logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » RICOGAME - Ford Taunus TC III 2.9EFI V6 Koeln 1981 "Bulgot under construction"

RICOGAME - Ford Taunus TC III 2.9EFI V6 Koeln 1981 "Bulgot under construction"

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: RICOGAME
Samochód: Ford Taunus TC III 2.9EFI V6 Koeln 1981 "Bulgot under construction"
Status: aktualnie posiadany (od 2014-05-16)
Aktualizacja: 2017-04-20 23:05:27

Bulgot SPECIAL UNDER CONSTRUCTION

Nareszcie marzenie się spełniło i na weekend kupiłem Tauniaka!!!
Auto wcześniej należało do Eddiego, więc "w rodzinie (klubie) zostało" :)

Przy tej okazji wielkie dzięki dla EDDIEGO, który pomógł, gdy w drodze powrotnej Tauni poczuł ochotę na olej :).

Biała strzała raczej dobrze znana w klubie. Pod maską 2,3 V6 z granady (114KM). Buda w dobrym stanie, wnętrze czyste i zadbane. Bardzo dobra baza do dalszych prac dopieszczających

Brzydka pogoda więc nie mamy żadnych nowych zdjęć. Na pewno będziemy regularnie dodawać.

Ruszyły pierwsze pracę regulacyjne. Na początek zapłon, gaźnik i zaworki. Kompresji jeszcze nie sprawdzałem, ale musi być bardzo przyzwoita (żadnego podmuchu z korka oleju). Na bieżąco będziemy informować o postępach.

Prace trwają. Bateryjka padła więc jest nowy prąd pod maską. Rozrusznik też strasznie "rzęził" mimo nowego elektromagnesu, więc jest nowy. zapłon wyregulowany jak książka piszę a z gaźnikiem już jestem umówiony. Okazało się, że niewiele osób w mieście ma jeszcze sprzęt i umiejętności aby zrobić to lepiej niż na wyczucie. Trwają pracę przy odbudowie elektryki oraz niektórych przewodów. wymieniamy węże ogrodowe na przeowdy z prawdziwego zdarzenia :). Zdjęcia jeszcze na starych blachach, ale na aucie są już nowe :).

Trochę mnie nie było na forum, ale pracę nad fordem idą pełną parą. Dorzucam nową fotkę ze spotkania z naszymi lokalnymi samochodowymi wariatami. Ford godnie się prezentował na tle innych youngtimerów, chodź tamte już po renowacji.

W garażu stoi już 2,9 12V (faktycznie to nie BOA, mój błąd) razem ze skrzynią. Wtrys poszedł na półkę i przerabiam go pod gaźnik. Na fotce właśnie pracę nad kolektorem dolotowym. Ze starego 2,3 i nowego 2,9 powinno powstać coś sensownego. Czekam jeszcze na nowy most od MAROO. Mam nadzieje, że się nade mną zlituje, bo trzyma mnie już dłogo w niepewności :).

I piszemy kolejny rozdział tauniaka. Na razie postępuje proces "dezintegracji". Tauniak jest przygotowywany na piaskowanie. Trochę rdzy i dziur się znalazło, ale generalnie jest do czego spawać. OCzywiście silnik tez już stoi obok. W chwili obecnej, wszystko co było przykręcone, zostało już odkręcowne hehe. W każdym zakamarku znajdowałem martwe pająki. Nawet we wnękach na śróbki w rączkach/uchwytach przy dachu. Myślę, aby zmienić mu imię na "PAJUN" czy jakoś tak.

Dano nie pisałe, ale prace posuwają się na przód. Silnik prawie zakończony. Została jedynie regeneracja gaźnika i komplet sprzęgła. Wszystkie uszczelki nowe, skręcony i posmarowany. NA zdjęciu jeszcze przed oczyszczeniem kanałów wodnych i gładzi pod głowicę. Ostatnie zdjęcie wieńczy dzieło. Aparat zapłonowy przerobiony zgodzie z instrukcją na stronce. Kolektor dolotowy od grani 2,3 czeka na zregenerowany gaźnik. Zabieram się za w końcu za tylni most i przygotowanie całego tylniego zawieszenia. Szkoda, że tak mało czasu i kasy na to wszystko :).

Kolejny rozdział prac nad Tauniakiem. Blacha już po "pilingu". Pięknie wypiaskowana, przyjęła epoksyd. Czas na rękę dobrego blacharza i lakiernika. Chyba największy wydatek, więc szybko nie będzie. Do tego coraz więcej elementów przyjeżdża z piaskowania. Zestaw naprawczy gaźnika już czeka. Komplet zupełnie nowych gum do zawieszenia pięknie posegregowany. Praca wre!

Kolejny rozdział prac czas zacząć. Tylny most z przełożeniem 3,44 już praktycznie gotowy do zamontowania. Trochę trwało skompletowanie wszystkich potrzebnych pierdułek do nowych większych hamulców. Nowe łożyska półosi, nowy uszczelniacz, komplet nowych "hebli". Buda pojechała do Panów lakierników. Auto zaczyna przypominać z nowu samochód. Koniec prac blacharsko lakierniczych przewidywany jest na koniec lipca. Zapowiada się ciekawa jesień z kompletowaniem wszystkiego tego, co szykowałem do tej pory.

