logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Remont Silnika 2.6 V6

Remont Silnika 2.6 V6

Witam,
Panowie potrzepuję Waszej pomocy w znalezieniu części do silnika 2550cm3 kod UY (2.6v6).

Jestem w trakcie pomiarów wału korbowego ale wszystko wskazuje że będę potrzebował komplet panewek pierwszego szlifu oraz tłoki nadwymiarowe (ale tego nie jestem jeszcze pewny).

Gdzie mogę szukać części oraz czy np. tłoki nie występują lub pasują od innej marki.

Samochód jaki posiadam to Ford Granada coupe 1794r.

Dziękuję za pomoc !

makijcb / 2019-03-02 11:17:04 /


Z tego roku, to chyba raczej pojazd parowy Cugnota, a nie Granada :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-03-02 11:59:12 /


Widzisz, Gryziu - wychodzi na to, ze Henio Ford nie tylko potrafił brać udział w II wojnie światowej po obu jej stronach jednocześnie, ale także przenosił się w czasie i produkował auta (z motorem V6 i niezależnym zawiasem) na 100 lat przed Benzem i Daimlerem. Chapeau bas!
A tak na poważnie, Michale, to zawory, tłoki i pierścienie, są tożsame z popularnym skądinąd silnikiem Ford Koeln V4 1.7 (Transit, Consul, 17M P5/P7, Capri I), a panewki (tu już nie jestem pewien) albo z Koelnem 2.3V6 albo z 2.8V6.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-03-02 12:22:44 /


Dziękuję mam nadzieję że zm to znacznie to ułatwi poszukiwania części.
Możecie polecić jakiś sklep wyspecjalizowany w którym można wszystko zamówić przysłowiowo "jedną paczką" ?

makijcb / 2019-03-02 15:15:21 /


Jak rozumiem kolega ma na myśli takie sklepy jak np. do Mustanga czy Camaro , podajesz rok produkcji i pojemność i wybierasz między nadwymiarami , jakością elementów itp. Nie wiem na pewno ale z mojej wiedzy wynika że nie istnieje niestety coś takiego . Generalnie szukanie części do europejskiego starego forda to spore wyzwanie, potrzebujesz dużo szczęścia dużo czasu i dużo kasy a potem już będzie z górki ;-)

bogdanw Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-03-02 15:56:07 /


bogdanw to mnie pocieszyłeś w szczególności "dużo szczęści i dużo kasy" a ja naiwny myślałem że nie będzie problemu.

Jeżeli ktoś w Was już ten temat przerabiał i wie jakiego producenta panewki można jeszcze na rynku wyszarpać to będę wdzięczny.

makijcb / 2019-03-02 16:01:43 /


Zawiez kompletny blok na porządną szlifiernie to Ci dorobia panewki ;)

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-03-02 16:06:22 /


albo pytaj Chudera

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-03-02 16:47:38 /


KRK 4m dziękuję za podpowiedź. Miałeś rację można dopasować tłoki nadwymiarowe z innego modelu. Znalazłem tłoki Mahle ale cena jest szokująca - 730pln za sztukę.

Panowie kto z Was ostatnio robił tulejowania bloku i czy może zdradzić ile kosztowało ta zabawa od otworu ?

makijcb / 2019-03-02 17:59:52 /


400zł/ dziurka.
A jak chcesz mam gotowy do włożenia 2.3 V6 na sprzedaż.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-03-02 19:10:22 /


Zanim zabierzesz się za tulejowanie, sprawdź dokładnie stare tłoki, mogą nie nadawać się do ponownego montażu.

Przemek S. Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-03-02 19:48:40 /


1.2v4 -> 1.8 v6
1.3v4 -> 2.0 v6
1.5v4 -> 2.3 v6
1.7v4 -> 2.6 v6

Przy czym, 2 i 3 ma te same wały, a 3 i 4 te same tłoki.

2.8 to całkiem inny twór. Następnie pod koniec 80lat
2.3 -> 2.4
2.8 -> 2.9

a nowy twór to 4.0v6

Mysza liil (EM) / 2019-03-02 19:50:26 /


m.kozlowski - jaka jest cena wywoławcza ?

GT350TA - tłoki są w dobrym stanie ale są ranty na tulejach cylindrowych. Planuję w poniedziałek pomierzyć ale rant czuć pod paznokciem więc nie nastawiam się optymistycznie.

Mysza liil (EM) - dziękuję za krosy.

Pytanie do fachowców znalazłem set 6 tłoków nadwymiarowych tylko że sprzedający pisze że do V6 ale 2494CC granada/consul 1972r a ja mam 2550cc.

Firma Hepolite nr setu 19132

makijcb / 2019-03-02 20:06:46 /


wszystkie części dostaniesz u mnie jedna paczka, tłoki pierścienie, panewki, wałki, zawory, uszczelki, szklanki, korbowody, klawiatury oraz cała resztę części też. Dane do pomiarów także mam, jak coś potrzeba zapraszam

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-03-02 20:27:35 /


Mysza - z grubsza to przyporządkowanie V4 i V6 jest OK, ale precyzyjnie to tylko 1.7 i 2.6 mają identyczną geometrię (średnica 90.0mm, skok 66.8mm). Pozostałe V4 i V6 mają te same średnice tłoków (kolejno 80.0, 84.0 i 90.0mm) ale skok w V4 jest 58.9mm, a w V6 już 60.1mm.
Natomiast w przeciwieństwie do 2.9 (który powstał z 2.8 przez wydłużenie skoku z 68.5 na 72.0mm), motor 2.4 powstał nie z 2.3, tylko z 2.0 - świadczą o tym tłoki 84.0mm (2.3 miał 90.0mm).
Makijcb - silnik V6 2494cc to angielski Essex, nie mający nic wspólnego z niemieckim Koelnem. Ogromne, ciężkie bydlę z szeroko rozstawionymi osiami cylindrów i grubymi ściankami tychże. Waży dobre 30-40 kg więcej od Koelna i zawsze ma średnicę tłoków 93.7, zatem nadwymiar za Chiny nie wejdzie do bloku Koelna 2550cc. Ten silnik zresztą także występuje w wersjach V4 i V6, przy czym (jak w Koelnie 1.7/2.6) geometria wersji V4 i V6 jest parami identyczna, bowiem V4 1663cc i V6 2494cc mają skok 60.3mm, a V4 1996cc i V6 2994cc mają skok 72.4mm.
Pozdreaux.


KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-03-02 20:57:26 /


KRK 4m - dzięki i znowu do zachwytu do depresji (cena tego zestawu była 80 funtów)

makijcb / 2019-03-02 21:27:43 /


Widzę,że jesteś niedaleko Bydgoszczy zatem masz AutoMotoszlif na Mazowieckiej . Zakład z fachowcami starej daty , pamiętają V Forda , ogarniają .Robiłem u nich kompleksowo 289" z Mustanga .

bogdanw Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-03-02 22:04:22 /


Tłoki z 1.5 i 1.7 się różnią. Korbowody są jednakowe, więc tłoki muszą mieć inną wysokość kompresyjną.

@makijcb - zadzwoń do mnie jeśli chcesz pogadać o tym silniku. Więcej informacji o nim jest na mojej stronie, adres w profilu.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-03-02 22:06:23 /


bogdanw - właśnie do nich zawiozłem wał korbowy i rozrządu wraz z korbowodami do pomiaru i zrobienia. Blok silnika chyba też zabiorę ale wolę sam najpierw sprawdzić - pomierzyć (taka dodatkowa zabawa :) ) Pamiętasz ile Ciebie skasowali ? Fajny niebieski czym malowałeś ?
m.kozlowski - dziękuję chętnie zadzwonię zaraz jak pomierzę tuleje cylindrowa a AutoSzlif sprawdzi to co im zawiozłem oraz mam kilka innych pytań :)

makijcb / 2019-03-02 22:29:47 /


Oczywiście że tłoki z 1.5 (skok 58.9) i 1.7 (skok 66.8) muszą mieć inną wysokość kompresyjną jeśli korbowód jest ten sam. Ale wydawało mi się, że tu chodzi o zastosowanie tłoków 1.7 w silniku 2.6, który ma także skok 66.8 i (chyba) te same korbowody.
Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-03-02 23:33:29 /


Jeśli nastąpi chwila zwątpienia podczas poszukiwań, to mam w garażu kompletne, w pełni sprawne, dziewicze 2.6, zarzygane 40 letnim olejem. W razie potrzeby oceny stanu można zrzucić głowice i zobaczyć co w trawie piszczy. Jakby coś, wal na priv.

Marek-p / 2019-03-02 23:41:38 /


Marek-p dziękuję za informację.

makijcb / 2019-03-03 10:09:51 /


Z tym samodzielnym pomiarem to nie jest tak hop siup , moje szacowania miały się nijak do tego co wyszło na szlifierni , akurat do Mustanga V8 łatwo z dowolnym nadwymiarem bo tłoki są tanie . Blok V6 czy V4 to raczej temat do tulejowania bo zakup nadwymiarowych tłoków zabije Cię ceną . Farba to coś co da się kupić w USA bez problemu i raczej tanie było . Cena obróbki kompleksowej w szlifierni , spasowanie głowice, wałek, prowadnice, malowanie to u mnie wyszło 5000 PLN . Pewnie da się taniej ale temat kompleksowy i nie ma potem zadymy że to ktoś inny coś zawalił . Końcowy montaż robi syn pracownika szlifierni w swoim garażu , chłopak pracował u ludzi zajmujących się Camaro i Corvette .

bogdanw Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-03-03 12:11:59 /


Tak trochę poza tematem Twojego 2.6, ale warto spróbować :)

Jak chcesz to mam świeżo wyjęty silnik z mojej Granady. 2.8 v6. Kompletny remont wykonał Marcin Kozłowski http://www.garazmarcina.pl/rudy_v6/001.html . W tym momencie leży on w Gdańsku, ale transport to raczej nie problem.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-03-03 12:17:08 /


https://www.ebay.com/itm/Ford-V4-030-piston-1-7-Liter-104-CID-CL40-Mustang-1700/263336740274?_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIM.MBE%26ao%3D2%26asc%3D20131003132420%26meid%3Dfbe695b90fd24aae8b446aefdcac1b0d%26pid%3D100005%26rk%3D2%26rkt%3D3%26sd%3D253270765083%26itm%3D263336740274&_trksid=p2047675.c100005.m1851

Przemek S. Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-03-03 16:01:52 /


Dzięki w Stanach jeszcze nie szukałem:) ale nie ma co na wydaje się taniej.

makijcb / 2019-03-03 16:41:25 /


004915772783264

c3capri / 2019-03-21 19:14:01 /


Witam,
Panowie poszukuję service/workshop manual dla Granady MK1 z silnikiem 2,6
Czy ktoś może pomóc - może posiada w PDF :) ?
Najbardziej zależy mi na dokumentacji silnika.

makijcb / 2019-04-19 19:44:43 /


Mniemam, że śmiało możesz kożystać z sekcji 2.8 tego pdf-a.

ftp://ftp.capri.pl/user/trojkat/silniki_ford/2,8-2,4-2,9V6_engines.pdf

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-04-20 22:42:51 /


DZIĘKUJĘ

makijcb / 2019-05-01 21:47:21 /