logowanie | rejestracja
capri.pl » garaż » skrzynie biegów » typ F

Skrzynia biegów typu F

Mikrofilm:

skrzynie biegów - sekcja M13 - typ F

Dane techniczne:

Typ:   F (H)
Ilość biegów:   4 do przodu, 1 wsteczny
Synchronizacja:   wszystkie biegi do przodu
Typ oleju:   SAE 80 EP (Ford SQM 2C9008A)
Objętość oleju:   1.45 litra
USA: 1.28 litra

Wersje i zastosowanie:

Mechanizm zmiany biegów Przełożenia Zastosowanie
zewnętrzne wodziki
I  - 3.424:1
II  - 1.968:1
III  - 1.368:1
IV  - 1.000:1
R  - 3.790:1
Capri I 1300 V4 Koeln (D 10.1968-1970)
Capri I 1500 V4 Koeln (D 10.1968-1970)
Capri I 1700 V4 Koeln GT (D 10.1968-1970)
Capri I 2000 V6 Koeln (D 10.1968-1970)
Capri I 2300 V6 Koeln GT (D 10.1968-1970)
I  - 3.650:1
II  - 1.968:1
III  - 1.368:1
IV  - 1.000:1
R  - 3.660:1
Capri I 1300 V4 Koeln (D 1970-08.1972)
Capri I 1500 V4 Koeln (D 1970-08.1972)
Capri I 1700 V4 Koeln GT (D 1970-08.1972)
Capri I 1300 R4 Pinto (D 1972-1973)
Capri I 1600 R4 Pinto XL, GT XL (D)
Capri I 1600 R4 Kent (USA)
Capri I 2000 V6 Koeln (D od 1970)
Capri I 2000 R4 Pinto (GB od 01.1972)
Capri I 2000 R4 Pinto (USA)
Capri I 2300 V6 Koeln GT (D od 1970)
Capri I 2600 V6 Koeln GT (D)
Capri I RS2600 V6 Koeln (D do 1972/73)
Capri I 2600 V6 Koeln (USA)
Capri I 2800 V6 Koeln (USA)
Capri II 2000 R4 Pinto (GB cały okres Mk II)
Capri II 2300 R4 Lima (USA)
Capri II 2800 V6 Koeln (USA)
Capri III 2000 R4 Pinto (GB 1978-03.1982)
Capri III 2000 R4 Pinto (D 1978-03.1982)
Capri III 2300 V6 Koeln (D 1978-05.1982)
długa dźwignia zmiany biegów ? Transit 1200-1700 R4 Pinto (GB 08.1965-10.1988)
Transit 1600 R4 Pinto (GB 08.1965-10.1988)
Transit 2000 R4 Pinto (GB 08.1965-10.1988)

Widok zewnętrzny w wersji z zewnętrznymi wodzikami:


Widok zewnętrzny w obydwu wersjach:


Zewnętrzne elementy mechanizmu zmiany biegów w wersji z zewnętrznymi wodzikami:

drążek 1 - biegi 3/4
drążek 2 - biegi 1/2
drążek 3 - bieg wsteczny

 


Elementy składowe skrzyni biegów:


Elementy składowe przeniesienia napędu:

 


Mechanizm zmiany biegów w wersji z zewnętrznymi wodzikami:


Mechanizm zmiany biegów w wersji z długą dźwignią zmiany biegów:


Lokalizacja pierścieni mocujących:

Komentarze

Mam pytanie takiej treści :
W jaki sposób ma być ustawiony piescień rozpierający te trzy zatrzaski w synchronizatorze (ten,który dociska zatrzaski do tulei prowadzącej), aby dociskał wszystkie trzy na raz i nie miał możliwości obrotu. Konkretnie chodzi mi o to , w jakim miejscu ma być ten występ na jednym końcu pierścienia , czy ma być w rowku jednego z zatrzasków czy gdzieś na piaście synchronizatora?

