logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » schemat elektryczny do silnika 2.9 efi

schemat elektryczny do silnika 2.9 efi

Witam. Potrzebuje schematu elektrycznego do silnika 2.9 EFI. Gdzie w sieci mozna znalezc ow schemat w formie elektronicznej?

Pozdrawiam...

Mariusz123 / 2004-07-09 09:16:41 /


jak nic nie widać, to wyślę większy jpg na maila.

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-09 17:42:41 /


dorzucę jeszcze schemat do nowszego 2,9 na sondach lambda.



i opis

1- sterownik
2- przekaźnik pompy paliwa
3- wyłącznik bezpieczeństwa (uderzeniowe odłączenie pompy paliwa)
4- pompa paliwa
5- przekaźnik systemowy
6- wzmacniacz sygnały zapłonu
7- sygnał do obrotomierza
8- wtryskiwacz
9- wtryskiwacz
10- wtryskiwacz
11- wtryskiwacz
12- wtryskiwacz
13- wtryskiwacz
14- czujnik temperatury chłodziwa
15- regulator liczby oktanowej
16- DOPASOWANIE PRĘDKOŚCI OBROTOWEJ BIEGU JAŁOWEGO
17- CZYJNIK STOPU
18- CZUJNIK TEMPERATURY POWIETRZA
19- ZŁĄCZE DIAGNOSTYCZNE
20- CZUJNIK CIŚNIENIA SSANIA
21- ZAWÓR ODPROWADZAJĄCY OPARY PALIWA ZE ZBIORNIKA
22- CEWKA ZAPŁONOWA
23- POTENCJOMETR PRZEPUSTNICY
24- SONDA LAMBDA LEWA
25- SONDA LAMBDA PRAWA
26- NASTAWNIK WOLNYCH OBROTÓW
90- ZASILANIE +12V
91- MASA
95- ZASILANIE ZE STACYJKI (ODŁĄCZENIE ZAAPŁONU)
99- ZASILANIE ROZRUSZNIKA (STEROWANIE ZE STACYJKI)

SCORPIO 2,9EFI 87-94R Z KATALIZATOREM

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-10 00:55:53 /


to jeszcze do kompletu opis do schematu z przepływomierzami.. wrzuconego przez zoggona

1- sterownik
2- przekaźnik pompy paliwa
3- wyłącznik bezpieczeństwa (uderzeniowe odłączenie pompy paliwa)
4- pompa paliwa
5- przekaźnik systemowy
6- wzmacniacz sygnały zapłonu
7- sygnał do obrotomierza
8- wtryskiwacz
9- wtryskiwacz
10- wtryskiwacz
11- wtryskiwacz
12- wtryskiwacz
13- wtryskiwacz
14- czujnik temperatury chłodziwa
15- regulator liczby oktanowej
16- DOPASOWANIE PRĘDKOŚCI OBROTOWEJ BIEGU JAŁOWEGO
17- ZŁĄCZE DIAGNOSTYCZNE
18- NASTAWNIK WOLNYCH OBROTÓW
19- POTENCJOMETR PRZEPUSTNICY
20- PRZEPŁYWOMIERZ POWIETRZA
21- CZUJNIK TEMPERATURY POWIETRZA
22- PRZEPŁYWOMIERZ POWIETRZA
23- CZUJNIK TEMPERATURY PALIWA
24- CEWKA ZAPŁONOWA
25- STEROWANIE KLIMATYZACJĄ
90- ZASILANIE +12V
91- MASA
95- ZASILANIE ZE STACYJKI (ODŁĄCZENIE ZAAPŁONU)
99- ZASILANIE ROZRUSZNIKA (STEROWANIE ZE STACYJKI)


ROK 87-89 SKORPIO 2,9INJ 110KW BEZ KATALIZATORA

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-10 00:57:25 /


A czy może ktoś posiada schemat instalacji silnika 2.9 V6 12V SEFI?? jest to silnik występujący w scorpiaku po 94r. kod BRG.

Wolff(miłosz) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-03-24 23:34:34 /


SEFI to ju jest elektronika EEC-V
na moim ftpie są schematy eec-v co prawda nie jest to 2,9 scorpio ale spokojnie mozesz się wzorować. wyprowadzenia z komputera mają te same oznaczneia i funkcje.
z dostępnych mi eec-v mam: ford_aerostar_1995.pdf, ford_explorer_1996_264.pdf, ford_explorer_2000.pdf

poszukam schematu konkretnego pod ten silnik.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-03-24 23:47:45 /


A właśnie, że jest to EEC IV- wynika to z takiej książeczki serwisowej Forda oraz jest to napisane na kompie od tego silnika. Silnik jest dokładnie z 96r i jak już wcześniej napisałem ma kod BRG. Jak byś znalazł schemat do tego silnika to by było suuuper:).

Wolff(miłosz) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-03-24 23:59:18 /


jeśli rzeczywiście to jest eec-iv to schemat niebędzie się wiele różnił od tych co leżą na ftpie. może się szczegółąmi róznic ale podstawa powinna być ta sama

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-03-25 00:05:53 /


Mam pytanie odnośnie układy 2.9 opartego na sondach bez przeplywomierzy. Co to jest i do czego sluzy czujnik stopu? Mozna go mpominać? To samo pytanie dotyczy zaworu odprowadzajacego opary z silnika. Czy mozna go wywalic? Mam podlaczony caly uklad z wylaczeniem tych dwoch elementow i nie mam iskry :( Wogóle nie ma iskry na cewce. Dodam tylko ze plus na cewce jest nie ma minusowego sygnalu z modułu aparatu. Jakieś pomysły???

