logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » potrzebuję pomocy z moimi silnikami 1,6 GT

potrzebuję pomocy z moimi silnikami 1,6 GT

W związku z tym że moje doświadczenie z OHC-ami było takie że wstawiałem kolejny sprawny bez sprawdzania co to za silnik i nie mam wiedzy co i jak z tymi silnikami więc potrzebuję pomocy,
poczytałem trochę na forum ale niestety ta wiedza mnie nie oświeciła, potrzebuję info co z czym poskładać

Czy te dwa bloki na zdjęciach są takie same, bo mają praktycznie te same numery odlane, czy jednak się czymś różnią,
oba niby są HC, pierwszy jest LCJ 72KM numer przy aparacie 2222 8K16, wałek o numerze H20 i jedna kropka nadlana, z tyłu jakby dwie jedynki i 78 (zdjęcia 1-7), drugi LE 88KM numer przy aparacie 2222 1C13, wałek o numerze H24 bez kropek i z tyłu nic, (zdjęcia 8-12) oba silniki miały głowice o tym samym numerze 70HM 6090-KA, a średnice zaworów 34 wydech i 42 ssący.
drugie pytania czy te zestawy są faktycznie takie jak książka pisze, i czy faktycznie luz zaworów wydechowych w tym LE ma wynosić 55,czy to nie będzie klepać?

mam jeszcze głowice z wałkiem od 2,0 efi o numerze K-355 C.W.C, z tyłu napis S 723F i wielkość zaworów ssących taki sam a wydechowe 36 mm.
i głowice z tego 1,8 co siedział w capri tam wałek ma numery H43 i dwie nadlane kropki i wielkości zaworów takie same jak od tych 1,6,
czy któraś z głowic lub wałków będą lepsze żeby złożyć silnik do mojej jedynki.

Później jeszcze będę miał pytania jaki kolektor ssący ale to dopiero jak je wykopię .

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-03-19 13:20:30 /


Tak jak pisałem wcześniej dane odnośnie mocy i luzów zaworowych wzięte z forum tj z garażu.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-03-19 13:26:59 /


Fabryczne luzy zaworowe (na tej stronie też są dostępne, znalazłem w 5 sekund) to dolot 0,2; wydech 0,25. Ostrzejsze wałki rozrządu renomowanych firm mają opisane luzy na opakowaniu/w instrukcji/na stronie internetowej przy konkretnym wałku.

O blokach mówiłem Ci już przez telefon.

Moim zdaniem, ale mogę się mylić, obie głowice masz od GT (bo fabryczne HC/LC na jednogardzielowym gaźniku wydechy miały chyba 32mm, choć tu nie jest to wcale czarno-białe- widziałem kiedyś silnik GT z baranem, większymi zaworami, ale na jednogardzielowym gaźniku. Chyba w Taunusie...)

Najlepsza głowica jaką możesz mieć pod względem dłubania/bezproblemowe użytkowanie do Pinto to właśnie głowica od EFi. Mieszanie jednak głowicami między pojemnościami ma swoje oczywiste mankamenty wynikające z pojemności poszczególnych cylindrów w 2.0 i 1.6.

Należy pamiętać iż były, powiedźmy, dwie ery pinciaków- pre i post 1.8.
Pre 1.8 to silniki 1.3 (tylko rynek niemiecki w Capri; wspólny skok z 1.6); 1.6 (oferowany, w zależności od rynku i rocznika, w wersjach LC, HC jeśli chodzi o stopień sprężania, z trzema różnymi gaźnikami) oraz 2.0.
Nie mam pewności co do początkowych oznaczeń silników 2.0, ale najbardziej charakterystyczne dla pint pre 1.8 są dwucyfrowe oznaczenia bloku- czyli 13 dla 1.3 oraz 16 dla 1.6.
Silniki post 1.8 to 1.6; 1.8; 2.0. One miały na blokach oznaczenia trzycyfrowe- np. bloki 1.6 miały oznaczenie 165 (no przynajmniej tyle jestem pewien co do 1.6 i 2.0). To są silniki nazywane Max czy też E-max i wszystkie pojemności mają ten sam skok tłoka co 2.0.
Nie więc ma współzamienności między 1.6 blok 16 a 165.

