witam. myśle o kupnie transita.na co zwracać uwage przy kupnie? jakie są słabe strony tych modeli? itd.dzięki za rady.
Nie ma w ogóle takiego modelu ...
MikeB4 / 2009-10-21 22:59:20 /
Zwróć uwagę, czy nie kupujesz od stefana :)
Sachar / 2009-10-21 22:59:23 /
Fordy nie mają słabych stron.
Ani mocnych :P Nie będe Kolumbem jak powiem, że blacharka, zwłaszcza za tylnymi kołami, tam jest masakra.
zapek??? !G.O.P! / 2009-10-21 23:03:16 /
powinieneś sprawdzić:
1, przekładnie kierownicza bo często ma luz, a nie łatwo taką dostać
2, stan blach
-nadkola tylne, a bardziej podłoga w okolicy
- mocowania tylnych resorów przednia ich cześć
- mocowanie amortyzatora przedniego to od góry
- podszybie na dole przy słupkach potrafi popękać
takie drobnostki jak poszycia drzwi,tylna klapa i błotniki to standard
ogólnie polecam
t o m a s z / 2009-10-22 10:41:04 /
dziękuje tomasz. a jeszcze jak naprzykład jest z częściami tj.np.sworznie zwrotnicy -zestaw naprawczy -osiągalny czy trzeba dorabiać. nie pytam o silnikowe bo z tym raczej niema problemu.a i jeszcze bo nie znam budowy, czy rama jest integralną częścią budy czy jest do niej przykręcana.
konstrukcja samonośna, czyli jest integralna :)
żbik / 2009-10-23 12:27:33 /
z częściami mechanicznymi niem większego problemu
gorzej jest z oświetleniem i blachami, czy uszczelkami
t o m a s z / 2009-10-23 18:42:28 /
ok. jeszcze jedno, o ile blachy korodują co widać gołym okiem (ale da się jezdzić)to naprzykład jak jest z ramą? czy ma ona słabe miejsca tak jak np. w taunusie podłużnice czy ogólnie jest wytrzymała?
Konstrukcja taka jak w Granadzie czyli tzw. rama samonośna, jest to rama zintegrowana z karoserią.
Odnośnie przekładni kierowniczej, przekładnia jest typu slimakowego, nie zębata jak w Capri, Taunusie czy Granadzie. Przekładnie ślimakowe w przyrodzie nie występują bez zauważalnych luzów. To takie charakterystyczne dla ślimaków więc trzeba pamiętac że wyczuwalny luz to nie wada natomiast jeżeli osiąga on granice rzędu 1/4 obrotu, to wtedy oznacza, że ma luz ;D
zapek??? !G.O.P! / 2009-10-23 20:13:09 /
t o m a s z / 2009-10-23 20:15:55 /
Z ramą jak w Taunusie - nie ma reguły. Mój miał ramę zbudowaną z próchna, właściwie to był zlepek rdzy natomiast Transit od Palia miał ramę jak dzwon, pierwszy raz widziałem coś takiego w tak starym aucie. Była IDEALNA;)
zapek??? !G.O.P! / 2009-10-23 20:21:14 /
dzięki. co do tranzita z ogłoszenia to trzoche dużo kasy-nie mam tyle-myślałem o czymś tańszym.co do przekładni kierownicy to znam temat-rozwiązania stosowane ogólnie w samochodach amerykańskich. tam naprzykład regulacji tegoż luzu można dokonać -niewiem jak w tranzicie. co do ramy to chodziło mi o tzw.newralgiczne punkty:) pozdrawiam
na przekładni ślimakowej jest regulacja ale trzeba sprawdzić czy śruba nie jest wkręcona do końca jak u mnie
Nie ma modelu TRANZIT a ciągle to powtarzasz ... wpisz na allegro prawidłowo to może znajdziesz więcej ofert ;-)
MikeB4 / 2009-10-25 12:28:41 /
masz racje mike:) a ja się zastanawiałem o co ty się czepiasz:) przepraszam wszystkich oraz TRANSITA:):):) i obiecuje że to się więcej nie powtórzy:)
poprawiłbym tytuł ale nie wiem jak to zrobić-więc prośba do administratora( ewentualnie), coby nie gryzło w oczy:) wszystko przez pośpiech:)
pośpiecha zostaw w spokoju. on pewnie tu nic nie zawinił :)))
wąski77 / 2009-10-25 15:35:49 /
Juz ;-)
MikeB4 / 2009-10-25 18:20:46 /
podziękował:) jak to zrobiłeś?
