logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » taurus 3.0

taurus 3.0

ile konima silnik z forda taurusa 3.0 i czy jest to ta sama rodzina silnikow v6 co w granadzie capri czy taunusie???

mlesiakowski / 2006-04-30 22:19:54 /


zpisz sobie z obrazka - uwaga dane wg normy SAE i prawdziwe dla silników '91 do 94-95 (na rolkowych lifterach). wcześniejsze mają trochę mniej. Ogólnie jest to prosta ale dopracowana konstrukcja essexa z lat 80 na amerykę coby to spełniało wyśrubowane normy czystości spalin - nie istnieją inne wersje niż wielopunktowy wtrysk. jak widać z obrazka w taurusie jest to zestrojone naczej na płaski moment, a nie na wysoką moc. rajdówki z tego nie zrobisz bo na fabrycznych ustawieniach to chodzi dobrze tylko z automatem. Niektóre egzemplarze bez modyfikacji wytrzymują po milion km ale trzeba wymienić łańcuch po pół miliona bo się za bardzo tłucze i nierówno chodzi na wolnych. Blok i wał wytrzymuje moce do 250KM więc jest pole do popisu. Spalanie w taurusach (przeszło 1500kg) miasto 12-14l trasa 7-8. ten sam silnik był w aerostarach - krótsza trwałość ale nie pamiętam dlaczego - coś mi świta, że jest tam trochę zaburzony obieg wody na lini kolektor głowice, ale nie jestem pewien. Zdarzał się podobno ford probe z tą jednostką - tego nie potwierdzę bo nie widziałem - poprostu w japońszczyźnie nie gustuje ;) . Z przydatnych informacji to tzw bolt pattern jest taki jak w V8 ale tymi co mają wałek w bloku, więc można spinać z potężnymi skrzynkami. Z Cologne częścią wspólną jest tylko ilość cylindrów (no i zaślepki do bloku pasują).

pzdr.

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-04-30 23:32:18 /


Co do części zamoennych z Koelnem, to aparat zapłonowy od 2.4/2.9 przypadkiem nie podejdzie do ttego 3.0? Moduł TFI przy aparacie podobny, kopułka podobna - na oko to identyk.

Mysza liil (EM) / 2006-05-01 09:09:36 /


3.0 be sprężarki to ostry muł - mam w domu , już lepiej sie sprawuje 3.8 (znacznie lepiej a spalanie prawie bez różnicy) tez mam w domu :P pozdro

Marek F Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-05-01 11:23:41 /


Ciekawe gdzie widziałeś 3.0 ze sprężarką ??. Jakoś nie mogę potwierdzić, żeby taurus 3.0 chodził jak muł (chyba, że ktoś go zepsuł gazem, polskim serwisem, itp). Ogólnie to robiliśmy testy na ostatnim MC w Krk i Taurus 3.0 automat (przebieg 340 tyś km) chodzi porównywalnie do TAUNUSA 2.3 manuala (przebieg nieznany) w dobrym stanie.
http://www.ascbpl.superhost.pl/M-Csite/M-C's/21.04.06/imagepages/image10.html

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-01 14:03:50 /


Sprzedawane sa kity do 3,0 - sprezarki mechaniczne

Tez nie potwierdzam zeby taki taurus zamulał. Moj sie ostro zbierał, silnik w jezdzie prawie jak 2,9 tylko gang znacznie ladniejszy.

Mysza liil (EM) / 2006-05-01 14:10:18 /


nie no sory moze to temu ze ja mam kombiaka , no nie wiem ale moja grania2.0 lepiej przyspiesza

Marek F Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-05-01 22:16:09 /


i żaden gaz , to sie praktycznie nie opłaca zagazować taką fure :P koszt instalacji duży a spalanie beny i tak małe jest.

Marek F Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-05-01 22:28:21 /


Ja mialem zalozona instalke w wersji: zwykły mikser + regulacja na śrubę, do tego parownik emmegas (elpigas), odciecie wtryskiwaczy na dwoch przekaznikach. Zadnej elektroniki, emulatorow i innych. Przyspieszał jak na benzynie i nie strzelał, bylem w szoku. Po wyregulowaniu na analizatorze nawet przestał wyrzucac blad sondy lambda na wolnych obrotach. Działalo to idealnie.

