logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » 2.9 efi jaka skrzynia pasuje????????????????????????????

2.9 efi jaka skrzynia pasuje????????????????????????????

witam sznaowne grono forumowiczów ma problem zwiazany z silnikiem forda. Mój problem polega na tym że niestety niejestem znawcą marki ford i mam jakie skrzynie silnika 2.9 a konkretnie obudowy sprzegła bo potrzebuje jakas obudowe przypasowac. ta informacja jest mi potrzeba bo chce połaczyc silnik od forda ze skrzynią od samochodu na N ale niebende pisał pełnej nazwy żeby nikogo nie urazic :) bardzo dziekuje za pomoc i zainteresowanie tematem pozdrawiam mario

mario-kol / 2006-04-05 22:50:43 /


dzwon od silników v-ek.. 2,0 do 4,0.
wszystkie mają te same mocowania.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-04-05 23:01:29 /


oki dzieki za pomoc , pozwole sobie jeszcze rozszerzyc temat i zapytac o koło zamachowe tez od czego podpasuje bo umnie był silnik od autoamtu i zamach mi nie podejdzie

mario-kol / 2006-04-05 23:12:14 /


Uściślę to z tymi v-kami. Za wyjątkiem amerykańskich 3.0 i 3.8 (mocowanie jest takie jak w 5.0) i japońszczyzną taką jaka jest montowana do mondeo. Ale generalnie ma być od v-ki ;)

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-04-06 00:04:50 /


szukaj koła od 2,3 2,8 lub 2,9.. koła są niema identyczne. co prawda 2,3 nominalnie pracuje z nieco mniejszą tarczą ale wchodzi na to docisk i tarcza od 2,9 czyli 242mm.
2,0 ma już inny docisk i mniejszą tarcze.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-04-06 00:06:41 /


ma silnik 2.9 efi i chce doniego zadoptowac skrzynie do nissana patrola wiec docisk musi być jak najwiekszy z tego co się orirntowąłem to trudno dostac koło zamachowe od silnika 2,9 chyba że ktos z was chce się pozbyć?

mario-kol / 2006-04-06 00:31:14 /


czytaj wyzej.. koła zamachowe 2,3 2,8 i 2,9 są niemal identyczne (różnią się nieco masą)! co oznacza że docisk i tarcze od 2,9 założysz na każde z tych kół.

sam mam przy silniku 4,0 założone koło zamachowe od 2,3 z tarczą 242 i dociskiem od 2,9.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-04-06 08:34:55 /


Jeżeli chodzi o koło zamachowe to chyba jeszcze można polecić od 2.4... Co prawda nie wiem jaka jest różnica w masie pomiędzy kołem od 2.9 a 2.4 ale napewno pasuje.
ps. a może Trójkąt pisząc 2.3 2.8 miał na myśli przedział... :)

Wolff(miłosz) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-06 11:06:23 /


w sprawie koła to potrzebuje o zblizonej masie bo chce mieć jak największy momet obrotowy a co do obudów to musze szukac dzwona od v-ałki a czy we wszystkich tych obudowach mocowanie rozrusznika jest w tym samym miejscu?

mario-kol / 2006-04-06 19:05:20 /


tak

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-04-07 10:42:42 /


dzieki ;) mam pytanko czy nie wiecie gdzi mozna nabyć obudowe? bo pytałem w sowojej okolicy mechaników i co usłyszałem -( MIAŁEM ALE WYJE...BAŁEM BO NIEPOTRZEBA) a mi by się własnie przydała ;(
pozdrawiam mario

mario-kol / 2006-04-07 22:57:48 /


Dołacze sie do tego watku zeby nie pisac kolejnego, mam silnik 1.8 ze sierry i skrzynie typ9(N) według zestawienia na stronie była stosowana z silnikami V6 w Capri, granadzie,sierze , scorpio, czy wiec nie bede miał problemów z nia jezeli bede chciał włozyc silnik V6 (2.8 lub 2.3) ??

