logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » sipa - Ford Capri Mk Ib 1.3 R4 Pinto 1973

sipa - Ford Capri Mk Ib 1.3 R4 Pinto 1973

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: sipa
Samochód: Ford Capri Mk Ib 1.3 R4 Pinto 1973
Status: aktualnie posiadany
Aktualizacja: 2003-11-14 22:29:17

Moja MK 1-

No i stalo się!!! Już go mam , prawie, bo narazie czeka na mnie w 3 mieście. Ale byłem zobaczyłem, z fotografowałem i kupiłem, za chyba niewielkie pieniądze. Poza tym na taki samochód , to żadne pieniądze nie są za wielkie, jeśli je się oczywiście ma;-) Troszkę roboty , przy nim bedzie, bo chce zrobić z niego cacko, narazie postoi w garażu i bede go powoli odnawiał, a że jestem początkującym mechanikiem;) to napewno to potrwa, poza tym, fundusze są raczej ograniczone, może na urodzinki w czerwcu, bedzie odsłona.....
Jest na chodzie, wiec za dwa tygodnie przyjadę nim sam. może i silnik wymienię, bo jednak malutki, 1.3 . Mam już upatrzony 2.0 , koledze zostało , i tak lezy już jakieś 5 lat.
To chyba jakaś choroba z tym autkiem, bo spac prawie, przez niego nie mogę i już moje Audi 80 nie kręci mnie tak jak kiedyś ;-) A jeszcze miesiąc temu nawet nie wiedzaiałem,ze takie cudko istnieje jak MK1 z 73 roku. Jak już przejże go dokładnie to napiszę coś więcej....
Zanim aktywowano stronę, to już wróciłem, ale niestety bez autka, bo było trochę problemów. Czyli okazało się, że bak cieknie i wyleciało prwie połowa benzyny, wycieraczki nie działały, awaryjne też, no i nie było ładowania. Zedydowałem się go zostawić znajomemu do małych poprawek:) za tydzień następna próba, ale teraz już jadę drugim autkiem, aby mieć asekuranta...
14.11.03
no i udało się, dojechał dw Warszawy, średnia prędkość na trasie to 70km/h więc sznureczek ciągnacych aut za mną:) ale podejrzewam, że jechali dlatego tak powoli, bo podziwiali moje autko. A co najdziwniejsze, to ,że spalił około 5,5 litra na 100 km. No ale w Wawie już mi zdechł, teraz szukam jakiegoś miejsca dla niego, gdzie bedzie można go zacząc powoli remontować. Trzymajcie kciuki za mnie;)
Ps. Niesamowite uczucie prowadzić taki samochód...
Ps2. A może ktoś ma lampy przód i tył do sprzedania?

Komentarze

Pierwszy

Oto kolejny polski patent. Z tego co myslę to jest Mk1b więc lampy przód przez przypadek tu trafiły od Mk1 przed facelift.

Oprócz tego to tylko życzę Ci bys miał dużo niesłabnącego zapału cały czas przy pracach przy Nim. Jest OK.

Konrad Szyperski Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-11-05 10:43:41]


w sprawie lamp raz jeszcze

Autko cacy, ale lampki z przodu to nie MkI sprzed liftingu tylko poczciwy kaszlak 126p (dokładnie było tak, że Fiat skopiował lampę Capri/Escorta robiąc 127 i tak zostało również w 126 i 128 Sport 1100). Tylnych wprawdzie nie widzę, ale mam nadzieje że nie Ikarus (buhaha).
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-11-05 18:12:47]


chodziło raczej o to że jest lampa ramka i kierunek - i to sprzed faceliftu ...

czy wrócą te większe pofaceliftingowe prostokąty ?? (i kierunki w zderzaku ?)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-11-05 20:02:32]


własnie, właśnie

Co do lamp, to prawda, są od Fiata 125p, i nie wyglądają najlepiej.Ale nie wiem dokładnie jakie były orginalne, wydaje mi sie, że takie duże prostokątne. Narazie moja wiedza na temat tego modelu jest skromna i wciąz sie uczę, wiec chętnie wysłucham rad. Z tyłu lampy , bardzo możliwe , że są od Ikarusa:) Podobno , poprzedni własciciel maiał problem z orginalnymi, bo mu przerywały i wywalił ;(
Co do romontu, to chcę trzymac sie jak najblizej orginału. i jak znajde lampki, to napewno powymieniam. Wczoraj dowiedziałem się, ze na spodzie, mam ogromne pokłady żywicy i chyba nie chodzi o tą z lasu;) Czyli czeka mnie ogromna przeprawa, ale jak narazie chęci są i uparłem się, więc....:)
A co do ciekawostek i patentów, od strony pasazera wystaje rura PCV, jak sie okazało, to żonie byłego właściciela bywało zimno, więc zamontował dodatkową nagrzewnicę i rurę, to jest fantazja.