Popcio Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-29 22:11:56 /


czujnik stopu jest przy elektronice z automatyczną skrzynią biegów, podnosi nieco obroty silnika podczas hamowania/ stania z wcisniętym hamulcem, tak aby silnik się zniezdławił i niezgasł. można pominąć ten czujnik przy manualnej skrzyni.

zawór oparów można również pominąć, jeśli masz go fizycznie to podepnij pod elektrykę, jeśli nie masz to wstaw opornik 60-100ohm zamiast niego, wówczas komputer niebędzie "krzyczał" nie nie ma ciągłości w tym obwodzie.

oba elementy niemają wpływu na iskrę, przyczyn musisz szukać gdzieindziej, szukaj błedów w zasilaniu aparatu zapłonowego lub cewki, sam aparat nawet bez komputera powinien dawać iskrę, komputer reguluje jedynie kąt wyprzedzenia zapłonu,

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-29 23:03:00 /


Ok Dzieki jutro powlacze dalej. W razie czego bede sie pytał :)

Popcio Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-29 23:10:40 /


to ja troche z innej beczki, wie ktos od czego ta wtyka?

renifer Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-30 00:52:29 /


Nasuneło się jeszcze jedno pytanie. Co to jest i jak to podłączyć? Chodzi o pozycję numer 15/16 na schemacie 15- regulator liczby oktanowej
16- DOPASOWANIE PRĘDKOŚCI OBROTOWEJ BIEGU JAŁOWEGO
Po zatym juz wiem wszystko :)

Popcio Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-30 08:23:39 /


15- tego niepodłączasz nigdzie.. chyba ze jeździsz na bardzo paskudnym paliwie wtedy łączysz z masą, a to spowoduje opóźnienie zapłonu.
16- tym pinem można podnieść obroty biegu jałowego o 50obr/min. standardowo również jest niepodpięte nigdzie.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-30 08:38:04 /


wtyczka ze zdjecia jest do tps-a

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-30 15:13:02 /


No i Capri odpalone :)okazało się że nie bylo styku na zielonym przewodziku do minusa cewki z modułu aparatu. Rozumiem , że nie równa praca silnika ustabilizuje się przejechaniu kilkunastu kilometrów?
Dzieki za informacje wracam dalej składać auto :)

Popcio Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-30 15:19:27 /


napewno nie jest to tps, bo jest podpiety, zreszta jak wszystkie czujki na silniku. Zostaje tylko ta wtyka. Nie jest to czasem od skrzyni automat? Silnik pracuje ale wywala bledy.

renifer Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-31 00:39:04 /


a po kolorach kabli??

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-31 09:13:53 /


może to być wtyczka sterująca EGR jeśli takowy system był kiedys w tym silniku.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-31 09:17:20 /


wszystko wskazuje ze jest to wlasnie element od ukladu sterujacego recylkulacja spalin http://www.fordscorpio.co.uk/egrsensors.htm Dzieki za pomoc, teraz juz wiem czego szukac. Moze ktos ma ten specjalistyczny przetwornik cisnienia?

renifer Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-31 10:37:10 /


nie masz katalizatora. więc EGR też będzie zbędny, niepodłączał bym tego wogóle.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-31 10:56:44 /


Jeżeli świeci Check Engine podczas jazdy to można zapiąć tam podkówkę 100k i wyregulować ;)

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-31 12:00:24 /


Zgadzam sie, ze nie potrzebna jest recylkulacja spalin dlatego tez nie mam podlaczonego elektrozaworu (zastapiony jest rezystorem) Ale jesli chodzi o ten przetwornik cisnienia to musi byc podpiety bo komp wariuje. Proba z potencjometrem nic nie dala. W zaleznosci od wartosci oporu pojawial sie blad nr 34 lub 35 odpowiednio "parametry poza dopuszczalnym obszarem" lub "napiecie za wysokie" nie podlaczajac nic generuje kod 31 "napiecie za niskie"
Z danych na zalaczonej fotce wynika ze napiecie generowane przez ta czujke jest zmienne w zaleznosci od wartosci podcisnienia, wiec zwyklym rezystorem nie bedzie sie dalo go zastapic, co potwierdza dzisiejsza zabawa z potencjometrami

renifer Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-31 22:31:50 /


całkowicie błędu podkówką nie usuniesz, bo inne napięcie jest potrzebne przy wyłączonym silniku, a inne na włączonym. W dodatku zależy od tego, czy zawór od egr jest otwarty, czy zamknięty. Chodziło o to aby kontrolka nie świeciła podczas jazdy. Nie wiem jak u ciebie ale w nowszych komputerach (z 3-cyfrowymi kodami) napewno świeci cały czas po wypięciu czujnika.

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-31 23:15:04 /


Jeszcze dla jasności sprawy. Podkówka skrajnymi końcami ma być podpięta pomiędzy 0 i +5V a ślizg jako wyjście sygnału. (zwykły dzielnik napięcia). Oczywiście można się pokusić o układ symulujący czujnik w zależności od wysterowania elektrozaworu egr. Kiedyś sprawdzę u siebie w aucie jak znajdę wolną chwilę.

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-31 23:20:56 /


Czy moze ktos sie orientuje ktory pin odpowiada za informacje o polozeniu lewarka w aut skrzyni biegow lub wlaczonej klimatyzacji? Bo komp wyrzuca blad 61 ze albo lewarek jest w polozeniu D albo jest klima wlaczona. Gdyby ktos mogl napisac na ktory pin co trzeba podac bo jak narazie to silnik nie chce zapalic.
dzieki i pozdrawiam

szecho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-07-30 16:29:30 /


skrzynia biegów automat to piny: 15, 18, 30 ,53
klima: 10, 54

w zależności od konfiguracji niewszystkie te piny muszą być wykożystane.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-07-30 23:02:47 /


dzieki juz pozbylem sie tych bledow, po tym dalej nie chcial odpalic dopiero jak na ten kabel co idzie do modulu zaplonowego od rozrusznika podpiolem + ze stacyjki to odpalil bo jak bylo podpiete wszystko tak jak w schemacie to lapal tylko podczas krecenia, teraz bede szukal przyczyny dlaczego tak jest
pozdrawiam

szecho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-08-02 13:14:47 /


Cienki jestem z elektryki, dlatego prośba do tych, co montaż 2.9 EFI mają już za sobą. Pomóżcie mi rozgryźć wiązkę od Scorpio i wpiąć ją jakoś do Capri, zeby działało : )

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-13 21:33:50 /


Domyślam się, że:

1 - to idzie do srodka samochodu, komputer 2 przekazniki i jakies wtyczki (wtyczki pewnie nie potrzebne?)
2 - chyba masa + złącze 3-pinowe z zaslepka (do diagnozowania?)
3 - to się wpina w wiązkę przy kolektorze ssacym, nawet pasuje :)
4 - złącze do sondy lambda (dlaczego tylko jedno?)
5 - do aparatu zaplonowego (czy jak to sie tam zwie w tym silniku)
6 - dwupinowe zlacze, po stanie wnioskuje ze nieuzywane bylo (ale po co ono jest wogole?)
7 - MAP sensor - jak podpiac te wszystkie wezyki poprawnie?
8 - tutaj jest kilka ucietych przewodów (co z nimi zrobić?)
9 - nie mam pojecia co to jest, ale idzie do tego wężyk, poza tym jest wpięte w wiązkę (jak widać)
10 - przewód i wtyczka (rozrusznik?)

