logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » zawieszenie » różne sprężyny

różne sprężyny

Panowie cojest grane.Rozebrałen dwie zawiechy przód mk2 i mk3 i okazało się że lewa sprężna jest dłusza o półtorej zwoja od prawej w obu zawieszeniach imam pytanie czy to tak ma być cz może jest to jakiś przeszczep nieudolnego mechaniora jeśli ktoś coś wie to proszę o odpowiedzi dzięki wielkie

grek Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-21 21:46:43 /


oczywiscie ze tak nie powinno byc
wielu pomyslowych dobromirow wymienia tylko jedna sprezyne gdy ona peknie

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-21 22:00:30 /


No bo pewnie z racji użytkowania autko zgubiło 1.5 zwoju gdzieś na jakieś dziurze.A to ze akurat trafiłeś na dwa takie komplety to czysty zbieg okoliczności,sprężyny mają być jednakowej długosci.Pozdro

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-21 22:05:10 /


W lekkim aucie powinny byc chyba rozne, wynika to z faktu ze masa kierowcy ma znaczny udzial w masie pojazdu :) Tez bylem zaszokowany, gdzy zobaczylem zapas amorki do mojej fiesciny mkI, w ktorej sa 4 różne sprężyny.

BTW porządne wozy, jak np GRANADA ;) maja 2 TYLKO pary sprężyn :)

Mysza liil (EM) / 2005-09-21 22:23:03 /


Moge wrzucic fotki, konstrukcja prawego i lewego MC-phersona jest inna w fiescinie specjalnie po to, aby spręzyny byly rozne. Chyba ze mam do fiesty 2 połkomplety, a w zasadzie 4...

Ale to nie pierwsze "asymetryczne" rozwiazanie w fordzie... np granada ma wahacze tylne niesymetryczne, capri ma amortyzatory tylne przykrecane jeden przed mostem, drugi za, capri ma dziwnie przykrecony wal napedowy do podlogi ;)

No i jeszcze taki szczegolik w wiekszosci aut - po prawej stronie nie ma kierownicy ;)

Mysza liil (EM) / 2005-09-21 22:27:17 /


Mysza chodziło mi o Capri mk 2 i mk 3 anie o fiestę izdaje misię że to jakiś pomysłowy dobromil tak złożył dał co miał dzięki wszystkimza odp.

grek Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-21 22:46:05 /


Wiem o co Ci chodzilo, pokazuje tylko ze jest to mozliwe u forda. Akurat w capri sie z tym nie spotkalem to fakt, a pomysly Dobromira (z calym szacunkiem do porzadnych patentow) od oryginalu to akurat potrafie rozroznic...

Mysza liil (EM) / 2005-09-21 23:13:52 /


Ja tam wiem, że tak może być i czasem było to stosowane... ale w czym to nie pamiętam kiedyś po prostu rozmawiałem o różnych dziwnych motoryzacyjnych pomysłach ze znajomym mechanikiem i on uświadomił mnie, że czasami stosowano różne długości sprężyn, ale nie tylko, bo ponoć też fabrycznie w jakimś tam samochodzie zalecano inne ciśnienie opon na jednej osi. Nie pamiętam modeli i marek, ale pamietam, że coś takiego mi mówił. Mimo wszystko nie wiedziałem, że w Fieście takie patenty wykorzystywano, ale skoro Mysza tak mówi, to pewnie ma rację. Pozdro

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-21 23:26:46 /


" nie będzie żadnych udziwnień - my jesteśmy normalni "

Mysza - w fieście mk1 oba przednie amory mają być takie same , mało tego - takie same mają być obie sprężyny - moim zdaniem padłeś ofiarą domorosłych artystów ( przednie sprężyny to pieta ahillesowa fiesty mk1 a łatwiej niż sprężynę wymienić kolumnę więc często spotyka się auto z mixem co go ktośtu namalował czyli jedna kolumna od cywila druga od iksera )

