logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » POMOCY DRODZY MECHANICY!!!!!!!!!

POMOCY DRODZY MECHANICY!!!!!!!!!

dzisiaj rozkręciiłem wtrysk od mojej 2.8i aby obódowe pomalować i jak ją skręciłem to silnik strasznie pracuje(nieregularnie),chyba nie pomyliłem przewodów...co mu jest??? jak zapalam to dopiero po jakimś czasie załapuje...POMOCY!!!!!!

starrsky / 2002-03-30 18:43:37 /


a co dokładnie rozkręciłeś?? tylko obudowę rozdzielacza??

maciekvmx Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-03-30 19:09:36 /


.......tak,odłączyłem przewody i możliwe że podłączyłem jakoś na odwrót...
jest jakaś różnica(pewnie to głupie pytanie) jak mam sprawdzić teraz kolejność?

starrsky / 2002-03-30 20:28:14 /


Kolejnosc cylindrow raczej nie jest wazna bo paliwo leci bez przerwy kazdym z wtryskiwaczy, jednak trudno sie pomylic bo wezyki sa fabrycznie powyginane i ciezko jest je przykrecic w inne miejsce
Upewnij sie ze wszystkie szesc wezykow na obwodzie idzie do wtryskiwaczy
Dwa grube ida od i do zbiornika
ten na srodku od gory i ten z boku obok grubego ida do regulatora ssania
a ten "samotny" z boku idzie do wtryskiwacza rozruchowego
i sprawdz czy podlaczyles wtyczke z boku rozdzielacza
Przy okazji rozbierania tego moze odlaczyles cos innego i zapomniales, np podcisnienie z regulatora ssania itp
Jesli wszystko jest podlaczone dobrze to znaczy ze mogles cos zle skrecic albo cos sie zapchalo
Jesli zdejmowales sam rozdzielacz z aluminiowej obudowy to mogla sie rozregulowac mieszanka, reguluje sie to malym imbusem wewnatrz metalowej rurki przy rozdzielaczu

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-03-30 21:42:48 /


były dwa elementy:ten rozdzielacz + to takie prostokątne...rozkręciłem te elementy i skręciłem. sory jaka mieszanka? nie zabardzo sie orientuje

starrsky / 2002-03-30 21:52:08 /


Po pierwsze nie powinienes zabierac sie do rozkrecania takich rzeczy jesli zupelnie nie masz o tym pojecia, zacznij sie uczyc na wymianie swiec czy filtra powietrza ;)
Mieszanka to to co sie spala-paliwo z powietrzem, reguluje sie proporcje
Jesli odkreciles ten mniej wiecej okragly rozdzielacz (ten do ktorego ida wszystkie weze) od aluminiowej obudowy (na ktorej jest ten wlasnie rozdzielacz i gruby waz powietrza) to najprawdopodobniej rozregulowales wtrysk, moze da sie to wyregulowac tym imbusem w rurce od skladu mieszanki, ale to tylko w warsztacie w ktorym moga zmierzyc sklad spalin
Jesli sie nie da to moze za slabo przykreciles, albo cos tam podeszlo, albo pomalowales miejsca styku rozdzielacza z obudowa i jest on teraz wyzej, bardzo wazne zeby byl tak samo jak poprzednio
Mozna uniesc calosc do gory zdjac plastik z filtrem i spojrzec czy z tymi blaszkami, dzwigienkami itp wszystko ok, ale niech lepiej spojrzy na to ktos kto wie o co chodzi,
moze zalozyles to na odwrot, co wydaje mi sie niemozliwe, ale nie takie rzeczy juz widzialem ;)

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-03-30 22:19:28 /


DZIĘKI!!! świece i filtr juś umiem wymieniać :) najprawdopodobniej to rozllegułowało sie...jeszcze raz dzięki

p.s ciekawe jak Ty zaczynałeś:)))...pozdro

starrsky / 2002-03-30 22:26:59 /


:)
To nie mialo byc zlosliwe, tylko jesli masz zamiar rozkrecac cos co wyglada na skomplikowane to lepiej sie najpierw zapytac i uniknac problemow, albo cos o tym poczytac, na stronie jest zeskanowany material o wtrysku, zdziwilem sie tylko mocno ze nie wiedziales o jaka mieszanke mi chodzi a rozkrecasz takie rzeczy, no coz niektorzy wola od razu gleboka wode ;) tylko to grozi dlugim postojem samochodu