Za wszelkie poprawki dziekuje, z wyszukiwarki korzystalem, ale chyba tepy jestem, albo tam nie ma nic usystematyzowane, albo same wypowiedzi "użyj wyszukiwarki".

Jak ktos mi powie co mam gdzie podpiac, to bede dzwieczny.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-13 21:40:57 /


Zrob troche lepsze zdjecie, moze nieco blizej, w 2 czesciach moze byc. Niepotrzebne moga byc 2-pinowe kostki od... kierunkowskazow bocznych :D

Sa wersje 2.9 z jedna sonda lambda wiec nie dziw sie.

Mysza liil (EM) / 2006-09-13 22:14:17 /


Proszę bardzo...

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-13 22:49:38 /


No nic, wiązkę rozgryzłem sam. Teraz pytanie powiązane:

MAP Sensor - tam idą wężyki podciśnieniowe. Jeden od map sensora, trójnik, z trójnika jeden do regulatora cisnienia paliwa (tak mi sie wydaje, ze to sie tak nazywa - taka puszeczka przy kol. ssacym z ktorej wychodzi tez powrot paliwa?), drugi wężyk z trójnika idzie do takiej małej puszeczki podłączonej do wiązki i tam znowu jest trójnik. Czyli zostaly mi dwa wyjscia na wezyki podcisnieniowe, gdzie to podpiac? Dzieki za odp.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-15 20:46:49 /


Czy tu na prawde poza Trójkątem nikt nie ma o tych silnikach zielonego pojęcia?

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-16 13:43:59 /


Te dwa pozostałe zaślep.Jeden w orginale steruje zamknientym obieriem w wentylacji pojazdu,drugi ASB.

Wąsio Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-09-16 15:27:50 /


Dzięki, tak też zrobię.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-16 22:40:26 /


No zaraz, zaraz. A skąd to będzie brało podciśnienie ? Jeden wężyk musi być wpięty do króćca z tyłu puchy airboxa bo tam się ono własnie znajduje.

Jeti Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-09-17 18:34:59 /


No dobra, a co podlaczyc w tych miejscach tutaj? W tym po lewej sa 2, jedno zaslepione.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-18 21:14:46 /


te wszystkie podcisnienia zaslep.
Potrzebujesz tylko to jedno z tyłu kolektora podloczone przez trojnik do regulatora cisnienia i czujnika MAP. Reszta zbedna.

Popcio Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-19 09:20:14 /


do jednego z tych można podłączyć zawór oparów paliwa (chya tak się to nazywa) o ile tego nie wywaliłeś.

Wolff(miłosz) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-09-22 22:03:45 /


to jest ta mała puszeczka podłączona do wiązki ( o której pisałes) z jednej strony dochodzi do niej wężyk a z drugiej pozostaje wolne (nie zaślepiaj).

Wolff(miłosz) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-09-22 22:07:41 /


mam taki sam motor jak Wolff(miłosz) tzn rok 95, BRG i EEC-IV
Teraz moje pytanie czym będzie sie róznić schemat od tego który umieścił trójkąt ?
Np. u mnie sondy mają 4 przewody a nie 3. Pod które piny podpięte jest złącze diagnostyczne ?

Meits Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-11-15 15:00:21 /


Do silnika nie ma schematu, tylko do wiązki ;) Ten silnik moze chodzic na roznych wiazkach. 2.9 BRG mial 3 typy wiązek w wielorybie. Byly z immo i bez. Schemat moze roznic sie znaczaco. Co nie znaczy, ze jak zrobisz taka wiazke jak na schemacie Trojkata, to nie zadziala, bo zadziala. Tylko komp odpowiedni do danej wiązki. Sondy 3 czy 4 przewodowe - nie ma jakiegos znaczenia. Sygnalowe z lambdy i tak idą pod 29 i 43 w kompie, a zlacze diagnostyczne to zalezy jakie ;) Bo stare bylo 7-pinowe, nowsze jest 3-pinowe. Podlaczone jest do 17 (out), 48 (in) i 49 czyli masy.

Mysza liil (EM) / 2008-11-16 10:45:15 /


witam,ja mam problem z silnikiem 2.9 tego typu,że przy dodawaniu gazu zamiast przyśpieszaś to cofa zapłon ,po przekładce silnika nie mam tego do recyklingu spalin i nie jestem pewien co do sąd czy są obydwie sprawne ,czy mógł paść komputer i czy sądy mogoł zakłucić aż tak pracą silnika?

scuaz / 2008-12-27 11:42:54 /


Przy gwałtownym dodaniu gazu zapłon kąt zapłonu jest opóźniany żeby zapobiec spalaniu stukowemu. Jest to prawidłowe zjawisko.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-12-27 12:09:03 /


no tak przy gwałtownym dodaniu może to i poprawne, ale dając powoli cofa i silnik nie wchodzi w max obroty przy wyrzszych obrotach zapłon jest na - i strzela w rure

scuaz / 2008-12-27 12:22:42 /


Proszę mi wskazać na schemacie gdzie konkretnie trzeba wpiąć 2 białe przewody od dwóch sond lambda ?(obie sondy są czteroprzewodowe - 2xbiały,czarny,szary)

Meits Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-02-22 20:25:53 /


takich pytań to jeszcze setki możesz mieć.Tylko czarne kable od sond muszą iść do kompa, inne nie muszą i może ich nie byc na schemacie nawet

Mysza liil (EM) / 2009-02-22 20:41:29 /


czesc mam pytanko posiadam silnik 2.9 EFI skrzynia manualna jes tam zamocowany czujnik szybkosci elektryczny jet mozliwosc zamiany na mechaniczny jesli nie to jak podlonczyc ten co jest i czy on wspulpracuje z komputerem jak w innych autach

ROMUS / 2009-04-06 11:38:15 /


a jaką masz skrzynie ?