Do fiesty mk1 pasowało pięć rodzaji seryjnych amorów ( cywil , ikser , cywil mk2 , diesel , ikser mk2 )
oraz niezliczona ilość sprężyn ( cywil , ikser , diesel , skoda 105 przód , skoda 120 przód , mercedes 115 przód , żuk przód , cinquecento tył , cywil tył itd ) jeżeli przemnożysz obie te liczby przez siebie zrozumiesz czemu masz cztery różne kolumny ( teoretycznie wszystkie do fiesty mk1 :) )

CzarnyMatowy / 2005-09-21 23:27:27 /


buahahaha no to życze powodzenia komuś kto założył zwykłą i xr z drugiej strony bo ona ma całkiem inne pochylenia kół :-)

Ale Polak potrafi...

Ja miałem wszędzie jednakowe sprężyny na osi (oryginał sprężyny bo tak zgnite wszystkie ze szok) (tylne są chyba o jeden zwój krótsze ?). W każdym razie zrobił sie z nich zestaw obniżający zawieszenie.

A gniazdo spręzyny w kolumnie to tak zgniło, że niedługo by wypadła - dlatego wcale sie nie dziwie ze tak ktoś wymienia :-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-21 23:50:29 /


Mike polak potrafi :)

widziałem fiestę z zestawem lewy : amor cywil , spring NN
prawy : maor ikser spring cywil tył + guma

różnica kątów - przesunięte otwory sfożnia w wachaczu :)

fajny ten mix jest ?

CzarnyMatowy / 2005-09-22 00:01:05 /


ps : tylne są cieńsze a nie krótsze ( wysokość jest ta sama )
" zestaw obniżający " to niewydolność tylnej sprężyny przygniecionej 200 kg zamiast 125-cioma

oczywiście mówimy o springach w obrębie jednej wersji :)

CzarnyMatowy / 2005-09-22 00:03:55 /


to każda powinna miec 6 zwojów ?? w każdym razie niewydolność to 23 lata (w tym 14) polskich dróg i spory ubytek w masie sprężyny (rdza). Ja miałem w Capri jedną fabryczną a drugą 5 cm wyższą (po wykręceniu z kolumny) :-) to jest dopiero mix hehe

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-22 00:37:35 /


Może wystarczy dokładnie obejrzeć czy aby jedna nie uległa pęknięciu, u mnie tak było i reszta sprężyny leżała sobie spokojnie w mocowaniu aż ktoś tego nie wypatrzył :)

Mati_Poznan Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-22 08:09:57 /


To ja się podepnę.
Jaką średnicę mają sprężyny do poszczególnych silników w Capri?
Ja zmierzyłem swoje i mam ok 11,9 i 11,2mm. Od jakich modeli to są sprężyny? Czy są jeszcze twardsze fabrycznie?

Piotr Siemiątkowski (Irpac) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-09-22 11:47:42 /


Jaka jest średnica i długość sprężyny do Essiego mk2 (w stanie nie zmontowanym)??
Z góry dzięki!
Pozdro!

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-22 19:21:52 /


irpac http://www.capri.pl/microfilm/capri2/B02.10

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-22 19:45:32 /


może tu irpac coś znajdziesz http://www.capri.pl/microfilm/capri2/B02.10 - nie które są opisane do jakiego modelu inne nie (widocznie przeznaczone do wszystkich)

PiotrekFCapri / 2005-09-22 19:55:10 /


a ja popre wypowiedz Camaro
koles mnie teraz atakuje zebym mu sprzedał jedna sprezyne do gieni!!!
uparcie mu mowie ze mu jednej nie sprzedam to sie prawie obraza :(
ale wypatrzył ostatnio u mnie zawias z tauna , z jedna urwana , wiec chciał nie chcial sprzedam mu tą jedna całą

i ciekaw jestem jak to bedzie wygladac :(

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-09-22 20:18:51 /


MikeB4, CzarnyMatowy - zerknijcie na fotke. Prawa i lewa kolumna. Wysokosc calkowita McPhersona jednego i drugiego byla taka sama, a liczba zwoi sprezyny jest rozna. Jak rowniez gorne nakladki na sprezyne. I o co chodzi?? To nie jest patent.

