logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » Mysza liil (EM) - Ford Granada Mk IIb 2.3 V6 Koeln L 1984 "Dania ;)"

Mysza liil (EM) - Ford Granada Mk IIb 2.3 V6 Koeln L 1984 "Dania ;)"

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: Mysza liil (EM)
Samochód: Ford Granada Mk IIb 2.3 V6 Koeln L 1984 "Dania ;)"
Status: sprzedany (w posiadaniu od ? do 2004-05-06)
Aktualizacja: 2012-10-26 17:04:31

Mysza i juz nie jego (kolejna) GRANADA 2.3L

Witam! To juz czwarta grania u mnie (nie liczac tych na czesci :-)) Gola i wesola bo to zwykla L-ka, ale dobrze utrzymana i fajnie jezdzi :-) - no w koncu to Ford...
Silnik 2.3V6, skrzynia V, centralny zamek, elektr. otwierany bagaznik, szyberdach, bursztynowe szyby (brazowe :-) )

Jak sie komus chce zapraszam do komentarzy :-p

A ponizej napisze czasem co zrobilem:

25.07.2003- kupno wozu :-)
26.07.2003- nowe(drugie) felgi 15" (od Audi100) i nowe(nowe Barum&Dayton 195/65/15) opony
28.07.2003- maly lifting wnetrza- drewniana deska od Ghia i kierownica Hella
29.07.2003- przerejestrowanie i oplaty :(
03.08.2003- spoiler RS na tylna klape, gumowy, oryginalny, podobno brzydki
15.08.2003- nowa instalka LPG (butla "cygaro" 75l, parownik BRC tipo AT90E 100kW) z mikserem płytkowym- wreszcie dziala jak powinno :)
25.08.2003- radio ford sound 2005 + glosniki ford
26.08.2003- autoalarm (Quark) + sterowanie c. zamka pilotem
05.09.2003- wymiana oleju (mobil mineralny 15w40) + filtra(Motorcraft)
06.09.2003- wymiana wlacznika zaplonu/rozrusznika (tego przy stacyjce)
15.09.2003- wymiana swiec zaplonowych (Motorcraft)
07.10.2003- wymiana termostatu(Motorctaft) i cieczy chlodzacej(BorygoEko)
14.10.2003- wymiana opon na zimowe (Pirelli winter 195/65/15)
20.10.2003- wymiana podpory walu, wymiana przedluzenia mostu wraz z tulejka laczaca (nie drzy wal, nie puka przy zmianie biegow)
29.10.2003- tuning oswietlenia :-) W reflektory przednie wsadzilem zarowki tungsram 140/100 W, co wiazalo sie z modyfikacja instalacji i zalozeniem przekaznikow
14.11.2003- wymiana klockow hamulcowych (Carstop)
22.11.2003- wymiana oleju (mobil mineralny 15w40) + filtra (Motorcraft efl90)
24.01.2004- wymiana walu napedowego - na czas regeneracji oryginalnego, i wciaz troche drzy... :-(
31.01.2004- kolejna wymiana walu(spowrotem ten ktory byl na poczatku) + nowa podpora (guma + lozysko) + 3 nowe krzyzaki (GKN-Lobro)
12.02.2004- wymiana tulei prowadzacej wal w skrzyni biegow (Ford-Glyco) oraz uszczelniacza (Ford) na wyjsciu ze skrzyni
13.02.2004- wymiana poduszki pod skrzynie biegow (Ford), wymiana oleju w skrzyni biegow (Mobilube GX-A 80W)
17.02.2004- kolejna wymiana walu, tym razem zlozylem z czterech jeden, zrezygnowalem z pierwszego krzyzaka na rzecz sprzegla gumowego. TERAZ JEST MIODZIO! Grandzia sie zachowuje jakby walu wogole nie miala ;-) Myslalem juz ze przedninapedowka jade, no ale powtorzyla sie sytuacja z dwoch ostatnich zdjec co utwierdzilo mnie w przekonaniu ze jednak naped jest tylny ;-)
03.03.2004- montaz zegarka elektronicznego w desce rozdzielczej, wymiana zaroweczek podswietlania wlacznikow
06.03.2004- wymiana tarczy hamulcowej (pokrzywila sie biedna i drzala...)
07.03.2004- montaz spryskiwacza nie zapychajacego sie :-) nie powiem od czego :-)
03.04.2004- wymiana oleju (mobil M 15w40) i filtra (fiaam 4826)
05.04.2004- wymiana uszczelniaczy zaworow (nylon na wydechowych i cos jak simmering na ssacych)
15.04.2004- wymiana simmeringu na wejsciu walka kierowniczego w maglownicy, wymiana oleju we wspomaganiu (Mobil Premium ATF 220)
19.04.2004- wymiana sprezyn tylnych (nareszcie woz nie lezy jak rozjechana bawara)
19.05.2004- wymiana plynu hamulcowego (dot-4)
05.06.2004- SPRZEDANA :-( Ale juz jest inna :-) http://www.capri.pl/services/page.php?id=40c16d13973b7

