logowanie | rejestracja
capri.pl » klub » nasze samochody » Jędrek "Blue Ventilator"

Jędrek i jego "Blue Ventilator"

Ford Capri Mk III 2000 GL Automatic "Blue Ventilator"

Zaczęło się tak: Kilka miesięcy temu zastanawiałem się jakie auto sobie z czasem kupić. Oczywiście w grę wchodziły tylko stare fordy, które podobały mi się od zawsze.
Na myśl przyszedł mi Escort z lat 70-tych. Zacząłem poszukiwania informacji na temat tego auta w sieci i nagle trafiłem na stronę www.capri.pl. Oglądam, oglądam i nagle jakby coś mnie walnęło w głowę. Pomyslalem: "tak! Capri coś dla mnie" i upadłem na głowę :-)
Niestety moje konto świeciło pustkami i pozostało mi tylko czytanie książek (oczywiście o Capri), zbieranie informacji i marzenie o najwspanialszym aucie na świecie.
Na szczęście trwało to tylko miesiąc. Podczas grzebania w samochodzie mojego ojca na parkingu zatrzymał się niebieski Capri MK3. Oczywiście podszedłem pooglądać i usłyszałem: "nie chcesz kupić samochodu". Odpowiedziałem że od dawna myślę o zakupie Capri tylko portfel nie taki, a gość na to: "dajesz Ł100 i jest twój", zdołałem tylko wybełkotać "biiiooorrreee!". I tak stałem się najszczęśliwszym człowiekiem na ziemi, chociaż w sumie kupiłem kota w worku. Wiedziałem tylko że ma 2-litrowy silnik, ale nic nie sprawdzałem ! Moja rodzina jednogłośnie powiedziała: "wariat!" :-) Przyszedł czas na odpalenie. Przekręciłem kluczyk, pokaszlał kilka sekund, odpalił i zgasł. Już nie bawiłem się w odpalanie, wziąłem się do roboty ! Najpierw rozebrałem gaźnik, później cały system chłodzenia, wyczyściłem wszystko, wymieniłem świece, olej, filtry oleju i powietrza, kilka uszczelek, wydech (cały nowy), kable wysokiego napięcia, płyn w skrzyni (automat), nowy akumulator, pasek rozrządu i pasek alternatora i jeszcze pewnie kilka innych rzeczy o których zapomniałem.
Przyszedł czas na kompleksową regulację silnika: zawory, zapłon, gaźnik itp. Odpaliłem go po raz drugi i co usłyszałem ? Usłyszałem muzykę płynącą spod maski silnika.
W ten sposób dopłaciłem do niego ok. Ł300 i mam samochód który jest w 99% idealny mechanicznie i elektrycznie (sprawdziłem każdą srubkę :-) Teraz zostały tylko elementy dekoracyjne, blacharka, usztywnienie zawieszenia, nowe opony itp. Jescze jedna dobra rzecz to że mam wszystkie papiery do niego, wszystkie przeglądy, ksiażkę serwisową, rachunki za wszystkie naprawy, oryginalną instrukcję obsługi i różne prospekty. Z tej dokumentacji wynika że mój Caprik jest w 99% oryginalny, żadnych przeróbek silnika i innych bajerów. Widać też że nie miał żadnych poważniejszych napraw, a jego niesprawność spowodowana byla detalami.
Nie mam pojęcia czy poprzedni właściciel był aniołem czy idiotą sprzedając ten cud motaryzacji za Ł100. Na szczęście trafił w dobre ręce a nie na szrot.
Przy okazji dziekuję mojej rodzinie za wyrozumiałość.
Jeżeli ktoś potrzebuje rady lub miałby ochotę skontaktować się ze mną to niech walnie mi maila.

--
Jędrek <Jedrek19@aol.com>


Komentarze

UNITED KINGDOM

Byłem w Anglii 3 razy (Londyn,Bournemouth) ........ BOŻE ile tam CAPRI jeżdzi to nieporozumienie !!! Tylko wersje się różnią od niemieckich - dość znacznie np. 2.0 laser albo 1.6 GL automatic jest pełno ! Szkoda że fajera po 2-giej stronie ! POZDRAWIAM CIEBIE I TWOJE CAPRI !!!

[anonim] [2001-04-22 02:38:31]


Kieronica!

Kierownica po lewj ! KURWA!!! Ale klimat!!!
Stojsz se na swiatłach, a tu jakiś muł w tico obraca sie w lewo i szok. Kółko po lewej taki bejer że HOOOOO......

[anonim] [2001-05-08 21:30:12]


PO PRAWEJ ALE ZEMNIE MÓŁ - ALE TO SZOK SE BYŁ

[anonim] [2001-05-08 21:31:32]


Co za roznica z ktorej manki? Bawi cie to, kur**?

