logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » nadwozie » Pomocy- Srodki typu/ Polrust/corizon/brunox/fertan/ i inne? POmocy?

Pomocy- Srodki typu/ Polrust/corizon/brunox/fertan/ i inne? POmocy?

Witam!
mam autko w trakcie remontu ... i mam dosc spory problem...
Mianowicie chcialem porzadnie zakonserwowac wszysktie chore miejsca czyli tam gdzie pojawila sie juz rdza i nie tylko(wstawione progi czy laty)

Problem poleg ana tym ze .. gdzie sie da odczyscic mechaniczie to to robie ale sa miejsca niestety gdzie nieda sie odczyscic do golej blachy ze wzgledu na trudne dojscie itp. (szczegolnie podloga)

Caly internet przetrzaslem w poszukiwaniu tego co dobre i skuteczne ... jako podklad na resztki rdzy... i okazuje sie.. ze niema dobrego podkladu tkory by wogole dizalal tak przynajmniej wynika z tego co znalazlem w internecie.

Okazuje sie ze na jedne mozna klasc podklad epoxydowy na inne nie mozna...

Koncepcje mialem taka: wyczyscic co sie da odtluscic nato polozyc "corizon"
farba syntetyczna do gruntowania reaktywna z kompleksorem inhibitorow korozji. (nakladac bezposrednio na rdze) stosowana rowniez w okretnictwie"
Powloke do eksploatacji pokryc dowolna farba nawieszchniowa z wyjatkiem wyrobow nitrocelulozowych)
Tak pisze na puszcze!

nato chcialem polozyc podklad epoxydowy(novola) i nato ... Ml tectyla

Z tego co zdarzylem sie dowiedziec ... Na zaden taki podklad ktory wchdoiz w reakcje z pozostalosciami rdzy.. nie powinno sie klasc epoxydowego a jedynie chlorokauczuk!

Spotkalem sie z porpozycjami Podklad reaktywny (waschprimer) +podklad epoxydowy (wszyskto NOvola) -ale podklad taki kladzie sie tylko na czysta blache. czyli co sie stnaie jak poloze go na swierza wstawiona late i stara powloke lakiernicza-tak tez nie wolno...

Na Minie tez nie mozna epoxydowego klasc...


Powiedzcie mi czy ktos z was testowal juz jakies takie grunty reaktywne/

Chetnie wstawilbym fotki zeby wam bardziej obrazowo pokazac oco mi chodiz i w cyzm problem... ale nie wiem jak sie wstawia chyba ze ktosby mogl wstawic.. to bylbym wdzieczny!


Prosze pilnie o porady.. bo autko stoi juz 4 dni i nadal nie wiem co wkoncu polozyc....

Dziekuje i pozdrawiam

camaros / 2006-03-28 20:16:24 /


Wydaję mi się, że podkład epoksydowy kładzie się z zasady bezpośrednio na rdzę i tylko wtedy on działa, więc rozważania typu na jaką powłokę wolno a na jaką nie wolno go kłaść nie ma większego sensu. Środki epoksydowe są dlatego takie interesujące ponieważ dobrze penetrują/wnikają w porowaty, lub zniszczony materiał (niewielki rozmiar cząsteczek). Etap schnięcia z kolei to nic innego jak tworzenie się (polimeryzacja) wielkocząsteczkowej trwałej wiążacej powłoki. Dopiero na tak przygotowaną warstwę nakłada się inne powłoki lakiernicze. Warto jeszcze dodać, że nie powinno sie mieszać różnych rodzajów aktywnych środków antykorozyjnych.
Oczyiwście te zasady dotyczą tylko fordów, jak zapewne wiadomo :)

Sowa {3M} Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-03-28 20:59:56 /


Z tego co sobie przypomniałem podkłady epoksydowe sa dość specyficzne (są to związki organiczne) i wymagają specjalnej szpachli epoksydowej - dość trudnej w obróbce. Zwykła polisetrowa się nie nadaje. Jest o tym gdzieś na forum ...