Woz mimo drugiego wlasciciela nadal pozostaje pod moja opieka :)
26.08.2004- wymiana oleju (mobil M 15W40) i filtra (bosch), wymiana uszczelek pokryw zaworowych.
01.10.2004- wymiana chlodnicy i plynu chlodniczego (BorygoEKO)
18.10.2004- wymiana klockow hamulcowych (Jurid)
23.12.2004- wymiana uszczelniaczy w pompie hamulcowej, wymiana plynu hamulcowego (dot-4)
20.07.2005- wymiana oleju (mobil M 15W40) i filtra. Fura nakrecila okolo 180 ktys od nowosci - olej zmieniany po 10 tys zlatuje w kolorze słomkowym :) Polecam wszystkim uzywanie mobila!
10.09.2005- wymiana szyby czolowej, nie wytrzymala od kamyka :/
20.09.2005- wymiana ostatniego tlumika i rury kolektorowej
20.10.2005- wymiana regulatora napiecia ze szczotkami
23.12.2005- wymiana oleju w silniku, skrzyni i moscie oraz wspomaganiu (mobil 15w40, SAE80W, ATF220)
"delikatny" przeglad przedniego zawieszenia: nowe wszystkie sworznie, drazki i koncowki kierownicze, gumy drazkow reakcyknych i stabilizatora, tuleje wahaczy, wymieniona trzasnieta sprezyna, itd. Jednym slowem wszystko nowe, mimo ze nie wszystko bylo zuzyte, ale wlasciciel sie nie rozdrabnial. Woz odzyskal fabryczna swietnosc.



Na wymienionym zawieszonku zrobil niemal 5 tys km po europie (Niemcy, Francja, Szwajcaria, Slowacja) Bezawaryjnie oczywiscie :)



23.03.2006 - gaz zebrał swoje zniwo #13#;) Wymiana głowiczek.
24.03.2006 - wymiana rurek hamulcowych tylnych. Pierwsze 100km po wymianie glowic przejechane w ciezkich warunkach :P Ale nic sie nie rozsypało, wiec chyba pojezdzi jeszcze troche :)
10.01.2007 - zalicza kolejne tysiące kilometrów, oprócz wymiany oleju nawet zawory nie regulowane. Rdzewka niestety postępuje, szczególnie brutalnie z przednimi błotnikami. Pozatym autko nadal jezdzi jak nowe :)
01.04.2007 - ogolny przegląd, wymiana łącznika gumowego wału i włącznika kierunkowskazów. Zrobila na prima-aprilis niezlego psikusa. Chciała sie nam spalić :/ Ale szybka interwencja z rozrywaniem obudowy kolumny i sciąganiem klemy ostudziła zapał płonących kabelków. Sytuacja opanowana, spalony przewód wymieniony :) Nadal jezdzi jak nowa ;) A rdzy coraz więcej :/
15.11.2007 - wymiana łącznika wału ;), zmiana tarcz i klocków hamulcowych (brembo/remsa). Blacha słabsza niż ostatnio... Po wymianie głowic zrobione juz mnóstwo tys km, trafiło chyba lepsze żeliwko - zawory nadal nie wpadają. PS Nadal jezdzi jak nowa :)
22.12.2008 - dała ostatni wystrzał ;) Posypał się kolejny gumowy łącznik i śruba zaatakowała obudowę skrzyni. Blacha nie nadaje się do dalszej eksploatacji, toteż auto zostało na stałe wyłączone z ruchu. Do końca jeździła jak nowa, ale uwalnianie zatrzaśniętych kluczyków poprzez otwarcie przednich drzwi ręką wsuniętą od dołu między poszycie a szkielet, nie wróżyło niczego dobrego. Przegniłe słupki, przegniłe drzwi... Nie będzie reanimacji, odeszła szlachetnie.

