logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » ogólne » zegary

zegary

Panowie temat jest taki: chciałem sobie dzisiaj wymienić zegary z 2 na 6.
No i w trakcie montażu oświeciłomnie że są dwie różne wtyczki,
oto moje pytanie:
jak załatwie taką wtyczkę jak to wszystko podłączyć?
z góry dziękawka:)

spandi / 2003-03-11 00:20:52 /


jak to jak, schemat do lapy i jedziesz kabelek po kabelku, troche trzeba bedzie dorobic

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-03-11 07:48:17 /


No właśnie tego się obawiałem. Chyba znowu będę musiał dać zarobić komuś kto ma wiedze.
Jest gdzieś tu na stronie taki schemat? bo niemogę znależć. Może najpierw spróbuje sobie poradzić.
Pomoooocy!

spandi / 2003-03-11 18:44:44 /


Czesc
Jakie masz te dwa zegary :

W drewniwe czy standardowe czarne? Jezeli w drewnie i w miare ladne to dzwon 22-619-13-75 wieczorami.

Pozdrawiam Arek J.

Arek Jaron´czyk / 2003-03-12 16:37:47 /


te zegary są takie http://www.capri.pl/photo/3e6f105240854.l.jpg

spandi / 2003-03-12 23:04:20 /


spandi dział garaż -> instalacja elektryczna -> schematy
z premedytacja linka ci nie podam ;P
btw. fajne autko :)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-03-13 00:13:59 /


Takie jak u mnie - szkoda.

Arek Jaron´czyk / 2003-03-14 09:30:45 /


Seba / 2003-03-15 16:20:41 /


Rozpędziłem się.
Samemu dasz rade, to jest proste jak jeb.... kładziesz tylko trzy przewody: 2-amperomierz 1-obrotomierz a jaka satysfakcja. Powodzenia.
Ps. Jak możecie podajcie mi srednice wewnętrzną tych 4 małych kółek na desce rozdzielczej. Dzieki.

Seba / 2003-03-15 16:45:39 /


Za parę dni będę mieć już tę przeklętą kostkę.
Ale sen mi to spędza z oczu.
Czy kolorki na kabelkach będą te same? ten jeden z obrotomierza do czego się go podłacza? O amperomierzu nie wspomne!
Panowie jestem kompletnym laikiem nie chcę czegoś spie***olić
W schematach nie mogę się połapać. Jestem jak w przedszkolu ale szybko się ucze!
Na chłopski rozum napewno zrozumiem:)
Dzięki za wyrozumiałość.

spandi / 2003-03-17 19:58:01 /


Stary olej tą kostkę i zrób wszystko od nowa tak będzie lepiej i pewniej. Kup koche od radia: wtyczke i gniazdo od podłączenia radia, masz tam ilość kabli która jest ci potrzebna i przylutuj to wszystko do wiąchy a przy desce (bynajmniej ja tak mam) folie ze ścieżkami wywal i zastąp przewodami. Z podłaczeniem obrotomierza nie ma bólu, przewód dajesz do cewki zapłonowej - zacisk do którego podłączony jest kabel z przerywacza zapłonu, i już. Z amperomierzem jest gorzej bo jeden kabel dajesz przy samym akumlatorze przy + a drugi troche dalej na przewodzie plusowym, ale jaki ma być ten kawałek to nie wiem i musi tam być kabel o odpowiedniej grubości i rezystancji, poszukaj na forum bo to chyba kiedyś już było. Ja olałem temat bo zamiast amperomierza mam woltomierz (dla mnie przydatniejszy). Jakby coś to pytaj. Powodzenia!!!

Seba / 2003-03-17 21:54:02 /


No właśnie zrobiłem tak jak poradziłeś z tą kostką ISO Tylko nie bardzo rozumiem jak z tym obrotomierzem. Prosiłbym tak na chłopski rozum, kabelek od do?

spandi / 2003-04-15 23:33:14 /


A wiec tak, bierzesz przewód o średnicy nie mniejszej niz 0,75 mm2. Podłączasz go do obrotomierza tam idą trzy kable 1-plusowy 2-minusowy 3-"impuls" i właśnie musisz połączyć ten impuls, drugi koniec prowadzisz pod mache i podłączasz do cewki zapłonowej tam są w sumie tez trzy kable: 1-gruby do rozdzielacza zapłonu 2-do stacyjki (on leci gdzies tam do wiąchy elektrycznej) 3-osobny pojedynczy kabel, ktory leci do przerywacza(pod rozdzielacz) i wlasnie do tego zacisku musisz podłączyć ten dodatkowy przewód. Jak coś to pytaj. Powodzenia!!!!!!!

