logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » Dmuchawa

Dmuchawa

Nie działa mi nawiew na przednią szybę. Przełącznik jest ok. Podłączałem dmuchawe na krótko też nie idzie.... więc podejrzewam, że musi sie coś niedobrego dziac z silnikiem. Może znacie przyczyny niedomagania dmuchawy i sposoby ich usunięcia ... nie wiem tez jak sie dostać do silnika dmuchawy ... mam juz odkrecone wszystkie plastiki ale nie chciałbym czegoś urwac czy nagrzewnicę trzeba odkrecić ...... proszę o jakies rady ....

Łysy Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-12-06 08:52:24 /


tak, nagrzewnice trzeba cala wyjac, wentylator jest w srodku
odlacz weze gumowe od silnika i odkrec ta blache uszczelniajaca je w grodzi

jak masz juz zdjete plastiki to odczep linki sterujace z prawej strony, przewody, rury plastikowe nawiewu i odkrec 4 srubki mocujace nagrzewnice do karoserii, powinna z lekkimi manewrami wyjsc

jak ja bedziesz rozkladal to uwazaj zeby nie polamac zatrzaskow, moze sprobuj ja jakos lekko rozgrzac bo ten plastik b latwo peka i pozniej trzeba kombinowac jak to zlozyc

ja juz dwa wentylatory uruchomilem za pomoca WD40 nawet nie musialem ich rozbierac

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-12-06 09:44:06 /


dzięki Camaro za rady postaram sie nic nie popsuć :-)

Łysy Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-12-06 10:09:09 /


przerabialem to trzeba calosc zdemontowac a wentylator nalepiej oddac do wymiany tulejek szczotek i przeczysczenie calego w warszawie zaplacilem 70 zl ale juz drugi rok dziala super bez zarzutow
a wyjecie zawsze jest ciezkie tak jak wlozenie terzeba sie na gimnastykowac troche musisz polowe plastikow zdemontowac i najlepiej po zdjeciu przeczyscic nagrzewnice pod goraca woda i cisnieniem

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-12-06 11:00:03 /


no ja ostatnio tez sie z tym bawiłem :) trzy czy cztery dni temu.Wstawiłem silniczek od poldka.Kosztowało mnie wszystko 150zł (razem z silniczkiem ,wyjęciem włożeniem ,no poprostu tak ze ja nic przy tym nie musiałem dotykać).

spawn Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-12-06 16:50:52 /


Ale wy kase marnujecie. Ja kupiłem na szrocie hulający wentylator od fiesty z 80 roku za 20 zł. Pasuje w obudowe ale trzeba wyrzucić plastikowe półksiężyce okalające go i cześć.

Radosław Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-12-07 08:50:58 /


Ostatnio bawilem sie w regeneracje mojej nagrzewnicy i co sie okazalo, niekoniecznie musi byc wina silniczka jej niedzialnie. Zasilanie do silnika wentylatora podawane jest przez wsowki na obudowie nagrzewnicy, te wsowki sa zamocowane na takiej malej plytce ebonitowej i ogolnie zarowno styki jak i plytke szlag trafia - styki rdzewieja (oszczedzali na materiale i zrobili je tylko powlekane) a plytka po prostu moze peknac. U mnie objawy byly nastepujace: dziura - nie dziala, kolejna - dziala... a pozniej to juz nie dzialalo ;-) Przy okazji wymienilem wszystkie gabki we wnetrzu nagrzewnicy, bo te 23-letnie sie poprostu skruszyly jak ich tylko dotknalem ;-) Ogolnie fajna zabawa na caly dzien roboty ;-)

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-12-07 10:48:30 /


ta plytka to jest taki badziewny opornik (sluzy do zmiany biegow wentylatora) i to prawda ze zawsze rdzewieje az w koncu przestaje istniec
jesli go ominiesz to wentylator bedzie pracowal na wysokim biegu

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-12-07 10:52:28 /


u mnie niestety przyczyną nie działania wentylatora okazały sie stopione oprawki szczotek ... może ktoś z was ma pomysł skąd wziąść drugie szczotki?? silnik działa ... chcę jechać na giełdę do Słomczyna i poszukać może od jakiegoś innego Forda uda mi się coś spasować

Łysy Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-12-07 14:17:41 /


o mnie tez szczotki sie stopiły :)

spawn Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-12-07 18:55:48 /


i po kłopocie po 0,5 kg poxipolu i szczotki sztywno osadzone w tym co pozostało po oprawkach na razie testowałem wentylator na prostowniku jakieś 15 minut i wszystko gra mam nadzieję że troszkę pohula ....