Mysza liil (EM) / 2005-11-07 18:34:35 /


mi to wyglada na kolumny mcpresona z fiesty lub escotra

roznica jaka jest widoczna to rodzaj rozwiazania gornego oparcia sprezyny w roznych modelach forda przednio napedowego bylo to stosowane w zaleznosci takze od daty produckji

ktorko mowiac ktos jakoas fuszerke odstawil

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-11-07 21:09:04 /


Mysza - jeżeli wysokość obu kolumn jest identyczna tzn że posiadająone amory o tej samej wysokości , a w przypadku autka tak lekiego jak fiesta mk1 nawet przy założonych kolumnach auto może równo stać a różnica będzie w miękkości zawiasu
( tzn jeżeli amory i sprężyny majątyle lat na ile wyglądają to jedna strona była miętka a druga bardziej miętka )
Co do kolumn to dolna na zdjątku przypomina oryginalną od fiesty mk1
a górna to kundel (źle zrobiony ) z główką od fiesty mk2 i mocowaniem kolumny od mk1

Mam obecnie w posiadaniu prawie dziewiczą fiestę mk1 i podczas rozbierania jej do drobnego odświerzenia sam byłem w szoku jak wyglądały niektóre oryginalne rozwiązania ( nie spotkałem sięz nimi wcześniej ) . mk1 naprawde obie kolumny z przodu były identyczne :)

ps jeżeli ten kto dokonywał operacji na twoim zawiasie nie spierdolił jej do końca to w kolumnie na górze zdjątka powinno byćłożysko ułatwiające kręcenie fajerą , więc po jej poprawnym złożeniu i dokupieniu drugiego łożyska na drugąkolumnęmożesz miećcałkiem łatwo do pokręcenia przy paputkach szerokości 185 na przykład

CzarnyMatowy / 2005-11-08 21:54:32 /


Nie dotyczy :D

Mysza liil (EM) / 2005-11-08 22:11:33 /


Jak nie dotyczy?? właśnie jakoś tak krzywo stoi na tym zdjęciu;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-11-08 22:14:23 /


Bo z prawej ma podlozona stara weglarke, a z lewej troche mowsze wiadro :)

Mysza liil (EM) / 2005-11-08 22:16:01 /


jak to w mordę nie dotyczy ?
tyle dobra się marnuje :(
heh przydało by się conieco z tego zdjątka do moich dwóch fieścinek

CzarnyMatowy / 2005-11-08 22:17:46 /


No właśnie - części trzeba a tu wyrzuciłeś komuś na zamknięty teren.. grrr

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-11-08 22:19:58 /


strasznie śmieszne z tym wiadrem :/

CzarnyMatowy / 2005-11-08 22:20:03 /


Ale w niej bylo duzo zla a nie dobra :) Chcialem sprzedac cala za 500 z rocznym gazem i ubezpieczeniem, to "hamulce byly za slabe". Jak cos chcesz to wal na priva bo moge jeszcze odzyskac niektore rzeczy, pozatym sporo czesci zostawilem bo sa pokrewne w innych fordzinkach :)

Mysza liil (EM) / 2005-11-08 22:20:36 /


ja za 300 zł kupiłem ostatnio taką z podłogą i progami :)

CzarnyMatowy / 2005-11-08 22:24:29 /


hehehe
ale bez silnika i krzyni i jeszcze szyby wyjete by wentylacja byla :D:D

sorry musialem cos dopisac ;P

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-11-09 22:15:17 /


Wojdat pudło :)

z dziurawym wydechem i krzywą tylną belką

poza tym sprawna i co najważniejsze bez kwiatków o jakich pisze Mysza ( ogólnie oryginalna )

CzarnyMatowy / 2005-11-10 22:17:03 /


Pytanie do specjalistów:
Czy w essexie są takie same sprężyn McPhersonów jak w pozostałych v6?
Da się jakoś wizualnie rozróżnić sprężyny(r4 a v6)?

bon / 2011-02-17 21:10:00 /