logowanie | rejestracja
capri.pl » klub » nasze samochody » Soro

Soro i jego samochód

Ford Capri Mk III 1.6 -> 2.3 V6 -> 2.8 V6 '82

Moje Capri to Mk III rocznik 1982 oryginalnie to był chyba (nie wiem na pewno) model 1600 L. Kupiłem go dwa lata temu. Poprzedni właściciel zrobił w nim remont blacharki - jakiś rok przed moim kupnem - ale dzięki mnie i mojej radosnej twórczości, ilość otarć i wgnieceń znacząco się zwiększyła.... No ale w planach jest kapitalny remont blacharski. Natomiast poprzedni właściciel zrobił jeszcze jedna pożyteczną rzecz - wymienił silnik na 2.3 V6 - to było dobre posunięcie:))))). Ale moja wrodzona
skłonność do gigantomanii nakazała mi wymienić silnik na jeszcze większy - obecnie jest 2.8 V6, z tym że niestety na gaźniku - ale wtrysk mam w częściach więc może kiedyś się skuszę i założę.... Oprócz tego wymieniłem jeszcze całą tapicerkę i dużo rzeczy technicznych. To co w moim Capri jest niezbyt ciekawe to wygląd zewnętrzny - szczególnie rzucają się w oczy zbyt wąskie opony i felgi.... No ale z czasem coś pomyślę....

--
Soro <soro@go2.pl>

Komentarze

Co ty opowiadasz!

"Moje maleństwo" jest to Mk II, posiada identyczny kolor od AUDI B4, Z przodu posiadam identyczne felgi od Capri z oponami 185/70 R13, ale z tyłu jest drobna zmiana 225/60 R15 i to w zupełności wystarczyło by poprawić wygląd, przynajmniej teraz się nie boję że zaczepię o studzienkę poprzeczną podłużnicą. Nie montuj wtrysku! Wtryski poszły tak daleko, ale niestety gażniki są lepsiejsze. Popytaj tych którzy robili na ten temat badania.

[anonim] [2000-08-15 12:37:00]


Zgodze sie z kolega jak gaznik dobrze wyregolowany wtrysk sie chowa uwierz
przez moje rece przeszlo juz 5 fordow i choc nie byly to capri(a zaluje)2 z nich byly w gazniku.Jak otwierala sie 2-ga przepustnica tooooo 2.0 dawalo czadu

[anonim] [2000-10-28 00:41:00]


ZGADZAM SIE

[anonim] [2001-05-11 08:15:38]


MARCINIE GDZIE ZDJĘCIA Z REMONTU?

ZAMIEŚĆ JAKIEŚ FOTKI!!!

[anonim] [2001-05-28 12:16:00]


Zdjęcia

Spox, zdjecia beda, tylko najpierw musze sie z uczelnia uporac coby miec czas na Capri oczywiscie.

soro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2001-05-30 01:01:11]


Soro dzięki za pomoc przy Escorcie.
Mam nadzieję że się kiedyś zobaczymy na
jakimś zlocie ;-)))) Extra wygląd Caprika
po prostu lepszy niż fabryka i stonowany.
I tak trzymać i nie puszczać ...

[anonim] [2001-07-15 22:59:07]


Hello super samochod ad do tej wiadomosci manta lepsza i gorsza to nie prawda bo te autka maja identyczny charakter i naprawde nie ma lepszego i gorszego wierzcie mi.

[anonim] [2001-10-01 15:15:29]


ZGADZAM SIE

Zdecydowanie popieram Manta czy inne gówno to i tak nie jest to samo co THE BEST CAR CAPRI-RULEZ.Jedno pytanko. SORO dlaczego nie ma zamieszczonego nowego Yellow Machine?

[anonim] [2001-12-17 14:49:35]


Soro daj zdjęcia żółtka

Jest brzydszy,ale aktualniejszy. Nie wstydź się pokaż to cudo!!

[anonim] [2002-02-04 13:17:01]


PS

No i bym był zapomniał kupcie ktoś mojego Galanta (tył przemodelowany na coupe przez TIRa) to se kupie Caprika.