sipa [2003-11-05 22:03:13]


sorki

to znaczy od 126p

sipa [2003-11-05 22:12:23]


125 czy 126 mala roznica
ostatnio sobie siedze u kumpla w warsztacie prtzed mk1 i tak mowie do niego "wiesz co do tej jedynki to by pasowaly lampy od malucha." on na to "bo to qrwa sa lampy od malucha" :) koniec cytatu
'a jedynka fajna wogole capri to fajne fordy

Michal FAZI [2003-11-05 22:33:11]


No to na początek popatrz tutaj

http://www.capri.pl/capri/ford-capri-mk1-facelifting.php

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-11-05 22:45:19]


Ej, masz na prawdę(!!!)... dobrą bazę do remontu;)heheheh
STARY - nie przejmuj się, wszyscy przechodziliśmy przez ten stan dowiadywania się o wynalazkach zamieszczonych w naszych samochodach. Niestety, baaardzo żadko Capri Mk1 jest w oryginale. U ciebie przynajmniej blacha sprawia dobre wrażenie.
Życzę powodzenia przy remoncie, a pamiętaj że to co najważniejsze, to co najtrudniej zdobyć masz na miejscu - zderzaki masz proste;).
Jeszcze raz życzę powodzenia.

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2003-11-06 01:38:01]


I jeżeli jeszcze mogę wtrącić...
Usuń ten paskudny spoiler!!! Co jak co ale ten spoiler kompletnie tu nie pasuje.

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2003-11-06 01:45:50]


spojler i nie tylko

Spojler sciągnę, choć im częsciej na niego pztrzę, tym bardziej się przywiązuję;) a to jest dopiero spojler http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2440356601&category=30182
Ściągnę też hak holowniczy, nie wiem kto na to wpadł, żeby do takiego samochodu, to przymocować, a mnie narazie niestać, na przyczepę camping-ową ;)
Jeśli zaś chodzi o przednie lampy, to czy dziury na lampy się zmieniły, czy zostały tej samej wielkości? czy w tm modelu były też ogrągłę, czy tylko w 3000? czy te duże prostokątne lampy to takie same jak w MK II, a może pasują jakieś inne gdybym nieznalazłe orginałów. A zdeżaczek jest prawie prosty....
Już nie mogę doczekać się poniedziałku, następna próba, 400 km takim autkiem to może być coś, ale jedno jest pewne wycieraczki mi działaja;)

sipa [2003-11-06 09:17:38]


capri i nie tylko

Kiedys juz na zlocie był, nie przepadł :)
http://www.capri.pl/club/jastarnia-2000.php
http://www.capri.pl/images/image.php?back=../club/jastarnia-2000.php&dir=../club/images/jastarnia-2000&name=j1-who-oldies
powodzenia przy odzyskiwaniu dawnej swietnosci, bo jest czemu :)
pozdro

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-11-06 12:10:53]


a coś słyszałem

Właściciel wspominał, ze miał na tej stronce zdjęcie, ale wcześniej nie widziałem jego. Wtedy to jeszcze wyglądał jakoś ten samochodzik. Ale własnie wyszło, że to ten facet go tak poprzerabiał, i nim stuknął, bo światełka są teraz inne i farba wałkiem położona, ale upierał się, żę nie on i nic nie wie na ten temat. Niektórzy to mają czelność;) A co do silniczka to w dowodzie mam 1,3, ale jeszcze dokładnie nie sprawdziłem jaki to jest, a ciekawe skąd ten podpis, że to 1,6?
No i o tą żonkę chodziło , co tak marzła:))

sipa [2003-11-06 13:59:43]


Okrągłe były tylko w "RS2600" i "3000 Exclusive".
Kwadraty z Mk1B są różne niż te z Mk2. Poza tym znalezienie ich w Polsce jest "niemal niemożliwe/bardzo kosztowne" podobnie jak z oryginalnymi lampami do Mk1A.
Mógłbyś zostawić te co masz z przodu z tym, że to jest trochę nie na miejscu;) ale i tak zacznij od odszukania oryginalnych lamp do tyłu.
Co do reszty to nie mogę ci pomódz ale osobiście radziłbym ci wymianę tych przednich na okrągłe ale tutaj znowu pojawia się problem taki, że przedni zderzak masz z Mk1A więc nie masz kierunków na rożkach.
W Mk1A i Mk1B były różne maski i ta po liftingu ma szersze miejsce na lampę więc oryginalne ramki z Mk1A są trochę zbyt wąskie co jak się przypatrzysz to zauważysz.
Poza tym to bardzo mnie ciekawi skąd poprzedni właściciel wziął te części z Mk1A po stłuczce. Może zasięgnął byś u niego języka czy przypadkiem nie ma jeszcze czegoś w zanadrzu:] a może jakiś jego znajomy:]???