Komentarze

Sam skomentuje pierwszy :)

Mi tam sie podoba :-)))

Mysza liil (EM) [2003-08-04 18:51:52]


No, no , no.

Ładne auto i nie tylko.

Albi_Poznan [2003-08-04 19:15:39]


ehhh cztery granie... a mi dzis zabrał moja brat ... no właściwie to jego jest ale juz sie przywiązałem :P ta jego to tez L ,ale L-ki mają zalety ... bo im mniej elektryki tym mniej do popsucia sie ;P

pozdro

spawn Dokładna lokalizacja na mapie [2003-08-05 01:04:25]


No ładna furka, i naprawdę bardzo ładnie zadbana. A co do elektryki, to dużo w tym racji, albo się ją zrobi pożądnie, albo będzie ciągle nawalać. Osobiście uważam, że korby na drzwiach to wcale nie wada, a raczej zaleta :-)

314TeR Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-08-05 13:30:47]


Nie no...

...jedwabista!

Lloyd [2003-08-05 19:51:26]


Bursztynowe szyby...

Wojtass Dokładna lokalizacja na mapie [2003-08-09 00:22:08]


szit, Enter

...nie pogadasz:)

Wojtass Dokładna lokalizacja na mapie [2003-08-09 00:23:37]


nie pogadam :)

chodzilo oczywiscie o kolor a nie material :-) Jak szukalem z 5 lat temu szybki do granatnika przyciemnianej na brazowo (a nie na zielono np.), to w sklepie sprzedawca uzyl takiego katalogowego okreslenia na brazowy klor szyb, no i tak mi sie napisalo, a nie zebym znad Bałtyku od prywaciarz te szyby przywiozl ;-)

Mysza liil (EM) [2003-08-10 17:07:04]


XTRA

Juz wszystko ok! Mozna komentowac smialo :-)

Mysza liil (EM) [2003-09-04 10:46:46]


fajowa decha !! spojler hmm... powiem tyylko że juz taki kiedyś widziałem ... ;P grania ogólnie zajebista !! heh... jak ja je lubie ... :D

spawn Dokładna lokalizacja na mapie [2003-09-04 23:54:49]


Co można napisać...

Mysza jak zwykle super bo niczego innego nie można się spodziewać!

Zając Dokładna lokalizacja na mapie [2003-09-05 01:20:21]


niezla kanapa, zalozysz jej kiedys v8 i sie poscigamy ?

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-09-16 07:13:52]


hehe :-)

Do tej nie, ale mam druga w ktorej nie ma jeszcze silnika, a o V8 juz myslalem, wiec jesli zaloze to napewno sie poscigamy :-)

Mysza liil (EM) [2003-09-17 01:35:02]


gaz

Na dwoch ostatnich zdjeciach, ktore dodalem dzisiaj, widac przyklad poprawnie wyregulowanej instalacji gazowej ;-)

Mysza liil (EM) [2003-09-20 19:30:45]


tzn, że ten dymek to efekt prawidłowego spalania LPG?
a opona pękła chociaż z jedna?