[anonim] [2002-02-04 13:28:29]


Yellow Machine

Niestety zoltek jeszcze czeka na swoj dzien. Ostatnio auto dostalo jakichs humorow i nie chce jezdzic -najpierw padlo mi 6(!) swiec, a pozniej kiedy juz je wymienilem to zastrajkowal rozrusznik. Nie wspominalm juz o elektryce, ktora jest w takim stanie, ze aby wlaczyc swiatla mijania to musze podniesc maske i poruszac kablami:). Poza tym : tapicerka sie sypie (juz nawet moj pies nie chce w nim jezdzic), lakier, po ostatnim rajdzie amatorskim, opadl wraz z numerami startowymi, wydech stracil szczelnosc i chodzi jeszcze bardziej sportowo, tylne opony zuzyly sie (nie wiem dlaczego:) i jeszcze dodatkowo OC mi sie skonczylo i 2000 PLN trzeba wylozyc....zyc nie umierac:)
Ale co tam, zgromadzilem juz potrzebne czesci (3 komplety tapicerek, 2 kompletne instalacje elektryczne, 2 gazniki i itp.), pare godzin w garazu i auto moze w koncu zacznie wygladac troche lepiej...jesli tylko przekonam rodzine ze Capri to jest samochod dla mnie a nie jakies tam reno5 jak moj ojciec twierdzi:)
Pozdrawiam

soro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2002-02-11 17:22:30]


Żółtek

Obecny sprzęt Sora może nie powala wyglądem na nogi, ale przyśpiesza bardzo żwawo, ostatnio wyprzedził mojego "Sokoła" do setki, choć mamy te same silniki.

Trophy Dokładna lokalizacja na mapie [2002-05-06 23:22:05]


C.d.

Zapomniales dodac ze podczas tego przyspieszania zostawia na jezdni prawie caly olej z silnika, a reszte wywala przez tylne kominy:)Kopniecie do setki i powyzej to zasluga mostu od 1.6, bo silnik swoje najlepsze czasy ma juz za soba...Ale poczekamy, poremontujemy i dopiero porozmawiamy:)POzdrowienia i do kolejnych rajdow na miescie:)

soro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2002-06-06 00:45:38]


Żółty "Potwór"

Najwięce oleju i gumy to "ON" zostawił pod moją chatą.

Trophy Dokładna lokalizacja na mapie [2002-06-08 00:30:40]


Laczki

Pomimo że silnik najlepsze czasy ma za sobą to "Baciu"-Soro nowe gumy też nie oszczędza :)))

Trophy Dokładna lokalizacja na mapie [2002-06-28 00:52:31]


2.8 V6

TO JEST TO TYLKO ZKĄD BRAĆ KASE NA FUEL

nOx Dokładna lokalizacja na mapie [2002-10-11 20:06:16]


Wtrysk kontra gaźnik

Chciałbym zabrać głos w sprawie wtrysku... Na jakiej podstawie twierdzicie, że gaźnik jest lepszy? Pod jakim względem? Przecież gaźnik jest potwornie prymitywnym urządzeniem, wykorzystującym zjawiska fizyczne, w których zmiany parametrów takich, jak profil gardzieli, gładkość ich ścianek o wielkości znacznie mniejsze, niż odchyłki wykonawcze przy produkcji powoduje znaczne zmiany charakterystyki. Stąd takie duże różnice pomiędzy dwoma teoretycznie identycznymi gaźnikami, na tym samym silniku.
A wielopunktowy wtrysk? Nawet w najprostszym wydaniu mechanicznym, jak K-Jetronic Boscha, przy każdym stanie dynamicznym silnika i każdym kącie otwarcia przepustnicy, podaje ilość paliwa, dokładnie potrzebną do stechiometrycznego spalenia w danej ilości powietrza (informacja z przepływomierza). Poza tym, dzięki podawaniu paliwa do każdego cylindra osobno, unika się niejednorodności mieszanki w poszczególnych cylindrach, charakterystycznej dla gaźnika i monowtrysku. To pozwala znacznie podnosić stopień sprężania bez konsekwencji w postaci spalania detonacyjnego. Ale nawet bez jego zwiększenia - sam fakt lepszego wykorzystania paliwa powoduje przyrost sprawności spalania - a więc większą moc przy mniejszym zużyciu paliwa.
A praca przy składzie gwarantującym maksymalną moc? Taki skład występuje przy współczynniku lambda (nadmiaru powietrza) ok. 0,85 I w K-Jetronic-u komora przepływomierza ma kształt dyfuzora o takim profilu ścianek, że przy górnym zakresie obrotów (ilości powietrza ssanego przez silnik) klapa przepływomierza podaje informacje umożliwiające nieliniowy (w tym zakresie) wzrost ilości paliwa wtryskiwanego do cylindrów. Gaźnik tego nie potrafi - i nigdy nie będzie potrafił. Kiedyś też byłem zwolennikiem gaźników, ale przyznaję - błądziłem.
Teraz - ze względu na niezawodność i prostotę - stosuję w mojej warszawie wtrysk mechaniczny K-jetronic, choć wiem, że lepsze efekty uzyskałbym z elektronicznego. Oczywiście wymagałoby to sporządzenia mapy wtrysku pod ten silnik, co nie jest możliwe bez hamowni silnikowej i paru drogich urządzeń. Ale i tak w porównaniu z gaźnikiem jest o niebo lepiej. No i niedługo - bez żadnych dodatkowych kombinacji - będę montował turbinę. Z gaźnikiem miałbym przechlapane...