PS ja zaczynalem jak mialem 17lat, nie wiedzac nic o samochodach rozkrecilem do ostatniej srubki Caprika i zlozylem go, wszystko jednak pod kontrola i objasnieniami ojca

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-03-30 22:43:52 /


no to ładnie sie zaczyna bo ja rozkręcam,nie mam pojęcia i mam 17 lat :)))

starrsky / 2002-03-30 22:48:59 /


CHŁOPAKI O CZYM WY MÓWICIE JA JAK MIAŁEM 17 LAT TO ROBIŁEM SAM KAPITALKE W ESCORCIE 1.6 EFI, ALE Z KSIĄŻKĄ SERWISOWĄ I WAKACYJNYMI PRAKTYKAMI W WARSZTACIE MECHANICHNYM MOJEGO WUJKA, KTÓRE ODBYWAŁY SIĘ OD 8 ROKU MEGO PIĘKNEGO ŻYCIA. ALE DO DZISIAJ JESZCZE MNIE NIEKTÓRE RZECZY NP. W GRANADZIE ZASKAKUJĄ. TAK DALEJ JAK BĘDZIESZ MIAŁ 19 LAT TAK JAK JA TO JUŻ BĘDZIEZ TO POTRAFIŁ. A Z WYREGULOWANIEM TO NAJLEPIEJ SIE UDAJ NA NAJBLIŻSZĄ ZAZNAJOMIONA STACJE DIAGNOSTYCZNĄ I TAM PODŁĄCZĄ TOBIE CZUJNIK DO WYDECHU I TO USTAWIĄ BO INACZEJ SĄ TRZY MOŻLIWOŚCI: 1 BĘDZIE PIŁ ZE ZBIORNIKA JAK CHORA KROWA, CZYLI JAKIEŚ 22/100, 2 UCIEKNIE PRAWIE POŁOWA STADNINY KONNEJ SPOD MASKI, 3 TO I TO RAZEM WZIĘTE. POZDROWIONKA I POWODZENIA.

H2O patryk_3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-03-30 23:12:55 /


ampul nie zabardzo chce mi w tą rurkę wejść mały jest za mały a większy jest za duży...gdzie na capri stronie jest schemat układu wtryskowego???ja znalazłem tylko linki do anglojęzycznych stron :/

starrsky / 2002-03-31 12:53:47 /


pomylka
na stronie nie ma schematu wtrysku tylko ukladu chlodzenia do 2.8i
to jest z tej samej ksiazki tylko Michal zeskanowal i przetlumaczyl na razie tylko czesc

do regulacji tego musi byc dlugi imbus (min 100mm) 3mm
musi on delikatnie wchodzic w srubke bo reguluje sie to na wlaczonym silniku a gdy sie to wcisnie to silnik gasnie, trzeba delikatnie wlozyc imbus i obracac (to jest bardzo czule, to nie ma byc pol obrotu tylko kilka stopni i juz jest duza roznica)
silnik powinien byc cieply, przed regulacja powinno sie go przytrzymac na 3000obr przez pol minuty, nastepnie ustawic wolne obroty na okolo 800 (taka duza sruba przy przepustnicy) i w miare regulacji korygowac je bo beda sie zmienialy
oczywiscie caly czas musi byc podlaczony do testera spalin, ustawic na okolo 1% CO, sprawdzic tez w drugim wydechu czy nie ma wielkiej roznicy, jesli jest to wyposrodkowac (albo zalatac wydech). Ja mam szczelny wydech i roznice 0.5-1% pomiedzy stronami,

