logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Jaki łącznik skrzyni automat C3- ilość frezów

Jaki łącznik skrzyni automat C3- ilość frezów

Mam taki problem, że łącznik nie pasuje. Zarówno wyjście ze skrzyni i łącznik mają 25 frezów z tym, że na łączniku dwa są płaskie. Czy orientuje się ktoś jak powinno być?

Kristoff Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-01-16 19:49:01 /


Nie. Lacznik powinien miec wszystkie takie same i pasować w każdej pozycji.

Mysza liil (EM) / 2023-01-16 23:39:03 /


To że są dwa wypusty wypłaszczone to nic tu do pasowania nie wnosi. Problem może być taki, że jeśli cynkowałeś go to mogło coś cynku na zębach siąść i pasowanie szlag trafił.
Takie wypłaszczenia są stosowane w łącznikach wału napędowego na wysokości podpory wału aby podczas wymiany łożyska nie spiepszyć jego wyważenia.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-01-17 08:58:28 /


Mam jeszcze parę innych - nieocynkowanych, każde z wywłaszczeniami i też nie pasują, więc teoria z cynkowaniem raczej odpada.

Kristoff Dokładna lokalizacja na mapie / 2023-01-17 10:22:07 /


Zapek, na wale to inaczej wygląda. W wewnętrznej części brakuje jednego wypustu, a zewnętrzne sa połączone dwie na wejściu. I nie tyle o wyważenie chodzi co o ustawienie krzyżaków między sobą. Chociaż fordowski wał na 3 krzyzakach przeczy wszelkim prawom mechaniki...

Mysza liil (EM) / 2023-01-17 12:27:57 /


Osobiście nie spotkałem się z tym problemem choć przyznam że z racji precyzji występującej na tym łączeniu czasem trzeba było wejść na wyższy poziom cierpliwości.
A może coś jest nie tak z uszczelniaczem? Zakładam że jest nowy więc może sprzedali Ci jakiś mniejszy czy coś?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-01-18 07:50:03 /


I jeszcze jedno. Nie wiem czy dobrze pamiętam ale zdaje mi się, że ta końcówka wałka zdawczego jest łożyskowana w ogonie w taki sposób, że bieżnia wewnętrzna pasuje do tej szlifowanej płaszczyzny na łączniku na której też pracuje uszczelniacz. Jeśli tam przybędzie cokolwiek materiału (po cynkowaniu) to też na pewno nie pomoże. Wiem że masz też niecynkowane ale zwracam na to uwagę bo ten łącznik w tle zdaje się być ocynkowany w całości co byłoby błędem, zwłaszcza jeśli cynkował się w bębnie bo wtedy dokładność tej szlifowanej powierzchni na skutek obijania się o pozostałe części szlag trafił i możesz taki łącznik od razu wyrzucić.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-01-18 08:00:42 /


W ogonie to jest panewka, więc cynkowanie w ogóle odpada.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2023-01-18 08:52:41 /