logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » gaźniki » Przeróbka silnika 2.8i na gaznikowy - co potrzebne. Pilne.

Przeróbka silnika 2.8i na gaznikowy - co potrzebne. Pilne.

Mam silnik 2.8i na wtrysku, oprócz tego kolerktor dolotowy od silnika 3.0 i gaznik od silnika 3.0 czy to wystrarczy , co jeszcze potrzebuję aby przerobić silnik 2.8i na gaznik i czy ta przróbka jest kosztowna i czy w miare dobry mechanik jest w stanie to zrobić. Ostatnie pytanie czy będzie konieczne ściągnięcie głowic.
Potrzebne wszelkie informacje. Z góry dziękuję.

Albi_Poznan / 2002-05-23 20:49:10 /


Nie widizlem jeszcze silnika essex na oczy, ale czy kolektor pasuje???
Lepiej postaraj sie o kolektor od 2.8 i gaźnik oryginalny!
Ostatecznie załóż gaźnik od 2.8 do kolektora od 2.3 (pasuje) i nie słuchaj przesadnych uwag o spadku mocy!!! :-)
Pozdrawiam,

P.S. głowic nie trzeba sciagac, ale pokrywy zaworowe. Tak mysle, ze Twoj gaźnik może pasowac (ten od 3.0), ale kolektor raczej nie

B / 2002-05-23 21:45:24 /


Gaźnik od Essexa do silnika 2.8 oczywiście spasuje średnio sprytny szympans, ale z kolektora nici. Essex ma symetryczne okna, a Koeln ma parowane, poza tym inna długość i szerokość głowicy, inne rozstawy śrub - całkowity brak unifikacji. Musisz wziąć byle jaki kolektor od Koelna V6 (1.8, 2.0, 2.3, 2.6, 2.8 - ale nie 2.4 i 2.9 EFI), rozwiercić otwory pod gazior na wymiar 38mm (jak w gaźniku Weber z Essexa) i hula. Zresztą gaźnik może być z bawary, merca, opla - byle miał 2x36 albo 2x38 mm. Głowic nie musisz odkręcać, wystarczą pokrywy zaworów.

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-05-23 22:21:44 /


To mam pytanie co w takim razie z układem zasilania paliwem konkretnie jaka pompa paliwa?

crapi Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-05-23 23:43:59 /


Co do pompy to zwykla, mechaniczna, montowana na bloku silnika jak we wszystkich gaznikowych wersjach. Silnik 2.8i ma miejsce na taka pompe, tyle ze jest zasloniete zaslepka. Lub pompa elektryczna, ale taka do gazników a nie wtryskow.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-05-24 00:24:00 /


a pompa paliwa od 2.3 będzie pasować w silniku 2.8i przerabianym na gaznik - pytanie do Michała K.-przypominam że silni jest od granady ten 2.8i.

Albi_Poznan / 2002-06-02 14:37:54 /


pompa od 2.3 bedzie pasowala do 2.8

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-06-02 16:21:54 /


Mam podobny problem, czy po odpowiednim przemodelowaniu okien kolektor dolotowy z EFI 2,9 podejdzie do silnika 2,3 lub 2,0 ?

ADRIANna44 Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-07-28 22:34:13 /


Adrian - co rozumiesz pod pojęciem "odpowiednie przemodelowanie"?
Nie miałem wprawdzie w rękach kolektora ssącego z 2.4 albo 2.9, ale wydechowe od tych dwóch modeli są zupełnie inne od reszty. W motorach 2.4 i 2.9 zawory w środkowym cylindrze z każdej strony ustawione są w tej samej kolejności, co w pozostałych cylindrach, a we wszystkich pozostałych są odwrócone kolejnością w stosunku do reszty. Obawiam się więc, że środkowe okna kolektorów ssących będą w 2.4 i 2.9 przesunięte o jakieś 10 mm w bok w stosunku do starych Koelnów (1.8, 2.0, 2.3, 2.6 i 2.8). Ale może się mylę. W każdym razie jeżeli pod pojęciem "odpowiednie przemodelowanie" rozumiesz gościa od spawania głowic w argonie plus dokładną frezarkę, to jest to do zrobienia.

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-07-28 23:20:27 /


Czy coś trzeba przerabiać w kolektorze od koelna pod gaźnik z essexa? Czy wymiary mocowania są takie same ?

crapi Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-09-20 12:11:37 /


W jakich samochodach montowany był weber 38 ?? Wiem że w BMW ,Jeepie, Toyocie, Datsunie????, ale co, w jakich modelach, silnikach czy w jakich rocznikach tego nie znalazłem.

crapi Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-09-21 12:43:11 /


Też chętnie się dowiem w jakich modelach, bo ogólnie jest ciężko jeśli chodzi o gaziory do "fałek" (od rzędowych przepustnice nie chodzą tak samo, dysze itp.itd.)