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-03-31 13:22:01 /


nie chcę cie straszyć ale jeśli rozregulowałeś coś przy przepływomierzu (to ta płytka z ramieniem) albo coś tam pogiąłeś to masakra,kaplica i w ogóle;
Żeby to później ustawić potrzebne są tajemnicze artefakty i na prawdę dobry fachmen; zrób jak radzi camaro, jeśli to nie pomoże to lepiej zostaw to specowi bo możesz wtysk rozwalić na amen

maciekvmx Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-03-31 13:37:01 /


jesli okaze sie ze tam jest cos pogiete to duzo taniej bedzie kupic calosc od Granady i przelozyc to aluminium z rozdzielaczem (tym razem bez rozkrecania) niz placic w warsztatach, ale moze da sie normalnie wyregulowac

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-03-31 13:58:20 /


Fajnie że jest jeszcze tutaj ktoś w moim wieku :)
Mam 17 lat i wziąłem się za kapitalkę Mk1 z książką do Capri :)

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-04-01 11:59:26 /


Ja sie wzialem za swoje mk3 z "marzeniami w reku" majac niecale 18 - troche pracy i pomocy rodzinki i wozik jezdzi, teraz tylko skladam na nowy silnik bo 1.6 to "troszke" za malo :-(

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-04-01 16:23:54 /


smasher..dawaj 2.8 dobrze wiesz jak to jeśżdzi :)))

starrsky / 2002-04-01 16:42:32 /


OJOJOJ ALE SPIER.....IŁEM mają problem z regulacją ale może da sie zrobić...ale jakby co MAM PROŚBE:


CZY KTOKOLWIEK MA DO OPYLENIA K.JETRONIKA ROZDZIELACZ DO 2.8 LUB EWENTUALNIE CZY KtOŚ WIE CO MOŻNA ZAMIAST NIEGO WSADZIĆ(PROSZE O POMOC BO TAKA POGODA A JA MUSZE NA TYŁKU SIEDZIEC)no cóż za błędy sie płaci :(

starrsky / 2002-04-02 22:12:58 /


A CO DOKŁADNIE TAM ZA CYRK ODWALIŁEŚ?

H2O patryk_3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-04-02 22:19:40 /


P.S ZDĄŻYSZ DO 14????????????????????????????????????????????? KWIETNIA.

H2O patryk_3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-04-02 22:21:05 /


rozkręciłem ten rozdielacz aby go pomalować a go sie podobno nie rozkręca...wyregulowali go dziś ale teraz znowu gaśnie buuuuu':(((

starrsky / 2002-04-02 22:34:15 /


czy nie wiecie przypadkiem czy sierra,escort czy jakiś inny fordzik nie miały takich(ewentualnie pasujących)rozdzielaczy???pomocy bo co ja se kurde...gaz mam włożyć?

starrsky / 2002-04-03 00:34:29 /


Ja tam się nie chcę wtrącać, ale jak skiepściłeś wytrysk to zakładaj gaźnik. Mniej problemów, lepsze osiągi i większa przyjemność z jazdy ;-)

RoT Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-04-03 07:47:34 /


I TAŃSZY GAZ PRZY ZAKŁADANIU.

H2O patryk_3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-04-03 07:48:45 /


Takie rozdzielacze są jeszcze w Granadzie 2,8i i Sierrce XR4i/XR4x4 (do 1988 roku). Co do ustawień to nad nimi trzeba popracować. Trzeba tu artystycznej duszy i cierpliwości stroiciela fortepianów. Ze wszystkich znanych mi macherów tylko mój ojciec potrafi "na słuch i węch" ustawić mieszankę tak by miał power i palił 8 l w trasie i max 15 w mieście. Co do gaśnięcia to wina mieszanki. Jak mi ustawili kiedyś w warsztacie przy pomocy analizatora spalin i lampy stroboskopowej to zdechł mi na światłach na 4 pasmówce pod Macro w Sosnowcu i za Chiny Ludowe nie chciał odpalić. Dopiero przyjazd mojego Starszego i przeprowadzona przez niego reanimacja postawiła moją Sierrkę na nogi.
Opisu K-Jetronica możesz poszukać w książkach typu: "Układy wtrysku benzyny", ja mam dwie pozycje tego typu. Mam to zeskanowane (jakieś 10 MB) jak chcesz to daj znać.

XR4x4 Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-04-03 08:42:10 /


Zapomniałem, w Scorpio 2,8i też był K-Jetronic.

