logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » instalacja gazowa » Szron na butli LPG ;(

Szron na butli LPG ;(

Witam
Mam problem z szroniejącą butlą. Instalacja jest 2-letania. Została przełożona z innego auta wszystko działa super, ale po przejechaniu 20km butla zaczyna szronieć i powoli auto tarci na mocy sprawdzałem wszystkie łączenia przewody wymieniłem na nowe i nic. Po zostawieniu jej na noc wszystko wraca do normy. Czy przyczyną tego może być nieszczelność instalacji ??

przemek-zim / 2005-12-29 21:41:34 /


Na 99% nieszczelność!!
prawdopodobnie uszkodzony wielozawór lub okolice, skoro tylko podczas pracy szronieje. Koniecznie sprawdź połączenia i osadzenie wielozaworu.
Pozdro

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-29 21:43:41 /


Za duży ubyteg gazu przypadający na jednostkę czasu przy danej objętości butli.

A czy ten gaz jest spalany czy "ucieka" przez jakieś nieszczelności to już inna sprawa.

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-29 21:48:47 /


Butla ma pojemność 58l. A juz po zamontowaniu i użytkowaniu zauważyłem słabo dokręcone śruby wielozaworu i dokręciłem je ale mogło już uszkodzić to uszczelkę i są jeszcze trudności z tankowaniem jak się obiję butlę to dopiero można zatankować :D

przemek-zim / 2005-12-29 22:04:10 /


Weź krem do golenia i uzyskaną pianą posmaruj miejsca możliwych przecieków.
I nie stawiaj narazie auta w zamkniętym pomiesczeniu.

mtango / 2005-12-29 22:59:30 /


jeżeli instalacja była przełożona z innego auta to istnieje spore prawdopodobieństwo, że jakiś baran wypuścił poduszkę powietrznąznad gazu i kupa:-( Prężność par lpg w zimie jest żałosna. Podjedź gdzieś do kompresora i puść mu trochę powietrza pod ciśnieniem do butli, a najlepiej jakbyś to zrobił azotem. Wytworzona w ten sposób poduszka zawsze będzie Ci wypychać gaz z butli. Patent z azotem wykorzystują piloci balonowi do wypychania gazu z butli gospodarczych, które jak wiadomo poduszki powietrznej nie posiadają.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-30 11:03:30 /


Hmmm A czym wypuscil? Pompa prozniowa??

Mysza liil (EM) / 2005-12-30 12:55:43 /


moze zle zalozyli wielozawor i plywak zamiast blokowac doplyw opiera sie gdzies o scianke zbiornika

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-30 15:59:14 /


SPRAWDZAŁEM SZCZELNOSC JESZCZE RAZ WSZYTSKIEGO I NIC TO CHYBA TEN WIELOZAWUR :(
Mam jeszcze pare pytań

Jeśli chodzi o poduszkę powietrzną to nie wiem czy jest czy nie ma. Ale instalacje sam wymontowywałem i sam zamontowałem i w butli cały czas był gaz nie był spuszczany do przełożenia ale może właśnie tej poduszki powietrznej brakuje. A czy jak montują nową instalacje też pompują trochę powietrza do butli ??? . A co to tego wielozaworu to jak by był uszkodzony albo jak by się pływak opierał na ściance butli to jak go wymontuję to można go jakoś zregenerować i potem spowrotem zakręcić ??? Jeśli tak to jakie są tam pod nim uszczelki będą się ponownie nadawały ???

przemek-zim / 2005-12-30 16:21:04 /


Jak montuja nowy gaz to zakladaja wielozawor do pustej butli i kaza jechac zatankowac do pelna.