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-09-20 19:47:53]


opona

Chciala peknac, ale musialem spier... z drogi publicznej ;-)
A na powaznie, to szkoda mi bylo lakieru na nadkolu, bo rysowaly juz druty z opony no i nie wybuchla, ale powietrze zeszlo :-)

Mysza liil (EM) [2003-09-20 21:11:50]


nie tylko ja

palilem :-) Pomyslodawca i podpuszczaczem byl Zając, niedlugo jego fotki!

Mysza liil (EM) [2003-09-20 21:14:56]


heheh tak trzymać:))

Mnie kiedyś naszło na hamówe, założyłem syfne opony i jeździłem po meście paląc gume na każdych światłach:))aż sie opony nie skończyły:)) nie polecam ale było fajnie...:)
Pozdro

jagoolmk2 [2003-09-20 22:39:01]


fajnie fajnie

szkoda tylko ze na jedna strone ;(

renifer Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-10-06 22:41:06]


zima??

JUŻ??
A JA COŚ ŚNIEGU NIE WIDZE:(

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-10-15 14:34:14]


tuning oświetlenia

nie znam takich Tungsram-ów 140/100W do przednich reflektorów, ale jeżeli to są żarówki halogenowe oparte o standardowe rozwiązania, to wróżyć będę niestety kłopoty z odblaskami.
Dawno, baaardzo dawno temu, za siódmą górą i rzeką... zacwaniakowałem 100/90W H4 zamiast oryginalnych 55/50W, no i cieszyłem się super dalekosiężnymi światłami przez ...ok. rok :(
Przegrzane odblaski (oryginalne refl. Hella) pożółkły i po 2 latach było gorzej niż na zwykłych 50W i średnio starych odblaskach.
...chyba, że te żarówki są jakieś high-tech i się tak nie grzeją, ale w to wątpię, bo gdyby tak było to miałyby większą sprawność i nie potrzebowałyby 140W na lepsze świecenie....
Pozrzędziłem trochę, ale dla pewności przyjrzyj się opakowaniom i popytaj innych wieloletnich użytkowników. Może to jakiś jednak dobry wynalazek? ;)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-11-03 15:23:01]


popieram Przedmówcę

Karol ma rację - miałem to samo. Lepiej jest stosować conajwyżej 75/60W, za to przerobić instalkę na jednoczesne palenie obu włókien w pozycji drogowych. Przy tej objętości reflektora jak w Grani MkII powinno wytrzymać temperaturowo.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-11-03 19:58:43]


żarówki

Ja sie z kolegami poprzednikami nie zgadzam - i to stanowczo!!!
Kupiłem w 1999 roku żarówki Philips`a 100/90W. Żarówki używam non stop (cały rok jeżdżę na światłach). Żarówki najpierw siedziały w trzech po kolei autach.Od ponad roku używam ich w Grandzi. I nic sie z odblaskami nie dzieje:)) A dywan światła jest zaaaaaajebisty:)))

pozdro

Palio Dokładna lokalizacja na mapie [2003-11-03 20:13:51]


zarowki-cd

Karol, to nie żaden supernowoczesny wynalazek, tylko zwykle Tungsram DUOLUX, 12V 140/100W (Nr 52670 P43t-38), w czerwono-niebieskim pudelku (w poprzedniej grandzi miałem takie same, tylko 100/80W). Charakteryzuja się dobrym bialym swiatlem (podobnie jak NARVA 100/90, których również uzywalem), a dlatego, ze szklo banki ma jakas domieszke niebieskiego, co szczególnie jest widoczne w miejscu zgrubienia banki. Nie polecam natomiast nikomu polskiego wyrobu 100/90, bo swieci na zolto...

