papierowej, mogę wskanować i wkleić ale ktoś musi mi kopię udostępnić ;-)

Gnieciuch Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-12-26 18:56:00]


Gnieciuch - sorry. Prywatnie moje podejście do sportu automobilowego jest diametralnie różne od reprezentowanego przez FIA. Kolejne próby przebrnięcia przez urzędniczy bełkot ich regulaminów zawsze kończą się najdalej na drugiej stronie pliku PDF i dlatego hołduję imprezom typu Puchar Capri czy Berg Trophy.
Z tego co jeszcze pamiętam, to każdy pojedynczy egzemplarz samochodu można dostosować do wymogów załącznika J czy też K i to organizator imprezy w której chcesz brać udział określa w jej regulaminie, czego nalezy się trzymać. Generalnie załącznik J dotyczył zawsze aut aktualnie produkowanych, a dla staruszków był K. Ale nasi bossowie z PZMłota zawsze mogą wymyśleć inną opcję, więc po prostu nie wnikam w te labirynty.
Jednakże powodzenia Wam życząc trzymam kciuki :)
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-12-26 20:15:36]


voila!

Gnieciuch Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-01-25 15:49:20]


Gnieciuch Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-01-25 15:49:50]


Capri 2,8i

Gnieciuch Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-01-25 15:50:20]


jeaas

Gnieciuch Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-01-25 15:50:48]


juup

Gnieciuch Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-01-25 15:51:18]


jesszcze

Gnieciuch Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-01-25 15:52:14]


już

Gnieciuch Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-01-25 15:52:48]


Czy mojego można zaliczyć do grupy 1 mam escorta mk4 1.3 jeszcze na starej konstrukcji ( wersja przejściowa ), a tu w tabeli jest eskort mk3 1.3 CVH a konstrukcja się nie różni chyba? Oprócz nowszej stylistyki ?
To są dane mojego:
1.3 HCS 1264 60 kM 101/3000 Nm/1/min

kaskader91 Dokładna lokalizacja na mapie [2008-06-30 14:21:18]


albo OHV tylko nie jest zrozumiała ta książka

kaskader91 Dokładna lokalizacja na mapie [2008-06-30 14:29:34]


HCS czyli "OHV" ma niewiele wspólnego z CVH które jest "OHC" ;-)

W skrócie - Twój silnik ma wałek rozrządu w bloku, w CVH jest on w głowicy. Silnik wygląda kompletnie inaczej ale jakie to ma znaczenie ?

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-06-30 14:52:56]