logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Jaki automat do 2.9? c3? A4ld? Inne opcje?

Jaki automat do 2.9? c3? A4ld? Inne opcje?

Skrzynia z madzy zamontowana w grandzie już nikogo nie dziwi, więc i może jakiś automat uda się znaleźć :)

Czy skrzynia c3 od 2.8i przeżyje 2.9 doładowane na 0.3 może 0.4 bara?
Czy lepiej zamontować a4ld zwykłe? Czy ta skrzynia ma szanse w ogóle działać po przekładce? Jakieś komputery, sterowniki, te sprawy...
Czy a4ld z coswortha jest taka sama jak w zwykłym 2.9? Czy jest mocniejsza? Inna? Lepsza, gorsza?
Czy są jakieś inne automaty warte uwagi, z innych samochodów?

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-03-12 19:32:15 /


A4LD to C3 z dodatkową planetarką, czyli nadbiegiem. Niektórzy twierdzą, że delikatniejsza. Od Coswortha jest mocniejsza. C3 wymaga do działania linki kick down, podciśnienia i chłodzenia, A4LD dodatkowo ma 2 elektrozawory - jeden włącza 4 bieg, drugi lock-up. I to musiałbyś jakoś wysterować. Do jazdy od okazji do okazji C3 wystarczy, do jazdy na codzień warto by pomysleć nad A4LD.
A4LD jest dłuższa, więc ciasno się robi w tunelu, C3 jest bardzo zwarta.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-03-12 19:55:27 /


Na 0,3 - 0,5 ( wyjdzie Ci raptem 170-200 kunia, zależy od sterowania) Do 12- ki da radę A4LD od BOA. W C3 się nie pakuj przy "doładowanym" silniku ;) A tak na marginesie. W ogóle się nie pakuj w awtomat występujący w naszych "Fortach" do silnika "T" Skrzynie w/w są sterowane podciśnieniem i ciężko będzie to ogarnąć "garażowo.
pzdr.

markokrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-03-12 20:12:52 /


No chciałbym wrócić do jeżdżenia Capri na co dzień... Niby jest przełożenie 3.22 ale to i tak mało. Znośnie by było 3.09 a najlepiej 2.77. Takich nie ma.
Lockupem dałoby radę sterować ręcznie, ale jeśli dobrze myśle to wystarczy choć raz zostawi się lockup na zbyt małej prędkości to po skrzyni/konwerterze? Jaka jest proceduralna zasada sterowania lockupem tak na prawdę?
Cossworthowa żadnych dodatkowych sterowników, komputerów nie posiada?

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-03-12 20:19:20 /


Prędkość z Vss i podciśnienie.

markokrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-03-12 20:30:38 /


Mowa o skrzyni A4ld BOA . Wiesz że w BOB ie była ciut bardziej "pojebana" A4ldEe ??

markokrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-03-12 20:33:25 /


Curtis, podobaja mi sie Twoje rozkminy :D a co za skrzynia byla w explorerze sport? (rwd). Markorkr, nie wykluczone, ze ja bym to spinał itd (mam taka nadzieje ;) ), a wiec nie tylko garazowe rozwiazania by wchodzily w gre. Ale nie modzilem jeszcze tematow z automatem, do czego sprowadza sie sterowanie takimi automatami? jestem w stanie zrobic jakas programowalna elektronike sterujaca jakimis zaworami we wspolpracy z komputerem standalone itp. Choc rozumiem ze sterowanie elektryczne zaworami to chyba w nowszych automatach? A mowiac ze podcisnieniowo to czy temat moze sie np sprowadzac sie do zbudowania jakiegos systemu, ktory podawal by normalnie podcisnienie z kolektora, a w momencie jak pojawi sie boost to przekazywac dla skrzyni dalej cisnienie atmosferyczne? Do tego wedle koniecznosci odpowiednio zmodulowany sygnal VSS jesli bedzie trzeba. Sorry, to tak wykminione w locie bez znajomosci tematu automatow, doczytam jeszcze. A jak by sie zachowal automat, ktory by zobaczyl ten niewielki boost? A jesli chodzi o przyrosty przy turbo to bardziej bym patrzyl na moment, u Szeskiego w 2.3 przy 0.6 bar skoczyly z 175 na 270, a moc z 108 na 170 :) moze z takiego 2.9 by z 350Nm i 220 hp bylo na 0.5 bar

wołek Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-03-12 21:17:41 /


wołek, pytanie klucz. Czym to ma być sterowane ( motor) Tu musi się wypowiedzieć zainteresowany tematem.
Pzdr.

markokrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-03-12 22:18:00 /


No jasne, że ty Wołek, a kto inny miałby to zrobić :) Do tego jest potrzebny szalony konstruktor. Ale bez szalonych rozkmin nie byłoby co konstruować :D Sory no, wiem że wszyscy kochają manuala, ale ja jakoś nie lubię. Mam w taunusie, jest ok, ale c3 fajniejsza ze swoimi 3 biegami :)

Silnik ma być sterowany ze standalona ale jakiego to się okaże. Albo ecumaster emu albo easy-ecu ottomotive.

Jasne, mowa o skrzyni z BOA. BOBowe już gdzieś tam kiedyś czytałem, że jest masa problemów...

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-03-12 22:34:29 /


Ale C3 i A4LD mają podciśnienie. Tu może rzeczywiście być problem w powiązaniu z doładowaniem...
Wołek, zadzwoń do mnie dziś w wolnej chwili, pogadamy, będzie szybciej. Sprecyzujemy obszary naszej niewiedzy :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-03-13 08:01:38 /


W sumie to fajniej, jakbyście sobie tutaj podyskutowali, bo przynajmniej i inni by się czegoś ciekawego dowiedzieli :)

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-03-13 10:20:38 /


Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby ktoś inny zainteresowany zadzwonił :)
A ja pisać całej wiedzy nie będę, bo nie mam kiedy. Ale zawsze przecież też można poczytać dokumentację fabryczną... :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-03-13 10:30:36 /


hehe dokladnie Cie rozumiem z brakiem czasu na dyskusje pisemna i tez 10000x bardziej wole przez telefon niz klikac w te pieprzone male literki wywody na 1000 stron :P (a inaczej nie potrafie). Wobec forum zobowiazuje sie zrelacjonowac tu wnioski z rozmowy i plany ewentualnych rozwiazan, a w przyszlosci mam nadzieje i efekty ;) dlaczego bobowe skrzynie maja byc poryte? jesli dlatego ze maja elektroniczne sterowanie to moze sie okazac atutem

wołek Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-03-13 11:54:28 /


Hehe, Wołek, to samo pomyślałem o tej BOBowej skrzynii, jak wyszło, że Ty masz robić...

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-03-13 11:57:44 /


Możecie mi chłopaki podytkować przez telefon, ja mogę klepać w klawisze, i tak głównie tym się zajmuję, więc już bez różnicy :D
BOBową skrzynię na pewno łatwiej dorwać na olx, więc to też na plus...

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-03-13 15:28:53 /


Ja bym wstawiał mercedesowy automat 4 biegowy z w 202 przedliftowego, albo aisina z volvo 960. Fordowskie skrzynie bym olał to chłam niestety.

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-03-13 20:01:36 /


Ten sam Aisin co w 960 jest w LS400.

Rzuciłbym jeszcze okiem na skrzynie z XJ40. Zaawansowanie technologiczne tego gówna jest żenujące, ale wytrzymuje ponad 200km bez niczego. To chyba najlepsza rzecz w tym aucie (coś mi świta, że to ZF).

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-03-13 20:23:04 /


Dodatkowo w poliftowym Ls400 jest pięć biegów

leetvoos Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-03-13 20:30:57 /


Tylko to już pewnie rzeźba z montażem itp. A z drugiej strony... Wołek nie takie wyzwania podejmuje :D

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-03-13 21:57:09 /


Tunel będzie tak gigantyczny, że podłokietnik przestanie być potrzebny :)

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-03-13 23:59:06 /