Krk4m, nie potrzebuje przerabiac instalki aby palily mi się oba wlokna. Przy zarowkach 75/60 byloby to 135W na ‘dludich’, ja mam 140, a tak jak mowi Palio z odblaskami nic się nie dzieje, bo reflektor od grani jest ogromny i nie wzrosnie w nim temperatura tak drastycznie jak w pojedynczej okraglej lampie np. Capri. Pozatym na pojedynczych ‘drogowych’ w grani nie ma czarnej dziury przed maska.

A wogole jeśli nawet padna te odblaski po dwoch latach jazdy z takimi zarowkami (a predzej raczej padna gdy jest nieszczelna lampa-w granadzie skladana na uszczelke), to mam 2 lata jazdy ‘po widoku’ i nie musze wytrzeszczac w nocy oczu, a za ten komfort mogę zregenerowac odblaski lub zalozyc drugie...

Mysza liil (EM) [2003-11-04 06:50:13]


Grażyna......

...super furak ile dałeś za spoiler chcę też taki i jeszcze taki oryginał na przód co do oswietlenia to ja jeżdżę na "zwykłych" 90W/100W Tunsgram i wsio już 2rok gra a jak jade o zmroku to nie narzekam jak moi ziomble którzy mają oryginały!Co do dwóch ostatnich zdjęć to ja mam 2.0 i też tak umiem na kopcić (jak mi peknie uszczelka pod głowicą)

gilmor [2003-11-06 00:40:00]


... Hella, to było daawno temu w Passacie mkI facelifting (z takimi dużymi kwadraciakami reflektorami) i żarówy h4, o ile mnie pamięć nie myli, właśnie made in poland. Większość też miała wtedy podobne problemy, ale nie zrobiłem statystyki wielkości kloszy.
Te Twoje niebieskawe, to najprawdopodobniej mają zapuszczone jakiegoś gaza w bańkach i stąd może być np. niższa temp.
Czyli dzięki temu mamy chyba całkiem niezłą odpowiedź na "lepsiejsze" typy żarówek niestety tylko do wielkokloszowych reflektorów :)
ale i tak bałbym się 140W ;)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-11-06 14:51:01]


Świetne autko ....... Mam też Granade i chce zlozyc instalacje gazowa wyczytalem cytuje :
"15.08.2003- nowa instalka LPG (butla "cygaro" 75l, parownik BRC tipo AT90E 100kW) z mikserem płytkowym- wreszcie dziala jak powinno :)"

Co oznacza mikser płytkowy i czym sie różni od innych ???
Ile dales za instalacje ???



Pozdrawiam

Guti_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2004-01-26 10:42:03]


do Gutiego

pisalem o tym mikserze tutaj: http://www.capri.pl/services/forum-thread.php?id=3d4568f8c6282#3d5c00cad4afb Poczytaj pod koniec watku i popatrz na zdjecia

Mysza liil (EM) [2004-01-26 19:07:39]


ja tam osobiście adoptuje miksery od polonezów (tzw. okulary). działają bez zarzutów.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2004-01-28 20:11:25]


bez zarutow owszemm, ale w polonezach... ;-)

Mysza liil (EM) [2004-01-29 09:41:12]


a może...

...ten wał nie chce działać przez te ostatnie dwa zdjęcia??

trzęsie sie ze strachu;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-02-07 18:38:42]


ostatnie 2...

...zdjecia tylko polepszaja kondycje tego wozu... :-)
Z kazdym wymienionym elementem odchodzi nadzieja ze niesprawny byl wal :-( Coprawda bylo troche luzu na krzyzakach, troche na tulei, troche na poduszce ale sam nie wiem czy mialo to wplyw na drzenie... poskladamy, zobaczymy...
I zdjec juz chyba nie robie, moze jakis filmik?, tylko niech sie ciplej zrobi, snieg odplynie, zimowki trzeba bedzie zdjac, chyba ze same spadna.. :-)

Mysza liil (EM) [2004-02-12 19:43:50]


17-stki

jezdzilem na nich tylko 1 dzien, coprawda przeznaczone sa do Silverprincess, ale nie moglem sie powstrzymac i zalozylem... al juz zdjalem :)

Mysza liil (EM) [2004-03-21 22:15:04]


?????????????

a co to jest na tym przedostatnim zdjęciu??
czy ja dobrze widzę????