[anonim] [2001-05-08 22:35:09]


Jeszcze: byle gowno moze miec kierownice z lewej, przepraszam z prawej strony. Ale klimat!
maagog

[anonim] [2001-05-08 22:59:23]


Jest naprawdę dobry w ryj widać że zdrowa maszyna i tak jak mówisz 99% orginał a to się chwali !!!! SUPER felgi ..Pozdrawiam i szerokiej drogi !!

[anonim] [2001-05-09 08:39:04]


Poprawki silnika

Dzieki za dobre slowo o moim Capriku. Wczoraj zakonczylem finalowe poprawki silnika (jak siebie znam to za tydzien znowu bede cos polepszal :-)
Narazie serduszko bije w calej okazalosci, zadnych niepotrzebnych drgan i odglosow spod maski.
Wszystim polecam platynowe swiece zaplonowe ("Bosch platinum"). Ja zmienilem i teraz wiem, ze oplacalo sie wydac troszke wiecej pieniedzy.

Jedrek [2001-05-09 18:57:57]


Ta historia brzmi jak bajka. Nawet mnie, początkujacą miłośniczkę Capri (dobrze, ze moj Rovik tego nie czyta ;-) poruszyła. A zdjęcia są boskie. I kierownica po prawej dopełnia obrazu totalnego odlotu. Jędrek, myślisz, że Blue Ventilator dojechałby do Gryźlin na zlot ? ;-)))))))

Pozdrawiam

[anonim] [2001-07-13 13:56:00]


Na zlot

Juz za rok w wakacje planuje zajechac do POLSKI na jakis zlocik. Mam nadzieje ze dojade.
Czlowiek, maszyna i pol europy - to brzmi niezle nie?

Jedrek [2001-07-19 21:45:26]


e-mail

Oznajmiam iz moj adres e-mail zostal zmieniony na jedrek19@jedrek.fslife.co.uk

Jedrek [2001-09-03 17:43:50]


Niezła furka ale przydało by się troszeczkę tuningu ale bez przesady!!! Pozdrawiam Wsztstkich Caprimaniaków

Manciarz [2001-10-03 09:46:35]


ok

Fura spoko ale jak ja nie cierpie angoli jak ty mozesz tam zyc

[anonim] [2001-10-08 00:12:11]


ok

Ja tez za nimi nie przepadam ale uwazam ze maja fajna walute :)
???????????????????????????????????????????????????????????????

Jedrek [2001-10-13 14:43:26]


Cze

Cześć. Jak tam w temacie lusterka? Znalazłeś jakieś???

RoT Dokładna lokalizacja na mapie [2001-10-15 07:39:48]


hmmmm a ja właśnie o tym pisałem na mail.
Jędrek odezwij się do mnie bo maile nie dochodzą do celu.

[anonim] [2001-10-30 22:56:10]


Witaj

To ja Sebastian N.Wierzbicki od czerwonej jedynki(ze strony) 3000Essex....teraz tez siedze u krolowej na garnuszku i mam pare pytan :
-primo, zamierzam kupic(tu w Londynuie na Ealingu Caprusa)...co z formalnosciami !!!! jesli to przerabiales odpisz..................
-sekundo, jesli mieszkasz w Londinum to spotkajmy sie ,stawiam Fostersa !(bo tani):-> to Moja komura:07729155191

[anonim] [2002-10-26 12:39:31]


stary fura nie do wyjebania , ale kierownica z prawej strony "why"

[anonim] [2003-01-12 13:20:49]


spostrzegawczy anonim :-))))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-01-12 15:11:11]


pewnie dlatego że z Angli jest -.-'''

spawn Dokładna lokalizacja na mapie [2003-01-12 17:38:58]


spawn nie psuj niespodzianki koledze "spostrzegawczemu"

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-01-12 18:08:58]


Jezdzilem renowka 5 z fajera po drugiej stronie dziwne uczucie. wsiadasz z lewej a tu schowek/.

Maskek [2003-01-12 19:32:43]


Oni tam też pewnie mają problem z wewn sterowanymi lusterkami, nie mogą kupić lewych.

banol [2003-02-09 00:46:15]


poplakalam sie jak przeczytałam Twoją opowieść!!jak w bajce ja tez kocham moj samochodzik i ciesze sie ze trafil do mnie!pozdrawiam

kisia [2003-02-18 22:43:56]


Co z pedałami?

Czy pedały w tym sprzęcie też są odwrócone? I pewnie trudniej sie zmienia biegi lewą ręką.

egonon Dokładna lokalizacja na mapie [2003-10-11 23:02:33]


Biegi! Dobre sobie!

Jarek B [2004-06-03 06:42:28]


Bjutiful car... nic dodać nic ująć

Paladinus z Krańca Świata [2004-06-17 22:18:22]