Zapraszam do dyskusji i podrawiam

[anonim] [2002-11-25 21:48:29]


Wtryski i komputery

Zawsze kochałem firmę Harley-Davidson.Uwielbiałem prostote budowy ich silników i nostalgiczny wygląd.(2 gary układ V 45" 2 zawory na cylinder,rozrząd OHV 1 gaznik skrzynia biegów występująca jako osobny element w ramie....)Teraz kiedy H-D produkuje jakieś tam Twin-cam czy paskudne V-Rod straciła u mnie szacunek jakim ją dażyłem.Już tam nawalili czujników wtrysków i innych pierdoł a to już nie jest to...Dlatego miedzy innymi kocham CAPRI,mechaniczny wtrysk jeszcze zniose ale elektroniczny broń Boże!!!Pozatym dobrze wyregulowany gaznik lepiej daje ognia na niższych obrotach-fakt że to kosztuje...ale jak sie coś lubi-wtrysku nie jestem w stanie sobie naprawić ale gaznik TAK! I to też jest przewaga.

Trophy Dokładna lokalizacja na mapie [2002-12-19 23:17:11]


:)

dokładnie!!!! poaztym, pod maska gaznik fajniej wyglada ;) hehehe a do tego jakis ładny filtr powietrza ... chromy itp. :) a ze wiecej pali.... na zdrowie ;)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2002-12-20 02:09:35]


Święta racja!!!

Dokładnie kolega dodał to co ja niedopisałem jeszcze! cOke=widze że czaisz klimat:)

Trophy Dokładna lokalizacja na mapie [2002-12-20 20:47:21]


nie!!!!!!

panowie wtrysk jest spoko ale nie w Capri...
na gaźniku mozna naprawde wiecej wyciągnąć z takiego silniczka...

[anonim] [2003-02-08 20:37:16]


ale..ale...

stary co robi to wgniecenie na przednim prawym błotniku....lepiej zrób coś z tym bo powaga-
to mnie rani... chyba że to fotomontaż(?)
a tak ogólnie to bryka całkiem-całkiem tzn. bardzo całkiem-całkiem

[anonim] [2003-02-08 20:42:12]


a co z nowym??

siema soras!!
co z nowa capica?? przeciez Twoj zoltego jest tez zajebisty!! wszyscy sadza, ze nadszedl juz jego czas, wiec nie zwlekaj, pochwal sie switu swoim kurczakiem!!
possdraffiamm ze Szwecji

myszolom [2003-02-23 00:16:01]


hmm...

jedyne co to troszki mi ten owal na grilu nie pasuje :( a tak to zajebista ślicznotka :)

spawn Dokładna lokalizacja na mapie [2003-03-06 01:50:25]


!!

Soro to dziad borowy!!!Nawet sie nie odezwie na swojej stronie!Że już nie powiem że ma inne Capri i nawet zdjęć nie zmieni!To co jest teraz jest już b. długo nie aktualne.

Trophy Dokładna lokalizacja na mapie [2003-03-06 20:09:26]


Mea culpa...

Trophy:Zalatw cyfrowke jak obiecywales i jedziemy na plan zdjeciowy:)Twojemu autku tez przydalo by sie pare zdjec:)Chociaz zoltek w obecnym stanie nadaje sie co najwyzej do umieszczenia w dziale auta szrotowe:)

soro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-03-27 10:57:43]


Siema soroo

Czekamy na zdjęcia Capryszki....
Jedziesz nią na spring open??
Mam nadzieję że naprawisz co trzeba i piwka se wypijemy razem z Hubertem...
Pozdrawiam

BABALOO Dokładna lokalizacja na mapie [2003-04-19 21:54:01]


X X X

FRANCJA ELEGANCJA!!!!!
PIKNE AUTKO
CO DO SILNIKÓW TO MASZ RACJE ZE IM WIEKSZY TYM LEPSZY:)
HAHAHA-----POZDRAWIAM WSZYSTKICH POSIADACZY CAPRI
TRZYMAJTA SIE

SQNX MAST@ [2003-06-24 12:14:00]


ok od dzis zmiana

nie bede uzywał duzych liter i nie bede pisał jako tytuł xxx
niech wam bedzie
a tak poza tym to znów "podniecam "sie tym autkiem
pozdrawiam

SQNX MAST@ [2003-06-26 21:17:16]


autkiem którego nie ma

Soro już pisał gdzieś wyjaśnienia

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2003-06-26 22:00:20]