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-04-05 13:16:54]


uhh... ale felunia ... średniowygodnie sie teraz jeździ co ?? :/

spawn Dokładna lokalizacja na mapie [2004-04-17 01:24:53]


No co jest Bobik, odżutowca nie widziałeś? :)

Wojtass Dokładna lokalizacja na mapie [2004-04-19 14:38:48]


Pare fotek ze SO 2004

Dzieki jabolowi za przyslanie zdjec, a coke'owi oraz bobikowi, ciukesowi i trojkatowi za zrobienie fotek. Do zobaczyska na nastepnym zlocie!

Mysza liil (EM) [2004-05-07 10:39:56]


jak ogladam te foty to az zapach zjaranego laczka poczułem :D

spawn Dokładna lokalizacja na mapie [2004-05-07 11:07:43]


ładnie ładnie

tylko kto to teraz zeskrobie :))

crapi Dokładna lokalizacja na mapie [2004-05-07 11:26:11]


ale w aucie ładniej niz wunderbaum :) jeszcze wszedzie guma czuc :)
a palenie laka było naprawde popisowe :)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-05-07 12:16:28]


ZAJEBISTE

jest to zdjęcie z resztką "zimówki" i dymkiem;-)
a laczki pękały zawodowo!!

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-05-07 14:04:58]


Następnym razem Mysza, to tak łatwo sie nie dam....:)) ta cholerna dźwignia zmiany biegów została mi w ręce jak wbijałem 2-ke..:))
Ale laki palane zawodowo!!

pozdro for all

Palio Dokładna lokalizacja na mapie [2004-05-07 16:18:02]


i co??

pare "laczków", pare "rękawów" i trzeba bylo sprzedać...
ciekawe jak ta biedna granada bedzie wyglądać za rok w rękach nowego wlaściciela?? brrrr

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-06-15 10:55:51]


na szczescie

przyjezdza regularnie na przeglady i regulacje, wiec nie powinno jej sie pogorszyc. A te pare rekawow na SO 2004 jej nie zaszkodzilo, jezdzi sie tym naprawde swietnie.

Mysza liil (EM) [2004-08-31 10:40:14]


Heh

Może ja mam przednionapedową grandzie? Bo jak wciskam gaz to nic z tyłu ani nie piszczy ani nie dymi ... :( nie wiem co o tym mysleć - może to ma jakis związek z tym napisem na klapie 2.0 l (r4) kto wie , kto wie ... musze coś z tym zrobić bo mi sie serce kraje jak widze te zdjęcia - pojechałoby się na miedzianą bo nie daleko ale po co? Heh niektrórzy to maja dobrze.

Adams [2004-09-12 08:52:21]


2.0R4

To dobry napis na klapie :) Toz to lepiej jeszcze pali laki jak 2.3 ;D Spytaj Spawna :)

Mysza liil (EM) [2004-09-13 12:58:24]


to jak w końcu sprzedales czy nie??

Gurden Dokładna lokalizacja na mapie [2004-10-18 20:18:31]


2.0r4 potrafi :) może za mocno i za impulsywnie hamulec wciskasz ?? ja tez tak na począdku robiłem i nie chciała , pozatym nie na każdym asfalcie spali , proponuje ci potreniować na wilgotnym ,albo na kostce :) Pałujesz silnik potem strzał ze sprzągła gaz do dechy i lekko chamulec , tylko niezbędne minimum :) Miłej zabawy :D

spawn Dokładna lokalizacja na mapie [2004-10-18 20:59:55]


Gurden no pewnie ze sprzedalem, tyle ze niedaleko i caly czas jest ze mna w kontakcie :-)

Pare laczkow u mnie wystrzelila.
I niezle pały dostala na SO, kierowcy sie zmieniali ;-P a ona szla :-) Tyle ze nie bylo wiadomo do konca co szlo na 2 a co na 4 "kolach", czy kierowcy czy samochod :-)

Mysza liil (EM) [2004-10-18 21:41:40]


Nooo to zdjęcie tablicy przyrządów powala, biorąc uwagę że to 2,3...

