logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » ogólne » Darowizna części samochodu - wzrór pisma

Darowizna części samochodu - wzrór pisma

Witam

Czy ktoś z grupowiczów posiada może wzór pisma - darowizny części samochodu? Nie wiem za bardzo co powinno znajdowac sie ogligatoryujnie w takim dokumencie, aby potem nie bylo problemow np ze strony Urzędu Skarbowego.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.

remeron / 2006-03-10 13:07:10 /


Chciałbym Ci pomóc i odpowiedzieć lecz niestety nie wiem czy pytanie dotyczy 'odpowiednio starego forda', nie wypełniłeś odpowiednio przygotowanej ankiety, nie wytatuowano Tobie na przedramieniu nr ramy tego forda.... jak dopełnisz tych formalności to zgłoś się ponownie. Wtedy, jesli Admini pozwolą udzielimy Tobie odpowiedzi. Bedzie ona dodatkowo zalezna od Tego jak barzdzo Ford'owski jest Twój Ford i czy jest tak stary by starym go nazwać....

Natomiast jeśli chodzi o darowiznę jakiegokolwiek innego niż starfy ford samochodu to dane jakie musisz podać są dokładnie takie same jak prz sprzedazy, ale pierwsze słyszę by darować część samochodu...... :)

Padaka Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-03-10 13:19:26 /


Zapewne chodz o to aby płacić mniejsze OC.Przerabiałem ten temat już.W Scorpio i w Pontiac-u.Robiłem tak :)
Spisywałem takie cos jak umowa darowizny:
Wszyskie twoje dane i dane obdarowanego.
Dane samochodu,
Kwota jaka jest wart samochód i jaką kwotą chcesz obdarować ,(obdarowanego)
Najlepiej ok 50% np. jeśli wart jest ok 6000zł to wpisz że chccesz podarować 2900zł i będzie oki.A na dole podpisy Obdarowujący i Obdarowany.
W ubezpieczalni przejdzie ale musisz wtedy z tym iść do wydziału komunikacji aby Ci drugiego własciciela do dowodu wbili bo jak Cie niebiescy(Policja) chwyci to mogą być problemy jak wpisu w dowodzie nie będzie a na OC będzie :)
Mi tak mojego Scorpio chcieli zabrać na lawetę.A tak ogólnie cała sytuacja do przeskoczenia szybko.Pamietaj o tym aby dopełnić formalności i aby wszystkie dane sie zgadzały.

CORONER Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-03-10 13:28:47 /


A jeśli chodzi o urząd skarbowy to nawet nie byłem :)
Jakoś mi z głowy wyleciało .
Ale najlepiej idz tam anonimowo i sie dowiedz jak to wygląda.Niestety takiej instytucji nie odwiedzałem ,w związku z tymi sprawami :)
Pozdro

CORONER Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-03-10 13:30:21 /


jezeli darowizna dotyczy najblizej spokrewnionych osob i jej wartosc nie przekracza 9tys zl, a w dodatku w ciagu ostatnich 5 lat miedzy tymi osobami nie bylo darowizn, to nie placi sie podatku.
trzeba spisac umowe darowizny, wzory pism znajdziesz http://forumprawne.org/portal,wzory,13.html

segal Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-03-10 14:10:38 /


Segal - nie płaci się podatku od darowizny, ale od czynności cywilno-prawnych tak. I trzeba z taką umową zjawić się w Urzędzie Skarbowym - już mam dreszcze. Ale jeżeli np. darowizna nie przekroczy kwoty 1000 zł, to skarbowego taka umowa nie interesuje. W praktyce: określamy wartość samochodu wg wartości rynkowej (bez zaniżania), na np. 6000 zł i darowujemy 10% wartości samochodu.
Uwaga - przy sprzedaży/kupnie takiego samochodu - muszą go sprzedawać obie osoby, małżonkowie również, poniewaz może to przekraczać tzw. zwykły zarząd majątkiem wspólnym, czyli umowę można unieważnić. Z przykrymi skutkami często.

