logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » Miarka - Ford Capri Mk III 2.0 R4 Pinto 1984 "Tadeo"

Miarka - Ford Capri Mk III 2.0 R4 Pinto 1984 "Tadeo"

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: Miarka Dokładna lokalizacja na mapie
Samochód: Ford Capri Mk III 2.0 R4 Pinto 1984 "Tadeo"
Status: aktualnie posiadany
Aktualizacja: 2014-08-04 18:44:00

Capri mkIII R4 2.0 1984'

Oto Tadeo, czyli Ford Capri mk III 1984r z silnikiem Pinto 2.0L, R4

jest moją własnością od jakiegoś lipca tego roku, u poprzedniego właściciela stał około 3 lata nieodpalany, sądząc po ilości naklejek rejestracyjnych w schowku miał minimum tych 4 właścicieli ^^
przy pierwszym odpaleniu chodził jak to powiedziałem "duży maluch" (słychać było tylko 2 cylindry pracujące a do tego muł straszny),pierwsza rzecz zabrałem się za układ paliwowy + gaźnik, po przeczyszczeniu chodził w miarę, lecz jak się nagrzał strzelał ogniem z filtra a po jeździe próbnej wystrzelił korek z chłodnicy. rozebrany po 2 tyg. tadek czeka do chwili obecnej na piaskowanie. Jakieś 2 tyg temu udało mi się odpalić i przetestować piaskarkę, lecz ścierniwo na testach się skończyło i caprik narazie czeka.
------------------------------------------


------------------------------------------
Po niespodziewanej długiej niezdolności do pracy wracam do projektu, obrotnica po długich dniach uspawana, jeszcze nie wiadomo czy się obraca, ale chyba będzie dobrze ;)
czas nagli niecałe 2 miesiące do mojego pierwszego PC na którym chciałbym zawitać, może się uda, jak nie to pojedzie na lawecie ;D

------------------------------------------
Nie wygląda to zbyt ciekawie, trzeba jeszcze opalarką termiczy ściągnąć
Puchar Capri będzie mój, ale nie w tym roku ;)

Komentarze

Artystą będziesz, jak te otwory wytniesz :):):)
Powodzenia w remoncie.

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie [2013-09-20 21:01:33]


Jw. Powoli powoli, zanim coś zrobisz poczytaj albo odezwij się na priv do mnie bo możesz nabroić. Wszystko masz w silniku ok, uszczelka był dobra tylko widocznie słabo dociągnięta. Przy takim stopniu wypalenia uszczelki raczej powinieneś splanować blok i głowicę, założyć nową uszczelkę i nagrzać silnik na wolnych obrotach po czym dociągnąć głowicę jeszcze raz. Jak będziesz miał jakieś wątpliwości co do swoich poczynań to napisz najpierw tutaj co masz zamiar zdziałać, to Cię może uchronić przed kłopotami.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-09-20 22:14:43]


A jak nie masz jeszcze wybranego warsztatu blacharskiego to zapraszam do ASP w Katowicach ;D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-09-20 22:19:51]


Powoli, powoli z tym zakładem blacharskim. Najpierw poczytaj, czy Cię na ASP stać ;)

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie [2013-09-20 22:22:19]


nie jestem mechanikiem, jest to mój pierwszy remont samochodu, chyba zbyt wielkie wyzwanie na początek ;],
co do uszczelki to dziwna sprawa bo na chłopski rozum wydawało mi się że wszystkie kanały wodne muszą być drożne, by był obieg ;D
a co do blacharki to migomat jest, tylko na razie sprawnych i doświadczonych rąk brakuje

Miarka Dokładna lokalizacja na mapie [2013-09-20 22:57:49]


Do blacharki oprócz migomatu potrzeba przynajmniej dziesięciu specjalistycznych narzędzi na które wydasz jakieś 30tys. a i tak bez doświadczonego człowieka lub dwóch może wyjść kaszana. U mnie blacharka Capri to 15-20tys. i dostajesz karoserię jak z fabryki. Przykładów naszych dokonań na tym forum jest już kilka i chyba wciąż nas wszyscy lubią ;D
Tu masz niektóre tylko nasze renowacje:
http://www.capri.pl/car/3131/3118
http://www.capri.pl/car/985/3543
http://www.capri.pl/car/2331/3968
http://www.capri.pl/car/2126/4189
http://www.capri.pl/car/4639/4241
i oczywiście moja ulubiona ale i pierwsza czyli:
http://www.capri.pl/car/2873

Oprócz tego mamy na koncie kilkanaście renowacji aut klientów nie związanych z C.pl.

*KONIEC REKLAMY
;P

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-09-20 23:39:06]


Polecam także warsztat kolegi Chudera z Warszawy który wciąż udowadnia że stoi na najwyższym poziomie.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-09-20 23:41:39]


mam paru specjalistów na oku, którzy by się podjeli takiej roboty, lecz jeżeli zbytnio będą przerażeni stanem to udam się do kolegi Chudera z racji iż mam bliżej jak do Katowic ;)
w tygodniu powinienem wstawić moją drugą mkIII, tam dopiero jest co do roboty przy blacharce

Miarka Dokładna lokalizacja na mapie [2013-09-21 08:25:52]


Całkiem zdrowa buda.

