logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » hamulce » Strasznie mnie znosi przy hamowaniu...

Strasznie mnie znosi przy hamowaniu...

Mianowicie jak jade jest w miare oki, ale jak tylko mocniej przyhamuje lece na prawo jak cholera... :( Nie znam sie za bardzo na furkach ale chcialem zaczac zabawe z moja Grandzią :). Malo tego... Jak hamuje, to strasznie zaczyna mi drgać kierwonica, no i gdybym jej nie kontrował to lece na drzewo... Moze koledzy powiedza co moze byc uszkodzone, i ile powinna kosztować naprawa tego. Ew. jezeli za malo napisalem, prosze o wskazowki, a ew. porobie doswiadczenia i poinformuje o skutkach. z gory dziekuje.

Maciej Gajowniczek Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-07-02 15:55:30 /


do sprawdzenia/wymiany: klocki, tarcze, przewody elastyczne do zacisków, zaciski,
warto przy okazji sprawdzić czy nie ma luzów w zawieszeniu a po całej zabawie wypadało by pojechać na geometrie i wszystko poustawiać.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-07-02 16:13:57 /


A ile moze mnie wyniesc taka zabawa jakbym oddal do mechanika ... a ile zalpace sam grzebbiac [tj. koszt czesci]

Maciej Gajowniczek Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-07-02 16:33:35 /


Hmmm jesteś z Elblaga wiec zdecydowanie taniej jest udać sie do 3M i kogośz nas dopaść w wolnej chwili :D
praca pewnie zamknie sie w kilku pifkach a cześci moze i jakieśsie duzo taniej znajdąaniżeli by to jakikolwiek mechanior dotykałD:

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-07-02 16:47:20 /


Temat cwiczony wielokrotnie - Jak znosi Cie w prawo, to masz zapieczona lewa strone - tloczki nie przesuwaja sie w cylinderkach, albo przesuwaja, tylko nie tak jak powinny. Co do drzenia kierownicy, to krzywa jest tarcza - kwestia, czy drzy przez zapieczone tloczki, ktore powoduja, ze klocki, nie wracaja do wlasciwej pozycji, tylko tra o tarcze caly czas, tarcza sie nagrzewa i bije, czy bija bo sa po prostu krzywe z zalozenia:). Rozwiazanie - kupic komplet naprawczy do hamulcow (wszystkie gumki, smar itp), wyczyscic dokladnie cylinderki i tloczki, tak zeby swobodnie chodzily w jedna i druga strone. Na pewno pomoze - nie bedzie znosic. Jesli bicie nie minie zostaja tarcze do przetoczenia lub wymiana na nowe. Z tego co pamietam najtansze tarcze oscyluja wokol 60-90zl za szt. ;klocki komplet ~40 (bo przy tarczach nowych nalezy zmienic i klocki). (Przy ponownym nakladaniu tarcz b.wazne jest zrby powierzchnie przylegania dokladnie wyczyscic papierem sciernym i porzadnie skrecic do kupy, w przeciwnym przypadku po tysiacu km tarcze znowu zaczna bic i zabawa jest od nowa.
pozdr

Bartuś Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-07-02 20:39:40 /


Bardzo serdecznie dziekuje za informacje Panowie... no i za tak mile przyjecie do Grona Grandziarzy ;), Postaram sie sam pokombinowac..., jezeli nie to napewno smigne do 3miasta... mam jeszcze pare pytan dotyczacych tego cacucha... takze z checia bym wymienil sie informacjami przy jakims piwku itd ;) A Grandzia jest tak duza ze sie w niej wyspie, wiec moze to byc interesuja rozmowa przy zlotym trunku! :)

Jeszcze raz dziekuje, i pozdrawiam! :)

Maciej Gajowniczek Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-07-02 21:39:05 /


Miałem identyczny przypadek w swojej grandzie. Wymienione zostały tarcze i klocki. Z lewej strony tłoczki i cylinderki wyczyszczone dokładnie - z prawej nie starczyło czasu na czyszczenie czego efektem jest lekkie znoszenie i drobne drganie kierownicy powyżej 100km/h. Coś tak czuję że przyjdzie się pogrzebać przy prawym kole :) Pozdro.

MrówA Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-09-18 21:08:37 /


Maciej na coś takiego może składac pare przyczyn
1. klocki i tarcze (klockimogą mie dosy lub by zeszklone, tarcze mogą by krzywe)lecz to jest mniej prawdopodobne.
2. zaciski wymagają czyszczenia ewentualnie nowych reparaturek.
3.możesz mie źle ustawioną zbierznośc.
ale zaczoł bym od sprawdzenia zacisków zdemontował bym je wyczyścił popatrzył też czy nie ciekną oraz w jakim stanie są oringi uszczelniające i gumki osłonowe.
A przy przestawionej zbierzności obiaw był by jeszcze jeden a mianowicie że zdzierało by ci opony z zewnętrznej str. lub wewnętrznej.
pisze o tym bo mówisz że podczas jazdy tesz delikatnie sciąga.
Jeżeli byś się zdecydował na ustawianie zbieżności to ważne żebyś sprawdził luzy na drążkach od str.kolumny i na końcówkach.A najlepiej sprawdził luzy na całym przednim zawieszeniu (górny, dolny sworzeń wahacza,oraz luzt na łożyskach kół)
co do cen to różnie w moim zakładzie za czyszczenie zacisków i wymiane reparaturek biorą 60zł za dwie str. mowa o samej robociźnie oraz za ustawienie zbieżności też 60 zł
ceny reparaturek i innych materiałów są różne.
POZDRAWIAM

dziara:) / 2006-09-19 12:22:01 /


miałem podobny problem z hamulcami sciagało mnie na jedną strone,wyczyszczeniu zacisku było ok ale po pewnym czasie zciąga na przeciwną bede musiał drugi też wyczyscic

młody3 Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-09-19 18:17:44 /