Mysza liil (EM) / 2006-05-02 00:26:30 /


no tak to co innego :)

Marek F Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-05-02 10:55:55 /


czyli panowie proponujecie zwykly 2,8 do dziobaczka pakowac sie w 3.0 do taurusa nie warto????

mlesiakowski / 2006-05-11 21:01:55 /


2.8 jest najprosciej zaadaptowac, jednak to co zrobil Michal Suder to jest makrokosmos

Classmobile / 2006-05-12 01:01:53 /


W sumie 2.8 do dziobaka to taki plug&play.
z 3.0 to trochę inna bajka, w samym silniku modyfikacji dużo nie ma.
treba trochę skrócić rurkę od smoka pompy oleju i trochę przerobić miskę olejową. pasuje też przyciąć kolektor ssący w taunusie tc2 jakieś 14mm, może w dziobaku się bez tego obejdzie ze względu na przetłoczenie maski. mocowania silnika - tutaj są dwie drogi. robimy kolektory wydechowe typu custom - wtedy można zamocować silnik na oryginalnych miejscach na belce do tego przeznaczonych lub druga opcja 2 kolektory bodajże lewe od 3.0 wtedy odpadają oryginalne mocowania poduszek w belce przedniego zawieszenia, za to można sobie zamocować silnik w 4 punktach na 4 poduszkach - testy wykazują, że nic nie jest go w stanie wyrwać. ostatni problem z silnikiem to wylot wody do chłodnicy, który wypada z tyłu silnika, najsensowniej jest znaleźć silnik z aerostara - wylot wody będzie tam, gdzie trzeba (ma inny dekiel od rozrządu, pompę i blok pośredni).
Jeżeli chodzi o skrzynie to tzw. bolt pattern jest taki jak 3.8 czy 5.0, w przypadku skrzyń ręcznych pasuje zmienić wałek rozrządu, tzn przenieść moment max trochę wyżej przy okazji znacznie wzrośnie moc w km :) (moment x obroty) fabryczne zestrojenie silnika jest pod automaty. bez większyego stresu da się zamontować c3 lub a4ld (z odpowiednim dzwonem oczywiście), z mocniejszych skrzyni (c4, c6, aod) trzeba powiększyć tunel i to znacznie. manuala można sobie z jakiegoś mustanga lub t-birda wytargać. wał napewno nie spasuje ale w kontekście poprzednich przeróbek nie powinno stanowić problemu, most też nie powinien zbyt długo wytrzymać.
mam jeszcze taką koncepcję, żeby założyć w taunusie 3.8, który jest upitolonym v-8, więc jest zdecydowanie niższy, więc powinien lepiej pasować (kąt rozwarcia 90st. zamiast 60), w dodatku tzw. driveability byłoby znacznie wyższe tylko z ekonomią trochę gorzej.
poza przeróbkami mechnicznymi trzeba sobie jeszcze poradzić z komputerem i wiązką od silnika, ale tutaj wystarczy trochę czasu, lutownica i umiejętność czytania schematów.

pozdrawiam wszystkich którzy przerabiają swoje auta zgodnie z hasłem:
samochód, jaki sobie zawsze obiecywałeś.

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-12 13:17:09 /


wiec co proponujecie licze na wasze doswiadczenie bo jest to moj pierwszy dziobak i jak sammi wiecie w dzisiejszych czasach nie jest latwo potrzebuje zmontowac dynamiczny naped , wiadomo ze wyscigowki nie zrobie :> zalezy mi na momencie obrotowym i dzwieku czyli pracy silnika V6 lub V8 :>jaki silnik najlepiej by bylo zapodac z jaką skrzynią i tak zeby most od 2,3 wytrzymal:> za most od mustanga kolesie zycza sobie kolo 1000zl :< no i gaznik bardzo bym chciał poprostu mam takie marzenie :>chcialemnabyc esexxa 3.0 ale koles sprzatną mi go z przednosa gdzie taki silnik mozna nabyc pewnie w angli:<prosze o wskazowki pozdrawiam!

mlesiakowski / 2006-05-12 21:24:59 /


jaki wstyd "essexa":>

mlesiakowski / 2006-05-12 21:40:45 /