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-04-06 11:43:01 /


skrzynia manualna

ROMUS / 2009-04-06 12:13:13 /


a jaki typ skrzyni ?? najlepiej zdjęcie.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-04-06 14:25:28 /


witam wstawiam dwie fotki skrzyni

ROMUS / 2009-04-07 09:01:33 /


Jest to skrzynia MT75. Musisz sprawdzić czy po przeciwnej stronie otworu na czujnik prędkości jest zaślepka. Jeżeli tak to trzeba ją wybić, w jej miejsce wstawić simmering uszczelniający a zębatkę na czujniku wymienić na takową z wyjściem na linkę.

Operację z powodzeniem przeprowadzałem u Siebie na identycznej skrzyni. Działało poprawnie :]

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-04-07 10:21:49 /


dzinki za odpowiedz zaslepka jes sprubuje wstaswic innom zembatke Gzie szukac oznaczen na silniku jaki to model wiem ze kilka wystempowalo
Chce zwienkszyc moc co powiecie na dwie turbiny od vwagena 1.9 dti albo jakie polecacie iczy sterowanie czeba zmienic ''np cisnienie paliwa wtyski itp''

ROMUS / 2009-04-08 14:56:11 /


Polecamy 2xGarett T3

Konar / 2009-04-08 14:59:07 /


Wtryski też (a raczej przede wszystkim) zmieniać trzeba. Po co Ci turbina bez wysokowydajnych wtryskiwaczy? Moc z samego sprężonego powietrza się nie bierze.

Konar / 2009-04-08 15:00:51 /


Ja polecam program języka polskiego kilku pierwszych klas szkoły podstawowej. Niestety.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-04-08 15:04:51 /


Kozlowski masz jakis problem z lasami pisz na temat a nie bzdury

ROMUS / 2009-04-08 15:12:00 /


Przepraszam, już się boję.
Na forum można wyszukać wątek o tuningu 2.9 12V, gdzie niektórzy piszą, że można dmuchnąć 0,4 a może nawet 0,6 bara bez zmiany czegokolwiek.

Romus - pisz tak, żebyś był zrozumiany, bo niektórzy nie tracą czasu na czytanie czegoś, co wygląda jak:

hsfui asfuudosayf pasdfipufdozxy caspdfasu afsdyasz sdcasy 2.9 asiudfgsayf
asuhudfasg turbo asfdgsafcysa

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-04-08 15:36:08 /


hehe kolejny sprawdzjący reakcje na forum... ROMUS to lipa.... :)))

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-04-08 15:47:52 /


Marcinie proszę nie strofuj kolegi :P hehe

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-04-08 15:52:21 /


Witam

Wydaje mi się, że mój problemik będzie podchodzić pod ten temat :).
Mam capri z silinikiem 2.9 EFI 12V z 1988. Jestem w trakcie podpinania wskaźników deski. Nie potrafię znaleźć wyjścia z komputera na czujnik temperatury, jak to podpiąć? Sorry jak gdzieś to było, będę dźwięczny za wskazówki. ;)

Wojtas84 / 2010-06-28 11:20:38 /


komp ma swój czujnik, deska swój.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-28 11:33:00 /


Ma ktoś schemat kostki wiązki silnika (ta kwadratowa w komorze silnika w wielorybie)?
Potrzebuję, bo chciałbym mieć pewność, że nic nie pomyliłem :)


PzDr

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-08-19 23:48:36 /


było se go rysować jak rozbierałeś ;) gdzieś mam, ale 2.9 12v w wielorybie miały 3 (sic!) rodzaje wiązek... chore, nie? ale my kochamy Fordy, więc... nie ma co narzekać :)

Mysza liil (EM) / 2011-08-20 00:03:26 /


Chyba najprościej będzie odnosić się do połączeń z komputerem i tak to pomierzyć. A wogóle to czego tam znów szukasz, przecież z kabelkami miałeś już randkę?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-08-20 09:16:54 /


Po krótce.
Miałem wizytę kuny...

Jeszcze coś dodać?
J...a suka musiała akurat przy kostce pociąć....

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-08-20 10:03:35 /


Tak piszę na przyszłość,jeśli ktoś będzie chciał swapować 2.9 v6 z immobiliserem-czyli cały komp i wiązka pod immo,to bez problemu da się wypierniczyć immobiliser i odpalić na starej wiązce i kompie.Służę pomocą,dziś coś takiego przemogłem i chodzi cycuś:)

bon / 2012-04-20 19:44:47 /


Witam Was. Rzadko tu prosze o pomoc bo zazwyczaj przekopuje internet albo sam główkuje całymi dniami ale tym razem kończy mi się czas, za niecale 3 tygodnie wioze kumpla do ślubu a że mojej fabrycznej V-ce na gaźniku uleciała kompresja tak już kilka miesięcy swapuje na 2.9. Ogarnąłem już wszystkie przeróbki mechaniczne, prawie całą elektryke, do pełni szczęścia zostało mi tylko kilka kabelków. Otóz chciałbym tylko wiedzieć gdzie w wiązce znajde przewody potrzebne do podpięcia cewki oraz te oznaczone nr-ami 90,91,95,99 na schemacie Trójkąta czyli odpowiednio :
90- ZASILANIE +12V
91- MASA
95- ZASILANIE ZE STACYJKI (ODŁĄCZENIE ZAAPŁONU)
99- ZASILANIE ROZRUSZNIKA (STEROWANIE ZE STACYJKI)

Sam rozrusznik mam już podłączony od acu i sterowanie ze stacyjki.
Mam podejrzenia co do jednego biegunu w cewce, wszystko załączam na zdjęciach. Byłbym wdzięczny za wskazówki gdzie za tym patrzeć bo juz nie mam sił....
Silnik BRG od wieloryba, wiązka z dwoma sondami od Myszy.

