logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Problem ze skrzynia 4, Granada '75 2.3 v6 (problemy z wrzuceniem biegu)

Problem ze skrzynia 4, Granada '75 2.3 v6 (problemy z wrzuceniem biegu)

Problem jest taki, ze nie moge "znalezc" biegu.
Kazdy bieg da sie wrzucic i nie wyskakuje. Tylko zeby wrzucic jakikolwiek bieg trzeba szukac go jakies pol minuty. To nieco utrudnia jazde ;)
Zajrzalem do srodka i taki maly plastik na ktorym trzyma sie dzwignia okazal sie nadlamany. Zalaczam zdjecia i prosze o pomoc, tj. sugestie co mam zrobic..
Zaznacze ze chcialbym zeby bylo to jaknajtansze rozwiazanie, jako ze jeszcze sporo kasy bede musial wydac na to auto, a kasy tej jak narazie nie mam za duzo ;)
Pozdrawiam

MSek Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-16 17:24:14 /


Ten plasticzek jest wypelnieniem miedzy lewarkiem a wybierakiem w skrzyni. Jego brak powoduje 'rozhustanie' lewarka.
Sprawdz najpierw czy biegi latwo jest "znalezc" wczucajac je duzym srubokretem po wyjeciu dzwigni zmiany biegow. Byc moze luz jest gdzies dalej w skrzyni.
Jesli nie, to sprawdz widełki wybieraka, powinny byc niewiele mniejsze niz miejsce na nie w tym plastiku.
Zauwaz, czy na samej dzwigni zmiany biegów,tuz nad gumową stozkową harmonijką założony jest pierscien zabezpieczajacy.
Jesli rozwalone jest cos dalej w skrzyni (widoczne po odkreceniu gornego dekla po wyjeciu skrzyni - wybieraki z brązu oraz stalowa zapadka na drążku idącym do lewarka), to nie opłaca sie tego naprawiać, gdyz koszt zwyklej skrzyni IV waha sie w granicach 100 polskich złotych :/

Mysza liil (EM) / 2006-04-16 18:06:46 /


mailem ten plastik na sprzedaz ale sie skonczyl, kosztowal chyba 9zl - nowy, byc moze uda mi sie go jeszcze zalatwic
jest taki sam we wszystkich skrzynkach 4b typu E i 5-biegowkach typu 9

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-04-16 20:28:25 /


wkładkę teflonową kupowałem w serwisie forda. tak jak pisze Bartek koło 10pln. tylko trzeba było prosić o wkładkę do skrzyni N9.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-04-17 22:59:14 /


Chuder ma na biezaco, takie wkladki.


Ale obawiam sie ze to nie jest problem tego, mialem kilka skrzyn ktore smigaly bez tego plasticzku . Mialy wiecej luzu na lewarku , ale biegi wchodzily prawidlowo.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-04-18 09:55:03 /


Faktycznie, to jednak nie jest wina tego plastiku.. Zajrzalem dzisiaj do skrzyni i mam luz na lewarku. Tzn ten lewarek jest tak jakos prymitywnie osadzony.. Szkoda ze nie zrobilem zdjec bo ciezko to nawet opisac.. lewarek ma po prostu tyle luzu ze predzej go wyciagne ze skrzyni niz uda mi sie wrzucic wsteczny.
Pewnie lepiej bedzie jak zrobie pozniej zdjecia i wrzuce...

MSek Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-21 11:56:26 /


No to zrobilem pare zdjec.. W srodku wszystko wyglada normalnie wiec zamieszczam tylko zdjecia lewarka..
I mam takie pytanie - czy cos tu jest nie tak i czy czegos tu brakuje??
Jesli tak, to jak najlepiej rozwiazac ten problem?
Bylbym tez wdzieczny, gdyby ktos mial jakies schematy tej skrzyni i moglby mi je wyslac mailem.

