logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » instalacja gazowa » 2.9 efi bez osprzetu I komputera. Problem z LPG. Zasilany tylko gazem czy przerobic na gaznik?

2.9 efi bez osprzetu I komputera. Problem z LPG. Zasilany tylko gazem czy przerobic na gaznik?

Witam.
Potrzebuje pomocy I porady bardziej doswiadczonych kolegow. Otoz mam silnik 2.9 efi, pozbawiony wszystkich czujnikow komputera itd.
Do tej pory chodzil na samym gazie o konstrukcji:
-reduktor lovato r67 (chyba 90kW)
-elektrozawor na parowniku zaslepiony
-zamiast tego dodany elektrozawor z filtrem przed parownikiem
-z parownika przewod gazowy z registrem I rozdzielenie na dwa przewody podlaczone do mikserow znajdujacych sie przed przepustnica
-przed filtrem powietrza dodane klapki antywybuchowe
-do tego zwykla elektronika w postaci przelacznika gaz/benzyna
-zasilanie przelacznik/elektrozaworow wziete z cewki zaplonowej
-brak baku benzyny, pompki itd
To rzezba poprzednika jakos to dzialalo pare kilometrow przejechalo ale auto przestalo odpalac nawet przy pomocy samostartu.

Iskra jest na wszystkich swiecach I to mocna, natomiast w momencie krecenia rozrusznikiem przygasa kontrolka na przelaczniku.

Zakladam ze to moze byc pierwszy problem tzn sposob zasilania zaworow z pradu cewki, drugim moze byc parownik ktory po rozebrani wyglada jak na zdjeciach.

Teraz moje pytanie, jaki parownik wstawic do tego ukladu zamiast obecnego? Wiem ze nalezy tez przerobic aparat zaplonowy z tym od v gaznikowej. Przewody zostawic podpiete do cewki tak jak sa czy zasilanie z zaplonu odrazu pociagnac?
Czy moze to smigac na orginalnym dolociez efi jakos sensownie?
Jest sens isc w ta rzezbe czy lepiej kolektor 2.3 posadzic I gaznik?


deus / 2018-09-17 19:40:39 /


Zjdecia sie wczesniej nie dodaly

deus / 2018-09-17 19:51:44 /


Gaźnik nei jest ci do niczego potrzebny. Daj większy parownik, albo przynajmniej zregeneruj ten.

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-09-17 20:27:45 /


Zasilanie po stacyjce.
Na pewno nie z cewki.
Aparat by się przydał od starej vki przerobiony pod 2.9
Ten bez kompa da iskre Ale nie przyspieszy zapłonu.
Dolot może zostać. Daje radę, tylko lepiej postawić to na blosie. Czyli spawasz trójnik zakładasz blos I stożek.
Parownik np omvl.
I Będzie śmigać.

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-09-17 21:31:14 /


Nie miałeś problemów z zamarzaniem parownika i/lub z niedostatecznym grzaniem kabiny?
Masz parownik wpięty równolegle - przepnij go w szereg.
Blos to dobry pomysł, aczkolwiek niektórzy wolą dwa palniki na wlocie.

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-09-17 21:56:12 /


Owszem. Blos jest ok. A dwa palniki kosztem spalania potrafią mile zaskoczyć.

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-09-17 22:20:45 /


No to jak to jest? Bo nigdy nie miałem, ale zawsze myślałem, że blos jest najlepszy, a tu znów jakieś rewelacje.

wiśnia Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-09-17 22:25:38 /


Bo jest.

DrStein / 2018-09-17 22:27:26 /


Też myślałem, a potem mi Granadziarz nagadał i zgłupiałem. I jeszcze twierdził, że palnik mniej zdławi przelot i że da się to fajnie nastroić. Gdyby to był kto inny, to by dostał parę chujów, ale że to Granadziarz to siedzę i kombinuję...

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-09-17 22:28:27 /


Jak znasz zasady działania i masz do tego wyobraźnię i zmysł to pewnie wykombinujesz.
Mi na dwóch palnikach Granada że słabym 2.9 na 3 biegu po deszczu gubila trakcja po wciśnięciu gazu....
Spalanie? Hmm 40l nie starczyło na 150km...
Ale jechała :)

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-09-18 07:05:50 /


Dzieki za odzew!

Wiec tak:
-wymiana reduktora na takiego samego zwyklego elektronika tylko z wieksza wydajnosci (palacar kr2/ tomasetto super/ lovato super) jakies opinie ktos posiada o nich?
-wpiac go szeregowo w uklad wodny
-zasilanie centralki przelozyc z cewki pod stacyjke
-przerobic aparat
-reszte zostawic tak jak jest tzn od registry do filtra powietrza
Blosa moze w przyszlosci, wiadomo koszty..