Mike jest czarodziejem na tym forum, ja się już przyzwyczaiłem ;P
zapek??? !G.O.P! / 2009-10-25 20:09:56 /
witam mam jeszcze pytanko. gdzie w transicie są umieszczone numery nadwozia i od którego roku model mk2 był produkowany.
pod maską nad prawym reflektorem
78-83
83-85
t o m a s z / 2009-10-28 21:21:12 /
dzięki wielkie:)
witam mam pytanko:) jak radzi sobie 2.0 na skrzyni 4 w transicie, bo mam 1.6 na tej skrzyni i jest lipa i czy pasuje owa skrzynia zarówno do 1.6 i 2.0 i jeszcze czy były skrzynie 5 w tym modelu lub np. pasująca od innego.
sama skrzynia nie za wiele da, będziesz miał co najwyżej mniejsze obroty przy tej samej prędkości, a co za tym idzie troszkę ciszej w środku
lepiej pokombinować z wymianą tylnego mostu na szybszy
ale wyścigowca to przy 2.0 ohc z niego nie zrobisz
t o m a s z / 2009-11-03 07:59:30 /
nie chodzi mi o wyścigowca ale żeby dało się jezdzić tak np.100 bez strasznego pałowania silnika, bo w tej chwili tj. 1.6 ze skrzynią 4 to czuje że go strasznie męcze.
po wymianie skrzyni na 5 i zmianie przełożenia tylnego mostu na szybkie
100 śmigasz na trasie całkiem spokojnie
t o m a s z / 2009-11-03 22:04:38 /
dzięki tomasz:) jeszcze, sory że tak męcze, mam pytanko czy przednie zaciski hamulcowe pasują od czegoś np.granada (tak słyszałem) i czy dostane ewentualnie do nich zestawy naprawcze i od czego np. pasują bo patrzyłem w intercarsie to niema:(
na allegro były oryginały
ja kombinuję z zaciskami od scorpio, i tarczami wentylowanymi, ale jeszcze tego nie przetestowałem to nie wiem jak to zadziała
t o m a s z / 2009-11-06 22:24:59 /
niechce kombinować tylko chodziło mi od czego moge zastosować zestawy naprawcze zacisków. zaciski 4 tłoczkowe. i nie moge do nich dostać nic po orginale:(
Właśnie jestem po zamianie 2.0 z 1.6. Ze skrzynią 4 działa bez zarzutu i zapakowany czy nie - ma cug. Ale rzeczywiście bez zmiany mostu raczej 100 w trasie nie będzie takie spoko. Silnik będzie wył. Drugi minus - jak za mocno naciśniesz gaz to na dwójce nawet zapakowany spali laka. Jak jest ślisko to może być niezbyt bezpieczne. Ale ja nie zmieniam mostu i do poruszania się po mieście (max. 70) wystarcza w zupełności. Zobaczymy jak będzie w zimie, na śniegu, bo to mnie interesuje :) A co do skrzyń jeszcze to podobno 5 pasuje od Diesla ale nie wiem tego na 100%.
no i wszystko:) dzięki milo. ja mam transicika w wersji przeszklonej i ma to być docelowo ala kempingowóz i napewno nie będzie woził ciężarów(chyba że pare osób+ bagaż). chodzi mi o dobranie tak napędu coby dało się latać w dłuższe trasy bez katowania silnika a jednocześnie nie wydawać fortuny na wache(być może zapodam gaz). nie wiem jeszcze jakie mam przełożenia mostu bo niedawno go nabyłem (nie ma blaszki na moście)a poprzedni właściciel raczej nie miał pojęcia o tym.co do skrzyni to podpasiła by każda 5+ohc tylko jest problem z dzwignią biegów( troche nie w tym miejscu wychodzi a nie chciałbym zmieniać orginalnego wyjścia w podłodze).nie wiem jak jest np. ze skrzynią na zewnętrznych wodzikach-myśle że rozwiązałoby to problem.
no już się dopatrzyłem na zewnętrznych jest też 4 czyli nie rozwiązuje to problemu:) czyli pozostaje zabawa z mostem. czy były jakieś inne (szybkie ) mosty w transitach? a może pasują od czegoś innego?
W sumie da się tak jeździć i jeśli ma być kempingowóz to i tak nie będziesz się nim przemieszczał powyżej 100/h ale będzie to uciążliwe np przy pokonywaniu wzniesień. Wjeżdżając zawsze będziesz musiał to robić na niższych biegach i wtedy silnik będzie doskwierał głośnością (o prędkości nawet nie wspominam).
