logowanie | rejestracja
capri.pl » modele Forda » Capri » historia

Historia

Ford Capri 1969-1986

Ford Capri przeszedł oficjalnie dwa wcielenia: Capri i Capri II.

Pierwsze wcielenie Capri produkowane było od 1969 do 1973 roku, zwane jest ono potocznie Capri I (lub Mk I). W trakcie produkcji modelu Capri I, w 1972 roku, nastąpiły pewne zmiany konstrukcyjne - tzw. "Facelift". Modele przed facelift'em nazywane są czasem jako Capri I A, natomiast modele po zmianach nazywane są czasem jako Capri I B lub Capri I Facelift.

Drugie wcielenie Capri produkowane było od 1974 do 1986 roku. W 1978 roku nastąpiły zmiany konstrukcyjne, które wprowadziły podział: modele do 1978 roku nazywane są po prostu jako Capri II, modele od 1978 roku - Ford nazywał je formalnie jako Capri II '78, natomiast powszechnie spotyka się nazwę Capri III.

Przedstawiona poniżej historia Capri została podzielona na trzy części:

Ford Capri I (1969-1973)

01.1969   premiera Forda Capri
02.1969   początek sprzedaży: 1300 Kent, 1600 Kent (Wielka Brytania), 1300 V4, 1500 V4, 1700 V4, 2000 V4 (Niemcy), 1600, 1600 GT (Australia, Nowa Zelandia)
02.1969   1600 GT BDA 16V DOHC
03.1969   2000 GT V4 (Wielka Brytania)
05.1969   2300 GT V6 (Niemcy)
09.1969   3000 GT V6 (Wielka Brytania)
1970   Perana (RPA)
03.1970   3000 E (Wielka Brytania)
03.1970   RS2600 (Niemcy)
04.1970   Federal Capri (USA)
09.1970   2600 GT (Niemcy)
09.1971   2000 V4 GT Special (Wielka Brytania)
06.1972   1600GT/2000GT/3000GT Special (Wielka Brytania)
09.1972   Capri Mk I Facelift
09.1972   1600 Pinto, 3000 GXL (Wielka Brytania), 1600 Pinto (Niemcy)
12.1973   RS3100 (Wielka Brytania)

Ford Capri II (1974-1977)

02.1974   premiera: 1300 L, 1600 L, 1600 XL, 1600 GT, 2000 GT, 2000 Ghia, 3000 Ghia (Wielka Brytania), 1300 L, 1300 XL, 1300 GT, 1600 L, 1600 XL, 1600 GT, 1600 Ghia, 2300 GT, 2300 Ghia, 3000 GT, 3000 Ghia (Niemcy)
03.1975   JPS (Niemcy)
03.1975   Federal Capri Mk II (USA)
06.1975   JPS (Wielka Brytania)
10.1975   1300 (Wielka Brytania)
05.1976   2000 V6 (Niemcy)
05.1976   1300 GT (Francja, Włochy)
08.1977   X-Pack
09.1977   koniec eksportu do USA

Ford Capri II '78 (III) (1978-1986)

03.1978   premiera: 1300, 1300L, 1600L, 1600GL, 1600 S, 2000 L, 2000 GL, 2000 S, 3000 S, 3000 Ghia (Wielka Brytania), 1300 L, 1600 L, 1600 GL, 2000 S, 2000 Ghia, 2300 S, 2300 Ghia, 3000 S, 3000 Ghia (Niemcy)
05.1979   Series X (Wielka Brytania)
11.1979   1600 GT4 (Niemcy)
02.1980   1600 GT4 (Wielka Brytania)
01.1981   1600 LS (Niemcy, Wielka Brytania)
03.1981   2.8i (Niemcy)
04.1981   2.8 Turbo (Niemcy, Szwajcaria)
06.1981   2.8i (Wielka Brytania)
07.1981   Zakspeed Capri (Niemcy)
07.1981   Calypso, Cameo, Tempo (Wielka Brytania)
05.1982   Cabaret (Wielka Brytania)
10.1982   Aston Martin Tickford Capri (Wielka Brytania)
12.1982   Cabaret II (Wielka Brytania)
01.1984   Laser (Wielka Brytania)
04.1984   Super GT 2000, Super GT 2300, 2.8 Super Injection (Niemcy)
10.1984   2.8i Special (Wielka Brytania)
06.1986   2.8i Turbo Technics (Wielka Brytania)
12.1986   Capri 280
12.1986   koniec produkcji
03.1987   ostatni egzemplarz trafia do sprzedaży