XR4x4 Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-04-03 08:43:52 /


upewnij sie tylko czy na pewno nie odlaczyles czegos innego przy okazji
sprawdz czy podcisnienie nie jest odlaczone, np od regulatora ssania(ten do ktorego ida dwa wezyki od rozdzielacza) idzie wezyk z podcisnieniem do kolektora ssacego, a wlasciwie do tej komory nad nim

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-04-03 11:14:48 /


A ja w wieku 17 lat naprawialem autobusy:)) (praktyka w PKSie)
Teraz potrafie wszystko zrobic w samochodzie.

Seemann / 2002-04-03 11:53:39 /


a jak z tym gażnikiwem gdybym chciał wymieniać?????????jakie pasują???ile kosztuje słożenie czegoś takiego???dzięki.pozdrawiam

starrsky / 2002-04-03 15:52:39 /


sprobuj to jeszcze wyregulowac u dobrego mechanika, jesli sie nie da to kup inne na szrocie lubiacym fordy

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2002-04-03 16:07:09 /


Zmiana na gaźnik to trza mieć:
1. Gaźnik
2. Kolektor
3. Obudowa filtra *
4. pompa paliwa *
5. Duperelki do linki gazu *

(* = mam).

IMHO lepiej wyregulować to, co masz i nie panikować.
Albo założyć gaz, i wtedy na spokojnie się bawić.



trzypion Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-04-03 16:11:49 /


Jaki musi byc gaznik do v-ek? Czy moze byc Motorcraft od rzedowek?

RedX Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-04-04 11:22:48 /


Do V-ek?
Solex dual venturi.
(Jak zwykle - mam taki na zbyciu).

Co do innych - może być Weber od rzędówki od biedy, ale MUSI być to weber który ma dwie jednaklowe i jednocześnie pracujące gardziele.

trzypion Dokładna lokalizacja na mapie / 2002-04-04 11:33:27 /


a więc V MAX miałeś racje...dupa kaplica i wogóle dzis to mi nawet świece zalało...dzięki wam chłopaki za wszystko...przede wszystkim CAMARO...niestety muszę kupić "nowy" wtrysk,rozdzielacz...pomóżcie mi go znależć a jak będzie sprawny to ten kto pomógł ma u mnie dużego BROWARA...
czy kupie rozdzielacz w sklepie??? są takie części? jaki mam dokładnie kupić...musi być od 2.8...nie może być od jakiegokolwiek samochodu sześciocylindrowego z wielopunktem??? gdzie w wawie są szroty forda???-żart

p.s. popytajcie się znajomych o to ...będę bardzo wdzięczny
pozdrawiam

starrsky / 2002-04-16 23:13:15 /


a propo zmiany wtrysku na gaznik... wiem że ma być dwugardzielowy solex...dostane dziś wogóle coś takiego??? ile by kosztowała zmiana na gażnik???

starrsky / 2002-04-17 18:06:21 /


Spróbuj na Strażackiej.

PiotrekFCapri / 2002-04-18 23:27:29 /


No cóż skoro nikt sie nie odzywa to może ja spróbuję :-). Nie mam pojęcia co trzeba zrobic żeby z wtrysku przerobić na gaźnik, ale... Wydaje mi się że blok jest ten sam , a jeśli tak jest to: kup kolektor ssący , kup gaźnik i pasujący do niego filtr powietrza. jeśli to zakupisz, kup jeszcze uszczelkę pod kolektor i jesteś w domu , czyli ok. 250-300PLN. Oczywiście musisz kupić kolektor z mocowniem pod linkę gazu, jeśli Twoja nie pasuje, to kup od sierry i odrobina inwencji twórczej ew. kup oryginalną i po kłopocie. Pozdrawiam

Ps. i co z tymi felami?
Ps 2. nim weźmiesz się za kolejne bajery zapytaj najpierw kogos czy można, i czy warto, a nie po czasie płaczesz że coś nie wyszło, ale tak czy inaczej mam nadzieję że czegos Cie to nauczyło (bynajmniej nie bezsensownego wydawania kasy :-))

kavaler / 2002-04-19 02:13:47 /