Co do wodzików to w Transicie i tak wychodzi z boku skrzyni więc tak czy siak - dupa. Chyba, że znajdziesz oryginalną.
co do zacisków to masz pewnie takie (77.0414_3)
i zestaw naprawczy do niego (D4-859C)
zacisk jak i zestaw dostępne w http://sklep.intercars.com.pl/
t o m a s z / 2009-11-08 20:01:53 /
w e katalogu wybierz nadwozie autobus t 1985-1992
t o m a s z / 2009-11-08 20:04:18 /
w e katalogu wybierz autobus t 58-92
t o m a s z / 2009-11-08 20:06:42 /
dzięki tomasz:) normalnie nie wiem co bym bez ciebie zrobił:) tak właśnie o takie zaciski mi chodziło,nie rozmontowywałem hamulców tylko chciałem najpierw dobrać zestawy i udałem się do intercarsu no i gościu tam kombinował, kombinował i na koniec stwierdził że do takiego modelu to już wogóle nie produkują itd. dlatego te moje pytania od czego można zaadoptować. no teraz to już udam się na pewniaka:) dzięki:) mam pytanie do ciebie(jako eksperta od transitów) w sprawie mostu: mam mościk z deklem z tyłu coś jak np.taunus tylko nie znam jeszcze przełożeń ale napewno jest wolny , czy były jakieś inne przełożenia w takich mostach (myśle o przełożeniu samego środka) czy trzeba przekładać cały inny kompletny.pzdr
zawsze tak jest jak idę do sklepu i mówię jaki to rok pojazdu
i dlatego trzeba pokombinować :)
a jaki masz most ten rurowy z osłoną dyferencjału przykręcana z tyłu
czy kwadraciaka z główką przykręcaną od przodu model 34 z tego co pamiętam
jak ten drugi to z częściami nie powinno być problemu ale troszkę kosztują nowe
ewentualnie cały most chyba do 94 były te właściwe wąskie z mocowaniem amortyzatora z przodu
np przełożenie 4,55
http://moto.allegro.pl/item805196193_rzekladnia_glowna_ford_transit_rok_92_2000_mos.html
t o m a s z / 2009-11-09 21:43:29 /
nie jest to most taki jak nazdjęciu, tylko taki z deklem z tyłu tj.rurowy.ciekawe jak z pasowaniem środka od innych mostów? trza by było pewnie pokombinować:)
oba typy mostów różnią się na pewno mechanizmami różnicowymi i pierścieniem rozprężnym kwadraciak (nowszy) ma 4 satelity i długi pierścień, rurowy tylko dwa satelity i krótki, ale koło talerzowe i atak wyglądają tak samo
reasumując do twojej obudowy będzie pasować przełożenie od nowszego do 94 powyżej 94 to raczej już nie (szeroki most takiego nie rozbierałem, ale ponoć już nie pasuję)
t o m a s z / 2009-11-10 20:01:55 /
o no właśnie:D chodziło mi o wymiane nie tyle całego kosza co np.ataku i talerza. nie chce robić ścigacza tylko turystyk więc most nawet na dwóch satelitach wytrzyma bo jeżdże spokojnie. czy coś takiego przerabiałeś?
brat w zielonym miał przez jakiś czas rurowy
lecz pewnego pięknego dnia rozleciał się satelita zablokował most i przy okazji rozwalił skrzynię biegów, przyczyną awarii okazał się sworzeń na którym mocowane są satelity wiec nie za bardzo ufam tej konstrukcji :)
t o m a s z / 2009-11-11 18:19:34 /
wogóle mosty fordowskie nie są zabardzo wytrzymałe:( mój narazie jezdzi i to dosyć cicho więc mam nadzieje że troche polatam:) myślałem dlatego nad tym mostem i jego przeróbką że jest mniej masywny.
od jakiego modelu są te migacze, bo chyba mój takich nie powinien mieć? transit 79 -a przynajmniej tak ma w papierach.
ładny transit ale nie 79
światła sugerują na model 83-85
dość łatwo to sprawdzić, wykręć tylną lampę i jak wszystko w nadwoziu będzie wyglądało na oryginał to znaczy że to przeszczep, do 83 były lampy tylne bez świateł cofania, a w ich miejsce te nowsze nie wchodzą bez wycięcia większych otworów
z przodem nie jest tak łatwo sprawdzić bo wystarczy wymienić kierunki i antrape na plastikową bez ingerencji w nadwozie
nowszy ma też inny środek włącznik wentylatora na pokrętle a nie na pstryczku i takie szersze nakładki na konsoli
t o m a s z / 2009-11-21 19:59:48 /
tu masz nowszy środek
http://www.capri.pl/image/car/3444/96419
http://www.capri.pl/image/car/1885/115004
a tu starszy
http://www.capri.pl/image/car/3734/107067
http://www.capri.pl/image/car/3792/134587
t o m a s z / 2009-11-21 20:11:50 /
A cóż to za słowo Antrapa ?
MikeB4 / 2009-11-21 22:38:28 /
mike to jest pisane szyfrem znanym tylko transitowcom;)
a co do numerów to- BDVVWE278080. czy możecie mi je rozkodować?