Pa

B / 2002-09-21 14:56:00 /


A może ktoś wie gdzie mozna dostać coś takiego???

crapi Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-09-23 10:46:22 /


Pewnie da się w Burtonie: http://www.burtonpower.com/ ale nie mają przeszukiwania katalogu online, a papierowego nie mam przy sobie.

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-09-24 15:25:31 /


Pewnie się tylko....cena nowy gaźniczek to wydatek rzędu 200-300(bliżej 300) funtów więc jak by nie patrzeć to troszkę sporo.

crapi Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-09-24 15:47:37 /


Mój drugi sposób - eBay: popatrz tu: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=1769063667 i tu: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=1770007759 Jak rzucisz na amerykańskim eBayu w wyszukiwarce hasło "weber 38" to wyjdzie jeszcze więcej trafień, niestety w większosci od gości którzy nie współpracują z klientami spoza USA.

Rafał L. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-09-24 16:11:17 /


Zalożyłem pompę od 2.3 do silnika 2.8 i jakie było moje zdziwienie że w filtrze paliwa nie pojawia się benzyna, pomyślałem wiec ze może przewody są zatkane, po przedmuchaniu ich dalej to samo, po wyjęciu pompy okazuje się ze jest sprawna. włożyłem więc ją w jej miejsce i trzymałem ręką podczas gdy kolega kręcił rozrusznikiem, i nic nie było czuć.
Z tego co się orientuje pompa jest napędzana od wału za pomoca jakiejś krzywki. Czy to możliwe żeby takiej krzywki nie było?? Narazie nie pozostaje nic innego jak tylko szukac elektrycznej pomki ale nie jest to łatwe, narazie znalazłem taką od zaporożca za niemałe pieniądze i do tego nie wiadomo czy wydoli :)

crapi Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-12-28 21:37:40 /


pompa (przynajmniej w 2,0 R4)
jest napedzna za pomoca walka, ktory jest na tyle luzno wlozony ze jak wyciagnie sie pompe i przechyli silnik to walek wypadnie, zobacz moze nie masz tego wlasnie walka (wymiary tak na oko fi 10-13mm, dlugosc 60-70mm)

Krzypek / 2002-12-29 00:34:56 /


tak diokładnie to na 100% to. kawałek pręta i metodami organoleptycznymi dobierz długosc, aczkolwiek chyba lepszym pomysłem bedzie krecenie silnikiem za pomoca koła pasowago niz rozrusznika ;)
pozdriawaim

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-12-29 01:26:52 /


A ktoś może coś dokładniej na temat tego ,,pręcika" długość średnica kształt i takie tam... plizzzz pomocy bo szukanie pompy elektrycznej mnie już zaczyna wykańczać.:)

crapi Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-12-30 18:55:15 /


walec, o długosci ok 10cm srednicy ok 6-8mm, ale wystarczy ze bedzie dobrze pasował, sprwdz jaki jest skok pompy i dobierz długość, tak bedzie najszybciej.
pozdriwam
cOke

segal Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-01-01 22:04:44 /


walek rozrzadu powinien miec krzywke do pompy, bo to jest dosc czesta przerobka i nie slyszalem o takich problemach
pod pompe jednak trzeba wlozyc ten popychacz o ktorym pisze coke
jest on w kazdej V-ce wiec poszukaj
tylko zwroc uwage przy wyciaganiu tego popychacza jaka tam byla pompa i czy miala taka gruba ok 1cm podkladke
byly trzy dlugosci tego preta 130mm(62-8.82), 107.5mm(67-5.75), 135.6mm(8.82-...)

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-03 11:06:31 /


Dzięki za odpowiedź, już znalazłem ten popychacz ze starego silnika 2.3 i faktycznie ma długość 130 mm.

crapi Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-01-03 12:08:55 /


Pompa do 2.8i jest taka sama jak w Escorcie MKII z silniczkiem 2.0, do wtrysku potrzeba akumulatora paliwa. Jezeli jest zamontowany gaźniorek to taka pompa nie będzie pasować i trzeba montowac mechaniczną : takajak do 2.3 i 2.6.

Marcin Skorek / 2003-06-18 23:55:57 /


a w ogóle to dlaczego chcesz przerobić wtrysk na gaźnik ??

DOBERMANNN / 2003-07-18 22:35:05 /


Bo gaźnik ma klimat! A raczej mikroklimat.

Lloyd / 2003-07-20 22:18:13 /