Odbudowa blacharska idzie pełną parą. Nieco nowych fotek. trzymamy kciuki za dobrą robotę. I tak mój TCIII zaczyna udawać starszego brata. Pewnie purystów szlag jasny trafia, ale takie zawsze chciałem a trudno jest znaleźć TCII w dobrej kondycji na sprzedaż.

Prace blacharskie dobioegły końca. WIELKIE PODZIĘKOWANIA DLA PANA JARKA, który podjął się odbudowy blacharsko-lakierniczej i zrobił to na bardzo wysokim poziomie. Jeżeli ktoś będzie poszukiwać sprawdzonego warsztatu w Zielonej Górze i okolicach mogę przekazać namiar. Wpadaliśmy doglądać prac o każdej porze dnia i nocy. Pan Jarek sam wysyłał zdjęcia kolejnych etapów odbudowy. Specjalista, który wie, że jak odbudowujesz takie auto, to nie traktujesz tego obojętnie.

Konserwcja podwozia też już za nami. Elaskon grubo się leje. Oby "ruda" omijała naszego Bulgota szerokim łukiem.

równolegle trwały prace nad tylnym mostem. Pełna regeneracja dobiegła końca. NA koniec dorobiłem uszczelkę pod dekiel. Mogłem użyć sylikonu, ale jakoś nie jest w moim stylu. Stosuje jedynie aptekarskie ilości dla przytrzymania uszczelek na miejscu. NA koniec musiałem tylko przeprosić taborecik, który ucierpiał podczas wybijania otworków w uszczelce hehe. Bak też się pięknie świeci.

Gorące podziękowania dla moje kochanej ŻONKI, która zawsze wspierała mnie we wszystkich tych szaleństwach mojego życia. Jesteś wspaniała!!! i pięknie wyczyściłaś te zegary :).

Tylne zawieszenie już na miejscu. Biorę się za przód :)

I przednie zawieszenie też w komplecie. Wszystko nowe, sworznie, gumy, amortyzatory, łączniki stabilizatora, amortyzatory... Maglownica po regeneracji z nowymi gumami, drążkami kierowniczymi i końcówkami drążków. Łożyska piast już są w garażu czekają na wymianę.

Gaźnik skompletowany. Nie było łatwo. Cała drobnica ocynkowana. Instrukcja na stronie "garaż MArcina" trochę się przydała. Dzięki Marcin! Oczywiście zestaw nowych uszczelek, membranek, dysz a nawet śrub. Teraz trzeba to dobrze wyregulować.

Trochę nowych gratów. Kolektory wydechowe pokryte ceramiką. Rozgrzewają się o 30% mniej niż standard utrzymująć tym niższą temperaturę w okolicach głowicy. Poza tym dożywotnia gwarancja, że nie pokryją się rdzawym nalotem. Bezcenne :).

Tarcze wciąż niewentylowane, ale nacinane i nawiercane. Docelowo przyjdzie zestaw wentowylowanych tarcz i zestaw poszerzający zaciski od CHUDERA. Na razie jednak budrzet tego nie obejmuje.

Wisienką na torcie jest chromowany filtr wyczynowy Edelbrock. Pięknie dopełni odrestaurowany gaźnik na szczycie V6.

Silnik już na miejscu. Podziękowania dla Strasznego, Grzesia i Zbynia bez których byłoby trudniej.

Przewody hamulcowe w stalowym oplocie już na miejscu. Przyszła też przyzwoita pompa paliwa. Przewody paliwowe wykonane z 8mm miedzi w gumowym oplocie a giętkie elementy w gumie w metalowym oplocie. Mocniejszy wał od Sierry RS czeka na regeneracje. Chłodnica od Capri V6 i większe serwo od Granady. Teraz trzeba to tylko poskładać.

Chłodnica już na miejscu. Nastąpiła zmiana planów. Jak widać przyszła aluminioww-plastikowa... ale wciąż ze stajni forda :). Teraz trzeba porzeźnić w wężach aby to wszystko jakoś spiąć.

smarowanie przed odpaleniem :)
https://youtu.be/y41X7WSbGb8

Przebudzenie mocy nastąpiło 05.03.2016. :)
https://youtu.be/_Pfsy6IAclg

zegary złożone z 3 egzemplarzy... Dzięki za wskazówkę dotyczącą czcionek. Już poprawione :).

W końcu odebrałem fotele od Tapicera. Wymienione wszystkie bebechy, poduszki itd. Kurcze nie mogę tylko uchwycić koloru. Welurek odblaskuje i wyglądają jakoś szaro-smutno. W rzeczywistości jest piękny ciemny brąz :). Trzeba tylko nasmarować szyny i wymienić jeden zatrzask pasu i gotowe.

Wał od sierry RS w końcu gotowy. Zostały wymienione krzyżaki na takie z możliwością zewnętrznego smarowania. Wał został także skrócony i wyważony. Powinien godnie przenosić moc na tylny most :)

https://youtu.be/KP45mH_8ECU
Taunus pierwszy raz od długiego czasu na świeżym powietrzu :). Test wszystkich systemów przebiegł pomyślnie. Można skręcać :)

Oldschoolowa fajera już w moich rękach. Marzyłem o niej i śniłem od ponad roku. Drewno jest drewniane a aluminium aluminiowe. Ach gdzie te stare dobre czasy...

uszczelki nówka sztuka. Auto zaczyna wyglądać jak auto :). Wygłuszenie tam gdzie trzeba i nawet gdzie nie trzeba :). W takich szczegółach tkwi belzebub :)

światełka już świecą z przodu i z tyłu. Nie mogłem wytrzymać i chodź na chwilę przyłożyłem błotniki. Będzie trochę pasowania ale najpierw wydech :)

Wentylator electric podpięty. Współpracuje z czujnikiem w chłodnicy. Testy niebawem.
Czekamy na renowację felg. Opony już w drodze. Wydech na ukończeniu. I jeszcze te kapselki. nie mogłem się powstrzymać hehe :)

Wydech nie jest moim najlepszym dziełem, ale będzie musiał wystarczyć na jakiś czas, do póki nie pojawi się kwasówka.

