logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » off-topic » Masa Forda Capri 2.8i, a masa Forda Sierra 2.8i XR4i..

Masa Forda Capri 2.8i, a masa Forda Sierra 2.8i XR4i..

Z dokumentacji jaką posiadam wynika, że masa Capri to 1230kG , Sierrki 1675kG.
Różnica 370kG czy to aby na pewno taka różnica. Mam mieszane odczucie, że coś jestnie tak - sierrka pomimo 370kG szybciej się zbiera..lepiej przyspiesza..czy powodem pomimo tak znaczącej różnicy masy może być oryginalnie dobrane przełożenia sierry ..skrzynia, most..
te 370kG to przecież znacząca masa...pytanie czy aby na pewno była taka różnica..wagowa.?

Albi_Poznan / 2004-10-10 12:08:09 /


Przeciez wiesz ze masa to nie wszystko, czasami przydaje sie takze rzeźba ;D

A tak powaznie to wszystko zalezy w glownej mierze od stanu i regulacji silnika, nie wiem jak sie maja przelozenia ale napewno roznice nie sa drastyczne.

Wystarczy zbyt ciasny jeden zawor lub padniety przewod wysokiego napiecia, zle wyregulowany zaplon i juz roznice w przyspieszaniu trobia sie znaczne. Pozatym sierka chyba 2.8i a capri na gazniku??

Mysza liil (EM) / 2004-10-10 12:22:58 /


Acha, i piszesz chyba nie o masie pojazdu tylko o DMC, bo tak naprawde to granada gotowa do jazdy wazy okolo 1370 kg

Mysza liil (EM) / 2004-10-10 12:29:09 /


Mysza, nie bylo Capri 2.8 na gazniku (oprocz USA) ,tylko na k-jecie tak jak Scierka

Albi, podales mase wlasna Capri 2.8i oraz dopuszczalna mase calkowita Sierry 2.8i
faktyczna roznica pomiedzy masa wlasna to niecale 100kg, zalezy od rocznika i wyposazenia

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-10-10 13:34:33 /


Camaro - dokładnie to samo zacząłem pisać, ale byłes szybszy.
Z jedną uwagą - te niecałe 100 to zwykle 20-30kg :)
Mysza - silnik jest dokładnie ten sam.
Albi - skrzynia N9 jest dokładnie ta sama.
Wg brytyjskich danych testowych Sierra XR4i powinna być szybsza w 0-100 o 0.3s, a w Vmax o 2 km/h od Capri 2.8i. W praktyce to są dokładnie te same parametry, tzn. rozrzut pomiędzy egzemplarzami bywa większy.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-10-10 13:59:27 /


Wiem ze nie bylo, pomerdalo mi sie cos i zdawalo mi sie ze Albi ma poprostu przerobiony na gaznik!

Mysza liil (EM) / 2004-10-10 14:39:04 /


1675-1230=445

segal Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-10-10 15:26:53 /


Mysza, w tej chwili jest sporo Capri 2.8 na gazniku bo wiele osob zaklada taki silnik

Krk , przy zwyklych XR4i to sie zgadza ale scierki miewaly naped 4x4 i wtedy byly ciezsze , skrzynka byla wtedy nie do konca taka sama, a silnik roznil sie miska

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-10-10 19:32:27 /


Camaro, na rany...
Przeca wiem, jeżdżę takim XR4i - rzec można - regularnie. Ale Albiemu chodziło o zwykłą tylnonapedówkę, bo taką właśnie od paru tygodni ujeżdża i ma na codzień porównanie z Capri.
Chwała Bogu, że omawianie różnic zakończyłeś na skrzyni i misie olejowej [swoją drogą da się ją przełożyć na motor Capri jakby ktoś chciał zbudować Capri 4x4]. Przecież jeszcze inne są piasty przednie, by nie wspomnieć o emblematach na tylnej klapie i nieruchomych szybkach w tylnich słupkach :). A przecież XR4x4 od drugiej serii miała już nadwozie 5-drzwiowe, jeszcze później motor 2.9, a w koncu nawet skrzynię MT-75...
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-10-10 20:20:21 /


hehe krk
kto jak kto, ale nie watpie ze Ty wiesz :)
tylko uzupelniam wypowiedz dla tych co byc moze nie wiedza
a omawianie zakonczylem na skrzyni i silniku bo tylko o tym wspomniales
btw. inne sa cale McPhersony, maglownica, belka pod silnikiem a nawet podluznice , sam silnik rozni sie jednak tylko miska przez ktora przechodzi poloska