Mysza liil (EM) / 2005-12-30 18:33:54 /


i w związku z tym zostake poduszka powietrzna. JAk później mając gaz w butli odkręcisz wielozawór, to się pozbywasz poduszki i nie ma nic co wypchnie gaz zimą.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-30 21:13:15 /


Odkrecales kiedys wielozawor majac gaz w butli? ;-)

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-12-30 23:29:15 /


kolego przemek-zim. zadam może głupie pytanie, ale mnie ono nurtuje: czy przypadkiem nieprzykręciłeś zbiornika odwrotnie ?? znaczy dogóry nogami ?
bo wszystkie objawy o jakich piszesz wskazują mi właśnie na odwrotny montaż butli tj. smokiem do góry.
wówczas z butki pobierany jest gaz w postaci gazowej a nie płynnej co powoduje wrzenie gazu w butli i szron, ]efekt ten sam co w butli turystycznej gdzie gaz brany jest właśnie z "góry" :) ]
również ciśnienie bedzie za małe i auto po paru km straci moc.. noo niewspominajac o problemach z tankowaniem ;]

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-31 00:36:31 /


zrób fotkę butli i wielozaworu i wstaw na forum to coś więcej wykminimy :)

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-31 00:39:38 /


wiewior - nie zdziw sie, tak wlasnie robia. Wyciagaja wielozawor i widac gaz w postaci cieklej ;)

Mysza liil (EM) / 2005-12-31 01:43:01 /


a jak jest bardzo malo i niewidac to mozna lekko zapaniczka podswiecic co by sie jasniej zrobilo:D:D:D no..i biorac pod uwage ze to ostatnia rozbierana butla:)

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-12-31 13:59:32 /


Witam Trójkąt zamieszczam zdięcia butli i wielozaworu. Przepraszam za ich jakosc ale nie mam czym zrobic lepszych :(. Wtłoczyłem do butli trochę powietrza i jest odczuwalna zmiana polepszyło się odpalanie na gazie ale nie mam jak sprawdzić czy nadal butla szronieję podczas jazdy, bo mnie troszkę zasypało :D.

przemek-zim / 2006-01-01 22:40:36 /


hmm ciężko po tych zdjeciach powiedzieć czy jest oki..
a napisz jeszcze czy prawidłowo działa wskaźnik poziomu gazu ??

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-01-02 00:35:19 /


Trójkąt, mi to sie wydaje że wielozawór jest do góry nogami, czyli bierze gaz z góry :-(

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-01-02 12:17:19 /


raczej cała butla przykręcona odwrotnie :)) bo wielozaworu nieda się w tej osłonie odwrotnie przykręcić.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-01-02 12:41:32 /


Faktycznie wygląda na odwrotnie założoną, możesz to sprawdzić po wyjściach z wielozaworu u góry powinna być wyjcie ze strzałką o kierunku z zaworu,a u dołu ze strzałką skierowaną w stronę zaworu jeśli jest na odwrót to masz założony zbiornik do góry nogami, poduszka powietrzna powinna stanowić 20% objętości butli czyli u ciebie tankowanie do pełna to 46.4l gazu, trochę słabe te fotki, ale tarczka wskaźnika jest też do góry nogami i raczej powinna być z lewej strony, po za tym elektro zawór jest właśnie na wyjściu czyli u góry.

keram / 2006-01-02 18:52:55 /


A czy nie zachodzi taka mozliwość - butle są wykonywane jako prawe i lewe (umiejscowienie wielozaworuna korpusie butli). Czy nie jest przekręcona w niewłaściwą stronę?

mtango / 2006-01-02 20:37:25 /


Nie ma prawych i lewych butli - bo niby jak :)

Wielozawor trzeba wlozyc do butli rurka (smokiem) i plywakiem w dol.
Obudowa wielozaworu z wyjsciem na rurki jest odwracalna co umozliwia rozne konfiguracje wyprowadzania rurek.