Wydech na miejscu, błotniki powoli też. Teraz milion godzin spędzonych na pasowaniu szczelin :(.

Oponki już gotowe, deklieki czekają, tylko felgi się spóźniają...
Pierwsze foty zregenerowanych felg. Wygląda obiecująco :)

mija prawie 2 lata i auto coraz bardziej przypomina samochód. Felgi wyszły zajebioza w sumie. wciąż walczę z pasowaniem elementów. Wciąż nie jest idealnie hehe. Chwilowo stara atrapa założona. projekt nowej w głowie dojrzewa :)

Trwają prace nad wnętrzem. Fotek nie dodaje bo kiepsko wychodzą w przeciwieństwie do samego wnętrza :). przyszedł też zupełnie nowy zderzak przedni. podziwiałem dobre 2 godziny :). niedługo kolejna porcja unikalnych "artefaktów" do Forda :)

Kolejne wisienki na torcie już są. Lusterka z metalowego metalu (nie plastik :)) i gała Roush-a. Szkoda, że tylko gała a nie silnik, ale od czegoś trzeba zacząć :)

Atrapa już prawie gotowa. Jeszcze kilka poprawek i będzie git :)

Tauniak już technicznie gotowy do rejestracji. Jedziemy straszyć diagnostów na lokalnych stacjach kontroli pojazdów. Opinia rzeczoznawcy jest. Widać już metę :)

CDN...

Komentarze

gratulacje, biały to najładniejszy kolor na TC2 / 3

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-06-24 22:22:37]


Zgadzam się z Marianem. Biały robi robotę.
Ten egzemplarz zawsze mi się podobał.
W momencie, kiedy Eddie zaprezentował zdjęcia zaraz po kupnie, kiedy był dość zapuszczony już wiedziałem, że ma potencjał.
Gratuluję pięknej fury i niech się kółka kręcą.

DrStein [2014-06-24 22:34:17]


bardzo ładna fura. Do zobaczenia na trasie!

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie [2014-06-24 22:49:13]


Bardzo fajny egzemplarz gratuluje !!!

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2014-06-24 22:55:31]


bardzo fajowe auto! i kolejna biała strzała ;]

Meits Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-06-24 23:57:10]


Gratuluje zakupu... Bardzo fajny egzemplarz...
Pozdrawiam!

Popcio Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-06-25 07:02:29]


Łaaadny, biały zawsze wygląda jak nowszy choć szybciej zmienia się w starszy ale nie szkodzi, i tak śliczny ;)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-06-25 08:05:13]


oo nareszcie stronka..:).. to dobre auto, szkoda mi było.. zwłaszcza jak jechałem za wami i sie ludzie oglądali :) , jak to przy starym fordzie napewno rzeczy do zrobienia nie bedzie brakowało :)

Eddie Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2014-06-25 11:03:01]


Dzięki wszystkim za dobre słowo!
Oby tylko starczyło kasy i zapału na dalsze prace. Coraz mniej Tauniaków na naszych drogach. Mam nadzieje, że mój niedługo godnie podniesie statystykę.

Reakcje przechodniów i innych kierówców są zawsze pozytywne. Ludzie trzymają kciuki w górze, zaczepiają i pytają o auto. Każda wyprawa autem kończy się tym samym. :)

RICOGAME [2014-08-17 19:38:29]


Pewnie się pomyliłeś w nazewnictwie, ale to nie jest BOA.

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie [2014-08-17 19:41:52]


Piękna maszyna :) można wiedzieć co to za opony na kołach są ?

92marcin Dokładna lokalizacja na mapie [2015-03-30 23:44:01]


Pewnie Firestone F560 205/60/13, albo Fulda Y2000

Mysza liil (EM) [2015-03-31 00:42:46]


dzięki, podobają mi się, fajnie wyglądają takie bańki :P szczególnie z tyłu, z tyłu wydaje mi się że widzę napis good year

92marcin Dokładna lokalizacja na mapie [2015-04-02 16:40:24]


good year 235/60/13 na 6 calowej feldze.. o ile dobrze pamiętam bo sam to zakładałem ;)..

Eddie Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-04-02 22:50:41]


Sorki Panowie za małą nieobecność. W garażu byłem i się działo trochę :).
Eddie ma racje co do opon i co do tego, że sam je zakładał. Tak w rzeczy samo było :).
oponki przyjdą kiedyś nowe ale na pewno w tym samym rozmiarze. Taki "balon" powoduje, że ścianki opon szybciej się zużywają, ale wygląda obłędnie, więc na pewno rozmiar przyjdzie ten sam :)

RICOGAME [2015-05-15 19:52:12]


Pogratulować podejścia do auta. Mam tylko jedno pytanie. Czemu przerabiałeś lampy na TCII?

