logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » Fuszix 3M - Ford Taunus TC II 2.0 R4 Pinto GL 1979 "Kastom aka Nosorożec" » Zmiany pod maską - hamownia przed i po

Fuszix 3M - Ford Taunus TC II 2.0 R4 Pinto GL 1979 "Kastom aka Nosorożec" - Zmiany pod maską - hamownia przed i po

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: Fuszix 3M Dokładna lokalizacja na mapie
Samochód: Ford Taunus TC II 2.0 R4 Pinto GL 1979 "Kastom aka Nosorożec"
Status: sprzedany (w posiadaniu od 2008-01-29 do 2013-10-09)
Aktualizacja: 2011-02-26 19:42:45

Roboty pod maską zaczęły się ponad rok temu, kiedy to poprzedni silnik znajdował wielką radość w przelewaniu niesamowitych ilości oleju, przez co został usunięty.
Jego miejsce zajął OHC z blokiem 205 ze ścierki EFI, a razem z nim przyszła w końcu 5-biegowa N9. Szczegóły opisane w głównej prezentacji.

W związku z zaplanowanymi pracami Jarek (Granadziarz) pojechał na hamownię sprawdzić jak wyglądają przebiegi w miarę zdrowej serii przed robotą.
Cytując za Jarkiem:
"No i się okazało proszę szanownych państwa że na:
seryjnym wałku
seryjnym gaźniku (weber 32/36 DGAV)
seryjnym filtrze marki filtron
seryjnym żeliwnym kolektorze
seryjnej benie PB95
nosorożec legitymuje się 94,1 KM przy 5449/min i 152,5 Nm przy 2703/min
dla porównania dane kat.: 101 KM @ 5200 obr/min, 15.5 kgm @ 3500 obr/min"



Następnie taunus doczekał się (częściowo cytując):
"W głowicy zostało wykonane to co jest opisane tu:
http://www.capri.pl/page/2567
+ dołożony oryginalny baran (owinięty taśmą termoizolacyjną)
+ uszczelniony wydech - jest tłumik środkowy i końcowy
+ zmiana filtra powietrza na K&N
+ doszło wspomaganie ze skorupy
Reszta w serii
charakterystyczne przegięcie w dół na początku jest moim zdaniem skutkiem zastosowania barana - jak pisałem rurowe kolektory tną dół."

Na wykresie - przerywane przebiegi: stan przed przeróbkami, linie ciągłe - po robocie.
Mamy teraz: 106,7 KM @ 5608 obr/min oraz 158,4 Nm @ 3874 obr/min - czyli zysk ponad 10% mocy i poprawienie momentu przy jednoczesnym przesunięciu go wyżej.



Jeszcze magnetyzery i jadę za rok na PC :P
Różnicę czuć choćby przy wyprzedzaniu. Generalnie - poprawiło się nie tylko dobre samopoczucie właściciela. A i przy okazji parkowanie przestało kojarzyć się z siłownią.
Ciąg dalszy pewnie nastąpi.



Komentarze

wywalic srodek :>

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2010-09-01 22:02:24]


Jesteś w stanie oszacować ile cię kosztowało te 12 KM?

Śmietan [2010-09-02 08:40:50]


Ciężko powiedzieć - jak pisałem, prace wykonywał Granadziarz i większość prac miała charakter promocyjno - barterowy. Podobnie z częściami, przy czym kilka z nich od dłuższego czasu czekało na zamontowanie. Ciężko mi oszacować całkowitą rzeczywistą wartość zabawy. Choć na pewno niektórym wydawałoby się to nie warte zachodu i kasy.
Na dobrą sprawę bezpośrednio poniesione koszty to: olej i filtr, uszczelki silnika, taśma do owinięcia barana i inne tego typu akcesoria.
Także w sprawach kosztów roboty kontaktuj się z Jarkiem.

Fuszix 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2010-09-02 09:10:03]


No to ładnie jak na serie:) Jakieś zdjecia z pod maski:)

rafu_z_sfd [2010-09-03 00:34:27]


Ale tam nic ciekawego nie widać ;)

Fuszix 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2010-09-03 08:13:09]


Śmietan, nie 12 KM tylko 12% bo to tak należy rozpatrywać. Robiąc to samo w 1300 nie uzyskasz 12 KM tylko 12% mocy z której zacząłeś. Podobnie podejrzewam będzie w Koelnie, nie przybędzie Ci 12 KM do 160 KM od 2,8i, tylko 12%, czyli ~19 KM.
generalnie jakby pojechać z głowicą w dół aż do świecy też by jeszcze parę patatajów przybyło. Ale ustaliliśmy, że hardcoru nie robimy.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2010-09-04 09:47:51]


ciekaw jestem jak wyglądałyby wykresy gdyby jeszcze zmienić kolektor dolotowy na przykład na LYNXa z poziomym gaźnikiem i do tego wałek
swoją drogą to co wyprawiał Taunus Batoona na pierwszym pucharze na seryjnym baranie i gaźniku daje do myślenia

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2010-10-06 18:06:46]