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2006-02-21 10:08:09]


Po tym mozna poznac ze v-ka nie ma 200 tys przebiegu :)

Mysza liil (EM) [2006-02-21 10:23:16]


A to bezpiecznie tak na kobylkach rozpedzac auto do takich predkosci ;D

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-02-21 11:14:20]


Nie wiem jak tam u Was, ale u nas sie tego nie praktykuje :) To bylo na autobanie a nie na kobylkach ;P

Mysza liil (EM) [2006-02-21 12:29:17]


nie za wysoka ta predkosc jak na takie obroty?

dyra [2006-02-21 16:39:05]


Jak na V bieg to chyba w sam raz ? Zapiecie czworki poskutkowałoby powedrowaniem wskazowki obrotomierza w okolice 5 tys obr, ale fakt faktem ze predkosciomierze nasze lubią ubarwiać...

Mysza liil (EM) [2006-02-21 18:54:39]


Mobil moze i dobry , ale dla nie ktorych troche przy drogi. Dzis dolalem trzeci raz litra oliwy do swojego a przejechalem 1500 km . Trza chyba cos zmienic ;D

A jak nadal laczka jara ???

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-03-24 09:15:06]


Dzis spale laczka, ale jak wstane,, bo dopiero skonczyłem. Na rano została linka gazu, bo stara sie zmechaciła :) i sie zacina.

Mysza liil (EM) [2006-03-25 01:06:41]


Bartuś pytałeś na ogłoszeniach jak to możliwe żeby przy 3500 było ~170? To proste: na V przy 110 masz 2500/min w oryginalnej granadzie IIb 2,3. Czyli przy 5000 byłoby 220 jakby momentu wystarczyło. Więc gdzieś w połowie będzie170 i ~3500. zgadza się?

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2006-04-06 11:38:51]


Jarek - "prawie" robi wielką różnicę :)
Jeśli przy 2500 jest 110, to przy 3500 ma być 154. A nie 170 - i o te 11% różnicy chodzi. Jeśli przy 3500 jest 170, to przy 2500 będzie ciut ponad 121 - a to oznacza ponad 10% odchyłki we wszystkich pomiarach przebiegu, zużycia paliwa etc. Niby nic - a jednak ...
Ergo - nie jest dobrze :(
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-04-06 12:29:53]


Dokladnie:) Bo tak mi jakos to wygladalo ciekawie...- dla silnika 3500 to niezbyt duzo w zasadzie, a jest 180...to moze zaczne tyle jezdzic;) Moze na nowych twardych gniazdach to przetestuje...raz jeszcze dzieki Jarek,ze sie tego podjales dla mnie!

Bartuś Dokładna lokalizacja na mapie [2006-04-06 16:43:51]


Czysto teoretycznie, to jeszcze most mógłby być np. od 2.8 i wtedy mogłoby się bardziej zgadzać ;)

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-04-07 00:11:30]


Anglikom w testach wychodziło dla Granady 2,8 injectiom przekłamanie prędkościomierza ok. 7,5 % zaś drogomierza 3 %. podobnie 2,3 GL przed FL [drogomierz nawet zaniżał 0,9% :) ].
Capri np. mk3 2,0 R4, 2,8i zawyżały 11%, drog. 6%,
3.0 zaś 6 %, drog. 1% (podobnie wychodziło Niemcom) - generalnie w Capri (I-III) przekłamanie pręd. wahało się od 2-3 % do 11% [najczęściej ok. 6-7%, jak w rozkładzie normalnym :) ], więc ta Granada mieści się w fordowym przedziale :)
Współczesne auta (tak do klasy średniej) nie są wiele lepsze - rozrzut bywa przeróżny (tj. nie mogą zaniżać - kłopoty z homologacją). Dla kierującego to i dobrze...