Popcio Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-08-15 18:25:03]


W sumie przednie od TC II wyglądają ciekawiej, tylne już mniej ale to kwestia gustu. Grunt że rozbroiłeś go i zrobiłeś co zrobienia wymagało. Kolejny wartościowy Ford wytoczy się na drogę i to się liczy :)

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2015-08-15 18:38:29]


Dzięki Panowie za miłe słowa.
Do renowacji podcheodzię nawet z pewną dozą przesady więc słowa uznania bardzo cieszą.

Co do lamp, wiem, że puryści pewnie będą zszokowani, ale zawsze bardziej podobała mi się linia TCII. Niestety pomimo długich poszukiwań nie natrafiłem na godny uwagi egzemplarz. TCIII od Ediego był na prawdę w dobrym stanie, więc tak się potoczyło.

Zamierzam też poddać modyfikacjom przednie lampu i wykonać zupełnie inny gril. Będzie to raczej custom niż odrestaurowany egzemplarz.

RICOGAME [2015-08-15 19:39:47]


byleby neonów nie było.

Heniu Dokładna lokalizacja na mapie [2015-09-25 22:27:46]


hehehe żadnych neonów, plastików, spoilersów itp Tesco tuningów. Wszystko zostaje w klimacie epoki lat 70 i 80.

RICOGAME [2015-09-27 11:12:17]


Byłem, widziałem, zajebista robota, oby do przodu i widzimy się w przyszłym roku gdzieś na drodze.

Przemek S. Dokładna lokalizacja na mapie [2015-09-27 15:43:12]


Dzięki :). Mam nadzieje, że będziesz jechał Mantą :)

RICOGAME [2015-09-29 19:49:25]


Oj podoba mi się styl i jakość pracy kibicuję :)

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2015-11-14 18:24:17]


Ten most co masz na zdjęciach i w opisie to nie 3,45 tylko 3,44

PL [2015-11-14 19:48:13]


Nie żebym się czepiał, ale co to tam jest na podłodze i w okolicach słupka A i progu wewnętrznego. Bo wygląda na jakąś masakrę zapaćkaną lakierem.
http://www.capri.pl/image/car/6031/229213

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-11-14 20:10:34]


Dzięki za słowa uznania.
Wiecie najlepiej ile momentów zwątpień jest przy takim przedsięwzięciu.
Wsparcie i kibicowanie zawsze pomaga :).

Co do mostu... masz racje. to 3,44.
Co do słupka A i progu. Te elementy były mocno podziurawione przez rudą. Wszystko zostało wypiaskowane, wycięte i uzupełnione blachą 1mm. potem miejsce spawów zostało zabezpieczone mastyką. Blacharz wykonał kawał dobrej roboty. Nadzorowałem każdy etap prac. Te miejsca nie będą widoczne w gotowym aucie więc postawiliśmy na solidność wykonania i zabezpieczenia antykorozyjnego. Kwestia estetyki zeszła na drugi plan w tym przypadku. To brązowe co cieknie po aucie to ELASKON a nie pozostałości brązowego lakieru z deski :)

RICOGAME [2015-11-15 12:04:56]


Silnik zagadał :) https://youtu.be/_Pfsy6IAclg

RICOGAME [2016-03-09 09:29:59]


No,i pięknie...

WOJTAS 74 [2016-03-09 17:38:25]


Wyrobisz się na ten sezon? ;)

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-03-09 20:15:33]


kurcze sprężam się :)
Mechanicznie ogarnięty w 90%. Elektrycznie w 50.
Reszta to detale.

Chcę wyjechać nim w tym roku ale dopieszczać go będę jeszcze przez kilka lat

RICOGAME [2016-03-09 20:30:08]


Bardzo ładnie mu w bieli ;)

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie [2016-03-10 15:58:31]


Czcionki z obrotomierza i prędkościomierza nie pasują do siebie, słabo to wygląda :(

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2016-03-26 08:27:37]


Tarcza predkosciomierza chyba z golfa pochodzi tam tez taka czcionke stosowano

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-03-26 08:53:01]


Nie golf tylko granada :) a nie lepiej było cały komplet zapodać z granady?

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2016-03-26 11:14:57]


dokładnie tak. Licznik od grani. Zegary są złożone z trzech różnych egzemplarzy hehe. Dobrze wyczailiście

RICOGAME [2016-03-26 19:35:53]


O i teraz zegary są ładne, oba z jednego kompletu :)

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2016-04-03 10:52:28]


Ale fajne masz siedzenia! Super ze cos milego dla tylka a nie jakies lipne ekoskory...

Zombie [2016-04-11 13:12:23]


Dzięki dzięki! dokładnie zależało mi aby było blisko oryginału we wnętrzu a i jakoś miło dla tyłka :)

RICOGAME [2016-04-11 19:05:53]


https://youtu.be/KP45mH_8ECU

Bulgot na świeżym powietrzu :)

RICOGAME [2016-04-24 00:27:41]


No i kiera wreszcie jest.... Jak z jej montażem? Wieloklin pasuje?

WOJTAS 74 [2016-05-05 04:46:30]


montujesz kierownicę za pomocą standardowej naby. Wygląda jak od Mustanga, ale tak na prawdę to jest customowa część. ważne, że duża bo ma aż 15', wiec jest praktycznie taka sama jak standardowa w Tauniaku.