Konrad Szyperski Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-09-22 11:42:40]


co do gotowania to zanim wszystko wytniesz i powymieniasz sprawdź korek chłodnicy, bo tam często problem leży...

michalch83 [2013-09-22 23:10:52]


Michał, nie chcę być złośliwy ale przyczyna gotowania faktycznie jest widoczna na zdjęciu, jest nią przedmuchana uszczalka, serio ;D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-09-23 06:32:19]


a przyczyną przedmuchania uszczelki jest uszkodzony układ korbowo tłokowy, lub wiele innych układów

zenonDWR [2013-09-23 08:23:49]


> a przyczyną przedmuchania uszczelki jest uszkodzony układ korbowo tłokowy

Możesz rozwinąć myśl?

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-09-23 08:42:12]


uszkodzona uszczelka głowicy to tylko wynik innych uszkodzeń. Nie chcę wyrokować. Najlepiej rozebrać silnik i będzie wszystko wiadomo.

zenonDWR [2013-10-19 21:57:54]


I poskładać w serwisie Forda na oryginalnych częściech Consul/Granada. Inaczej.... nie odpali.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-10-19 22:14:50]


dla M. Kozłowski -
może się zdarzyć, że przyczyna jest w innych układach.
o ile wymiana chłodnicy nie jest problemem, to zacierające się łożyska w skrzyni biegów mogą być trudne do zdiagnozowania. po 1. na luzie samochód toczy się lekko
2. biegi wchodzą prawie dobrze, ale nie idealnie 3. klinowanie, zacieranie następuje tylko w czasie jazdy 4. jak skrzynia całkiem padnie i kółka wylecą bokiem na jezdnie to już nie trzeba się dalej zastanawiać, ale może być za późno dla silnika
pozostaje dalszy układ napędowy jak tylny most, oraz niesprawny układ hamulcowy

zenonDWR [2013-10-26 18:06:12]


jeśli jest w stanie takim jak na fotkach to masz u mnie 6pak i flaszkę jeśli się zjawisz nim na kołach na PC

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-07-13 21:57:15]


Muszę Cię zmartwić ale jeśli oś obrotu będzie w tym miejscu to nie poobracasz. Nawet jak dosuniesz oś na tyle na ile masz regulacji to też będzie ciężko. Oś obrotu musi się znajdować bardzo blisko płaszczyzny mocowania zderzaka przedniego, t5ak około 100mm nad nią.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-07-14 01:05:54]


Zapek czepiasz się ;) Chłopak zrobił sobie fajną huśtawkę ;)

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-07-14 07:52:04]


Do PC dużo czasu, więc bez problemu powinien zdążyć, ten projekt http://www.capri.pl/car/4381 po piaskowaniu w 3tygodnie dał radę dotrzeć kilka lat temu :)

Hubert_M Dokładna lokalizacja na mapie [2014-07-14 22:02:52]


zapek??? !G.O.P! nie wiem czy widzisz, ale nie jest do końca przecież podniesiony, a nawet jakby brakowało, 10 min. roboty i będzie 10cm wyżej się podnosiło wystarczy po dwa profile na stronie o 10 cm skrócić ;)
to pierwsza moja obrotnica jak i projekt więc wyrozumiałość i porady przy blacharce mile widziane, ciekawe czy zapek w moim wieku znał się tak dobrze jak teraz ;)

Miarka Dokładna lokalizacja na mapie [2014-07-15 18:58:44]


u mnie tak to wygląda

Meits Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-07-15 22:06:36]


Tu nie chodzi o znanie się --- to ramię które zrobiłeś od osi obrotu musisz skrócić nie o 10 cm a o prawie cały profil --- narazie wygląda to jak huśtawka a nie jak obrotnica i nie dość że będzie wymagało nieludzkiej siły aby nadwoziem obrócić , to jeszcze po obrocie spód wyjdzie Ci 3 metry nad ziemią .....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-07-16 07:27:15]


dla mnie jest ok, więc wychodzi na to że jestem "nadczłowiekiem" skoro można było w jedną osobę bez największych problemów obrócić,
Pozdrawiam ;)

Miarka Dokładna lokalizacja na mapie [2014-07-16 22:23:41]


Podoba mi się konstrukcja Meitsa oś obrotu jest zawsze w tym samym miejscu
ja wzorowałem się na tym projekcie może komuś się przyda, bez wymiarów w miarę wysoką musiałem zrobić bo na lawecie którą miałem wcześniej na to przeznaczyć były butry i byłoby wtedy troche ciasno
https://www.youtube.com/watch?v=P3kbBLY1tlY&list=PL7CULXkxaAegDq9xy0VS2AG5NLYJrqCD8&index=2

Miarka Dokładna lokalizacja na mapie [2014-07-16 22:36:43]


No mosz to ześ wszystkim pokazał:)pikna przewracarka:)

andreoz [2014-07-17 00:21:19]


Miarka nie śpiesz się aż tak z robotą, bo później będziesz żałował, że czegoś nie dopatrzyłeś i zacznie gdzieś wychodzić ruda. A uwierz mi, że to boli jak sie przy samochodzie napracowałeś i za kawałek musisz znowu pół gabloty rozbierać. Puchar nie ucieknie a spieprzyć robote w pośpiechu jest bardzo łatwo. Ja w zeszłym roku miałem być na pucharze a ostatecznie wyjechałem w połowie września... Ale powodzenia z bryczką, niech pięknieje ;)

HICKS [2014-07-20 23:32:19]