PiotrekFCapri [2006-04-07 02:13:04]


Ano we współczesnych autach ten sam problem jest...
W rodziców DajEwo Nexii, jeżeli wierzyć takim "radarom" z wyświetlaczem, które czasem nad drogami są, to przy 60 km/h licznikowy, jest w rzeczywistości 56 km/h, a przy 100 km/h licznikowym w rzeczywistości już tylko 90 km/h :/
Policyjny radar myślę to potwierdza, bo pomimo przekroczenia o 12 km/h (wedlug licznika) predkości, nasze smerfy nie chciały mnie zatrzymać ;)

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-04-07 09:10:26]


Albo ja czegoś nie sqmałem, albo mówicie o czymś zupełnie innym. Że wszystkie liczniki zawyżają to normalka - Polonez 1.5 mierzony radarem dopplerowskim osiaga 147 km/h, fabryka podaje 150, budzik wskazuje 160, a właściciel opowiada kumplom w pracy, że leciał 175 i jeszcze było sporo placu pod prawą nogą.
Dyskutowany problem dotyczy natomiast faktu różnicy wskazań pomiędzy dwoma licznikami Granady - jeśli jeden przy 3500 RPM wskazuje 150, a drugi 170, to absolutnie nie oznacza, że którekolwiek z tych aut w owym momencie istotnie porusza się z prędkością 150 czy 170 km/h [jedzie pewnie 140-143 km/h].
Oznacza natomiast na pewno, że licznik wskazujący 170 otrzymuje ze skrzyni sygnał generowany przez zębatkę przeznaczoną do współpracy z innym przełożeniem dyfra, różnym o ~12-13%, czyli np. 3.45 zamiast 3.89, 3.64 zamiast 4.11 albo 3.89 zamiast 4.44.
Wystarczy zmienić zębatkę zdawczą w skrzyni na zgodną z dyfrem zainstalowanym w Grani i będzie git [co o3wiście nadal nie oznacza, że wskazania będą poprawne, co Wasze powyższe posty już udowodniły].
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-04-07 09:57:26]


He he miałem ten sam problem w capri po zmianie skrzyni na 5 ze sierry 2.3d . Nie weim jaki mam most do konca, więc ni cholery nie wiedziałem ile to pokazyje. ALe pożyczyłem gps-a i wykażał, że licznik zawyza predkośc o równe 20%. Tak,ze jadąc 100km/h pokazuuje mi, iż jadę 120. I wiem na pewno, że nic nie oszukuje przy tym pomiarze ;) Tak wiec można juz wtedy kombiowac z innym slimakiem w skrzyni...
Z własnych doswiaczen wiem ( wczesniej mierzxyłme jadąc za róznymi samoochodami ( tez nowymi) i pokazywało róznie od 100km/h przy 110 do 130.. wiec rozrzut byl dosyc duzy. A zeby dokładnie okreslic spalanie i przejchane kilometry potrzebowałe dokaldniejszych danych.. Wiec pany gps w reke i w droge ;)
Pozr!

michalch83 [2006-04-07 10:06:54]


W mojej Grandzi wygląda to następująco:
2,5 tyś - 100 km/h
3 tyś - 120 km/h
3,5 tyś - 140km/h
4 tyś - 160 km/h
to wswzystko oczywiście na 5 i z mostem od 2.3.
Ciekawostką może być to, że po zmianie skrzyni na "dizlowską" (od sierry) te prędkości wyglądają dokładnie tak samo(jeśli chodzi o 4 i 5). Różni się jedynie 1, 2 i 3.

Zając Dokładna lokalizacja na mapie [2006-04-08 11:11:04]


a mi sie podoba dziewczyna na masce;) powtazam sie? ;)

maru Dokładna lokalizacja na mapie [2007-12-04 16:55:37]


zdecydowanie ;)

Mysza liil (EM) [2007-12-04 19:00:09]