VIN: BDVVWE278080
kraj: United Kingdom (Ford Motor Company Ltd. Brentwood Essex, UK)
fabryka: Southampton
model: Transit / Tourneo
nadwozie: van 2d
data produkcji: 04.1979/1998
VIN: 278080
http://www.capri.pl/garage/vin-decoder
brzezin / 2009-11-22 12:06:53 /
Potwierdzam co tomasz napisał. Ja mam rocznik '82 i też mam tylne bez świateł cofania. A mam wszystko oryginalne.
ok dzięki za rozszyfrowanie:) czyli:1. van 2d czy to jest taka buda jak u mnie( troche widać na zdjęciach powyżej)? 2. ktoś mógł te światła skundlić w między czasie:) 3. gdzie w takim razie były światła cofania? 4. tak wyglądają otwory na światła:
http://www.capri.pl/image/folders/transit/mk2-d-1979-05/08
Konar / 2009-11-22 15:22:22 /
no właśnie u mnie w tym miejscu nie ma otworów.
a to na dole gdzie jest odblask?
http://www.capri.pl/image/forum/414644/134677
Konar / 2009-11-22 15:31:02 /
To raczej nie jest kwestia skundlenia tylko typowa praktyka początku lat 90-tych niestety.
tak tam. myślałem o założeniu starych lamp bo są fajniejsze:)a o wstecznym sie pomyśli.
antrapa dla mnie to element przedni znajdujący się pomiędzy maską,przednimi błotnikami, a zderzakiem
dla innych girl, pas przedni
i tak wszyscy wiedzą o co chodzi
t o m a s z / 2009-11-22 20:52:21 /
a jeśli chodzi otwory pod tylne lampy to wyglądają na oryginał 83-85
główna różnica to wielkość szerokość otworów te trzy małe otworki w środkowej poprzeczce nie mają znaczenia
z tego co pamiętam lampa "stara" ma wymiar zewnętrzny prawie taki jak otwór w nadwoziu wiec bez zaspawania wpadnie do srodka
t o m a s z / 2009-11-22 20:58:44 /
Nie ma takiego słowa --- ani w słowniku ani nigdzie indziej
To jest ATRAPA chłodnicy ;-)
MikeB4 / 2009-11-22 20:59:33 /
nie mówię ze jest takie słowo ja po prostu tak na to mówie
t o m a s z / 2009-11-22 21:17:10 /
?!?
Konar / 2009-11-22 21:20:35 /
Antrapa Konar, o to chodzi:)
Szafa !G.O.P! / 2009-11-22 21:27:20 /
długość jest zbliżona ale różnica w szerokości jest spora około 1cm
wielkość otworu pod nową lampe jest prawie taki jak szerokość starej
t o m a s z / 2009-11-22 21:30:43 /
dzięki tomasz, a tak z ciekawości szukałem np. w polcar-ze lamp i okazało sie że stare światła są dostępne a nowych niema:(
Tak jeszcze odpowiadam, bo pytałeś gdzie były wsteczne.. Otóż wstecznych nie było :) Serio. Wtedy myślano w ten sposób, że jeśli to van i wieziesz coś i manewrujesz, żeby gdzieś towar wypakować to ze względów bezpieczeństwa i tak ktoś musiał stać za autem i Tobą kierować :)
a to ciekawostka:) ciekawe co mówią na to na stacji przy podbijaniu przeglądu?:)
jeśli w latach produkcji jakiś element nie był wymagany to nie czepiają się na przeglądach, dla przykłady w moim świętej pamięci pf 126p z 79-ego nie było fabrycznie wstecznego, i jak nim jeździłem to też nie było i nie czepiali się.
brzezin / 2009-11-25 17:56:18 /
Tak jak Brzezin napisał. Na stacji diagnostycznej to mi powiedzieli że mam piękne auto :) Przepisy akurat znali i pamiętali te auta jak je kiedyś tam obsługiwali, więc problemów nie było. Zresztą.. nigdy nikt się nie czepiał, nawet gliny. A sprawa świateł jest jak sprawa z pasami bezpieczeństwa z tyłu czy zagłówkami.
co do światła wstecznego to oczywiście że było w mk 2 tylko nie we wszystkich modelach ,występowało również wspomaganie kierownicy !
hymercar / 2009-11-28 22:57:46 /
odnośnie twojego transita ,,spoko,, rozczarowały mnie twoje ,,blachy,,czy to są poprzedniego właściciela ? czy aktualnie twoje ?
hymercar / 2009-11-28 23:02:05 /
:) dlaczego cie rozczarowały?:)
moje sprzęty też mają z przodu WSK a w okolicy nie ma nikogo z kim mógłbym podzielić się doświadczeniami !
hymercar / 2009-11-29 19:52:43 /
WSK -to ford i motory robil,pewnie tez czarne.
alwax nie grzeszysz bystrością !
hymercar / 2009-11-30 19:53:52 /
witam cie hymercar. tak to moja rejestracja, a dokładnie sterdyń:) więc niedaleko tylko że tam to ja wpadam tylko na weekendy czasem:)
spoko maroko zapraszam cię kolego do siebie, na trasie z sokołowa do sterdyni po prawej stronie znajdziesz szyld ,,motocykle z usa,, ,często stoi bmw m 6 albo białe vito z reklamą -zapraszam napewno znajdziemy wspólny język (stawiam strąga !)