Sowa {3M} Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-03-28 21:02:10 /


najlepiej nałożyć brunox - później można na niego malować ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-03-28 22:59:04 /


Fertan wszystko bije :) najlepszy testowałem z brunosem i jak dobrze pamiętam cortainem zasięgałem opini ludzi którzy testowali inne środki i Fertan faktycznie najlepszy...:)

nOx Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-03-29 00:27:03 /


wypiaskuj te miejsca i masz po problemie

Kriss_MustangII / 2006-03-29 08:33:50 /


osobiście polecam dobre oczyszczenie mechaniczne,tam gdzie trudno się dostać,wystarczy w miarę do skutku skrobać ostrym narzędziem by usunąć możliwie dużą warstwę rdzy i brudu,odpylić,odtłuścić,zastosować Brunox Epoxy,na taką powłoke dobrą farbę i po kłopocie.Potem ważne jest,by doglądać tego miejsca i zapobiegać,jak pojawią się jakieś ubytki!

fikcja Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-03-29 08:55:52 /


Dzieki za odpowiedzi...

powiedzcie mi jeszcze gdzie moge kupic "fertan" a moze ktos moze zalatwic?
I czym moge pokryc fertan? minie/ chlorokauczuk/podklad epoxydowy/akrylowy/
chcialbym pomalowac fertanem potem jeszcze czyms i na koniec (tectylem)


Bo na omnibus stronie niby rozprowadzaja napisalem emaila minal tydzien i zero odpowiedzi!

dziekuje i pozdrawiam....

camaros / 2006-03-29 09:42:37 /


brunox - na rdzę nałożyłem , po zgrubnym odrapaniu, dwa razy nałozyłęm w odstępach 1 czy 2 dniowych nie pamiętam, NIE MALOWAŁEM !!! całą zimę bez ubytków powłoki brunoxowej i bez rdzy wychodzącej spod powłoki CUUUUD !!!

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-03-29 19:39:27 /


No a pomyślcie teraz,co bedzie sie dziać po nałozeniu farby zewnętrznej i np.Bitbuma (na podłogę i wahacze od zewnątrz)?;)

fikcja Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-03-30 08:16:09 /


Środek godny polecenia szczególnie na spód wózka!

fikcja Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-03-30 08:21:16 /


Witajcie....

Kolego czym malowales te czesci od auta na fotkach? i jak bylo to oczyszczone przed nalozeniem tej farby?


Jesli piszecie tu o brunoxie epoxy/ czy na niego moge polozyc podklad epoxydowy..?? Nie pogryza sie ?

Pozdrawiam

camaros / 2006-03-30 10:02:00 /


wszystkie części zostały oczyszczone szczotka drucianą,wyskrobane szpachelką,śrubokrętami (dobre dojście),następnie gruboziarnistym papierem ściernym,po nim przyszła kolej na gąbke oklejona ziarnami ściernymi (do dostania w sklepach budowlanych).Części zostału odpylone,odtłuszczone i pociągniete Brunoxem Epoxy-2 warstwy w odstępach 20min,suszone na słońcu w zacisznym miejscu (brak pyłu).

Na suchą warstwę Brunoxa została nałożona farba piecowa do malowania wkładów kominkowych,a na nia zostanie nałozony Bitgum.

fikcja Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-03-30 17:48:09 /


polecam moją metodę z racji tego,że sprawdzona i działa.

Na minie nałóż dobra farbę nawierzchniowa i koniecznie cos plastycznego,co będzie amortyzowac stukniecia kamieniami podczas jazdy.

fikcja Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-03-30 17:49:50 /


w ten sam sposób oczyściłem przednia belkę -kołyske silnika,z tą różnicą,że do odrdzewienia użyłem Fosolu.Trzeba tylko pamietać o bardzo dobrym zmyciu tego środka -pozostałości potrafia "zjeść" powłoki ochronne,nakładane na element...

fikcja Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-03-30 17:52:08 /


Dziekuje za wszelkie odpowiedzi i porady mam jeszcze jedno pytanko.. czy na "fertan" moge stosowac podklad epoxydowy/akrylowy??

dziekuje i serdecznie pozdrawiam

camaros / 2006-04-02 16:36:33 /


NIe jestem znawca tematu, ale kierując się logiką to jest bez sensu, a podkład epoksydowy nie będzie spełnial swojej funkcji przez inne warstwy.

