logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » hamulce » Cylinderki hamulcowe tylne

Cylinderki hamulcowe tylne

Jakie rozmiary cylinderków hamulcowych tylnych były stosowane w Capri MkIII? Czy są wymienne między modelami bez innych przeróbek - np.cylinderki od 2.8i do rzędówki?

Piotr Siemiątkowski (Irpac) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-05-14 15:11:30 /


byly dwa rodzaje cylinderkow
male fi17,78mm stosowane w wiekszosci V6 i R4 - ze standardowymi bebnami 9"
i duze fi 19,05mm stosowane w skrajnych przypadkach - do malych bebnow 8" (1.3 i 1.6) oraz do szerokich bebnow 9" (2.8i i 3.0)

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-14 16:15:10 /


Jakie i ile rodzajów cylinderków było w granadzie. W sklepie sie dowiedziałem, że były o średnicy 19,05 i chyba 26mm. Jesli były jakies róźnice to w jakich wersjach silnikowych wystepowały???

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-04-11 19:45:54 /


26 to cos duze ;) Z tego co wiem ~22 sie daje zalozyc od jakiegoś ścierwa czy escorta.

Mysza liil (EM) / 2007-04-11 20:10:56 /


Mam pytanie odnośnie cylinderków w Taunusie mk3 z mostem 3,44 (duże bębny)

Tarcze w nim mam takie jak na foto 1

Na Alledrogo znalazłem dwa rodzaje 17,78 mm i 17,46 mm.

17,78
http://moto.allegro.pl/item1152881875_cylinderek_hamulcowy_mazda_121_ford_taunus_fiesta.html

17,46
Cylinderek hamulcowy FORD Orion Puma Taunus 74-01
(numer 1168865421)


Pierwszy jak wynika z opisu pasują do TAUNUS '80 (GBS, GBNS) | 1979.07-1982.07

Drugie zaś do FORD Taunus 1.6 GT, 2.0, 2.3 08/74-82 17,46

Optycznie wyglądają tak jak moje.
Który z nich będzie dobry, a może to to samo?



mitrov Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-08-11 14:53:15 /


drugi link

http://moto.allegro.pl/item1168865421_cylinderek_hamulcowy_ford_orion_puma_taunus_74_01.html

mitrov Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-08-11 14:54:09 /


Ktoś jest w stanie określić jakiej średnicy były fabrycznie cylinderki w granadzie 2.8? Obecnie mam 19,05. Czy nie powinny być te większe? Pompę mam obecnie 22mm, ale to ja ją zakładałem i zdaje się, że oryginalna była 23mm. Jakie szły na pierwszy montaż?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-01-11 22:40:49 /


Zależy który rok produkcji, a i jeszcze trzeba założyć, że ATE się nie myli ;-)

PiotrekFCapri / 2012-01-11 23:22:09 /


2.8i miały tylko wyłącznie cylinderki o średnicy 22,22(tak mi podaje 3 katalogi).

JARY / 2012-01-13 10:18:51 /


Nie był bym aż tak tego pewien (jak możesz to zrób zdjęcie katalogu).
Co jak co, ale w ATE to raczej wiedzą co szło na pierwszy montaż w tych samochodach.
Pierwszy lepszy katalog Inter Cars również wymienia te trzy średnice (z takimi samymi przedziałami czasowymi) dla różnych producentów zamienników (Granada 2.8i).
TRW nieco wyłamuje się, z datą, odnośnie przejścia z 19.05mm na 20.64mm. http://www.trwaftermarket.com/pl/Katalog/

PiotrekFCapri / 2012-01-13 19:21:10 /


wg haynes wszystkie modele od 1982 roku miały 22,2, a we wcześniejszych 19,05 były w sedanach, 20,64 w kombi. Ale wiadomo jak to z haynes jest, czasami się tam mylą:)

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-01-13 19:37:41 /


granada 20,64 i żadne inne !!! chyba ze ktoś chce sobie pogorszyć działanie to wolna amerykanka zakładacie co chcecie :-))

jak potrzebujesz takie zapraszam mam

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-01-13 22:39:25 /


CHUDER, a możesz rozwinąć wypowiedź?
Czemu według ATE i innych są podane inne wymiary w zależności od roku produkcji?
Czy to co napisałeś, to po prostu najlepsza praktyka?

PiotrekFCapri / 2012-01-13 22:47:02 /


Doprecyzuję jeszcze moje pytanie.
Nie rozumiem czemu cylinderki 20.64mm są najlepszym rozwiązaniem bez względu na zastosowaną pompę hamulcową?
Z tabelek wynika, że producent z pompą 22.2mm stosował początkowo cyl. 19.05mm. Następnie zmienił je na 20.64mm (ale z tą samą pompą – 22.2mm).
Potem była większa zmiana, czyli wchodzi pompa 23.81mm i tylne cylinderki mają 22.2mm. Po prostu nie czaję jak cylinderek 20.64 może być najlepszym rozwiązaniem w obu przypadkach (tj. przy zastosowaniu obu rodzaju pomp hamulcowych)?

PiotrekFCapri / 2012-01-14 00:45:21 /