RICOGAME [2016-05-05 04:51:09]


O, a co to za kiera? Skąd, od czego dokładnie? W końcu jakieś porządne koło sterowe, a nie te małe kierwniczki po 30cm...

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-05-05 11:52:18]


dokładnie jak mówisz. Trudno było znaleźć coś w normalnych rozmiarach. To nie jest fajera od jakiegoś konkretnego auta. Customowa część, wygrzebana za "wielką wodą". w Europie nie mogłem znaleźć.

RICOGAME [2016-05-05 13:47:18]


Śmiesznie wygląda Taunus z okrągłymi lampami, jak jakieś rumuńskie ARO :D

Tomasz [DMI] Dokładna lokalizacja na mapie [2016-07-17 00:22:57]


zawsze marzyłem o ARO, ale nigdy mnie nie było stać :). Postanowiłem więc wyklepać własne z Taunusa :)

RICOGAME [2016-07-17 21:23:32]


Bardzo fajnie to robisz i masę pracy wkładasz, ale pewne detale to nieco zwieśniaczyłeś. Tak trochę małomiasteczkowo.....
Ale ogólnie to jest bardzo ok.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-08-03 10:47:18]


Dzięki za słowa uznania. Na prawdę dużo dla mnie znaczą, bo mechanikiem jestem jedynie z zamiłowania a to jest pierwszy tak zaawansowany projekt z mojej strony.

Co do autorskich przeróbek, pewnie mówisz o kapselkach hehe i masz w tym trochę racji. Zdaje sobie sprawę, że zajeżdżają "tuningiem z Tesco" ale mam pewną wizję tego autka. Chcę aby wyglądał trochę jak przerysowana fura rodem z kreskówki. Będzie trochę takich kontrowersyjnych detali :). Nie planuje natomiast spojlersów, neonów, diodek, podświetlanych spryskiwaczy, wentyli i innych tego typu "mocopodnoszaczy" hehe. Bez obaw. nie zniszczę spuścizny legendarnych fordów :).

RICOGAME [2016-08-03 15:50:48]


kapselki to pikuś bo łatwo zdemontować.
Ale podwójne lampy już nie... będzie wyglądać jak 125p...

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-08-03 15:52:25]


Też potrafię zrozumieć dlaczego ta decyzja budzi kontrowersję :). Na razie "dziadowsko" wygląda z oryginalnym grillem. Ten tworzę od podstaw i będzie wzorowany na amerykańskich muscle car-ach. Kiedyś jeden kolega super powiedział, że taunus to piękne auto, tylko ktoś zapomniał zaprojektować mu przodu hehe. Osobiście zgadzam się z Tą opinią. Dlatego experymentuję z przodem. Jeśli wyjdzie tak jak sobie to wykoncypowałem to będzie super. Dopuszczam jednak myśl, ze może być wiocha. Wbrew pozorom modyfikacje nie są nieodwracalne :). Dajcie szanse i poczekajcie na efekt końcowy :).

RICOGAME [2016-08-03 16:03:10]


Ja też oryginałem to będę jeździł chyba na emeryturze, niemniej jednak jeszcze nie widziałem aby wzorowanie na amerykańskich muscle car-ach kiedyś dobrze wyszło...

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-08-03 16:42:10]


Wyjdzie wiocha pokroju tego https://www.drive2.ru/l/288230376153137017

;)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-08-03 17:35:07]


A może jednak będzie to coš takiego... Płytki i prymitywny byłby świat gdyby wszystkim podobało sie to samo...

WOJTAS 74 [2016-08-03 18:45:16]


Dobrze, że zawsze mogę liczyć na Wojasa :).
Zajebioza ta strona rosyjska hehe. Mustang pierwsza klasa hahahaha.

nie oszukujmy się. Taunus TCIII to nie klasyk, którego przeróbki to profanacja.
Będziemy przerabiać i patrzeć co z tego wyjdzie. Jak mi się nie spodoba, to będę przerabiać dalej. Dla mnie największą radością jest robić to auto a nie je zrobić. Jeszcze długo będziemy je "dopieszczać". Tak jak Wojas mówi, wygląd to kwestia gustu a o gustach się nie rozmawia, chodź szanuję każdą z opinii :)

RICOGAME [2016-08-03 18:54:47]


Granastang miodny. Taunusowi okrągłe światła pasują jak .... , no chyba że GXL i okrągłe halogeny TC1

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-08-03 19:05:32]


Akurat podwojne światła wyglądaja ciekawiej jak prostokątne. Jest jeszcze jeden aspekt, mianowicie dwa a raczej cztery okrągłe lustra dadzą mocniejsze światło niż dwa fabryczne kwadraciaki :).

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2016-08-03 21:14:54]


Oj czasami jednak o gustach warto porozmawiać...

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-08-04 08:28:19]


Ja mam zawsze wrażenie, że fabryczne kwadraciaki to taki ostatni rzut na najnowszą, ówczesną modę. O ile w dwójce jeszcze fajny grill to lampy... no cóż. Są jakie są. Okrągłe faktycznie lepsze, podobnież jak do Capri mk1. Też wszystkie mk1 miały prostokąty mniejsze lub większe, zaokrąglone mniej lub bardziej. A i tak mamy GXL i RS z okrągłymi światłami. I nikt nie dyskutuje czy pasują czy nie. Takie są i już. Zrobione dla ludzi, którzy wolą takie a nie kwadratowe lampy. Z tego co kojarzę do cosworthy escorty i sierry także miały okrągłe lampy. Cortina mk3 też miała okrągłe lampy, a bryła bardzo podobna do Taunusa.