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2003-11-08 19:53:45]


okrągłych też było kilka typów...

Otóż w wersji z szerokim grillem i wąskimi brzegami maski (MkIA) Capri zawsze miał normalne małe prostokaty (jak 126p). Podwójne okrągłe miał tylko RS2600, wyposażony w plastikowa maskę silnika - początkowo montowane były "na ciasno" w płaskiej płycie zastępującej zestaw "reflektor+migacz" zwykłego XL czy GT i otoczone chromowaną ramką. Natomiast 3000E miał maske metalową i lampy prostokątne. Dopiero w 1970 r. pojawiła się maska z poszerzonymi podwyższonymi brzegami i zwężonym grillem, dzieki czemu okrągłe reflektory miały już sporo luzu. Jakio pierwszy dostał ją "Federal" Capri oraz zmodyfikowany RS2600 (zobacz: Historia), a od liftingu wszystkie MkIB. Dlatego też 3000 GXL, 2600RS i 3100RS z owych lat mają juz lampy osadzone w stożkowych oczodołach i rozdzielone od siebie pionowa przegródką. Migacze przednie w czterolampowych MkIB są w narożnikach zderzaka (tak jak przy dużym prostokatnym reflektorze), a przy RS2600 MkIA na pasie przednim pod "ćwiartkowym" zderzakiem. Osobną sprawą są Mercury Capri dla USA, które też mają podwójne okrągłe światła, ale o ile pamiętam są to zespoły "sealed beam" z integralnym palnikiem, wymieniane w całości (jak żarówki) i mające nieco mniejszą średnicę (127mm wobec 133mm w Europie) - ale tu mogę się mylić. Reasumując - nie było czterolampowych Capri MkIA z maska starego typu (szeroki grill, wąskie przetłoczenia boczne).
Wszystkie te niuanse dokładnie widać na fotkach w galerii MkI.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-11-08 21:24:24]


zderzak do mk1b - jest do zdobycia w niemczech www.ebay.de czasem po śmiesznych cenach -sam zderzak bo wysyłka już nie jest taka tania (tak naprawde mk1b jest dość niechcianym samochodem ze względu na wygląd przodu) - ale to właśnie powinno szczególnie motywować do odbudowy go do stanu w "jakim wyszedł z fabryki"

ciężko trafić lampy przednie ale też sie zdarzają trzeba tylko siegnąć do kieszeni - okrągłych lamp nie polecam - nie wygląda to dobrze

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-11-08 23:39:57]


Aktualnie na ebay.de jest masa gratów do mk1b, są lampy na przód i tył, jakieś elementy wnętrza, zderzak przedni... warto zerknąć. Fakt faktem że trzeba będzie za to zapłacić.

Michal W Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-11-09 00:23:18]


Co się z nim dzieje? Sprzedany, wyremontowany? Szkoda, że nieznane są losy tak wielu Caprików, bo ludziska nie aktualizują stronek... napisz coś raz na pół roku, bo tak to dla mnie ręce drżą, czy aby kolejna jedynka przypadkiem nie zgniła, czy coś;)

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie [2005-12-28 06:17:14]


Witam,
Autka już nie mam.
Przeprowadzałem sie z Warszawy do Gdańska i nie miałem jak go zabrać.
Zabrakło zaparcia.
Sprzedałem jakiemuś kolesiowi, ale jak wiem to nie za dużo sie z nim działo.
Po jakimś roku otrzymałem telefon od jakiegoś Policjanta, że chce go kupić ale chciał posprawdzać legalność. Wysłał kilka zdjęć. Auto było rozebrane i nie złożone.
Mam nadzieję, że kiedyś uda się go złożyć do kupy i zobaczę go gdzieś na ulicy:)
Teraz przerzuciłem się na nieco większe auta.
Oto ja na boczku http://losiu.wordpress.com/

Pozdrawiam i życzę powodzenia w odnawianiu Caprików

sipa [2007-10-11 11:03:54]