hymercar / 2009-12-01 22:53:56 /
ok nie ma sprawy:) a to nie jest przypadkiem w kupientynie?
no tak i jak zajrzysz to pytaj o jacka ,a może będziesz chciał sprzedać swojego tranzola ?
albo będziesz potrzebował jakiś części bo mam mk 2 - 3 sztuki !
a odnośnie importu to aktualnie mamy ok.70 sztuk motocykli też jest na co popatrzeć !no i samochody takie rodzynki jak bmw m6 (500 KM!)infinity mustang i inne .jeszcze raz cię kolego zapraszam !
hymercar / 2009-12-02 20:44:25 /
napewno wpadne:) no jaki świat jest mały:)
Czy taki drążek był montowany seryjnie czy to raczej jakaś samoróbka ?
daniel46 / 2009-12-23 22:54:45 /
z tego co widzę to twój samochód jest w zabudowie campingowej i to co jest u ciebie ,,dodatkowego,, to dołożyła firma od tej zabudowy przypuszczam że to jest wysoka alkowa .ja mam jednego mk 2 z taką zabudową ale co do zawieszenia to pozostało bez zmian z tym że mój jest wzmocniony i tył ma na bliżniakach ,natomiast drugi mój mk2 w wersji hymercar ma coś w rodzaju odciągów przy resorach przednich z możliwością dodatkowego ich podciągnięcia co zapewne zwiększy ich twardość i to u mnie stanowi część dodatkową nietypową dla innych mk2
hymercar / 2009-12-27 11:21:50 /
znalazłem zastosowany u ciebie drążek reakcyjny do mk 2 -występował on jako dodatkowe wyposażenie .
hymercar / 2010-01-10 16:36:27 /
Ten drążek nie jest zamontowany w moim Transicie, tylko zauważyłem go, jak przeglądałem na mobile.de i mnie zainteresował :P. Nawet nie pomyślałem, żeby spojrzeć w Haynesa.. Taki drążek dużo dawał jeśli chodzi o prowadzenie ?
daniel46 / 2010-01-10 16:40:26 /
witam wszystkich:) mam taki problem- nie mam świateł wstechnych. napewno jest zepsuty czujnik( sprawdzałem instalacje jest ok ). być może mam jakiś nietypowy czujnik bo ma zamiast takiego bolca jak np.taunus,sierra itd. kulke w tym miejscu. 1 pytanie-czy transity miały takie same czujniki wstecznego jak inne fordy, czy też nie? 2 pytanie-gdzie moge taki czujnik kupić(bo intercars to nie:() ewentualnie od jakiego innego auta takowy by przypasił?
Czujnik z jednej strony powinien być zakończony kulką (wewnątrz skrzyni), a 2 bolce wychodzą na zewnątrz skrzyni. Czy czujnik jest taki sam jak w innych Fordach to nie wiem, ale na pewno Chuder ma taki czujnik :)
daniel46 / 2010-01-10 16:54:26 /
no właśnie o taki mi chodziło:) czyli jest inny niż w innych fordach.dzięki
a ja myślałem, że to przeróbka
bo gość miał jeszcze silnik od kaczki zapodany 2.4 d
t o m a s z / 2010-01-12 12:31:52 /
o widze tomasz że nowy transicik:) taka wersja jak u mnie.
Witam wszystkich jestem nowy. Od jakiegoś czasu posiadam Transita '82 z silnikiem diesla 2,4. Ponieważ blacharka nadawała się do kapitalnego remontu postanowiłem go przerobić na funkcjonalną cięzarówkę. Chcialbym nawiazac kontakt z osobami które bawią sie w ten sposób, lub mogą doradzić z problematycznymi tematami. Mogę się zrewanżować udostepnieniem książek HAYNES (do benzyny i diesla) mam również trochę części.
Pozdrawiam
Bartoszch / 2010-01-26 14:13:35 /
witam w gronie transitowców:)
bartoszch
jak dobrze rozumiem chcesz z blaszak zrobić skrzyniowca
w Ustce jest tak przerobiony transit nawet kiedyś z właścicielem rozmawiałem
t o m a s z / 2010-01-26 20:50:52 /
tomasz. Dzięki za odpowiedź czy masz do gościa jakieś namiary? Ja chciałbym zrobić pick-up. bez odcinania skrzyni i mialbym parę pytań.