Choć faktycznie, aby okrągłe lampy w TC2-3 jako tako były spójne to warto jeszcze popracować nad grillem. Bo inaczej rzeczywiście wygląda jak Dacia ;)

A drive.ru... cóż. Fajna strona haha.







Halogeny fajnie robią w Taunusie:

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-08-04 08:56:21]


ten mustag jest boski :) to escort był ?

Kilgore [2016-08-04 09:06:38]


Kilgore... nie wiem o jakim zdjęciu mówisz bo tu same mustanki widzę :P

Mam wrażenie jednak, że Ricogame wie co robi i zrobi fajny przód w swoim Taunusie. Konsekwentnie idzie do przodu. Myślę, że efekt finalny będzie bardzo dobry.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-08-04 09:31:51]


Dzięki dzięki!

W sumie fajna dyskusja się wywiązała. Wręcz zachęcam do dzielenia się dalszymi przemyśleniami. Dokładnie tak jak mówisz, trzeba przerobić całkowicie grilla. Super podoba mi się ten ciemny na szerokiej stali. Fajnie wyglądają te okrągłe światła. Oczywiście warto popracować nad grillem, ale zaczątki są fajne :)

RICOGAME [2016-08-04 14:08:17]


ja obstawiam że wyjdzie kaszana , okrągłe lampy Tauniakowi nigdy nie spasują!

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-08-04 14:52:46]


Ktoś pamięta TC2 Studenta?

Mysza liil (EM) [2016-08-04 15:01:38]


Fajny był- kolor, garb... Szkoda, że nigdy nie dokończył przodu :(

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-08-04 15:18:15]


dokładnie :). jest moc w tauniakach z okrągłymi lampami :)

RICOGAME [2016-08-04 15:23:47]


Te Fajerstony fabrycznie mają białe napisy czy musiałeś sam kolorwać :) ?

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-08-15 11:13:29]


musiałem cofnąć się do czasu gdy miałem 3 lata i uczyłem się jak kolorować aby nie wyjść poza linie :).

RICOGAME [2016-08-15 11:35:36]


Pasowanie elementow powinno byc przed lakierem.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-08-21 06:56:12]


i było, ale przy ponownym montażu drzwi i błotników zabawa zaczyna się praktycznie od nowa

RICOGAME [2016-08-21 09:13:11]


fajnie wyglądają te okrągłe lampy z błotnikami tc2 :)

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2016-08-21 18:12:15]


Błotniki powinny być sklejone przed lakierowaniem.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-08-22 17:34:32]


drugi raz na powietrzu. Obroty za wysokie i modyfikacji wymaga drążek zmiany biegów ale mocy nie brakuje :)
https://www.youtube.com/watch?v=Z7uynmLXKNA
https://www.youtube.com/watch?v=tlRJkFwYriU

RICOGAME [2016-10-29 17:17:53]


Aha,lusterka metalowe...okej ;-)

WOJTAS 74 [2016-11-09 17:12:07]


tylko trochę ciężkie. obawiam się, że 2 wkręty mogą być niewystarczające

RICOGAME [2016-11-10 20:00:38]


W końcu udało się zarejestrować!!!
i pierwsza jazda za nami.
+ od rozrusznika się obluzował i dotknął kolektora wydechowego. Izolacja się nadtopiła i mieliśmy niezłą zwarę. Szczęście, że nie spłonęliśmy hehe.

RICOGAME [2017-08-19 18:16:43]


kurde. Jest fajny dopóki nie patrzę z przodu. Zdecydowanie cztery oczy tu nie pasujo...
Ale to moje zdanie.

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-08-19 20:50:07]


wąski ile by oczu nie miał to i tak dobrze że jeździ i właściciel sie cieszy :)

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-08-19 21:09:01]


Niezły z niego bandzior ;)

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2017-08-19 22:02:49]


ja tam uważam, że szkoda iż nei było fabrycznie takiej wersji. ( cztery reflektory). Nadaje mu lekkiego wyglądu, włoskiego sznytu.

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2017-08-19 22:24:46]


Przód - rewelka!!!

WOJTAS 74 [2017-08-19 22:29:42]


pomysł na przód od początku budził kontrowersje. Albo go kochasz albo nienawidzisz. Szanuje wszystkie opinie, ale jakbym robił jeszcze raz to zrobiłbym tak samo. :) muszę dorobić jeszcze listwę pod linią maski aby dopełniła grila. W przyszłym tygodniu jeszcze pójdzie czarny pas między tylne światła. Czarne też będą obwódki szyb drzwi oraz słupek B. Oczywiście te dodatki pójdą w macie.
wrzucam foty przodu z bliska

RICOGAME [2017-08-19 23:47:04]


Kupił byś Capri i spoko , cztery lampy .
Nie no spoko , fajny jest , i kolor modny .

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-08-19 23:50:32]


Właśnie miałem pisać o tych ramkach drzwi:)
Fajny jest i dobrze że już na drodze.