Na temat fabrycznych wałków się nie wypowiadam- w samym 2.0 było ich kilka w zależności od aplikacji (należy pamiętać że te silniki były zarówno w Escorcie jak i w Transicie). Tym bardziej że zwykle fabryczne wałki u mnie lądują albo na półce, na zapas (jeśli w ogóle rokuje), albo (co najczęściej się zdarza) w takiej pięknej, żółtawej skrzyni oznaczonej jako złom u Pana który namówił Cię do założenia tego wątku.

Prawidłowy kolektor ssący do Capri GT to, z tego co ja wiem, kolektor pod Webera DGAV 32/36 bez ekologii, a więc z wyjściem pod podciśnienie do serwa, wejście odmy oraz wyjście płynu chłodniczego.

koniec przekazu wiedzy niepotrzebnej.

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-03-19 15:43:24 /


Te dane odnośnie luzów są z naszej strony i wyraźnie jest napisane że ten LE ma mieć luz 55 na wydechu i dlatego pytam czy faktycznie tak jest,
A co z tymi wałkami każdy z innej parafii czym one się mogą różnić i jaki wtedy wybrać, a ta głowica od 2,0 to raczej nie podejdzie bo nie uszczelnie jej z blokiem 1,6, ale może wałek będzie lepszy

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-03-19 16:30:37 /


Dlaczego niby głowicy od 2.0 nie uszczelnisz na 1.6?

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-03-19 18:09:52 /


ma większe komory spalania i jak przyłożyłem uszczelkę to ewidentnie były za duże bo krawędzie uszczelki znajdowały się w komorze spalania

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-03-19 20:19:18 /


Luz 0.2 oraz 0.55 ma 1.6 ale OHV .... czyli Kent .... który też był zwykły oraz GT ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-03-19 21:47:48 /


Czyli co w tej tabelce jest błąd bo z tego co piszecie to chyba musi być,

Dzisiaj rozebrałem na drobne silnik od Piosia no i tak zajeżdżonych tłoków jeszcze nie widziałem, pierścienie w strzępach dosłownie stopione z tłokiem, więc zostaje mi tylko ten co powinien mieć 72 konie i teraz pytanie czy ta różnica 14 koni między LE a LCJ to była od wałka czy kolektorów i gaźnika.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-03-19 22:06:51 /


E... jeszcze są grube. Trochę nafty na noc i by odpuściły ;)

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-03-19 22:18:41 /


Oni by pomogli ;) https://youtu.be/sp_qx40A6uc?t=16

Mysza liil (EM) / 2019-03-20 07:40:20 /


I jak pomoże ktoś co z tymi wałkami zrobić, może ktoś podpowie jak je pomierzyć żeby sprawdzić który faktycznie będzie najlepszy do tej wersji.

Drugie pytanie czy jak już ustaliliśmy że bloki są takie same to czy mogą się różnić korbowody bo wydaje mi się że te od wersji LE są jak by cieńsze, jeszcze sprawdzę to na wadze ale myślę że faktycznie tak jest.

Trzecie pytanie to czy te panewki mogły by dalej latać czy lepiej robić szlif, bo takiego nagaru i kropek to jeszcze nie widziałem a dodam że to te z tego Piosiowego silnika.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-03-21 10:53:25 /


Jak już tak rozebrałeś silnik to raczej nie zostawiaj panewek z brązowymi plamami ;) jak są nominalne to daj nowy kplet i już.
Albo zawieź na dobrą szlifiernie to Ci powiedzą wszystko

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-03-21 11:56:15 /


To wszystko i tak idzie na szlifiernie na pewno na honowanie i remont głowicy ale jak trzeba będzie to i zrobię szlif wału.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-03-21 12:19:39 /


ładne te panewki takie zdrowe :) mam ładniejsze :D

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-03-21 20:37:32 /


Ja sobie tak patrzę i dochodzę do wniosku że może lepiej by było gdyby ktoś Ci złożył silnik...