Wielozawor dobierany jest do srednicy butli. Po zamontowaniu nalezy butle ustawic pod odpowiednim katem (przewaznie 30 stopni - napisane jest na wielozaworze) w celu wyregulowania wlasciwej poduszki powietrznej (odpowiedzialne jest za nia polozenie plywaka)

Faktycznie wyglada na to ze w rozpatrywanym przypadku butla jest do "gory nogami..." Wielozawor nalezaloby odwrocic o 180 stopni.

Mysza liil (EM) / 2006-01-02 21:02:16 /


mmm OK jutro postaram się odwrucić butlę :D. Jak to będzie koniec problemu to zaraz napiszę :)

przemek-zim / 2006-01-02 21:57:37 /


istnieje duże prawdopodobieństwo, że jest źle założony wielozawór i już w butli nastepuje odparowywanie gazu, z uwagi na znaczne ilości ciepła potrzebnego do odparowania gazu butla szronieje, poniżej pewnej temperatury nastepuję obniżenie prężności gazu, przez co zmniejsza się ilość gazu podawanego do silnika i traci on moc, podobne zjawisko można zaobserwować gdy np zimą zepsuje się termostat i jest stale otwarty, następuje wychłodzenie silnika i także reduktora, który szronieje i mamy podobne zjawisko utraty mocy.
miałempodobne zjawisko, w korkach i przy powolnej jeździe OK, ale po przejechaniu w trasie ok 10 km następowało wychłodzenie silnika i wnętrza samochodu, silnik ledwo kręcił a reduktor wyglądał jak śnieżna kula, a że byłem w trasie nie miałem gdzie cokolwiek zrobić, poprosiłem w najblizszym sklepie o pudełko kartonowe, zasłoniłem nim całkowicie chłodnicę, mimo obaw nie nastapiło przegrzanie silnika, (był mróz kilkanaście stopni) a jazda nareszcie zaczęła być przyjemnością. dlatego tez i tu odparowanie nastepuje w butli, do płynie nie LPG płynne tylko PPG gazowe, przy okazji sprawdź, dotykając ręką, czy jest różnca w temperaturze płynu chłodzącego dopływającego i wypływającego z reduktora, odparowywujący gaz pobiera znaczne ilosci ciepła i znacznie obniża temperaturę płynu chłodzącego (w tym przypadku grzejącego).

taunus78 Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-01-03 10:57:45 /


do płynie nie LPG płynne
poprawiam
do silnika płynie nie LPG płynne

taunus78 Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-01-03 10:59:27 /


Co do wielozaworów do butli cylindrycznych to są prawe i lewe. Ponieważ z wyjściami nie ma reguły, jedynym słusznym rozwiązaniem jest sprawdzenie czy czasem podziałka i napisy nie są do góry nogami ewntualnie wykręcenie wielozaworu (jak odkręcasz na otwartej przestrzeni to może być gaz w butli - uważać żeby sobie paluchów nie odmrozić). Tłoczenie powietrza do butli to jak modlitwa o śmierć - w butli ma być 100% gazu a nie żadne mieszanki z azotem czy z powietrzem.

Pzdr.

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-01-03 11:58:56 /


co do tych 100% gazu w butli to przesadzasz ma być 80% pojemności butli sprawdź sobie na tablice znamionowej

keram / 2006-01-03 12:33:59 /


keram: 80% gazu płynnego!, pozostałe 20% wypełnia LPG w postaci gazowej :)
-MS- bardzo dobra uwaga, wpompowanie powietrza do butli tworzy mieszankę wybuchową :) niechciał bym mieć za plecami czegoś takiego.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-01-03 12:42:14 /


Trójkąt masz racie ale ja odebrałem tę wypowiedz może błędnie jako 100% gazu płynnego, a te 20% to i tak mieszanina gazu i powietrza, a o azocie też słyszałem, z gazem nie tworzy mieszaniny piorunującej, a wracając do meritum taki sam zawór był w bełkocie mojego siostrzeńca i był zamontowany dokładnie odwrotnie, do tej pory nie spotkałem się z zaworem który ma wejście na dole, dlatego mówiłem aby oblukać wejścia rurek do zawory kierunki przepływu są oznaczone, a samą tarczkę można obrócić o 180%, tak było u mnie, była do góry nogami, natomiast szronienie wskazuje iż rozprężanie gazu następuje w butli.