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-08-19 23:52:17]


zawsze marzyłem o Taunusie. Capri są super, ale jakoś nigdy mnie specjalnie nie pociągały. Szczytem marzeń byłby dla mnie dziobak w coupe. długo szukałem, ponad 2 lata i nic. wtedy Eddie sprzedawał swojego TCIII i jakoś tak wyszło. Stary ford to stary ford. Dlatego wszystkie zabiegi miały na celu stylistyczne postarzenie a nie odbudowę TCIII w oryginale. nie oszukujmy się, ostatni Taunus nie jest pożądanym klasykiem. Może wyglądać dobrze jeśli doda się coś od siebie :).

RICOGAME [2017-08-20 00:09:35]


Barakuda czy Czelendzer ? Może wystarczyło dozbierac kasy.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-08-20 07:53:51]


Lepszy custom na drodze niż oryginał gnijący w polu.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-08-20 09:33:29]


Co jak co, ale wyszło całkiem dobrze!

wiśnia Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-08-20 10:07:39]


inspiracją były amerykańskie muscle cary. Z resztą popatrz na moje foto profilowe na capri hehe.
Marzy mi się Dodge Charger koniecznie z 68r ale wcześniej zrobię jakiegoś angielskiego roadstera. Tym razem w oryginale.
Co do forda zależało mi na zachowaniu jego natury. Zauważ, że atrapa jest oryginalna od TCII, tylko cofnięta. światła są okrągłe, cofnięte do tyłu. Nawet diagnosta myślał, że tak było w oryginale. Tylko Ci co wiedzą co nieco o starych fordach widzą, że coś jest nie tak.

RICOGAME [2017-08-20 10:11:00]


dobrze jest ... ważne, że się koła kręcą.

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie [2017-08-20 11:59:25]


Fajna furka, pomysł lamp też spoko. Nie jest źle choć coś mi tam brakuje, tak jak by lampy za głęboko były umieszczone wzgledem grilla.
Kombinowana atrapa/maskownica lamp dopełniła by całość, a nie jedna osoba na capri.pl pewnie uwierzyła by wtedy że to oryginał z fabryki lub co najmniej prototyp ;) .

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2017-08-20 12:08:29]


Grill z lampami jako skrzyżowanie Mirafiori z Alfettą nie jest najgorszy. A co do diagnosty, to faceta przepuszczającego lampki choinkowe w roli przednich kierunkowskazów trudno uznać za autorytet - zarówno w kwestii znajomości 40-letnich samochodów, jak i aktualnie obowiązujących przepisów...
Ale z innej beczki - jest na tym forum wielu gości traktujących swe Capri i Taunusy jako erzac Mustanga czy Cougara (nie rozumiem tych tęsknot, ale widocznie jakiś dziwny jestem...), natomiast jeśli marzysz o Moparach, to dlaczego nie kupiłeś takiego auta ?




Jest RWD, jest Chrysler i nawet fabrycznie miał 4 reflektory. A był do wzięcia całkiem niedawno i to za naprawdę śmieszne pieniądze.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-08-20 12:26:26]


Fajne te maskownice na światła. Opel Manta A miał tez podobne. światła są mocno wycofane, bo całość miała iść za "kratą". Postanowiłem jednak nie drażnić już bardziej diagnosty hehe.

"lampki na choinkę" hehe. Poszły migacze od motocykla z chromowaną "dupką". Dają bardziej wyraźne światło od standardowych więc sie nie czepiał.

Nie ma w tym nic złego, że inspiracją są fury z USA. Jak ktoś chce mieć rodowitego amerykanina to jest bardzo dużo fur za małą kasę, choćby cała lista Camaro czy Pontiac-ów. Można je mieć już za cenę capri czy dziobaka.

Ja widzę duży potencjał w autach europejskich, takich jak nasze fordy, ople manty, comodore A coupe, rekordy i wiele wiele innych. Uwielbiam tuning lat 70tych prosto z USA. U nas były wtedy inne czasy i szczytem blichtru były kołpaki, pieski z kiwająca główką, albo ford T zalany pseudożywicą w roli gałki zmiany biegów. Styl lat 70 z USA w połączeniu z europejskimi klasykami. To lubię. Nie lubię natomiast całej grupy resto-modów. To dla mnie takie "niewiadomocoto".

Auto miało budzić kontrowersje i widać spełniło swoje zadanie.
albo się super podoba albo denerwuje swoją formą. Dyskusja jest i to jest najpiękniejsze.

RICOGAME [2017-08-20 16:06:50]


Tak Pająku, na pewno chwilowo lepiej że koła sie kręcą i cieszą właściciela, ale Customy kończą jak ten czarny, a gnijące na polu .... np. ten żółty stał 18 lat pod chmurką, choć do prawda w Bordeaux. Nie chcę ingerować w niczyją filozofię bytu, ale przemyślcie 2 razy zanim podejdziecie z kątówką do zabytku.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-08-21 08:29:16]


Każdy wydaje swoje pieniądze tak jak chce. Nie ma żadnej prawnej ochrony zabytków. Z tego co się orientuję, to do czasu puki nie zrobisz takiemu Taunusowi czy Capri żółtych blach to jest samochodem jak każdy inny.

Mnie się taki Taunus podoba zdecydowanie bardziej, może jedynie bym się doczepił do zbyt małej ilości czarnych elementów, ale jak RICO wcześniej pisał - zmieni się to na dniach.

Marian, nikt mu nie wspawał przodu od Granady czy Fiata Pandy. To tylko zmiana reflektorów na podwójne okrągłe, jak z resztą w pozostałych Capri, Escortach...