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-06-26 02:59:07 /


ok odsiedziałem swoje i poradzilem sobie z kablologią. To było do ogarnięcia. Ale nurtują mnie 2 kwestie.
-wyprowadzenie masy z wiązki do minusowej klemy, wg załączonego schematu ma tam iść sygnał ze zmostkowanych pinów 40 z 60 i 16 z 49. Nie byłem w stanie znaleźć miernikiem jakiegokolwiek przewodu w wiązce, który byłby połączony z którąkolwiek z mas... Mogę wyprowadzić przewód którym połącze te piny ale mysle ze jest prostsza metoda?
- przewód nr 99 (sterowanie ze stacyjki), rozumiem że należy go wpiąć w przewód od stacyjki do rozrusznika? Pytam bo nie wiem czy w takim wypadku komputer steruje sygnałem ze stacyjki na rozrusznik?

Podpowiedźcie coś Panowie bo wesele juz za 10 dni :|

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-07-02 22:07:32 /


aha i Trójkątowy schemat wtyczki dla uproszczenia

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-07-02 22:08:10 /


podłącze się pod temat.
jestem w trakcie wrzucania 2,9 do granady mam komputer EEC IV EFI, do tego cała wiązka ze scorpio, oddzieliłem już wiązke silnika ale tak patrze na ten schemat i zastanawiam się gdzie reszta tego wszystkiego u mnie i nie moge namierzyć, to co oddzieliłem wygląda podobnie do tej ze zdjęć konrada ale nie widze reszty bajerów.
Moje pytanie jest takie co musi być w wiązce kompa/silnika żeby chodził?
wstepnie ma latać na podtlenku później jest plan odpalić benzynke. Oczywiście chce zminimalizować ilość elektroniki czujników i innych wzmacniaczy do niezbędnego minimum. Na kabelkach sie troche znam ale z wiązką od efi pierwszy raz mam doczynienia i zielono mi troche...

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-08-20 17:29:17 /


ftp://ftp.capri.pl/user/trojkat/

Nie widzę, żeby ktos wcześniej wrzucał tutaj link do ftpa Trójkąta, tam w odpowiednich folderach masz opis wszystkiego co potrzeba do 2.9:) ze skanami Haynes'a włącznie.

JaMan Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-08-20 22:34:11 /


mysle ze takie cos jak masz na fotce to jest minimum zeby wszystko dzialalo jak powinno

Baytek Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-08-20 22:37:57 /


Dobra jeżeli według baytkowego schematu będzie działać to myśle że niedługo zacznie to jeździć, aha moduł zapłonowy to aparat zapłonowy jak rozumiem?

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-08-21 09:32:03 /


Ten moduł zapłonowy jest na aparacie zamontowany z boku. W tym silniku zapłon ogarnia tak zwany TFI.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-08-21 10:15:14 /


mam jeszcze pytanko, dzisiaj zaczynam walczyc z wiazka od kompa, juz mam troche rozpracowane jak podlaczyc, na poczatek tylko podtlenek LPG i pytanie co musze podlaczyc a czego nie zeby dzialalo? a konkretniej jak przeplywki nie podlacze to czy bedzie to dzialac?
drugie pytanie odnosnie podlaczenia cewki, z modulu idzie przewod na cewke i jest rozdzielony przez kondensator (?) i idzie do wtyczki (tej co idzie do reszty wiazki) wedlug mnie to masa (sygnal) druga wtyczka jest w reszcie wiazki i moje pytanie to jak to podlaczyc? konkretnie ten drugi co to jest? plus ze stacyjki czy jak?

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-08-26 10:59:53 /


Podepnę się z pytaniem.

Potrzebuje info, który pin odpowiada za załączanie 4 biegu i looka.


PzDr

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-04-08 18:38:29 /


witam ponownie
ostatnio wzieło mnie na odczytanie bledow w 2,9 na przeplywkach i wyswietla mi blad 52 z tego co wyczytałem to że jest na pozycji "D" i zeby dac mu na N albo P, czyli komp od automatu? są rózne czy moz cos tam jest pomieszane?
jak sa różne to chętnie nabęde taki od manuala N9

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-04-23 23:53:07 /


to jak rozwieje ktoś moje wątpliwości w sprawie kompa automat/manual na przeplywkach?
wyskakuje blad 52 czyli że automat jest w pozycji D i dalej nic nie chce pokazac.
a mam skrzynie n9 jak wiadomo bez zadnych kabelkow do kompa.
i pytanie jest takie: czy są kompy od manuala i automatu, czy moze jest jeden tylko trzeba powiedzmy cos tam zewrzec czy rozewrzeć albo jeszcze inna srubke przekrecic i bedzie wiedzial ze tam siedzi maual a nie automat?

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-04-26 13:53:40 /


Kompy są różne automat/manual. Daj oznaczenia kompa to poszukam od czego on jest.
Kombinować za bardzo nie trzeba bo błąd związany ze skrzynią nie wpływa negatywnie na prace silnika.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-04-27 09:00:19 /


ok oznaczenia sprawdze zaraz, a problem wyglada tak: miałem walniety tps i go wymieniłem (uzywka ale dobry podobno) i owszem nie mial juz takich dziwnych przeskoków podczas jazdy, teraz jak jade i zdejme noge z gazu to przez ok 5s jest ok normalnie hamuje silnikiem a po tych 5s tak jak by zaplon sie przestawia i strzela w wydech (jak rajdówka) i mocniej hamuje, a na wolnych na postoju jakos tak ciężko chodzi, po dodaniu lekko gazu jest ok

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-04-27 12:39:05 /


A linka od gazu to w porządku jest ? Może gdzieś zagięta, albo zatarta ?