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-03-22 19:57:35 /


Ludzie słabej wiary niech wiedzą że 2.8 się turla po moim złożeniu w Taunusie to i ten będzie, dzisiaj blok i głowica zostały dostarczone do szlifierni, te panewki na zdjęciu były od bloku Piosiowego ale on nie został wybrany do reanimacji, praktycznie rozebrałem go w pył i pewnie jak nikt nie będzie chciał odkupić części ode mnie to poleci do huty niestety pieniądze wydane na niego okazały się złą inwestycją, no może wał się nada i skorupa głowicy, bo tłoki złom a blok tylko do szlifu.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-03-23 21:56:53 /


Trefl się zgłasza na ochotnika? Ma dużą wprawę z składaniu silników. Znaczy silnika ;)

Mysza liil (EM) / 2019-03-24 19:28:27 /


Wypraszam sobie. Silnikuf.

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-03-25 12:29:08 /


Dobra pany dalej ponawiam pytania
Co z tymi luzami zaworowymi, zapewne zrobię 0,20 i 0,25, ale wyraźnie jest napisane że w silniku LE powinno być na wydechu 0,55, dlaczego?
No i co z tymi wałkami jak je pomierzyć, na co zwrócić uwagę tj na długość krzywki czy na grubość i stwierdzić, który powinien być do wersji GT?
Jak do tej pory stwierdziłem że różnica w wałkach jest rzędu 0,2 mm zarówno długość jak i grubość krzywki oczywiście pomiary robiłem w miejscach nie wypracowanych.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-03-25 12:51:22 /


Dlatego, że to dane z kenta -- widać nieco niżej w tabeli :)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-03-26 00:14:58 /


Nietykalny - nie ma czegoś takiego, jak silnik 1.6GT. Były wersje 1.6GT w modelach Capri, Taunus i Cortina. Ale o ile Fordy na rynki ówczesnej EWG (Niemcy, Benelux, Francja) produkowane były w Niemczech i miały silnik Pinto SOHC (z walkiem rozrządu w głowicy), to taki sam (w prospekcie) model 1.6GT wyprodukowany w Anglii na rynki krajów EFTA (czyli UK, Skandynawia, Szwajcaria, Austria, Portugalia) oraz Grecji i Hiszpanii miał silnik Kent OHV (z wałkiem w bloku). Zarówno Kent 1598cc jak i Pinto 1593cc w wersji GT miał moc rzędu 85-90 PS (rożnie w różnych latach, zależnie głównie od stopnia sprężania i wersji gaźnika), ale sposób regulacji (i pomiaru) luzów zaworowych w silnikach SOHC i OHV różnią się diametralnie. Stąd uparcie powtarzana przez Ciebie wielkość 0.5mm w żaden sposób nie da się zastosować w żadnym z Twoich silników Pinto.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-03-26 07:54:27 /


uuu-ła, robi się ciekawie. Który to wymiar "na grubość" w wałku? Wznios? Średnica wałka?

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-03-26 08:36:52 /


Słuchajcie ja nie mam nie wiadomo jakiej wiedzy i najczęściej jak czegoś nie umiem to staram się uczyć na bieżąco do potrzeb to też czytam u nas na forum wszelkie info w tym momencie akurat na temat silników 1,6 do mojej jedynki bo wydaje mi się że jest tu wystarczające kompendium wiedzy, a jak czegoś nie mogę znaleźć to pytam. No i znalazłem tabelkę z danymi gdzie akurat jest ten sam silnik co mam w garażu i mimo że tego LE nie będę robił to chciałem się dowiedzieć na przyszłość co z tym luzem bo wyraźnie jest napisane i po raz kolejny to podkreślam wyraźnie napisane w tabelce do silnika 1,6 ohc r4 LE HC że luz na wydechu powinien być 0,55, jeżeli jest błąd w tabelce to temat kończymy.

