logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » Kilgore - Ford Granada Mk IIb 2.8 V6 Koeln 1984

Kilgore - Ford Granada Mk IIb 2.8 V6 Koeln 1984

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: Kilgore
Samochód: Ford Granada Mk IIb 2.8 V6 Koeln 1984
Status: aktualnie posiadany
Aktualizacja: 2019-06-11 11:17:37

Podstrony

Ford granada mk2b

Witam
Po jeździe bardzo "wygodnym" autem jakim jest capri chciałem w końcu mieć cywilizowane auto i padło na granadę. Nie zważając na stan techniczny zakupiłem sobie forda, pewnie już będzie 3 lata temu. Miał już czarny mat czyli tak jak chciałem.

Stan techniczny bardzo kiepski, w aucie wymienione już jest chyba prawie wszystko. Granda okazała sie bardzo mocno wyeksploatowana i zajeżdżona, ale czego nie robi się dla starych fordów ;)

Do tej pory wymieniłem
- maglownica ciekła bardzo mocno i nie nadawała sie już do niczego, zakupiłem inna wymieniłem uszczelnienia nie cieknie do dziś
- mikser był pęknięty, dorobiony nowy
- gaźnik zregenerowany 2,3v6
- silnik taki sobie kopci w korek i bierze olej 2,3v6
- sprężyny popękane, wymienione na używane
- koła były straszne alu z resztkami opon, teraz są oryginalne stalówki
- zaciski zapieczone, cieknąca pompa do serwa, dziura w membranie serwa
- 2 sworznie zwrotnicy wymienione 2 jeszcze oryginalne siedzą
- bałwanków nie było wcale, są juz oryginały
- lampy tył założone mk2a
- dołożone listwy ghia
- wydech spawany, nie było nawet czego łatać, wymieniony
- reflektory nowe odbłyśniki
- zbiornik oczywiście dziurawy jak sito, wspawałem arkusz blachy i o dziwo jest szczelny :)
- dołożony hak
- nowy zbiornik LPG
- 3 razy strzelił wąż chłodnicy cienki, do nagrzewnicy do parownika, wymieniłem i założyłem czujnik poziomu cieczy
- założony 2,8v6 +n9 po jakimś czasie silnik też kopci w korek i bierze olej
- blacharka robiona etapami, lewy słupek, prawy,fartuchy, podszybie, narożniki drzwi przednich już zrobione
- dołożona klima nabita r134a działa całkiem fajnie
- ostatnio założone bajery, elektryczne szyby, lusterka, centralny, otwierany bagażnik, deska w drewnie, zegary z obrotką
- przerobione światła mijania i drogowe na przekaźniki, świecą zdecydowanie jaśniej. Spadek napięcia był prawie 2V

,

01-10-2015

- dalszy ciąg walki z rdzą, zrobione lewe nadkole, zakończenie progu, pod reflektorami dziury do nadkoli.
- przygotowanie do lakieru i położony nowy czarny mat nobiles atorenolak 1,5 litra + 1 litr rozpuszczalnika
- odmalowane od wewnątrz zderzaki, dorobiona większość mocowań listew ozdobnych ze zderzaków. rudy nie oszczędził nawet tego, a mocowania są z blaszki 3mm, po części nie było nawet śladu. na koniec zderzaki zabezpieczone woskiem do profili zamkniętych (Teroson)
- zdjęta maska i zabezpieczona z każdej strony woskiem, w profilach już sporo rudego, możę spowolni to proces rozkładu hah
- pas przedni i tylna maska zabezpieczona woskiem
- dołożony gong ze scorpio

,
,
,


04-10-2015

- remont podłużnic i podłogi

26-03-2016

- wymiana sworznia kolejny oryginalny się poddał i nie dostałem przeglądu :(
- regeneracja parownika

05-04-2016

-remont skrzyni n9

22-04_2016

- pierwsza jazda z C3 ;)



23-09-2016
Jeździ nawet sie nie psuje ostatnio nic. Od początku przejechałem jakieś 30 tyś km Z c3 pali 14 w trasie z n9 było 12L

02-08-2018
83 kg na dachu :D



11-04-2019
klima z r600a, próżnia lodówką i manometr z ali :D dziś przy 30st. z kratek po włączeniu leci 9,5 :D na postoju 12. Pewnie szału nie ma ale zawsze chłodniej

Komentarze

No zaszalałeś ze zdjęciami tego trupa, nie ma co. To tak jak u mnie. Wymieniłem już prawie wszystko..... Ale chyba nie aż tyle co Ty.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-09-03 11:57:54]


Będą niedługo nowe fotki, jak już jest strona. A przy granadzie zawsze jest co wymieniać :D

Kilgore [2015-09-03 12:02:22]


szczególnie jeśli będzie są okazje do robienia zdjęć w śniegu na po solonej drodze to wtedy zaczyna się temat czy jest co tam wymieniać ;)

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2015-09-04 09:54:14]


Niezły nr rejestracji ;)
Oczywiście rozumiem że to twórczość własna ...

wiśnia Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2015-10-02 10:53:32]


Cześć, jak zabrać się za Te światła na przekaźnikach? Wykorzystać plprostu prasowy po przełączniku jako sygnałowy do przekaźnika?
pozdrawiam niestety nie z garażu a z Niemców i ;p

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2017-03-07 17:51:57]


Tak jak piszesz i możesz zastosować przekaźnik od razu z bezpiecznikiem. Jak masz zwykłe to nie zapomnij o bezpieczniku pomiędzy aku a przekaźnikiem :)

Kilgore [2017-03-07 18:20:02]


No i gitara, bo u mnie też ktoś się kiedyś śmiał ze zamiast H4 mam 4 świeczki :p w dodatku altek ma tylko 45a narazie

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2017-03-07 18:50:03]