logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » tematy prawne » Współwłasność

Współwłasność

Witam wszystkich :) Chciałabym prosić o poradę. Nie znam się na kwestiach prawnych a boję się popełnić błąd.
Jestem w trakcie finalizowania zakupu. Ponieważ jestem młodym kierowcą chciałabym żeby samochód był zarejestrowany również na ojca (zniżki przy OC i AC). Nie wiem tylko czy w takim przypadku możliwe jest abym była głównym właścicielem, a tata tylko współ-? Czy też osoba rozliczana a OC musi być głównym właścicielem? A druga sprawa kto ma podpisać umowę kupna?

Ascaia / 2004-12-12 15:22:02 /


Na umowie kupna sprzedaży trzeba w takim przypadku wymienić dwóch kupujących i obaj oczywiście muszą się podpisać. Co do uwzględniania zniżek w OC to zależy to od ubezpieczyciela. Warto wcześniej dowiedzieć się w towarzystwie ubezpieczeniowym, w którym będzie się ubezpieczało auto jak oni to naliczają. Czasem zniżka naliczana jest tylko od głównego właściciela, czasem od obu (zniżki+zwyżki), czasem od użytkownika. Najbezpieczniej jednak jako głównego włąściciela wpisać osobę posiadającą więcej zniżek.

Piotr Siemiątkowski (Irpac) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-12-12 15:29:43 /


w samopomocy uwzgledniaja tylko glowniego wlasciciela:) i nie doliczaja 20% za mlodego kierowce

Gleacken Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-12-12 15:48:11 /


A czy jeszcze możecie mi wytłumaczyć czym w praktyce różni się właściciel od współwłaciciela?
Dzięki Irpac i Gleacken .
Może ktoś wie coś o innych ubezpieczycielach?

Ascaia / 2004-12-12 16:25:48 /