Tylko teraz tak zasilanie ze stacyjki otwiera zawory przy przekreceniu zaplonu, wiec roduktor zacznie nabijac gaz w uklad jak to sie ma.do podpiecia tego pod cewke? I czy w ukladzie z samym gazem I zaworami zasilanymi ze stacyjki centralka pelni jakas funkcje czy jest zbedna?





deus / 2018-09-18 10:02:59 /


Zaworami gazu powinna sterować centralka. Ściągnij sobie do niej schemat, będziesz miał wszystko jak na dłoni.
Jak ci to odpala w zimę?
Jak uruchamiasz, to zawory się otwierają na chwilę po włączeniu zapłonu, czy dopiero po włączeniu rozrusznika?

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-09-18 15:07:54 /


Ja mam u siebie inną trochę centralkę, nie WR, tylko GR i po włączeniu na gaz na chwilę otwierają się elektrozawory nabijając trochę gazu w parownik celem ułatwienia uruchomienia silnika na gazie.

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-09-18 15:13:44 /


Nie mialem okazji urzytkowac tego zima, przejechale na tym zestawie moze 50km.
Cos mi sie wydaje zenajszybciej i najprosciej bedzie zmienic tez centralke na nowa. Na tej diody przygasaly w momecie odpalania, uszkodzona centralka, moze to wina nieszczesne podlaczenie obu kabli do cewki I zaniku pradu albo ktorys elektrozawor sie przycina..
Zawor przy butli tez jest dziwnie wysterowany, na plusowym wtyku podpiet jest do przewodu podpietego do obudowy parownika oO

deus / 2018-09-18 16:05:36 /


Uzupełnij profl to może ktoś się odezwie kto mieszka blisko i pomoże.

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-09-18 18:06:26 /


Sprawdź ile volt jest na cewce.
Bo prawdopodobnie 9v. Czy coś koło tego.
W momencie rozruchu omija rezystor i jest 12v.
Chyba że nie masz rezystora. Mimo to i tak bym nie zabierał prądu z cewki.
Elektrozawory jakiś prąd pobierają. U siebie kiedyś dałem zasilanie po przekazniku i ożyła.
Parownik zakładał bym omvl.
I daj go po stronie dolotu, I skróć tym samym węże od parownika do palników.
Co do centralki to ta co masz powinna dawać dawkę rozruchowa w pozycji 0.
Jeden z przewodów od niej ma iść do cewki "-" jako sygnał że silnik pracuje. Wtedy otwiera elektrozawory.
A samo zasilanie po stacyjce.

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-09-18 22:43:13 /


W układ chłodzenia wpinasz się szeregowo. Ja tak mam i nigdy nie miałem problemu żeby parownik zamarzl. Nawet przy ok -30. Oczywiście na zimnym się nie pałuje więc nie będę pisał o tym że odpalajac silnik na mrozie czy też nie ale z gazu wypadało by dać mu się rozgrzać zanim się wdepnie w gaz.
Aha jak masz tam gdzieś sondę to kup sobie coś co będzie pokazywało skład mieszanki. I staraj się żeby było raczej bogato (trochę) niż ubogo. Niech pali gaz A nie zawory.

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-09-18 22:52:05 /


Tak w ogóle to na zdjęciu parownik zamarzł.
Nie odpowietrzony?
Może nie chcieć zapalić bo go zalewa gazem...

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-09-18 22:59:48 /


Idac za waszymi radami zamowilem nowy parownik, zasilanie centralki podlacze wedlug jej schematu czyli tylko jeden kabel na -cewki a zasilanie z zaplonu, podepne go szeregowo w uklad chlodzenia, z przeniesieniem na druga strone bedzie ciezko bo strasznie ciasno tam by bylo.
Owszem na ostatnim zdj parownik byl zmrozony po probach odpalenia prawdopodobnie gaz go zalewal I chyba dostawal sie do niego plyn chlodniczy przez sparciala gume..
Zasilanie elektrozaworow tez przerobie jak nalezy z centralki na +.

Najpierw planuje to zrobic I sprobowac go odpalic zeby nie rozgrzebac jednoczesnie zaplonu I gazu. Gdy mi sie uda wyreguluje gaz I zabiore sie za aparat zaplonowy.

I teraz mam pytanie co do tej kwesti, sama przerobka jest opisana dokladnie na forum nie bedzi z tym problemu, natomiast chce was zapytac czy moge zaaplikowac elektryczny aparat zaplonowy pod moj modol I cewke czy z przerywaczem oraz czy moj aparat cewka I modul jest orginalny z tego silnika czy moze ktos juz cos majstrowal? Moj zestaw to:
Aparat zaplonowy - Motocraft 79TF12100EA
Modul zaplonowy - Motocraft 79BB12K059. (5 wtykow)
Cewka - Bremi 20177

deus / 2018-09-20 21:52:58 /


Wymienilem reduktor I centralke, podpiolem go szeregowo ,zasilanie centralki podlaczylem pod stacyjke.
Odpalilo.