Bartoszch / 2010-01-28 18:13:24 /
namiaru niestety nie mam
jeśli będziesz obcinać budę to musisz wzmocnić ramę
w blaszaku masz pojedynczy ceownik zamknięty od góry podłogą
w skrzyniowcu natomiast dwa ceowniki połączone ze sobą górny 1/2 wysokości dolnego
tak więc po wycięciu podłogi rama będzie za wiotka najlepiej dobrać rurę o przekroju kwadratowym wsadzić w oryginalną ramę jak najdalej się da i wszystko obstawać razem jeśli posiadasz ścianę ładunkowa to masz też praktycznie zamknięcie kabiny pasażerskiej
jedynie kawałki blach trzeba dorobić na obrzeżach
max czas przeróbki 2 tygodnie robiłem tak wujkowi mesia 207 tylko on naciągną potem na wierzch izotermę
t o m a s z / 2010-01-28 21:21:30 /
w transice dorabiałem dorabiałem całą ramę od kabiny do końca
to był dubel kabina
ramę pospawałem z 2 kształtowników 40 x40 mm położonych na sobie z tym ze był problem ze wsadzeniem kształtownika w oryginalną ramę bo ma ona też szerokość zewnętrzną 40 mm i trzeba było przecinać go wzdłuż zeby wlazł
taka przeróbka ma swoje plusy nić się nie łamie :) cholernie zwiększa wytrzymałość
wystarczy jeszcze dołożyć piór do jakichś 6 i transit bez problemu przewiezie 2,5 tony
jedynie co to opony padają
t o m a s z / 2010-01-28 21:32:18 /
Proszę o opinię i nie "podkupowanie", w poniedziałek lub wtorek jadę go oglądać, bo chwilowo nie ma go w miejscu sprzedaży.
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T1784425
AndrzejKudowa / 2010-06-11 16:20:13 /
Dywonilem tam i za te pieniadze w ciemno
Classmobile / 2010-06-11 19:01:55 /
Też dzwoniłem i ma być poniedziałek lub wtorek na placu, tylko kto wie czy nie sprzeda się w tej drodze na plac :(
AndrzejKudowa / 2010-06-11 19:27:17 /
kasa nie duża pod warunkiem, że ma spód zdrowy
tyle samo dałem za mojego, tylko mój był prawie nie ruszany bo w kraju śmigał tylko 2 lata
t o m a s z / 2010-06-13 13:37:58 /
witam wszystkich. może ktoś przerabiał temat w transicie tego typu- czy da się zmienić w dowodzie rejestracyjnym dopuszczalną masę przyczepki? chodzi oto że mam w transicie hak i wbitą masę 730 kg, czyli że moge ciągać sobie tylko jakąś taczanke bo coś większego to już nie:( moim zdaniem jest to bez sensu bo większość samochodów osobowych ma większe masy lub nie ma wogóle takowego wpisu. czy ta wartość zależy od haka czy jest stała dla samochodu(transita)?
W której pozycji dowodu rej ? Tam są masy przyczep z hamulcem lub bez w O1 z hamulcem w O2 bez ;-) Zazwyczaj jest to np. 450/1200 dla Capri V6 ... więc Transit powinien miec 750/2000 kg ... trzeba poszukać książki z danymi Transita i zgłosić przy badaniu technicznym prośbę o zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym.
MikeB4 / 2010-06-13 16:57:38 /
w pozycji o2 nie mam nic.czy to może oznaczać że moge ciągać lawete? tylko że lawety mają hamulce.
o2 to znaczy że nie możesz ciągnąć przyczepy bez hamulca --- w praktyce każda o dmc powyżej 400 kg hamulce najazdowe posiada więc luzik. Znajdź dane dla Transita i wystarczy wizyta na stacji kontroli i wydziale komunikacji po nowy dowód ...
MikeB4 / 2010-06-13 19:52:34 /
no tak mike masz racje ale bardzo niepokoi mnie ta pozycja o1 tam jest wyraznie napisane że ,,maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem,,730 kg. czyli: 1.nie moge ciągać więcej niż te 730 kg z hamulcem. 2.brak wpisu pozycji o2-oznacza że moge ciągać do 400 kg bez hamulca czy bez hamulca nie moge wogóle ciągać nic? 3.wpis w rubryce f2-dopuszczalna masa całkowita pojazdu 2360 kg. 4.rubryka f3 brak --- dzięki za pomoc, bo jak byłem na stacji diagnostycznej się dowiedzieć to nie bardzo potrafili mi odpowiedzieć (albo nie chcieli). no i pozatym od tego czy będzie mógł ciągać lawety czy nie zależy życie mojego transita:)pozdrawiam
http://www.capri.pl/image/folders/transit/mk1-d-1971-11/31
Przykładowo największy FT175 miał masy 600/1200 kg - niezbyt wiele .... spodziewałem się 2 ton przyczepy jednak ...
MikeB4 / 2010-06-13 21:34:32 /
no właśnie:( zupelnie nie rozumiem tych parametrów fabrycznych forda przecież transity miały dosyć solidną konstrukcję.
Ja też nie bo tyle to mógł ciągnąć Taunus albo Caprik nawet ;-) Ale cóż ... dane te dotyczą prosiaka ...