mtango / 2006-03-10 20:51:17 /


Jak ja robiłem darowiznę mamie (jeszcze wtedy miałem <25lat i zależało mi na zniżkach), to na umowie darowałem 50% SAMOCHODU a nie 50% wartości samochodu. Ważne, bo wartość, to kasa, a to nas nie obchodzi, my darujemy część rzeczy.
Do US poszedłem, zapytali się, czy to jest nasza pierwsza darowizna w ciągu iluś tam lat, wartość darowizny to było na papierze 1000zł i tyle. Podstemplowali, znaczek skarbowy chyba za 7zł i już.
Nie ma się co bać.
A co do umowy wystukałem w googlu umowę darowizny i wyskoczył gdzieś na początku wzór. To naprawdę nie było takie trudne... ;)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-03-11 08:56:34 /


to jest moja umowa darowizny jaką sporządziłem z ojcem zanim przerejestrowałem auto
w skarbówce tylko podstęplowali

zedo Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-03-11 17:37:32 /


Uważam, że może służyć za wzór - spokojnie.

mtango / 2006-03-11 18:28:06 /


Witam
Podepne sie pod watek
Generalnie sprawa wyglada tak ze 18 stycznia tego roku zakupilem starego forda i poprzedni wlasciciel podarowal mi swoja polise mowiac ze moge sobie z niej korzystac do wygasniecia czyli do sierpnia.
I tu sie pojawia pytanie czy koniecznie musze przepisac polise na siebie? Dodam ze samochod nie jest przerejstrowany.
W ubezpieczalni zawolali mi 830 ziko za przepisanie polisy na mnie do sierpnia.
Tak sobie pomyslalem ze moze dalo by rade spisac umowe darowizny z data wsteczna (jesli sie da) powiedzmy z data 30 stycznia, w celu uzyskania znizek wspolwlasciciela. Dodam ze na umowie kupna\sprzedarzy widnieje tylko ja (stad darowizna).
Ogolne pytanie brzmi czy da rade zrobic tak jak sobie pomyslalem?

Bede wdzieczny za wszelaka pomoc

Dzieki

Pozdro

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-11 18:11:52 /


W sprawie wzoru zgłoś się do Granadziarza - ma w komputerze.
Nie z datą wsteczną, tylko sporządzoną 30 stycznia, a przedstawioną w ubezpieczalni z chwilą nanoszenia nowych danych na polisie. Ale najpierw się zorientuj, jak taką darowiznę tam traktują. I dlaczego dopiero teraz - możliwość ruchu jest do 30 dni - teraz płacz i płać. A zaświadczenie o bezszkodowej jeżdzie nie starsze niż 30 dni - i nie polisa ze zniżkami.

mtango / 2006-04-11 18:55:15 /


Dzieki mtango

Dlaczego dopiero teraz juz odpowiadam bo nastepnego dnia po zakupie samochodu wyjechalem na 3 miesiace do angli i nie mialem mozliwosci tego zalatwic.

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-11 18:58:20 /


Aha wlasnie co rozumiesz przez "placz i plac".
ponadto jakbys mogl wszystko mi dokladnie wyjasnic, co i jak, bylbym wdzieczny bo jestem ciemny w temacie ubezpieczen.

Pozdro

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-11 19:01:47 /


Witam
Czy w kwestii obdarowywania członków rodziny "udziałami" w swoim capri coś, oprócz niepłacenia podatku się zmieniło??? I jeszcze raz jak to łopatologicznie wygląda, tzn etapy ;))
-spisuję umowę, urząd skarbowy pieczątka, później urząd komunikacj ( czy trzeba zmieniac dowód??) No i co mnie jeszcze hamuje w drodze do taniego OC???
Pozdr!

michalch83 / 2007-02-13 13:00:13 /