logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » mkIII

mkIII

mam zamiar kupic capri mkIII i potrzebuje informacji ktOry silnik jest najlepszy (naj mniej awaryjny) czy kupic r4 czy v6????

soft74 / 2002-12-16 12:00:52 /


Zależy ile masz kasy - na auto:
1. 1.6R-tani -mało pali, tani w naprawie- miszacz ostry
2. 2.3V6- drogi w utrzymaniu, w naprawie-ostry mieszacz
3. 2.8iV6 - masz kasę kupuj tego - tak samo tani w utrzymaniu jak reszta, koszt naprawy trochę droszy od 2.3V6
Zależy ile masz na wydanie a potem ile cię stać aby nim jeżdzić i naprawiać-
Proponuję abyś sobie uzbierał od razu na 2.8i nie będziesz miał żadnych kompleksów - bo w pewnym momencie mając 2.3 V6 bedzęsz sie zastanawiał co by tu zrobić w silniku aby wszybcjiej leciał - nawet warto nie mieć auta przez 2 lata - przez około tyle czasu jesteś w stanie zaoszczędzić jezdząc komunikacją mniejską na rok to jakieś 2500zł na paliwo - 2 lata to jakieś 5000zł - więc jak masz na auto od 3500do 5000 poczekaj i zbieraj na 9000zł(za tą kasę kupisz już w niezłym stanie Capri) wtedy jezdzisz i nie naprawiasz a i mało cię kosztuje paliwo w 2.8i a ma 150KM

Albi_Poznan / 2002-12-16 12:34:58 /


Najważniejsze:
czym mniej ruchomych elementów tym mniejsze prawdopodobieństwo awari Engine

Albi_Poznan / 2002-12-16 12:35:53 /


jak nie do konca zalezy Ci na dzwieku to kup 2.0 r4, 105 konikow jak na polskie drogi w zupelnosci wystarczy, V-ki z reguly beda wiecej palic, a osiagi 2,3 V6 sa porownywalne z 2,0 R4, a 2.0 V6 to wogule lipa 90PS, no njalepiej 2.9 EFi , ale koszty akupy lekko wieksze,.....

Krzypek / 2002-12-16 14:12:51 /


a nie lepiej było napisać tytuł :

MK3, który silnik wybrać ???

- więcej osób by Ci odpowiedziało a tak niektórzy nawet nie przeczytają.









PS. nawet jeśli masz auto z dobrą blacharką do wzięcia (bo w pewnym sensie ona jest najważniejsza i najbardziej kosztowna w naprawie) i jakimś tam silnikiem to zawsze można silnik + skrzynie przełożyć,

sprowadzane 2.8i da sie kupić ze skrzynią za 1000 - 2000 zł w stanie niezłym, więc droga otwarta

nie ma znowu aż tak dużo Capri, więc szukanie określonej wersji silnika może być kłopotliwe (to nie salon z nowymi autami) dlatego bierz Capri które jest technicznie i blacharsko niezłe (chyba że chcesz je zrobić to nie trzeba przykładać takiej wagi do tego),

silnik to tylko kwestia dopracowania całości


____________________________________________________

lub chcesz kupić gotowe jeżdżace w dobrym stanie :

- ale to musisz sam wiedzieć czy wolisz spalające 8- 12 litrów rzędówki
- czy dzwięk vałki okupowany nieco większym zużyciem paliwa, ale za to większy moment obrotowy
- ile masz kasy jakby coś sie rozpadło na ewentualny remont (wiadomo V6 droższa)
- itd. itd

polecam 2.8i, 2.9 EFi :-)))) jeśli Cie stać na paliwko

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-12-16 14:50:44 /


Jeżeli nie jesteś naprawdę miłośnikiem silników widlastych i do tego nie masz konkretnej kasy na utrzymanie/remonty (dwa razy drożej) to zdecydowanie tylko 2.0 r4. Tak jak mówiono już wcześniej ponad 100 km pozwala na dynamiczną jazdę.

Sowa {3M} Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-12-16 15:01:52 /


Stoje przed podobnym wyborem.Też zamierzam kupic Capri. Zbieram jednak kasę już na zapas ,bo kocham V-ki. Warto poczekać :)

Sowa {3M} Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-12-16 15:04:34 /


najchetniej kupilbym 2.8 v6 ale obawiam sie jezeli chodzi o naprawy, slyszalem ze jest trudniejszy i drozszy w razie awarji bo ma wtrysk.nie wiem juz sam czy2.3 czy2.8(w rachube wchodzi tylko v-ka)

soft74 / 2002-12-16 15:22:57 /


Widzę że szybko się przekonałeś :)

Sowa {3M} Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-12-16 15:28:08 /


Stary!!Kupuj bez zastanowienia rzędową dwólitrówkę,troszkę ją podrasuj(wałek,głowica,swiece ,wydech,filtry,etc..)DO tego!!!Dodaj most z przełożeniami,1,6 i efekkt jest super!!!
może nie ma zabójczej prędkości,ale jakie odejscie...

m.i.c.r.o.n. / 2002-12-16 22:22:47 /