Seba / 2003-04-17 23:53:48 /


DZIAŁA!!!!!!! Wielkie dzięki, od razu lepiej się prowadzi.

spandi / 2003-04-20 09:46:52 /


OO , tu sie podepne !

Czy to normalne że zegary zaczynają działać (obrotomierz) po jakichś 10 - 15 sekundach od uruchomienia silnika ???
Jak nie , to jaka przyczyna ?
Buziaczki :*

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-04 20:09:44 /


pewnie, że nienormalne:) ale tak sie w nich robi. gdzieś tam sie to przyciera, jest to usterka typowo mechaniczna:(

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-04 20:36:42 /


tez tak mam, juz przywyklem.. :) zreszta i tak te 15 sekund to na zapiecie pasow, puszczenie radia itd wiec nie ma roznicy.. :)

Mac13k Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-04 21:05:31 /


chyba raczej elektronika tak działa.. u mnie też tak jest.. i o ile pamiętam w taunusie też zaczynał działąć z opóźnieniem..

widać taki jego urok..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-04 21:18:27 /


Jak to brać w kategorii usterki mechanicznej , to za co się wziąć ?
Dodam że to pierwszy obrotomierz w moim życiu i nawet nie wiem jak to działa. Wydawało mi sie że to sama eletronika ...

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-04 21:23:57 /


u mnie mam cos takiego, ze obrotomierz zaczyna dzialc dopiero jak silnik przekroczy iles tam obr/min. wiec dopiero jak lekko przegazuje to wskazowka sie podnosi :).

KaczoR Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-06-04 21:34:27 /


a ja sie uprę, że to mechaniczna usterka. Jeździłem jakiś czas bez szybki na zegarach i jak pomagałem wskazówce palcem to działał od razu i wogóle na wskazówce był wyczuwalny opór na początku...
a naprawić to najlepiej zakładając obrotomierz, który działa od razu.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-04 21:39:10 /


teraz tez tak mam, jak od razu dodam gazu to szybciej zaczyna dzialac
na wolnych obrotach rusza po 5-10s

ale kiedys tak nie mialem, moze jest to zwiazane z elektronicznym zaplonem?

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-04 21:42:14 /


ja mam elektroniczny. zmieniłem sam zegar i jest OKI.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-04 21:44:38 /


raczej to nie wina elektroniczego zapłonu , bo ja takiego nie mam .

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-04 21:45:05 /


po prostu wskazówka "przykleja sie" i jak dodasz więcej gazu to szybciej sie odkleja, bo ma mocniejszy "argument"
bardzo technicznie to opisałem;-) jestem z siebie dumny:)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-04 21:48:06 /


Pewnie masz rację.
Chodzi o to że wskazówka rzadko "pracuje" w okolicy obrotów nieosiągalnych przez nasze silniki spalinowe (bliskich 0) , wiec jak już spadnie do 0 to sie może przycierac ...

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-04 21:51:47 /


u mnie co jakis czas musze walnac w deche i dziala,wskazania sa dziwne bo chyba byla v-ka a jest r-4

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-06-04 21:58:51 /


Ja mam taki problem: Padła mi część zegarów. Działał prędkościomierz (chociaż czasami skokami, bo gdzieś jest linka przetarta) i wskaźnik ciśnienia oleju (ale wskazówka była baaaardzo nisko - na pierwszej kresce).. Poradzono mi wymienić taśmę, bo była w tragicznym stanie. Wymieniłem na super sztukę i oto co się stało: działa amperomierz, temp. wody i ciśnienie oleju (chociaż nie jest w poziomie ale znacznie wyżej niż wtenczas). Najważniejszy problem to brak obrotomierza, bo z prędkościomierzem to wiem, że linkę muszę w końcu naprawić.. Czy jest jakiś sposób, żeby sprawdzić czy sam zegar obrotomierza jest sprawny? Dodam, że z taśmą dostałem jakieś liczniki ale na tej nowej taśmie też nie działają :( HELP!

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-08-30 21:50:29 /