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-04-27 21:42:11 /


wczoraj załozylem nową oryginalna żeby bylo śmieszniej, fakt stara delikatnie sie przycinała ale to nie to, ustawiałem zaplon jak byl tps walniety teraz jest ok wiec moze cos jest mu nie tak, sprubuje jeszcze ustawić. dla mnie wyglada to tak ze jak zdejme noge z gazu to po ok 5s zaplon sie przestawia i strzela w wydech i jest to dość spora różnica słychac i czuć. moze to ten tps cos nie tak pokazuje? albo jeszcze cos innego co mogło by powodowac przestawianie zapłonu (przez komputer)

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-04-28 20:53:03 /


Jak masz ustawiony zapłon?

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-04-29 00:26:04 /


ustawialem na 12 po odlączeniu kabelka (drógi z góry) od zapłonu.
a może mam zle ustawione przepustnice, znaczy się za bardzo sie zamykaja, jak delikatnie dotkne pedalu gazu ze juz obroty sie podnosza to jest ok. ale jak dokrece troche ta srubke (od przepustnic) to jak schodzi z obrotów to zatrzymuje sie wyzej a po chwili schodzi do normy a to mi nie wygodne

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-04-29 20:55:24 /


aha zapłon wczesniej ustawialem z odlaczonym tps-em bo byl zepsuty

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-04-29 20:56:56 /


"to jak schodzi z obrotów to zatrzymuje sie wyzej a po chwili schodzi do normy a to mi nie wygodne"

O ile dzieje się to w zakresie mniej więcej 1200-800 obrotów na minutę, to tak ma być .

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-04-29 21:54:49 /


ok jutro przestawie i zobacze co bedzie sie działo.
a ewentualnie komputer po jakims czasie nie zapamieta sobie że tak to jest ustawione (jak podkrece) i się to unormuje?

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-04-29 22:41:05 /


ma ktoś moze schemat wtyczki do kompa od 2,9 pod automat na przeplywkach?
i w ogóle co to za komp? ma takie oznaczenia:
eec IV
efi vm111
6gbd
ogolnie chodzi o to że komp jest pod automat a spięty jest z manualem, i nie moge odczytac błędów bo wyskakuje tylko ze wajcha jest na D i przestawić na P
nie wiem nie znam się ale myśle że nie koniecznie działa z manualem tak jak powinien

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-09-13 21:59:48 /


Gdzieś to już było.
Tam chyba trzeba jakąś zworkę zrobić, żeby oszukać kompa :)


A tak przy okazji.

Pilnie pożyczę na sprawdzenie silnik od 2,9v12 do awtomata na dwóch sondach (wieloryb)
Nie mogę znaleźć przyczyny niedziałającego look-up i potrzebuję wyklóczyć kompa jako awarię.


PzDr

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-09-16 13:12:34 /


sprawdzałeś wtyczke w skrzyni,przejscie wtyczka -skrzynia-elektrozawór? czy wszystkie piny się dobrze trzymają?

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-09-16 14:59:46 /


Na krótko podlaczylem dziś i działa. Nawet poscilem do samej kostki przy kompie i tez bangla. Zostslo mi tylko sprawdzić kompanii a nie mam takiego na podorędziu ..


PzDr

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-09-16 17:40:23 /


Errata następna.

Sprawdzona wiązka - "4" oraz OD jest OK. Piny 15(4 bieg) i 53(OD) są całe. Wpiąłem się na krótko do przewodu i ręcznie OD wchodzi.
A normalnie nie bangla :(
I teraz jak dobrze rozumiem.
Sygnał z VSS daje info na komputer jaka jest prędkość i dzieki temu (oprócz oczywiście wskazań prędkościomierza) skrzynia przełącza na "4". A jak to jest w przypadku OD? Skąd ma komp wiedzieć, kiedy włączyć? OD włącza się przy stałej prędkości na "3" i na "4".
No bo zostaje mi już tylko, że komputer zwalony:(((

PzDr

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-10-05 14:13:03 /


Zaraz, zaraz. A A4LD nie ma tylko 4 biegów? Dla mnie OD to właśnie 4 w tej skrzyni.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-10-05 14:29:22 /


o masz chodziło mi o look-up:((


Masz rację :)


PzDr

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-10-05 14:35:43 /


i sygnał z TPS-a jeszcze

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-10-05 14:53:46 /


i z MAFa najważniejszy :)

Konar / 2014-10-05 18:37:44 /


OK, dzięki.
O ile TPS-a łatwo sprawdzić, czy w ogóle bangla, bo wystarczy oporność sprawdzić, to jak zrobić test MAF-a?

PzDr

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-10-05 21:43:29 /


Pin 14 - przepływomierz
Wolne obroty - 0.8-0.95V
2000rpm - 1.2V
3000rpm - 3.5V

Pin 47 - TPS
Przepustnica zamknięta - mniej niż 0.75V
Przepustnica max otwarta - powyżej 4.5V

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-10-05 22:20:53 /


A nie, przepraszam to co podałem to się tyczy BOA ;-)

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-10-05 22:21:52 /


MAF-a miernikiem nie sprawdzisz, daje cyfrowy sygnał. Na szybko to podmianka na inny.
Czy na PB jeździ prawidłowo ?? jakie kody błędów wyskakują ?? statyczne i dynamiczne.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-10-05 22:35:31 /


Na benie coś ostatnio na zimnym przy odpalaniu faktycznie nie bangla - strasznie falują obroty, tak mocno, że gaśnie. Musze chwilę potrzymac na obrotach, żeby się uspokoił. Później jest OK. NA lypygy tego problemu nie ma.

Muszę poszperać, czy mam na zamianę ustrosjstwa wcześniej wymienione i obadam.

Dziekuję Wam Bardzo :))


PzDr

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-10-05 22:51:40 /


Musi na benie śmigać bez zająknięcia, wówczas jest pewność że wszystkie czujniki działają.
Na lpg bez połowy czujników pojedzie więc to żaden wskaźnik.

Zczytanie błędów wiele powiedzą co może być przyczyną.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-10-06 00:11:06 /


2.9 12V nie ma MAFa :) Ma MAPa, i faktycznie miernikiem go nie sprawdzisz.
2.9 24V mają MAFy, i da się sprawdzić miernikiem.