Rako Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-08 09:28:24 /


ja mam 2.8i i mam skrzynie typu n9 i jedyny problem jaki jest to mocowanie łapy od skrzyni ale podobno mozna zastosowac od automatu :) ja mam przespawana:)

cichymk Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-08 09:35:07 /


N9 do R4 i N9 do V6 różni się przedewszystkim dzwonem i długością wałka sprzęgłowego, jest problem z zamontowaniem, na forum było opisane co trzeba zrobić żeby zaadoptoać N9 z R4 do V6

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-04-08 10:16:39 /


Rako - nie wiem czy nie wygłaszam truizmów, ale biorąc pod uwagę Twe niewielkie doświadczenie w temacie pozwolę sobie uzupełnić wypowiedź Rozjechanego.
Otóż sama skrzynia N9 jest niemal ta sama [przełożenia moga się nieco różnić - istniały 4 zestawy kół zębatych, inne dla Diesla, dla Pinto, dla małych Koelnów oraz dla 2.8i]. W związku z tym na skrzyni z 1.8 motor 2.8 będzie więcej palił i łatwiej jarał laki niż na skrzyni przewidzianej doń fabrycznie.
Ale jeżeli wystarczy Ci, aby wszystko jedynie działało, to wystarczy dokupić dzwon od zarżnietej lub rozbitej N9 od Koelna, zastąpić nim dzwon od R4 oraz przedłużyć wałek sprzęgłowy [niektórzy tokarze potrafią wykonać odpowiednią nakładkę-przedłużkę].
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-04-08 10:44:42 /


Krk4M--->> Dzieki Bardzo, własnie o to mi chodziło, zastanawiam sie czy bedzie sie opłacało robic te przeróbki czy kupic motor razem ze skrzynia.
Pozdro

Rako Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-08 15:53:28 /


podlacze sie pod stary watek mam skrzynie od 3.0 essex i chce wlozyc 2.9silnik na to miejsce czy to bedzie pasowalo moze ktos sie juz bawil w taka przekladke .i czy kolo zamacowe od essexa bedzie pasowalo do 2.9.jakie ewentualnie przerobki mnie czekaja.

Krzysiek.c Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-05 17:52:05 /


jeżeli chcesz zostawić dotychczasową skrzynie (typ5) to:
- nie wiem czy są rożne długości/średnice wałka sprzęgłowego (oznaczenie części różne dla 2.8/3.0), jeżeli pasuje to będziesz potrzebować:
- dzwon do typ5 pod koelna (2.8) z granady/capri 2.8 - powiem tak, szukałem długo, skończyło sie na zakupie następnej skrzyni z dzwonem, więc raczej będzie ciężko...

skrzynia fajna, wytrzymała, ale dostępność czegokolwiek fatalna :(

chyba najszybciej ci pójdzie zakup typ9/N 5biegowej do v6, lub MT75, z tymi nie ma większych problemów: nowa łapa do skrzyni, przeróbka wału, w mt75 tunelu, i powinno grać,

koło zamachowe na 90% jest inne i też będzie wymagać wymiany.

jeżeli chciał byś sie pozbywać typ5 daj znać, szukam łapy pod tą skrzynię, i czujnika wstecznego :)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-03-05 19:13:52 /


Mam dzwon od wzmacnianej czwórki typ 5:):) pod 2.8 koeln:):)
Ale drogo:)
coke
Łapa od grandy pewnie nie podejdzie do capri????

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-03-05 23:33:22 /


tak jak każda inna z granady ;)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-03-05 23:58:40 /


A ja cuś nie do końca ogarniam sens problemu. Masz skrzynie od 3.0 essex i chcesz wlozyc 2.9silnik na to miejsce, tak? No to jeżeli owa skrzynia leży sobie grzecznie gdzieś w garażu, to ją przesuń lekutko i połóż rzeczony silnik w tym miejscu. Ale jeśli skrzynia ta jest w aucie, to nie wiem czy dasz radę umiejscowić silnik w jej miejscu :( No chyba że przesuniesz lekutko całe auto.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-03-06 08:49:53 /


uscisle troche dane silnik jest w skorpio 1990 rok z automatem a w moim capri jest essex z 4 biegowa skrzynia, czy mt 75 jest mocna bo silnik ktory chce wlozyc ma 250 koni na twin turbo ,jaka skrzynia jest najlepsza do takiego silnika.

Krzysiek.c Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-06 12:02:44 /


Jak kupisz ode mnie dzwon to czwórka da rade cossiemu:)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-03-06 12:09:00 /


Gryziu, umarłem :D

Beddie Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-03-06 16:51:09 /