Druga rzecz to ten nieszczęsny wałek zapewne założę ten od 2,0 ale chciał bym na przyszłość wiedzieć jak rozpoznać ten słynny wałek do 1,6 GT, na stronie znalazłem jakieś dane odnośnie kątów otwarcia czy zamknięcia zaworów, wznios krzywki i jakieś grubości czopa, zapewne tych kątów nie sprawdzę bo nie mam przyrządów, ale te dane w mm mógł bym sobie pomierzyć tylko w których miejscach? Na razie będę dalej szukał info w sieci ale jak by ktoś miał coś mądrego do powiedzenia to pisać
Pozdro dla zainteresowanych.

Kąt otwarcia zaworu ssącego: 22° BTDC
Kąt zamknięcia zaworu ssącego: 54° ABDC
Kąt otwarcia zaworu wydechowego: 64° BBDC
Kąt otwarcia zaworu wydechowego: 12° ATDC
Wznios krzywki wałka rozrządu: 5.9639 mm
Luz wzdłużny wałka rozrządu: 0.09-0.17 mm
Średnica czopa wałka rozrządu: przód: 41.99-42.01 mm
środek: 44.61-44.63 mm
tył: 44.99-45.01 mm

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-03-26 13:40:01 /


słynny wałek 1.6GT to wałek tożsamy z 2.0

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-03-26 17:22:38 /


Ale 2.0 gaźnikowym czy EFI?

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-03-27 00:00:17 /


Według mnie jest to błąd tabelki.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-03-28 16:07:06 /


Podepnę się pod mój wątek z nowymi problemami bo nie wiele znalazłem na forum.
Pierwszy:
Za jakiś czas będę musiał podłączyć silnik pod wiązkę a problem mam z cewką bo do niej z wiązki wychodzą 3 przewody plus czwarty od aparatu, pamiętam że był podłączony plus ten który idzie przez rezystor balastowy, plus aparat i silnik działał. Ale zostały dwa zielone i o ile dobrze pamiętam oba są chyba zmostkowane wewnątrz instalacji i idą do obrotomierza, ale jak je podłączyć skoro są tylko dwa styki na cewce, no i ona wydaje się być oryginalna bo miała na sobie farbę z pierwszego przemalowania caprika. Pamiętam że podłączałem na krótko i obrotomierz działał, ale jak to powinno wyglądać fachowo.
Drugi:
Połamałem wszystkie podkładki ebonitowe pod gaźnik no i miałem dwa rodzaje, i tą płaską mogę sobie dorobić ale tą drugą nie bardzo i tu pytanie która by była lepsza pod webera 32/36.
Trzeci:
Jak poprowadzić linki od ogrzewania bo większość była w puzlach i nie wiem jak to poskładać, dodam że w obu opcjach z fotek to nie bardzo pasują.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-04-08 18:22:08 /


Ad2- żadna nie jest pod 32/36.

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-04-10 13:14:27 /


A obie pod takim gaźnikiem były, a jak dorobię taką z jednym dużym otworem nie zwężającym przelotu powietrza o takiej grubości lub trochę grubszą to będzie dobrze?

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-04-10 22:02:13 /


Sterowanie nagrzewnicą już ogarnąłem a ktoś coś podpowie co z tym gaźnikiem i cewką?

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-04-17 13:23:01 /


Może komuś się przyda
cewkę podłączyłem tak jak na fotce, połączyłem ze sobą dwa przewody które zostały ale nadal nie działa mi obrotomierz, ten dopiero się odzywa jak zmostkuję kabel od niego z wyjściem cewki na aparat. A podkładkę pod gaźnik też dorobiłem.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-06-20 22:26:03 /


bo tak ma być podłączone, jeden z kabelków do cewki

zenonDWR / 2019-06-21 10:04:04 /


Czyli powinien być jeszcze jakiś mostek na cewce żeby podłączyć obrotomierz i aparat.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-06-21 13:29:03 /


To było pytanie.

nietykalny Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-06-21 19:28:10 /


nie. kabelek od obrotka musi mieć końcówkę. i przykręcasz dwa kabelki nakrętką.

zenonDWR / 2019-06-21 20:41:53 /