logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » instalacja gazowa » Mam LPG w 2.8i i jestem ciekaw co wy powiecie na mój pomysł.

Mam LPG w 2.8i i jestem ciekaw co wy powiecie na mój pomysł.

Ma gaz od dłuższego czasu ale nie jestem do końca tak ekstra zadowolony tak jak wlewam sobie Vpower99+ od świąt. Mixer mam na dolocie przed przepustnicą, kompensacje i tak jak mają wszyscy.
Moje pytanie brzmi czy nie lepiej by było zamontować 6 palników o wysokości maksymalnie 1,5 cm po Airboxem i doprowadzając tam do każdego palnika gaz,
a samą kompensacje powietrzną przeżucić na pierscien niezwężający gardzieli przed przepustnice.

skejter / 2005-03-03 02:40:01 /


a nie lepiej i prościej będzie wyrzucić LPG i tankować zwykłe 98.. niż kombinować..zastanów się jak nie jesteś zadowolony z LPG to po co brnąć głębiej..

Albi_Poznan / 2005-03-03 08:40:29 /


nieprzejdzie pomysł.. mikser musi być przed przepustnicą..

w wykonaniu jak piszesz to musiał byś mieć sterownik wtrysku gazu. który w oparciu o szereg czujników dawkował by odpowiednią ilość gazu..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-03 09:08:03 /


Albi tobie dziękuje już za konwersacje dzięki za rade i szanuje twoje zdanie. Widze ze wiele osób w gażnikach montuje te palniki pod sam gażnik czyli bezposrednio na kolektory 2 gardzielowe gdzie wiadomo w wiekszosci rozdzielane jest na 4 doloty i pomyślałem, że jakby tak wstawić te palniki na odpowiednich regulatorach śrubowych tak by na wolnych obrotach niezalewał go a był silny. Wiadomo bynajmniej u mnie tak jest jak utrzymuje mu obroty powyzej 6 tyś na gazie i odpuszczam mu raptownie to gaśnie, musze redukować i hamować by niezgasł
ponadto wydaje mi sie ze miałby niesamowitą siłe w tak podanym gazie oby tylko nie cofał sie zbytnio do airboxa ale to kwestia myśle tej regulacji no i jak tak go podregulować to by mi bardzo mało palił samego gazu mimo ze w trasie pali mi 30 litrów na odległość 350 km przy raz szybszym pomykaniu i wolniejszym ale nie to jest tematem. A co do sterownika to wiadomo, że przróbka bo eletronika musi dojść ale tego specjalnie nie biore pod uwage nie lubie elektroniki w samochodzie gdzie jest zbędna. no chyba, że radio cd., ale to poza tematem.

skejter / 2005-03-03 12:23:26 /


w gaznikach, ładuja i owszem ale nad przepustnice, _w_ gaznik
pozdro

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-03 12:34:27 /


pewnie ze palnik musi byc przed przepustnica, przeciwnie w wypadku jej zamkniecia silnik wsysalby z 'duza sila' gaz bez powietrza, pozatym pod airboxem sa 4 rury w 2,8 k-jet

Mysza liil (EM) / 2005-03-03 13:44:44 /


Wtedy kompensacje trzeba by było zamontowac bezpośrednio pod Airbox (byc może nowa dziura)a nie przed przepustnica .I wtedy da się go regulowac zaworem wolnych obrotów tam gdzie benzyne i to by miało sens bo cała instalacja by została bliżej przeniesiona z gumowej rury na kolektory pod airboxem z kompensacją w airboxie i chyba zmniejsza się wtedy ryzyko zniszczenia k- jet`a, przepływomierza było by dobrze.

skejter / 2005-03-03 20:42:30 /


A może zamiast kombinować zastanowiłbyś sięnad czymś takim jak BLOS?
http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/viewtopic.php?t=11961

XR4x4 Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-03-03 20:47:31 /


wiec i ja sie wypowiem momo że gaz jest zabroniony w mojej religii... :P
ale na poważie to Twoje rozumowanie wydaje sie logiczne, lecz nie bieżesz pod uwage zjawisk fizycznych zachodzących w kolektorze dolotowym silnika (drgania słupa gazów i inne tam takie skomplikowane) i jest jeden problem w tym, bo przepustnica jest po to żeby regulowac dopływ ilości powietrza, jej zamkniecie powoduje zmniejszenie przepływu, zamontowanie gazu w taki sposób jak proponujesz sprawi że podciśnienie znajdzie łatwiejszą drogę, a jak wiadomo tam to podciśnienie sie uda bo leniwe jest strasznie i efekt bedzie taki że z tych przewodów zassie Ci gaz ale powietrza tam nie będzie i silnik sie zaleje, problem taki nie występuje tylko na wolnych obrotach jak pisałeś. jeśli chcesz sprawdzić moje słowa to wywierć dziure w air boxie a sie przekonasz. to co piszesz mogło by działać pod warunkiem że silnik chodził by tylko i wyłacznie an wysokich obrotach albo opór w palniczkach na kolektorze był tak duży że podciśneinie na wolnych obrotach nie mogło by go wessać (uprzedzam dość cieżka matematyka) ale i tak nie unikniesz wtedy zwykłego miksera do wolnych obrotów, namęczysz sie a efektu nie bedzie, musiał być też zrobić użądzenie elektryczne zamykajace natychmiast dopływ gazu po zamknieciu przepusticy.
jest też kilka innych metod które przychodzą mi na myśl, kilka napewno błędnych ale nie zmienia to fakto że niezmiernie kosztownych.
proponuje zmnienić wtrysk na gaźnik
albo
zmnienić silnik na 2.9 efi i zamontować wtrysk gazu.
albo
jeździć na benie i sie nie przejmować