Mysza liil (EM) / 2014-10-06 07:03:45 /


Racja MAP... pół piwa za dużo przyćmiło umysł :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-10-06 10:30:49 /


To właśnie przez to podałem dane dla BOA :D

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-10-06 17:00:36 /


dobra
szukałem na schematach u trójkąta też ale chyba lewy jestem, i nie moge znaleźć, rozchodzi się o to że mam kompa pod przeplywki ale do automatu a siedzi N9 chce sprawdzić błędy i wyskakuje że wajcha w pozycji "D" i moje pytanie jak to oszukać? że zrobić zwore to wiem tylko nie wiem gdzie, może ktoś wrzuci mi schemat i to krótko opisze albo przynajmniej nr pinów na sterowniku. a już w ogóle było by super jak by ktoś miał zbędną wiązke na mapa pod 2,9 z kompem.

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-10-19 15:23:02 /


czy mógłby mi ktoś sprawdzić w postaci jakiej wartości,dochodzi sygnał o położeniu wału do modułu ECU.

bon / 2015-07-19 18:36:21 /


poszukaj w google o Ford TFI, może tutaj coś znajdziesz też http://www.megamanual.com/ms2/TFI.htm

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2015-07-19 20:55:00 /


https://www.google.pl/search?q=pip+saw+ford+tfi&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMIm7bAvu_nxgIVCvxyCh1DfgGq&biw=1024&bih=422#imgrc=e5mRZDeE5jI6SM%3A

http://www.veryuseful.com/mustang/tech/engine/EECIVInnerWorkings/

Mysza liil (EM) / 2015-07-19 20:57:31 /


super wielkie dzięki Panowie:)

bon / 2015-07-20 18:32:28 /


takie pytanko
jak to jest z wiązką do wtrysków a raczej kolejnością ich podpięcia?
nr na kabelkach już nie ma, leją po 3 razem i teraz pytanie czy mają lać stronami czy moze jest to jakos pomieszane, (tak dzisiaj coś słyszałem) jedna wiązka na przepływkach druga na dwie sondy jak by ktoś oświecił było by fajnie.

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-01-26 13:23:25 /


Z tego co wiem, to leją stronami.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-01-26 13:24:51 /


właśnie doszły mnie słuchy że nie koniecznie, zależy to od typu wiązki i kompa.
interesuje mnie na przepływkach i dwóch sondach z mapem.

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-01-26 13:51:19 /


Leją stronami, dodatkowo na każdą stronę masz oddzielną sondę do korekty składu mieszanki. Dojśc można po numerach pinów komputera.
Sondy ofkors muszą być również po odpowiedniej stronie.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-01-26 23:58:31 /


ok dzięki, tak dla pewności spytam czy aby nie było że któraś wersja kompa miała to jakoś pomieszane? ktoś wczoraj namieszał mi w głowie, że różne wersje wiązki/kompa miały to pomieszane że środkowe dwa były zamienione czy coś. Podparte to było schematami, których co prawda nie widziałem ale ktoś kto tak twierdził widział.
aktualnie zakładam wiązke na przepływkach i pytanie moje czy w tej wersji ma lać stronami czy coś tam może być pomieszane, jak wyżej.

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-01-27 10:15:22 /


A przepływka (albo sondy) mierzą dwa cylindry z jednej strony i jeden z drugiej, czy raczej jedną stronę jedna, drugą druga? :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-01-27 10:50:09 /


Inaczej było w kompach w wersjach na 1 sonde, było to już 2krotnie maglowane na ford-scorpio.pl ...

japer Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-01-27 11:28:51 /


o właśnie, i o taką podpowiedz mi chodziło. bo przecież powietrza zasysa tyle samo (no tylko tyle co krokowiec zasysa z jednej strony) ale na jednej przepływce też działa z tego co mi wiadomo. i temat właśnie jednej sondy.
ok wszystko wiem

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-01-27 14:43:58 /


Szybkie pytanie.. Kostka do kompa drugi i trzeci dolny od lewej to sygnał na. Wtryski i pytanie które a prawe a które lewe.? I kk która sąda prawa a która lewa? Oczywiście chodzi o pin w kostce. Robię wiązkę której pół nie ma i muszę to jakoś odbudować

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-07-08 15:13:03 /


Witam. Chciałbym się podłączyć pod temat. Z jakiego pinu na komputerze idzie sygnał na czerwona kontrolkę płynu chłodzącego w EFI 2.9 v6-89 rok. A może jest tam inne podłączenie ?

cezii / 2017-11-23 10:29:42 /


a nie jast ona podłączona przypadkiem z pływakiem w zbiorniczku wyrównawczym? przynajmniej tak miałem w scorpio.

aaannnd Dokładna lokalizacja na mapie / 2017-11-23 11:26:17 /


Odgrzewam :)
Mam pacjenta takiego: Capri z zaszczepionym 2.9 12v z jedną sondą, który to pakiet nawet kiedyś jeździł o własnych siłach, ale obecnie nie iskrzy.
Co prawda kilka podejrzanych chochlików już znalazłem, ale przy okazji porządkowania wiązek chętnie bym wyekspediował kilka metrów kabla spod maski i tu przydał by się właściwy schemat i opis pinów do takiego EEC IV



To, co mam na warsztacie jest dość bliskie schematowi, który wrzucił Zoggon na początku tego wątku, ale w "mojej" wiązce nie ma w ogóle numerów: 15, 16, 17, 21 no i oczywiście 24.
Do tego u mnie przewód od pinu nr 3 w module przy aparacie zapłonowym, który ma dostawać "ZASILANIE ROZRUSZNIKA (STEROWANIE ZE STACYJKI)" trafia do takiej 9-pinowej wtyczki, która nie jest już nigdzie podłączona.
Czy ten sygnał z rozrusznika jest istotny, czy nie?
Czy może ma on zapobiegać zbytniemu obniżeniu napięcia na cewce w czasie rozruchu?

Kolejna sprawa, to jeszcze jedno ustrojstwo, którego brak na wspomnianym schemacie od Zoggona, takie o:



wpięte jest w przewód podciśnieniowy łączący serwo z kolektorem ssącym. Trójnik jest koło zaworu, po stronie kolektora. Podłączoną ma 3-pinową wtyczkę:
- +5v
- masa wspólna czujników (temp, MAP...)
- sygnał do pinu nr 27 EEC IV
Co to takiego i co robi?