Łysy Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-12-07 22:29:10 /


może miał ktoś podobny problem,samochód zimny (powiedzmy po 3 godzinach stania na dworze) włączam dmuchawę-działa na 1 i 2 biegu,ale przez 10 sek,później milczy jak zaklęta,jak samochód znowu ostygnie to proces się powtarza,jeszcze nie zaglądałem nigdzie żeby chociaż określić gdzie leży problem,a chciałbym to w sobotę oganąć,więc może ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem.
ps:
latem jak jest ciepło,nie działa wcale.
Capri III.

karolb863 Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-04-04 22:19:40 /


miałem też coś takiego ale uzależnione od pogody:) było wilgotno działało(deszcz, śnieg) a jak sucho nie trybiło... Styki były tak zaśniedziałe że tylko wilgość zamykała obwód:) U ciebie to wygląda dość podobnie jak się nagrzeje osusza się powietrze i nie działa:) Przeciść styki przy dmuchawie i powinno działać:)... więcej tam się nie co szwankować:)

DaiKaioshin Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-04-04 23:47:11 /


Znaczy się, pewnikiem szczotki się kończą.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-04-05 08:48:44 /


kolega miał e30 i tam dmuchawa działała po wjechaniu w dziure w drodze i tylko przez minute :) nie wiedzieliśmy o tym i wybraliśmy sie w zimie na Ukraine to była masakra dobrze że mieliśmy pare skrobaczek do szyb i gorącą kawe w termosie

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-04-05 09:17:23 /


lepiej niech to nie będą szczotki :( ,chociaż z objawów też myślę że to one mogą być winne.

karolb863 Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-04-05 09:52:16 /


polecam od poldka działa w mk3

Łukasz 33 radom / 2013-04-05 11:34:40 /


znajdz bezpiecznik wyjmij wyczysc styki wsadz spowrotem i powinno działac.
przynajmniej u mnie tak to dziala

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-04-05 14:01:16 /


ja u siebie po podobnych obiawach zmienilem silniczek na nowy pasuje od starego mercedesa bez kombinowania (bo jest identyczny i dostepny na allegro) i teraz jest po problemie :)

miron Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-04-05 20:47:40 /


w razie czego,pasuje od każdego Poloneza,czy od Borewicza albo innego Atu,chyba że silniki w wszystkich są takie same?

karolb863 Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-04-05 21:25:19 /


Jak byś chciał oryginalny bosch: numerki w moim komentarzu z 18 marca 2012
http://www.capri.pl/garage/parts
pozdrówka!

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-04-05 22:00:38 /


dzięki za pomoc,silnik padł :(,trza będzie kupić nowy,po tych nr Boscha znalazłem w Inter Carsie za 140 zł,więc tragedii nie ma.

karolb863 Dokładna lokalizacja na mapie / 2013-04-06 20:28:05 /


Wymieniam silnik dmuchawy i przy okazji zamierzam wymienić skorodowany rezystor ceramiczny (zmiana biegów nawiewu).

Czy ktoś wymieniał rezystor na bardziej współczesny o odpowiednich parametrach i może wskazać model ?

Jest jakiś sprawdzony sposob demontażu. plastikowego wiatraka z walka silnika ?
Rozumiem, że oryginalny montaż jest na wcisk ?

Pozdrawiam :-)

Sowa {3M} Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-07-12 15:58:12 /


można tam zastosować rezystor ceramiczny, o odpowiedniej mocy, niestety nie pamiętam teraz jakie powinny mieć wartości- trzeba by to zmierzyć na obecnym- czyli jego rezystancję. Bardzo dokładnie, ponieważ o sukcesie decydują ułamki ohma. Najlepiej zmierzyć spadek napięcia na nim podczas pracy. Resztę się obliczy

rezystor ceramiczny wygląda tak:

https://allegro.pl/listing?string=rezystor%20ceramiczny&bmatch=baseline-product-cl-eyesa2-engag-dict45-ele-1-1-0605

można tak dobrać sobie jego wartość, żeby było się zadowolony. Moc dobiera się do mocy wydzilonej na nim.

Można też się bawić, - ale to wymaga sprawdzenia czy nie trzeba zmienać schamatu podłączenia silniaka, choć pobieżne sprawdzenie wygląda OK. Chodzi o to, że rezystor jest po stronie +. a nie że zmienia sie potencjał ujemny. ( popularnie masa).

tak wygląda układ do płynnej zmiany obrotów:

https://allegro.pl/oferta/pwm-regulator-predkosci-silnika-20a-dc-9392262784?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_DIO_pla_dom_budownictwo-ogrzewanie-%C5%82azienka&ev_adgr=Ogrzewanie&gclid=Cj0KCQjw6ar4BRDnARIsAITGzlBT41bqXhy9JN2tisBFiiNyEmRtaWCQZQh7BkLuHIUYqvxJ8dtQR3EaAoeNEALw_wcB

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-07-12 21:42:37 /


Takie wartości rezystancji zmierzysz dokładnie tylko tzw. mostkiem.
Łatwiej znajdziesz w miarę dokładny voltomierz i amperomierz a później już liczysz.
Dla sprawdzenia poprawności można mierzyć i spadek napięcia na oporniku jak i napięcie wejściowe i napięcie na wentylatorze po oporniku.
Przy okazji wyjdzie Ci moc tracona. Przy niedużych spadkach napięcia można też wykorzystać diody mocy w kierunku przewodzenia - spadek na każdej 0,7 V i +- 1 szt. nie robi różnicy i łatwo dobierzesz poziom obrotów.

mtango / 2020-07-13 00:21:18 /


Dzięki za mądre podpowiedzi

Spróbuję to ogarnąć :-)

Pozdrawiam

Sowa {3M} Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-07-13 19:47:01 /