ps. spalanie 30 litrów na 350 km to jest dobry wynik i nie trzeba hyba nic z tym robić, pamietaj jakiej wielkości amsz silnik, a 6 dużych garów musi miec papu....

jak bedziesz zmnieniał wtrysk na gaźnik to chętnie odkupię k-jeta.... (wiem że to nie dział ogłoszeń)
pozdrawiam i sory za błędy literówki i za długość tej litani

grabasz / 2005-03-03 21:00:36 /


skejter twój pomysł montażu gazu przeczy zupoełnie zasadzie działania konwoncjonalnej instalacji 1-gen! aby Twój patent zadziała musiałbyś mieć elektronikę i zawory strujące dopływem gazu..

podciśnienia przed i za przepustniocą zachowują się w zupełnie odwrotny sposób! na wolnych obrotach [przepustnica zamknięta] podciśnienie w kolektorze ssącym jest bardzo duże natomiast przed przepustnicą bardzo małe!
w przypadku otwarcia przepustnicy sytuacja zmienia się na odwrotną.. w kolektorze podciśnienie spada a przed przepustnicą rośnie! i to jest podstawowa różnica dlaczego mikser gazu MUSI być przed przepustnicą..

mam nadzieje że nie zamotałem za bardzo :))

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-03-04 00:35:26 /


to nie tak do końca....
jakby podłączyć kompensację do airboxu, a na anały założyć mikserki, to by prawie działało. Jedynym do roziązania problemem pozostaje kwestia kompensowania ciśnienia sprężonego gazu wzglkędem podciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym.
Temat ciekawy, ale sądzę że gdyby był tanio rozwiązywalny to by był już dawno rozwiązany i nie musielibyśmy wyważać drzwi, tym bardziej że obok są otwarte do tego samego pokoju...

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-03-04 07:56:47 /


Trójkąt chyba masz racje z tymi podciśnieniami ale już taki jestem, że jak coś mi chodzi dobrze to chcę to ulepszyc, tym bardziej ze mam gościa co mi by na zamówienie dorobił takie miksery, ale po akcji z podciśnieniami na wolnych obrotach ze bardzo duże jest w kolektorach a przed przepustnica małe to tylko wtrysk tylko jaki patent dac do sterowania może coś co by opierało sie na aparacie zapłonowym, albo sonde zaaplikowac w kolektory wydechowe. Robił już ktoś taką przeróbke?

skejter / 2005-03-04 14:01:32 /


http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html

Tu jest pewna podpowiedź,tyle że po angielsku

sonda lambda + centralka + wtryskiwacze do gazu(lub przerobione benzynowe,żeby się nie zacierały) = sukces (teoretycznie) (czasami dużym kosztem finansowym)

mam podobnie jak Ty ,zgłębiam temat do samego dna i nie obawiam się "przekraczania barier " typu "to napewno się nie uda" :)

Consul2.3V6 / 2005-03-12 22:33:34 /


Albi nie jest zwolennikiem lpg.

zastanowmy sie jednak nad w/w faktem przez chwile. osobiscie jak mialbym auto do parady i 18 linii tramwajowych nie wspominajac o autobusach (jak wiemy Albi mieszka w Poznaniu) tez nie bawilbym sie w lpg gdybym nie byl w tym temacie dobry. proponuje aby kazdy odpowiadal na forum na temat: powtarzam! na temat, a nie w sposob temat ten oburzajacy.

pozdro dla wszystkich myslacych i chetnych konstruowania nowosci.

wiśnia Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-04-05 20:54:54 /


podcisnienie zmienia sie odwrotnie za gardziela i przed, ale przy kompensacji zmienia sie tez podcisnienie w reduktorze, czyli w sumei dla niego zadna rozncia jak sadze bo po zalozeniu miskera na kanalach w dolocie i tak misker bedzie ciagle widzial roznice miedzy cisnieniem przed i na mikserze, i bedzie podawal gaz, wieksze obroty wieksza predkosc zasysania, wieksze wyssanie gazu z miksera

jesl isie myle niech ktos mnie poprawi :)

DeMaDeS / 2005-08-15 11:00:31 /


Mysle ze mikser tzw. OKULAR bedzie jeszcze lepiej "widział"...

Mysza liil (EM) / 2005-08-15 12:03:14 /


okular w 2.8i ? :)

DeMaDeS / 2005-08-15 13:29:45 /


polecam profesjonalna inst lpg made in usa - impco

kontakt na mail
chevy1@astercity.net

chevy1 / 2005-09-08 22:39:13 /