Dzięki i pozdrawiam

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-04-18 15:46:23]


W rowku ma być, przy czym oba pierścienie mają być założone symetrycznie (tak są przynajmniej montowane fabrycznie)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-11-03 09:30:43]


witam mam takie pytanko odnosnie tej skrzynki , mam nastepujacy problem 2 mi wyskakuje , jak wrzuce i czymam caly czas gaz to idzie normalnie jak puszcze gaz to wyskakuje czekam na wasze opinie

krokiet Dokładna lokalizacja na mapie [2007-04-26 21:04:22]


Jesteś pewien, że masz taka a nie 5 (e)???? Bo w nich to standard ze 2 wyskakuje przy odpuszczeniu gazu.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-04-26 22:04:52]


Wyreguluj wodzik.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-04-27 09:39:18]


mam 4 napewno thx za informacje . jeszcze jedno pytanko podejdzie ona do 2,8 bo mam zamiar zakupic taki silniczek

krokiet Dokładna lokalizacja na mapie [2007-04-27 14:54:29]


Może mi ktoś opowiedzieć o tym jak będą wyglądały osiągi caprika w zestawie: 2300V6 + taka skrzynka + most od 2.8 w porównaniu do tego co mam teraz czyli 2300V6 + N9 + standardowy most z 2.0-2.3

JoKo 3M_U Dokładna lokalizacja na mapie [2008-10-02 09:29:10]


gdzie można zdobyć uszczelniacz wałka wyjściowego ?

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-03-27 19:35:01]


Taka skrzynia wydaje dźwięki : na luzie (znaczny) - po wciśnięciu sprzęgła cisza. NA biegach : przytłumiony ale słychać. Co to może być? Czy niski stan oleju możne to powodować ? Jeśli to łożysko to ma ktoś pomysł gdzie dorwać ?

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-03-06 12:53:05]


Trzeba jeździć, a nie stać i się wsłuchiwać. Nowe nie jest.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-03-06 13:04:20]


Amen!

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-03-06 14:13:34]


Na luzie jak mocno słychać to pewnie łożysko wyciskowe sprzęgła

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-03-06 18:21:35]


Na pewno? Wydawało mi się że oporowe wyje przy wciśniętym pedale

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2019-03-06 18:56:55]


Jak wciskasz to cichnie... u mnie w Sierrce nawala tak od 50 tys km i nic sie nie dzieje :P

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-03-06 19:56:51]


Mike, obstawiam coś wewnątrz. Wciskam sprzęgło : wałki stoją.

Czy takie łożyska są dostępne ? Gdzie tego szukać? Jeśli dobrze pamiętam, to pośredni wałek jest na igiełkach, wiec mówimy o 2-3 łożyskach tocznych które mogą bruździć.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-03-07 15:15:54]


Ja obstawiam też łożysko. Jak jest już suche i roz.... to na wolnych obrotach i nie dociskane po prostu barabani. Jak wciskasz sprzęgło to je uciszasz przez wyeliminowanie luzów.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-03-07 17:25:32]


Marian,

naciśnięcie sprzęgła, nie powoduje że wałki stoją, stoja jak samochód stoi i jest włączony jakikolwiek bieg,

natomiast podczas jazdy wszystko nadal się kręci.

Prawdopodobna jest także inna przyczyna- po naciśnięciu pedału sprzęgła, przesuwa się wał korbowy i kasuje się także luz osiowy wału. Nie mówiąc o najbardziej prawdopodobnym luzie łożyska wyciskowego, lub łożyska wałka sprzęgłowego. o czym piszą poprzednicy.

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2019-03-07 21:48:57]


Dla uściślenia, mi chodziło oczywiście o łożysko oporowe sprzęgła :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-03-07 22:04:26]


Grzyziu z całym szacunkiem, pierniczenie.
Łożysko wałka sprzęgłowego
igiełki choinki
W takiej kolejności.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2019-03-09 20:53:24]


zacznę od łożyska sprzęgłowego. Może nie będzie potrzebny wyciągać wałka.

https://allegro.pl/oferta/lozysko-kulkowe-6207-n-zvl-knx-zkl-35x72x17-7883526203

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-03-10 08:05:56]


Nie wyjmiesz go bez opuszczenia choinki. A wtedy to już lepiej całość rozebrać, wymyć i sprawdzić.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-03-10 16:51:52]


Marcin, racja, wszystko trzeba było rozebrać.

Podejrzane łożysko wyjęte. Jedne co można mu zarzucić to ubytki w zewnętrznej bieżni w jednym miejscu. Jakby kiedyś rdza go chwyciła tam.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2019-05-05 08:32:06]


witam. Czy ma ktoś wiedzę jakie powinno być tylne łożysko od strony wału. Po wyjęciu swojego ze skrzyni zauważyłem że niema pełnego wymiaru (jest calowe czy wytarte tak?).

sokolprzemek1 [2020-12-14 20:30:59]