MSek Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-21 19:30:31 /


nie mialem takiej skrzyni z 8 lat, ale z tego co kojarze powinna na lewarku być taka kulka plastikowa, która znajduje się wewnątrz tej kopuły, którą się nakręca. Jak się rozleciała to mogłem wybierać tylko pomiędzy biegiem 3 i 4.
Jeżeli coś żle kojarzę to niech mnie ktoś sprostuje ;)

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-04-22 11:30:30 /


To co mowisz brzmi bardzo logicznie :) Bo wlasnie jak cos tam wloze to wszystkie biegi wchodza jak nalezy.. tylko nic jeszcze nie znalazlem co by sie tam utrzymalo chociaz przez pare minut.
Jezeli ktos z Was ma taka kulke na zbyciu to chetnie kupie, jezeli ktos wie gdzie mozna kupic, prosze o info.
Jak ktos ewentualnie ma jakis dobry pomysl czym ta kulke zastapic, tez bede wdzieczny :-)

MSek Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-22 18:38:12 /


Tak, powinna byc kulka, a nad ta "harmonijka" taki cyk wchodzacy w wyzlobienie na drazku, zeby docisnac ten caly interes do kulki.

Ja mam na zbyciu caly lewarek z kulka, bo mi reszte skrzyni zajebali.

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-23 13:53:30 /


No to jestem zainteresowany.. :) Ile byś chciał za ten lewarek?

MSek Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-23 23:21:14 /


nie mylcie tylko z lewarkiem od skrzynki typ 5 - tzw wzmocnionej , lewarek jest tam podobny i pod metalowa kopulka jest teflonowa wkladka, w tamtej skrzynce lewarek konczy sie metalowa kulka a nie tym rozdwojonym uchwytem na plastik ze zdjecia na poczatku postu - ten plastik juz mam jakby ktos potrzebowal

w tym lewarku ze zdjecia brakuje czegos w rodzaju gumowej sprezyny odciagajacej
nie wiem jak ja opisac, jest to cos w rodzaju gumowej osemki

nie mam takiej skrzynki wiec niech sie wypowie ktos kto przy tym grzebal

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-04-29 11:41:06 /


Mam taki lewarek jak wyżej na zdjeciach i mi "wypadł" podczas jazdy, i teraz przy szybszej zmianie beigow znów wypadł, nie mam pojecia czy on sie odkreca czy gwint nie trzyma, czy to sięczesto zdaża w tych skrzyniach? co z tym cholercia zrobic, czulem sie co najmniej debilnie jak przy 200 zobaczylem ze galka sie dynda we wszystkie strony ...

DeMaDeS / 2006-05-27 11:51:05 /


Pozwolę sobie podłączyć się pod ten temat. Nie będę ukrywał że jeszcze nie miałem okazji dowiedzieć się jaką mam skrzynie. Zrobię to jak będę zmieniał sprzęgło :P. Tak czy siak, jest cztero-biegowa. Problem w tym że czasem blokują się biegi. Wrzucam wsteczny na parkingu. Wsteczny wchodzi jakoś tak dalej niż zwykle :P i słychać lekki zgrzyt. Potem mimo iż wsteczny jest wbity, samochód nie jedzie. Jedynka wchodzi, ale samochód też nie jedzie, ślizga się na sprzęgle. Dwójka wchodzi i czasem samochód rusza. 3 i 4 nie wchodzą. Natomiast wsteczny działa jak dźwignia jest w pozycji neutralnej :D. Po chwili machania drążkiem wszystko wraca do normy. Teoretycznie już znalazłem sposób jak sobie z tym radzić, ale niedługo będę robił sprzęgło, (którego praktycznie nie ma) więc chce i to naprawić. Więc pytanie brzmi 'co może powodować takie działanie skrzyni?'

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-16 08:45:17 /


Twoj problem wynika z zuzycia skrzynki i braku plastika na koncu drazka zmiany biegow.Znany problem , a koszt rozwiazania nie przekroczy 10PLN . Zglos sie do osob ktore sprzedaja graty na Capri (Chuder , Eddi -V6 , Camaro) beda mieli to w ofercie.

Jak masz ten dziwny luz to wtedy probujesz wzucic 2 biegi na raz :) .

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-16 10:23:45 /