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-10-10 21:17:37 /


Jest ból - bo sierrka się fajnie zbiera, a na Pucharze Capri 2005 niestety nie wpuszczą mnie sierrką..no w tym jest sam kłopot - sierka miała iśc na żyletki ale nie mogę po prostu zbyt fajne jest to auto, nawet żal przełożyć silnik do Capri..no tak ale Capri ma swój klimat niepowtarzalny..no i wpadłem w kółko..
Caprik jest na gaźniku skrzynia 4, most 3:44, sierrka standard 2.8i XR4i - no nic chyba stanę w kolejce po akcje PKO BP aby się obłowić i odbudować te auta i postawić dwa garaże :)

Albi_Poznan / 2004-10-10 21:53:45 /


Tak dopuszczalna masa całkowita capri 1295, a sierrka 1675 ? stąd to dziwne pytanie..bląd sie wkradł Segal bo oglądałem folder Capri III i tam jest 1230kG, a z gowodu obliczyłem 370kG różnicy.

Albi_Poznan / 2004-10-10 21:58:09 /


Albi
nie wiem skad masz te dane
Capri 2.8i mialo DMC 1550, podstawowa wersja 1.6 miala 1410

na wypadek gdybys nie odroznial
masa wlasna - to waga samego pojazdu
DMC- dopuszczalna masa calkowita - to masa pojazdu wraz z dopuszczalnym ladunkiem czyli ladownoscia
Sierra ma ta ladownosc wieksza i dlatego w masach wlasnych roznica jest 20kg, a w DMC 100kg

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-10-10 23:21:52 /


No to mi sie nie pomerdalo, mowilem ze na gazniku :)

Mysza liil (EM) / 2004-10-11 07:51:47 /


Bartek wiem co DMC, ale spójrz poniżej na zdjecie sierrka jest na środku..stąd moje pytanie..bo lekko się zdziwiłem jak to zobaczyłem

Albi_Poznan / 2004-10-11 09:51:16 /


Albi, sa dwa wyjscia
1.te cyferki w dowodzie wpisala srednio rozgarnieta pani w urzedzie ktora nawet nie potrafi wyobrazic sobie Capri

2.Twoj Capri to nie 2.8i tylko przerobka na 2.8 gaznik, rocznik masz 73, Capri Mk1 z silnikiem 1.3 mialo DMC 1295 (wazylo 975kg) , stad dane w dowodzie, szczep

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-10-11 20:07:07 /


Sierrka z 2.8 ma masę własną 1270kg, 1315kg w wersji kombi. Nie ma różnicy w masie między wersjami XR4i (z napędem na tył) a XR4x4, po prostu w 4x4 jest więcej stopów aluminium. W obu wersjach tylny dyfer ma przełożenie 3.62:1, przy czym w 4x4 jest jeszcze przedni dyfer o takim samym przełożeniu a tylny dyfer jest ze szperą. Skrzynia biegów ma odpowiednio przełożenia:
I - 3,36:1, II - 1,81:1, III - 1,26:1, IV - 1:1, V - 0,83:1, wsteczny - 3,36:1. Według danych fabrycznych Capri 2.8i jest szybsze do 100km/h od Sierry 4x4 o około 1s, od XR4i też powinno być szybsze o ułamek sekundy ;-).

XR4x4 Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-10-11 21:28:28 /


Odświeżę trochę temat, jakie dane powinny być wpisane w DR Pojazdu dla Capri 2.8i?

W szczególności:

F.1 maksymalna masa całkowita pojazdu (1550 kg ???)
F.2 dopuszczalna masa całkowita pojazdu (1550 kg???)
F.3 dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów (??? kg)

G masa własna pojazdu (1230 kg???)

O.1 maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem (??? kg)
O.2 maksymalna masa całkowita przyczepy bez hamulca (??? kg)

P.1 pojemność silnika (2792 cm3 ???)
P.2 maksymalna moc netto silnika (117 kW ???)

Mamy jakiś folder który o tym traktuje, który można pokazać diagnoście?

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-03-23 15:14:52 /


Nie mówcie mi, że nikt nie ma u nas Capri 2.8i w papierach... Ktokolwiek?

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-03-25 09:46:03 /


W ciągu 3 minut znalazłem choćby to
http://www.capri.pl/image/folders/capri/mk3-d-1984-04/04
http://www.capri.pl/image/folders/capri/mk3-a-1981-09/17
http://www.capri.pl/image/folders/capri/mk3-d-1980-07/15
W tym ostatnim (najstarszy) wprawdzie jako topowy występuje Essex 3.0, który dzięki niemieckiej formule 'pojemności podatkowej' (Steuerformel) ma 2945cc, ale jako że Twoje auto zdaje się ma motor 2.9, to możesz podpiąć się równie dobrze pod to.
Pozostałe dwa to normalne 2.8i na K-jetronicu, a różnica mas wynika z różnicy roczników - Capri po prostu co rok stawał się cięższy...
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-03-25 10:43:18 /