MikeB4 / 2010-06-13 23:43:57 /
No i ku... tego się obawiałem, ktoś go podkupił :(
AndrzejKudowa / 2010-06-14 17:47:46 /
no to może łykniesz mojego:)
Musze wszystko przemyśleć, teraz idę na nockę a jutro jak wstanę zobaczymy.
AndrzejKudowa / 2010-06-14 18:12:55 /
witam wszystkich:)kminie taki temat: zastanawiałem się czy można jakoś poprawić fabrykę w temacie dotyczącym wpisu w dowodzie rejestracyjnym o dopuszczalnej masie całkowitej ciągniętej przyczepy. od czego to zależy, czy np. wzmacniając konstrukcję pojazdu przez wspawanie dodatkowych wzmocnień moge coś zyskać. bawił się ktoś w coś takiego? i jak taka sprawa wygląda prawnie itd.pozdrawiam
proszę o pomoc w zdekodowaniu do jakiego silnika idzie ta skrzynia - diesel czy benzyniak ?
marian212 / 2013-01-12 10:07:55 /
Witam.Poproszę o pomoc w określeniu rocznika i reszty danych z VIN: JE27570
Jedyne dane zawarte w tym fragmencie VIN to rok i miesiąc -- JE - to grudzien 1969 (w dowodzie powinien byc rocznik prod 1970) ...... coś powinno byc przed tym numerem - jeśli to Transit to jeszcze parę cyfr + liter .... jeśli Capri/Escort/Cortina to jakies 4 litery zależnie od tego gdzie wyprodukowano i od wersji nadwozia.
MikeB4 / 2013-11-26 13:02:47 /
tylko taki nr jest na nadkolu i w dowodzie
to transit mk1 jakby co.
http://www.capri.pl/library/microfilms/transit74/0.info
http://files.capri.pl/library/microfilms/transit74/0.info.17.png
np. B C 05 GE 05715 czyli VIN BC05GE05715 -- to taki VIN w przypadku Transita Mk1 ... też miałem wpisane w dowodzie o 4 symbole za mało (mimo, że VIN był w postaci 11 symboli)
nadwozia typu kabina z paką będą mieć 84 w dużych wersjach i 74 w małych - wyprodukowane w Niemczech z początkiem GB (Ford Germany, fabryka B - Genk)
np. GB84GE05715
MikeB4 / 2013-11-27 09:38:42 /
Największy problem jest taki że w dowodzie mam rok produkcji 1981 a rok pierwszej rejestracji w kraju 1992.Auto było od nowości używane jako straż pożarna w niemieckiej firmie i nie wiem czy czasem ktoś miał go tam bez rejestracji i ten 1981 jest datą pierwszej rejestracji u niemiaszków a w polsce traktowane jest to jako data produkcji.
spotkałem się już z dwoma ex-feuerwehrami które nie miały numerów nadwozia nabitych w ogóle. To dobra substancja była dla naszych. Masz tabliczkę znamionową ?
marian212 / 2013-11-27 20:53:44 /
Da sie u rzeczoznawcy stwierdzić rocznik i zmienic ... wlasnie ... jest jakaś tabliczka ? Przypuszczam , że nie ....
MikeB4 / 2013-11-27 21:08:05 /
a gdzie powiniennem szukac??bo po tym jak szukałem vinu,to może być on wszędzie:)
miało być ona
stopien od strony pasazera zazwyczaj
MikeB4 / 2013-11-27 21:18:17 /
może jeszcze znajdziesz taką polakierowaną w kolor nadwozia - np. taką jak tu http://www.capri.pl/image/car/1169/3592/155476 po lewej, na górze.
PiotrekFCapri / 2013-11-27 23:24:17 /
dzięki za odp ,początek nr-u to GB84
tabliczka jest ale ta mniejsza ,obok jest miejsce po drugiej większej.
Odświeżę trochę temat, ale czytając tu różne informacje natrafiłem na tą ciekawostkę z dodatkowym stabilizatorem na przód. Tomasz albo inni - możecie się wypowiedzieć czy to realnie faktycznie ogranicza jakoś bujanie się lewo-prawo? W przypadku mojego kampera każde rozwiązanie poprawiającego jego stabilność byłoby cenne.
Witam.Potrzebuję podpowiedzi w temacie transita mk1 .Jakie miejsca powinienem obejrzeć dokładnie żeby namierzyć nr VIN.Mam do kupienia MK1 jednak nigdzie nie mogę doszukać się vinu.Auto było już kila razy spawane i to raczej amatorsko(kawałki nadkoli,stopnie, podłoga pod siedzeniem pasażera).Jest to wersja długa na bliźniaku.
W dowodzie jest rocznik 1977 ale auto było prawdopodobnie karetką lub strażą więc może być młodsze.
Z góry dziękuję za podpowiedzi.
pozdrawiam.