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-08-21 08:41:03]


Marian, chyba Cię ponosi trochę. Nie pamięta wół jak cielęciem był? Prxypomnij sobie swojego kangura którego wystrugałeś swojemu Taunusowi. Taki jak ty pewnie to komentował tak jak ty to robisz teraz. Chłopak zrobił kawał dobrej roboty. Remont na pewno lepszy niż co najmniej połowa tych, które są na tej stronie.

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2017-08-21 11:34:32]


Michał, jako 17latek robi się różne głupie rzeczy. Ale i to inny punkt odniesienia. Wtedy (1998 rok) Taunus fizycznie miał 16 lat. Czyli to tak jakbym dzisiaj miał "wystrugać kangura" (a właśnie, co to znaczy?) w moim Mondeo. Wtedy zabytkiem był dopiero Junak i chyba jedyny w okolicy nie poszedłem w "czopa" tylko goniłem po wsiach za płytkimi błotnikami i garbatym zbiornikiem M07. A Taunus gonił normalnie po ulicy z zadatkami na youngtimera, choć wtedy takim pojęciem nikt nie operował.

Właściciel zrobi co zechce, ja mówię tylko że gusta i poglądy się zmieniają. Powodzenia.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-08-21 13:03:43]


fajna dyskusja się zrodziła. Są wspomnienia i wątek prawny. Podoba mi się.
Co do ochrony zabytku, niestety nie wszystkie stare auta mają zadatki na klasyka. Trzeba odróżnić fanów marki oraz auta o wartości historycznej. Niestety w mojej opinii Taunus TCIII nawet za 100 lat nie stanie się historyczną gratką. Auto nie wniosło do rozwoju motoryzacji praktycznie nic. Trudno go nazwac kamieniem milowy pod jakimkolwiek względem. To nie zmienia faktu, że kocham te auta a i one maja liczną rzeszę fanów na całym świecie.

Dzięki Michu, za pozytywne słowa odnośnie remontu. W sumie dużo kontrowersji budzą lampki a pomijamy inne aspekty. Auto po pełnej odbudowie blacharsko-lakierniczej, mechanicznej a i nad wnętrzem pracujemy. Szanuję opinię wszystkich i dziękuję za wszystkie komentarza, ale będę się upierać, że zrobiłem dla mojego Tauniaka więcej dobrego niż złego mimo, że kwestie stylistyczne zawsze będa budzić kontrowersję.

RICOGAME [2017-08-21 16:38:52]


Też mam takie lampki :-) Tylko mnie tak nie chwalili :-( a kierunki całkiem przyjemnie wygladają, chyba lepiej niż moje

Lesioo Dokładna lokalizacja na mapie [2017-08-26 10:38:13]


Lesio, musisz popracować jeszcze nad atrapą po prostu ;>

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-08-26 11:48:15]


To ja Cię pochwalę - jak chcesz - ale za kierunki i pozycyjne. Taki zestaw swobodnie przechodzi u co drugiego diagnosty jako seryjny :)
A nad atrapą i miskami reflektorów istotnie popracuj, bo warto.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-08-26 12:01:46]


Już mi lepiej :-) i nie jestem sam z takim przodem

Lesioo Dokładna lokalizacja na mapie [2017-08-26 15:51:11]


a ja obczajałem różne takie projekty, w tym Twój przerabiając mój przód. Można powiedzieć, że to taki "mark 2". A jak widziałeś niektórzy chwalą a inni objeżdżają hyhy.

Nie będę tu oryginalny. Zmienisz atrapę i będzie gites. Kierunki dobrałem od motocykla. Pozycje mam w lampach mijania.

RICOGAME [2017-08-26 23:10:49]


więcej czarnego. Ramki drzwi oraz słupek B jest już czarny. Tylko słabo to widać na tym foto.
I dodałem coś od siebie na tył :).

RICOGAME [2017-08-26 23:13:59]


Te czarne elementy to folia czy farba? Widze że emblemat znalazł swoje miejsce między tylnymi lampami :-)

WOJTAS 74 [2017-08-27 07:24:25]


Hej :)
poszedłem w folię, bo nie byłem pewien jak wyjdzie. Tylny pas przeszedł moje oczekiwania i niestety zdjęcie tego nie oddaje. Dla odmiany myślałem, że ramki szyb zrobią większą robotę, a jakoś tak nie było efektu WOW.

RICOGAME [2017-08-27 11:20:24]


A spróbuj ramki szyb, ale bez słupków środkowych, tych pionowych.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-08-27 11:24:46]


nad tymi słupkami najbardziej się narypałem. Okna nie chciłem wyjmować a wykończyć to przy uszczelce to była masakra. Z tego powodu chyba na razie zostawie jak jest. Poza tym na moim pierwszym zdjęciu profilowym mam słupek biały. Chyba jednak podoba mi się wszystko na czarno.

RICOGAME [2017-08-27 17:37:11]


Oj zostaw jak masz. W czarnym wyglada to lepiej.

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-08-27 21:58:45]


Pierwszy zlot i pierwsza nagroda. Tauniak zajął III miejsce na lokalnym zlocie. Pola ustąpiliśmy jedynie Buickowi z 53r. i Cheviemu Impali. Zacne więc grono finalistów.

RICOGAME [2018-05-05 18:31:18]