keram / 2006-01-03 13:42:18 /


no więc kolego przemek-zim, jeśli osłona wielozaworu na twojej butli jest przykręcana i da się ją przekręcić to możesz wymontować wielozawór, osłone i przekręcić całość o 180'. Ale jeśli osłona wielozaworu jest na sałe przytwierdzona do butli to zostaje Ci jedynie przekręcić całą butlę.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-01-03 14:12:12 /


Kolego Trójkąt wydaje mi się że łatwiejszym i bezpiecznym sposobem będzie przekręcenie całej butli, mam w niej jeszcze gaz, a przed odkręceniem wielazaworu najlepiej było by go wypuscić :D. I jeszcze nie wiem jakie są tam uszczelki. A i jeszcze jedno wszesniej wpompowałem do butli troszkę powietrza jak to było złe posunięcie to piszcie i co mam z tym teraz zrobić wypuscić wszystko z butli do 0 ???

przemek-zim / 2006-01-03 15:25:10 /


myślę że juz tego powietrza tam nie ma :) po odpaleniu silnika zostało wypchnięte do reduktora..

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-01-03 15:31:43 /


Przepraszam że tak późno ale zima robi swoje i nie miałem możliwości sprawdzić. Po przekręceniu butli wszystkie problemy znikły przestała szronić i nie ma problemów z tankowaniem. Auto wydaje się jakby troszkę żwawsze na gazie. Dziękuję wszystkim za pomoc. W miarę możliwości postaram się udzielać na forum i pomagać innym użytkownikom :D

przemek-zim / 2006-01-10 22:17:57 /


lepiej sprawdz sam bo ci spece od gazu są naprawde nieźli
po zatankowaniu do pełna normalnie dało się zrobić jakieś 20-50 km, a dalej tobył słaby niechciał jechać pomimo 3/4 gazu
u mnie wielo zawór był nieposkrecany, co się okazało że połowa śrubek lezała sobie w środku zbiornika

t o m a s z Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-05-05 14:29:51 /


ja widziałem mikser przykręcony do gaźnika na blachowkręty ;p

radzieckii / 2006-05-05 15:55:37 /


nie wiem nie znam sie ale moze butla jest pęknięta

BenioTL Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-16 18:19:25 /


masz racje nie znasz sie :)

Somebody Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-17 00:28:04 /


Witam wszystkich kolegów...
Po pierwsze butli gazowych nie ma Lewych ani Prawych. Ale wielozawory owszem są!
Kolega pisze że po zatankowaniu do pełna przejeżdza tylko 20km..
Możliwe że wielozawór jest zamontowany do góry nogami..
Po drugie odkręcając wielozawór z zatankowanym gazem na mrozie, gaz nam nie ucieknie, pozostanie w postaci płynnej..
butla lpg może szronieć na mrozie, poprostu gaz się rozpręza..
Po trzecie gdzie wy jeżdzicie do mechaników.
Ja jestem instalatorem instalacji LPG i troche na ten temat moge sie wypowiedzieć.

Dziekuje i do zobaczenia na forum

chrap17 / 2011-02-26 23:09:18 /


Brawo , brawo , potrzeba nam tu więcej takich instalatorów LPG. Gratki za refleks Twojej wypowiedzi :)

LARRY76 Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-26 23:16:12 /


Myślę, że 5 lat temu kolega już swój problem rozwiązał :-))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-02-26 23:19:27 /


może być że już nawet się tym problemem golimy

Marek F Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-27 00:01:18 /


to zapewne bug który mi tez się zdarzył, że stary post pojawia się jako nowy bez odpowiedzi

mitrov Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-02-27 10:34:16 /