Witam. 
Panowie mam dylemat. 
Remontuje własnie Cortinę Mk1 i mój silnik 1,5 jest w fatalnym stanie. 
Zastanawiam się nad wsadzeniem do niej innego silnika. 
Niestety moja wiedza z tego zakresu jest słaba. Ktoś doradzi co mógłbym wsadzić???
joter / 2018-02-25 13:04:33 /
Znajdź inny 1.5
wąski77  
   / 2018-02-25 13:07:09  / 
Pytanie co masz w papierach jak składak 1996 rok i 1.1 to wkładaj co tam dusza zapragnie, jeśli jednak papiery są proste szukał bym innego 1.5, lub ratował ten co jest.
Ludwik 3M    / 2018-02-25 13:37:33  / 
Co to znaczy w fatalnym stanie? Może po prostu trzeba mu zrobić remont kapitalny za dychę i będzie jak nowy zamiast szukać rozwiązań z doopy.
gadaj z Marcinem https://www.capri.pl/user/1360
on każdy silnik uratuje :)
najdos    / 2018-02-25 14:28:04  / 
Dzisiaj takie czasy ,że wszystko mozna zrobic tylko kwestia portfela.
krzys escort mk2 / 2018-02-25 19:23:59 /
Wszystko zależy od koncepcji i zapasu środków. 
Gdyby to była 2-drzwiowa buda bez galanterii i z papierem na składaka to możesz dać nawet Windsora V8 302CID (z Windsorem 289CID widziałem w UK na własne oczy - miała 5 sekund do setki na automacie). Ale to już naprawdę bardzo poważna rzeźba  i spooooro kasy - bez klatki, szpery i wentylowanych hebli nie próbuj.
Przy mniejszej kasie i mniejszej szajbie do takiej składakowej 2d zaryzykowałbym chyba DOHC 2.0 8v ze Sierry, najlepiej na 2 gaźnikach - wygląd ma jeszcze z epoki (wałki pędzone łańcuchem, jak Lotus TC), kosztuje parę stówek, a 110-130PS w takim aucie to na dzisiejsze warunki w sam raz.
W czterech furtkach Lotusa nie ma co podrabiać, czyli trzeba poszukać Kenta 1.3 55-75PS (jeszcze są) albo 1.6 (85PS, bardzo trudno znaleźć). To praktycznie ten sam silnik co w oryginale, inne są tylko tłoki, głowica i kolektory. 
Ale jeżeli numer budy jest zgodny z numerem silnika i reszta papieru jest czysta to pozostaje wyłożyć jakieś 5-7 tysiaków i robić remont u speca, na którego namiary masz już w poście wyżej.
Pozdreaux.
KRK 4m  
   / 2018-02-25 19:26:53  / 
Zgadzam się z KRK, tyle, że jak masz modzić to szedłbyn w Zetec'a albo pinto, a jak ori to chyba nie jest problem z remontem tych silników lub zakup czegoś w Anglii. Przyjedź kiedyś do Marcina to można sprawdzić jego stan
A ja jednak celowo pominąłem Pinto i Zeteca (jak również CVH) - po prostu gumowy pasek rozrządu do takiego klasyka nie pasuje totalnie.
Pozdreaux.  
KRK 4m  
   / 2018-02-25 20:54:39  / 
ja ma być ciekawy swap to Zetec (dużo "krótszy" i lżejszy od pinto) + pokrywa imitująca BDA.
♠Zoggon♠  
   / 2018-02-25 22:58:51  / 
egzakli! Fajnie by było zrobić do tego "tłumikowy" filtr powietrza.
Wkładaj fałkę , będzie fajnie .