Pod maską z prawej strony przy błotniku? Tak mi sie wydaje że było przy tuch durnych camperach alw to mk2
Ignacy / 2017-11-28 19:47:16 /
MK1 ma zupełnie inne rozwiązanie konstrukcyjne w miejscu o którym mówisz ale dzięki za odp.
mk1 ma vin wybity na podłużnicy przed przednim kołem z lewej strony.
jakbym miał fotę całej wnęki koła to bym ci zaznaczył
wąski77 / 2017-11-28 20:42:16 /
kurde... albo z prawej. nie pamiętam.
ale w tym miejscu, o...
wąski77 / 2017-11-28 20:46:57 /
podłużnice obie sprawdziłem ,numeru brak a nie widać śladów napraw tej okolicy.
Jeszcze raz sprawdze te miejsca może konserwacja jest grubo nałożona.
Pokaż fotki auta. Zobaczymy chociaż czy galanty ;-)
docencik12 / 2017-11-28 23:35:50 /
szukaj w części dolnej podłużnicy , nisko nad kantem dolnym
wąski77 / 2017-11-29 06:59:06 /
mogło nie być w ogóle.
marian212 / 2017-11-29 09:48:32 /
no... tak jak u ciebie...
wąski77 / 2017-11-29 11:50:14 /
A w jakich przypadkach nie było w ogóle?;-)
bobik liil / 2017-11-29 11:58:06 /
w moim przypadku, straż pożarna Austria by Rosenbauer
marian212 / 2017-11-29 12:03:46 /
taaa... nie pamiętasz jak oglądaliśmy pocztyliona? znalazłem twój vin... częściowo co prawda ale jest.
Dlaczego miałoby nie być? To, ze auto było strażą nie zmienia faktu, iż zeszło z linii fabryki więc nabity numer musi być
wąski77 / 2017-11-29 13:27:32 /
temat jest grubszy, przejdzmy na PRV.
marian212 / 2017-11-29 14:10:37 /
powiedzmy że ta sztuka nie jest reprezentatywna. Niemniej zapraszam na oględziny ostatniego nabytku.
marian212 / 2017-11-29 14:11:48 /
Przez moje rece przeszly trzy MK1. Zaden nie mial numerow. Firmy przerabiajace samochody (np. na strazaki) dostawaly samochody bez numerow. Numer VIN nadawaly wlasnie te firmy. Ale najwyrazniej zadawalaly sie tylko nabiciem numeru na tabliczki :)
bartek nowakowski / 2017-11-30 07:26:52 /
Dziwne😁
bobik liil / 2017-11-30 07:31:04 /
a szukałeś dobrze? umiejscowienie vin-u w dostawczakach nie sprzyja ich długiemu okresowi czytelnosci
wąski77 / 2017-11-30 11:51:43 /
Też tak do mnie skądś dotarło, że pojazdy które były przez fabrykę dostarczane dalszym "producentom" - tak jak m.in. właśnie firmy adaptujące po strażacku - nie miały numeru na karoserii.Tyle że u nas aparat biurokratyczny chyba nie przewiduje takiej koncepcji, jak brak numeru na karoserii. Być może jak podeprzesz się toną papierowej dokumentacji od wszystkich szczebli rzeczoznawców, to może łaskawie Ci dorobią tabliczkę z numerem zastępczym, która z kolei działa chyba tylko w PL, wygląda zwykle jak nabita śrubokrętem i za granicą nie znajduje zrozumienia. Tak więc chcesz mieć ten numer bez ścieżki biurokratycznej. Po żołniersku powiem, że szukaj tak żebyś znalazł.
Michał Konieczny / 2017-11-30 12:09:33 /
Można rzec, że jest to zadanie z gwiazdką :) albo dwoma.
m.kozlowski / 2017-11-30 12:19:38 /
ale np. kolega klubowy mający oryginalną westfalię w transicie ma vin nabity tam gdzie powinien być. Więc jak - do strażaków nie a do kamperów tak?
wąski77 / 2017-11-30 12:32:36 /
Westfalia szła do luda, a Rosenbauer na remizę.
marian212 / 2017-11-30 13:03:18 /
Raczej głównie Ziegler jeśli o Transita Mk1/Mk2 chodzi...
Młody_wFe / 2017-11-30 13:48:18 /
Dzięki za pomoc,numer jest dokładnie tam gdzie Wąski na fotce zaznaczył.Centymetr konserwacji skutecznie kamuflował vin:)
taki kotlet sprzed normalnych czasów,
karetka
strażak
oba mk1 ;74 i '77, numerów we wskazanym miejscu przez wąskiego brak
adrian_c / 2024-09-25 19:10:11 /
no właśnie - gdzie ma numer budy?
zawsze mi się wydawało że mk1 ma na zewnętrznej stronie podłużnicy prawej gdzies w okolicach przedniego mocowania resora.
Wyprowadzi mnie ktoś z błędu? Lub potwierdzi, ze tak jest?
wąski77 / 2024-09-25 21:02:39 /
U mnie jest na lewej podłużnicy.
JΒ / 2024-09-25 21:15:28 /