logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » SlavaK - Ford Capri Mk III 1.6 R4 Pinto GT 1981 "Unicorn" » Remoncik silnika 2,0 V6

SlavaK - Ford Capri Mk III 1.6 R4 Pinto GT 1981 "Unicorn" - Remoncik silnika 2,0 V6

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: SlavaK Dokładna lokalizacja na mapie
Samochód: Ford Capri Mk III 1.6 R4 Pinto GT 1981 "Unicorn"
Status: aktualnie posiadany (od 2006-12-11)
Aktualizacja: 2012-05-16 16:05:05

No i dopoki buda u lakiernika- zaczelem remont silnika.
Mialem 2 szt silinkow 2l V6. Jeden z zakupionego na czesci capri i jeden kupiony na rozbiorce z grani 2,1. Rozebralem oba silnika. Okazalo sie ze blok z capri byl troche lepszy. Dokladne- paniewki walu rozrzadowego byli w stane igla. No i sam walek wizualne byl lepszy. Ale wal korbowodow byl porysowany. Postanowilem ze silnik bede skladal w bloku capri, na walu korbowodowym z granady, tloki z granady i wal rozrzadowy z capri.
Zakupiony kpl uszczelek TEXTAR, dodatkowo- usczelki glowicy Glaser, usczelka kolektora ssaciego Elring, piersciene tlokowe GOETZE (std) paniewki korbowodowe Kolbenshmidt, paniewki glowne King pistons. Wszystko o wymiarach STD.
Najperw- wyczyscilem blok... bo byl taki zakurzony ze nie bylo nastroju go trzymac w rekach... no i oddalem go do choningowania.


po poprawce cylindrow wrocil do mnie i byl pomalowany. I zaczelem skladac...

No i gorka wyrzuconych rzeczy... :-)

Crekam poki wroca z cynowania bolcie i tylna czesc oslony rozrzadu.
No i chyba dziszejzym wieczorem bede mial nowa pompa z ukladu chlodzenia. Oryginala motorcraft z Minskiego centum FORD- Union Motors... Jak oni nie myla sie to ona. Lezy nowka w opakowaniu od 2005 roku.

11.06 powrot z cynowania. Bolcie nie cynowane a jakos ukryte olowo-titanowym pokryciem...

12.06 odebralem z piaskowania kolektor lapy i pokrywy zaworow. Pisakowane tam dzie wypiaskuja obrazy na szkle.

15.06 Pomalowalem kolektor, lapy i pompa benzynowa.


5.05.2012 Silnik poskladany.

Komentarze

No, rzadko się zdarza, żeby ktoś 2,0 V6 robił. Znaczy jesteś do niego przywiązany.
Sprawdź czy po tym honowaniu nominalne pierścienie nie będą miały za dużego luzu na zamkach. No i czy pierścienie w rowkach nie będą za luźne, bo olej będą pompować.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2009-05-29 13:53:27]


Pierscienie w rowkach nie luzuja. Ja szukalem zawsze 2,3... ale tak i nie trafilem. a jak mialem 2 szt 2litrowki to jusz zrobie jednego. Ja wiecej boje sie ze by nie bylo malego luza w zamku pierscienia... Bo wiesz... nie sprawdzilem go... a cami cylindry miali wimiary 84,03-84,07 przed chonowaniem.

SlavaK Dokładna lokalizacja na mapie [2009-05-29 14:26:25]


O za mały luz nie martw się. Nominalne pierścienie pasują bez niczego w nominalne cylindry.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2009-05-29 17:20:05]


No i mam pompe wodna. Zdziwilo mnie-ze nie aluminiowa...
oba silnika miali pompy z aluminium...

SlavaK Dokładna lokalizacja na mapie [2009-06-01 09:27:08]


Bywają, mam jakąś używaną żeliwną pompę.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2009-06-01 13:49:46]


Nie moze znalezc usczelenie zaworowe...

SlavaK Dokładna lokalizacja na mapie [2009-06-01 16:04:51]


bo 2,0 V6 nie miał siemmerringów na zaworach tylko takie śmieszne kapturki sztywno siedzące na zaworach, żeby olej po trzonkach nie spływał w prowadnice. Dopiero w sierrach 2,0V6 dostał normalne gumki zaworowe. Mam komplet jednych i drugich, w ramach przyjaźni (mama rodzona pod Grodnem) mogę Ci wysłać gratis.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2009-06-01 19:29:59]


Dzieki Jaroslaw. Moze mi sie uda cos dopasowac. Jescze nie rozbieralem glowice. Popatrze- co da sie zrobic. Jak co to odpisze jak wyslac. :-) Chociaz wszystkie dane sa w profilu. Oproc kodu pocztowego...

SlavaK Dokładna lokalizacja na mapie [2009-06-02 11:25:09]


Normalnie w szoku jestem.
Przy dokręcaniu kolektora musisz wymyślić coś co nie uszkodzi lakieru pod nakrętkami, bo nie ma nic bardziej wkurzającego niż aluminium korodujące pod lakierem. Paskudnie wygląda jak lakier wielkimi kawałkami odchodzi, a spod niego wysypuje się biały proszek. Może podkładki pod blachę do krycia dachów w domach? Te z gumą?

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2009-06-16 09:03:23]


Hmmm... Nie pomyslialem o tym. Ale to dobra mysl.

SlavaK Dokładna lokalizacja na mapie [2009-06-16 11:07:20]


kiepsko szukałes 2,3v6 bo jest z nie wielkim przebiegiem i benzin który nie widział lpg ale ogolnie 2l v6 za którego sie wziales super wyglada aby jeszcze tak hulał jak wygląda.Rafi

Łukasz 33 radom [2012-05-19 23:06:35]


Łukasz, Slavak jest z Białorusi. I to chyba wiele tłumaczy....

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2012-05-20 18:19:14]


doskonale wiem gdzie slavak stacjonuje mocno kiedys bylismy w kontakcie.Rafi

Łukasz 33 radom [2012-05-20 22:05:12]


ten silnik skladalem calkiem na nowo sam. Mysle ze cos z niego bedzie.

SlavaK Dokładna lokalizacja na mapie [2012-05-22 10:55:35]