Sowa {3M} Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-04-02 17:47:13 /


A ja zamówiłem telefonicznie fertan i mi przysłali , ale jeżeli chcesz go użyć w miejscu trudno dostępnym, skąd nie można wypłukać luźnych pozostałości po fertanie to trze-
ba stosować jeszcze 1 środek z tej firmy, który zwiąże wodę (pomarańczowa puszka-
nazwy nie pamiętam), a razem to jest 60pln za 0.5l fertanu + ok. 100pln za puszkę,
a to nie mało.

slawekw. / 2006-04-05 18:30:13 /


chce zabezpieczyc podwozie w swoim autku. Jeszcze nie oglądałem w jakim jest stanie bo nie mam żadnego najazdu (planuje sobie zbudowąc rampę)
ale już przez komorę silnikową widzę że elementy zawieszenia są koloru rudego.

zalóżmy że od spodu jakoś powycieram z grubsza wszystko, co będę mógł to szczotką drucianą, tzn te różne rurki i pręty od zawieszenia. I na rdze zapodam fertan, tylko czy mam go pozniej po upływie 1h zmywać wodą? a co jesli nie uda mi sie wszystkiego zmyc, to przeżre mi blache?


Ale załużmy że go zmyje, wszystko wyschnie, i pozniej wszystko ,łącznie z elementami zawieszenia, podłogą zamaluje UBS 220 (juz go uzywalem do motocykla)

tylko mam pytanie, czym lepiej malować, pędzlem czy pistoletem? ewentualnie mogę i pędzlem a trudno dostępne miejsca aerozolem.

Wydaje się że pędzel lepszy, ale z drugiej strony ten UBS 220 jest przystosowany do pistoletu, i może powłoka też będzie wtedy lepsza, bardziej jednostajna.

Dlatego chcę ten UBS bo on jest przezroczysty i jak będzie się pod nim coś działo to przy okazji jakiejś kontroli będę to widział.


I co z programi? bo z fluidolem nie mam zadobrych doswiadczen, wysycha i odchodzi płatami. NAtomiast ktoś mi radził poprostu wlać w profile zamknięte olej rzepakowy (silnikowy podobno ma jakieś żrące związki).
Nie chodzi mi o najtaniej, tylko NAJLEPIEJ!!! ale z doświaczenia wiem że to co jest zabezpieczone np. jakimśwyciekiem oleju jest 100x lepsze niż zabezpieczone jakąś drogą farbą. Więc czy mogę z czystym sumieniem wlaść olej jadalny do progów?


z góry dzięki za odp.

2pac / 2006-07-03 13:51:13 /


Do profili zamkniętych jest np.Tectyl,który wchodzi w reakcję z rdzą.

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-07-03 20:07:22 /


w czoraj zamowilem fertana:) jezeli chodzi o kontakt to jest telefon do nich 0228573163 to firma w warszawie zamowilem tez z tej firmy wosk do profili zamknietych takze fertana i do zabespieczania podwozia fertan do usowania rdzy jest tylko w 1l butlach za 110 zeta wosk bodajze za 40 zeta kilo a do zabespieczenia podwozia 30 zloty za kilo ale potrzeba okolo 4 kilo na 1 sam.
obsluga bardzo mila pan mi bardzo duzo wytlumaczyl fertan wchodzi w reakcje z tlenkami zelaza i tworzy warstwe ochronna cos w rodzaju mini jest to kolor fioletowy nie wolno go zdrapywac jest on na bazie wodnej puzniej go trzeba zmyc jak sie zachowa pewnie napisze za 2 lata:) ale faktycznie podobno fertan jest najlepszy a jeszcze mi powiedzial ze po oczyszczeniu fertanem i po utworzeniu sie tej powloki ochronnej moge polozyc jaki chce podklad pozdrawiam
a kaplet srodkow do pelnego zabespieczenia auta czyli fertan do usuwania rdzy wosk do profili zamknietych i do konserwacji podwozia kosztuje w granicach 400 zeta + przesylka

cichymk Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-17 09:06:02 /