Natomiast jeden problem pozostal bez zmian, na jalowym biegu chodzi na 2tys obrotow I ni cholery nie chce zejsc nizej.
Wiadome ze jak mu zkrece na parowniku mieszanke to maleja obroty ale w ten sposob zuborzam mieszanke I nie jestem w stanie go wyregulowac wlasciwie.
Silniczek krokowy zaslepiony oczywiscie.
Jakies podpowiedzi?

deus / 2018-10-01 00:16:13 /


Krokowego trzeba było zaslepic raczej uszczelka zakrywajaca całość. A może gdzieś lewe powietrze dostaje? Sprawdzałes?
Podciśnienia przy przepustnicy zaslepione? Tam może być jedno pod spodem o którym mogłeś zapomnieć.
Coś z aparatem już wymyśliłes?

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-10-01 11:36:16 /


Dobra już się dopatrzylem.
A gdzie podpiales podciśnienie do przyspieszacza zapłonu?
Powinno być wziete z przed przepustnicy o ile się nie mylę.
Bo jak jest z airboxa to będzie działać raczej odwrotnie.

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-10-01 11:42:52 /


A w ogóle gdzie to stoi.. Może faktycznie ktoś podejdzie i spojrzy na to wszystko swoim okiem i może się okaże że w 15 min będzie ogarnięte.

Mordian Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-10-01 11:46:51 /


1. W przepustnicach są dziurki. Zaślep.
2. Podciśnienie do aparatu odłącz na razie. Zrobisz później, jak ogarniesz wstępną regulację. Bez regulatora podciśnieniowego chodzi (dla większości) niezauważalnie inaczej.
3. Jałowy wyregulujesz śrubą zderzakową przepustnic.
4. Jak to ogarniesz, to podpowiemy jak dobrze wpiąć podciśnienie aparatu, żeby działało jak potrzeba.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-10-03 11:33:27 /


Wszystkie modyfikacje, zaślepienia, podłączenia itd to praca twórcza poprzednika ja staram się to teraz doprowadzić do ładu :)

Więc tak:
-aparatu na razie nie ruszałem, najpierw chce dojść do ładu z normalnym odpalaniem silnika
-kwestia lewego powietrza jak najbardziej prawdopodobna niestety silnik nie ma szczególnej ochoty odpalić więc jak na razie sprawdzam to na chybił trafił
-podcisnienia przy przepustnicy dwie rureczki koło siebie (nr 3 na zdj) były zaślepione
-do wyjścia nr 1 było podpięte podcisnienie z przyśpieszacza zapłonu więc jak mówisz tu moze być problem
-moja wydumka stoi w malopolscce pod Krakowem Panowie jeśli nie podołam a ktoś jest z okolicy był bym rad z ewentualnej pomocy zimne piwko jest u mnie zawsze!:)

Rozkręciłem przepustnice
-klapki przepustnicy domykają się tylko do pewnego momentu zostawiając małą szczelina tak powinno być czyt mają się zamykać szczelnie?
-śrubka zderzakowa przepustnicy nie dotyka wcale odbojnika tak więc to też może być potencjalna przyczyna. Przerobie to by przepustnica zamykała się całkowicie szczelnie a jej uchył można regulować we właściwy sposób właśnie tą śrubą.
- dodatkowo dorobię nową uszczelkę pod przepustnice, zaślepię nią całkowicie otwór nr 2 od silnika krokowego
- czy otwór nr 3 od podciśnienia do którego wcześniej był podłączony przyspieszacz zapłonu mogę też zatkać?

deus / 2018-10-03 17:38:40 /


zatkaj wszystko, podciśnienie aparatu na razie wyłącz, z przepustnicami dobra droga.
Szczelność: jak już ogarniesz przepustnice, bierzesz palacza, dajesz mu fajkę, i niech przez wężyk, najlepiej od serwa (bo duży) wdmuchuje dym do kolektora. Gdzieś wyleci...

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-10-04 08:40:20 /


Kolektor 2.9 efi nie ma miejsca do podxisnienia na aparat. Trzeba takowe nawiercic w takim miejscu ze minimalne otwarcie przepustnicy spowoduje ze podcisnienie bedzie wziete sprzed przepustnicy.

Mysza liil (EM) / 2018-10-04 09:30:04 /


Mysza, pisałem, że podciśnienie ogarniemy później. Nie mieszaj, bo jak zacznie wiercić to dopiero armagedon będzie....

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-10-07 21:17:24 /


Jak na razie temat odpalenia odłożony, mam do wymiany zamach, a jak już zrzuciłem skrzynie to i wyciągnąłem silnik przy okazji.

deus / 2018-10-20 15:22:50 /