No i na koniec jeszcze kilka sierotek w postaci kabelków zakończonych niewpiętymi nigdzie wtykami:
- piny EEC IV: 3, 10, 30, 31, 33, 34, 50, 54?
I dodatkowo z pinu 56 oprócz połączenia z pinem nr 1 modułu, jest wyprowadzony dodatkowy, ekranowany przewód z konektorem na końcu.
Czy te powyższe można bezkarnie wychlastać, czy może mogą być konieczne do jakiejś dodatkowej diagnostyki, tudzież serwisu lub modyfikacji?

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-01-19 20:07:47 /


Ja robilem wedle trójkątowego schematu i jeździło.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-01-19 20:52:22 /


ftp://ftp.capri.pl/user/trojkat/elektronika/

Znajdziesz uproszczony schemat jak i pełny.
To co jest na uproszczonym jest niezbędne aby silnik działał prawidłowo bez uruchamiania trybu serwisowego.
Jeśli będziesz chciał pozbyć się wszystkich błędów (skrzynia, egr, odsysanie oparów ... ) to już nieco zabawy. Ale to nic nie wnosi do pracy silnika.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-01-19 23:22:30 /


No właśnie. Ftp-y już przewertowałem i ten uproszczony schemat to - jak rozumiem - ten sam co Zoggon na początku wątku wrzucił. Ale to jest od wersji z 2 sondami, a u mnie jest 1.
Czy ten czujnik na podciśnieniu to jest EGR?
Na schemacie EGR ma 2-pinową wtyczkę (zasilanie 12v i sygnał), a to u mnie ma 3-pinową (zasilanie 5v, masa i sygnał).
No i co z tym napięciem z rozrusznika?

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-01-20 09:18:17 /


Napięcie rozrusznika to wzmocnienie iskry przy rozruchu. Jeśli rozrusznik ma dodatkową wsuwkę to podpinasz pod nią. Jeśli nie ma to można brak obejść podłączając pod sterowanie rozruchem ze stacyjki poprzez diodę prostowniczą 3-5A

Co do sond, to czy jedna czy 2 to podstawowy schemat się nie różni.


Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-01-20 15:22:30 /


Czujnik ze zdjęcia wydaje mi się, że jest do sterowania EGR. Do którego pinu komputera jest podłaczony ?

Możesz go odpiąć i sprawdzić jaki błąd wywala komputer.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-01-20 15:43:50 /


Podłączoną ma 3-pinową wtyczkę:
- +5v
- masa wspólna czujników (temp, MAP...)
- sygnał do pinu nr 27 EEC IV

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-01-20 19:13:12 /


abgas druck geber e.p.t
exhaust pressure transo e.p.t

Jakoś tak, czujnik ciśnienia spalin, dotyczy ekologii i nie jest niezbędne do prawidłowej pracy silnika.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-01-20 20:20:52 /


schemat od 24v ale generalnie to znów to samo :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-01-20 20:25:28 /


Wtyczka zapewne się zgadza.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-01-20 20:28:15 /


Gryziu, 27 to egr feedback czyli ten czujnik zwraca wartość stanu położenia egr do komputera, do tego zasilany jest 5v i dedykowana do czujnikow masa. Wyciąć z korzeniami, 27 zostaw wolny.

Co do pinu wzmocnienia zaplonu, bierzesz go bezposrednio z plusa po pozycji start, tak jak bialy kabel w module zaplonu granady. Rozruszniki 2.9 nie maja dodatkowych pinów jak w naszych starych 2.8 ktore służyły do mostkowania rezystora balastowego. (zwiekszenie napięcia cewki podczad krecenia).

Mysza liil (EM) / 2022-01-21 11:31:54 /


56 - CANP solenoid, zawor odprowadzania oparow. Jak nie masz zalozonego filtra węglowego oparow zbiornika , to zostaw nie podlaczony.

Mysza liil (EM) / 2022-01-21 11:37:36 /


No właśnie Trójkąt, takie coś masz na ftp'ie

"1"

i tu też są te same 3 piny. Wiec to fucktycznie musi od EGR :)
Tak, czy inaczej dzięki wielkie Panowie. Z grubsza wiem, w którym kierunku brnąć. Na razie muszę ponaprawiać poprzerywane obwody, wyciąć zbędne sierotki, wrzucić całość pod maskę i się okaże, czy zaiskrzy między nami :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-01-21 14:47:59 /


na fotce masz przedstawiony emulator tego czujnika, 3 oporniki ktore oszukują uklad i będzie jeden błąd mniej. Ale szkoda pary na to .

Mysza liil (EM) / 2022-01-22 00:46:53 /


No i dobra. Kabelki ponaprawiane, podłączone według schematu... i iskra powróciła :)
Co prawda trzeba było jeszcze obrócić palec w rozdzielaczu o 60st. i silnik pali na dotyk :)

A teraz jeszcze pytanie:
Czy jeśli kabel od wzmocnienia iskry przy rozruchu faktycznie będzie podłączony - jak Mysza pisze - na stałe pod obwód "15", to na dłuższą metę nie zaszkodzi jakoś temu modułowi przy rozdzielaczu? Może lepiej go wysterować przez przekaźnik załączany obwodem "50"?

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-02-11 20:32:57 /


Obrócić palec czy ustawić cały aparat ?? Bo jakoś obrotu bez piłowania blokady nie wiedzę :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-02-11 21:24:34 /


Nie no. obudowa była względnie OK, ale trzeba było wyciągnąć całość i obrócić palec z ośką o jakieś 2 ząbki, bo jak pierwszy garnek był ustawiony na punkt zapłonu, to palec świcił akurat w szósty :) a obudowy nie dałoby się na tyle obrócić.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-02-12 09:37:24 /


Nie na stałe pod 15, tylko pod start rozrusznika.

Mysza liil (EM) / 2022-02-12 15:38:55 /


Aaa... to pardon :) Źle musi zinterpretowałem Twój wpis :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-02-12 16:15:28 /