logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Oznaczenia silnika V8

Oznaczenia silnika V8

Udało mi się zdobyć silnik V8 - nie, nie będę go wkładał do capri tylko do mustanga - Silnik jest w postaci części pierwszych ale kompletny i sprzedawca daje słowo, że sam go rozbierał i tu nasuwa się problem.
Silnik jest wytargany ze złomu więc nawet najstarsi górale nie wiedzą w jakim samochodzie się woził i ile latek sobie liczy.
udało mi się odczytać parę numerków z bloku, głowic i kolektora:
blok: C8AE - 6015 - B i w innym miejscu 302WF8
głowice: 3A 289 C 80
kolektor dolotowy: C8AE - 9425 - BA
Czy ktoś byłby w stanie pomóc mi rozszyfrować zagadkę co to za silnik i jaki mniejwięcej rocznik?

Abo!GOP! Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-01-15 18:24:54 /


ja bym podejzewał:
302WF (winston?)... hmm 302ci ? ford 5.0L ? sprawdz srednice cylindrow, otworz katalog i szukaj...
ale z gory powiem ze jest to informancja typu "wiodł slepy kulawego"
pozdro cOke

segal Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-01-15 18:31:31 /


302W to Windsor (czyli zawory w linii) o pojemności 302 cu.in czyli 4942 cc.
289 na głowicach wskazywałoby na silnik 289 cu.in (też Windsor) o pojemności 4736 cc - oba biegały w Mustangach. Ale pomiar tłoków nic tu nie zmieni, bo średnica obydwóch jest ta sama - 101.6 mm, a różnica lezy w skoku. "Trzystadwójka" ma skok 76.2 mm (3 cale), a "289" ma 73.0 mm (2 7/8 cala). Co do kolektora to nic mi ten symbol nie mówi. Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-15 19:11:03 /


Nie pamiętam czy mimo różnicy skoku blok 289 i 302 nie jest przypadkiem tym samym odlewem. Tu masz rysunki

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-16 09:56:50 /


Sorka - znowu ten komputerowy analfabetyzm !!! Ten post wyżej to są rysunki wymiarowe bloku Windsora 302W - jedyna różnica między nim a 289 może czaić sie w wymiarze odległości od osi wału korbowego do płaszczyzny styku bloku z głowicą (dla motoru 302W jest to 208 mm a dla 351W - 241 mm, dlatego 351W jest o 5 cm szerszy i kolektory wydechu nie puszczają go do Capri). Ale powtarzam - MOZE SIĘ CZAIĆ - nie mam rysunków wymiarowych dla 289 i zupełnie dobrze to może być ten sam blok z wyższymi o 1.6 mm tłokami.
I jeszcze co do literek - motory 289C, 289T i 289N współpracowały z gaźnikiem dwugardzielowym (a 289A i 289K - z czterogardzielowym), podobnie 302WF z dwugardzielowym, a 302WG i 302WJ z czterogardzielowym. A więc Twój na pewno wymaga 2-gardzielowego.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-16 10:06:51 /


Blok C8AE-6015-B był używany w mustangach od 67,pojemność 302cid, jednak w 68 zakładano go też jako 289cid (inny skok korby i wysokość tłoka). Numery części silnika wszystkie zaczynają się na C, potem jest rok produkcji czyli w tym przypadku 68. Żeby sie dowiedziec więcej musisz poszukac numeru głowic są albo od spodu gdzieś przy brzegu, znaczy od strony komory spalania albo między spręzynkami zaworów. Najprawdopodobniej jest to 289 Windsor z 1968 z mustanga.

actom Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-01-16 12:04:30 /


Zważywszy na problemy technologiczne produkcji, jest nieuzasadnionym kosztem robić nowe bloki silnikowe (czy też skomplikowane dodatkowe obróbki). Jeśli silnik jest z tej same "rodziny" (ale nie jestem ekspertem w hamerykanach ;)) to prawie na pewno zastosowano ten sam blok (co najwyżej o innych średnicach cyl.), takie same głowice (o odpow. średn. i inne zawory), ale wał o innym skoku + dłuższe/krótsze korbowody. Bo tak jest najtaniej, najprościej, najłatwiej, najszybciej, więc efektywniej ;P
Oczywiście nie należy stosować wszędzie tego jako pewnika, bo czasem producenci silników mają za dużo kasy i robią różne głupstwa ;)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-16 12:16:29 /


okej a jeśli chce mr. który założył ten wątek kupić wał korbowy (a da sie całkiem nowy, korbowody, (tłoki są te same) to chciałby wiedzieć po numerach jaki ma silnik :-)))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-16 14:16:14 /


Poskładałem dzisiaj silnik z lekka do kupy tzn. założyłem mu wał i jeden zestaw korbowo-tłokowy i... niestety "tylko 289" w przyszłym tygodniu blok i wał idą do fachowca do przemierzenia dokładnego czy będą jeszcze z tego silniczka ludzie.

Abo!GOP! Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-01-16 17:19:09 /


z ciekawosci ile dales za to cacuszko ja szukam jakiegos Chevego V8 jak by ci sie obilo o uszy cosik takiego do daj znac

jagoolmk2 / 2003-01-16 18:20:55 /


Silnik jak na samym początku zaznaczyłem "zdobyłem" a nie "kupiłem" chociaż i tak darmo się nie obyło, a jeżeli szukasz V8 chevi to jest w Twoim mieście do wzięcia silniczek z corvetty gdzieś ok. 450KM cały, sprawny, z osprzętem za myśle, że rozsądne pieniądze ok. 8 000 PLN reflektujesz?

Abo!GOP! Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-01-19 10:26:55 /


nie chcialem zakladac nowego wątku wiec sie tu przykleje,
Czy ma ktos może skany książki jak remontować taki silnik, konkretniej 302??
Pozdrawiam

jagoolmk2 / 2005-01-26 12:44:55 /


Jagool zgłaszam sie - jeśli to że po angielsku Ci nie przeszkadza - tylko by trzeba zeskanować bo narazie to w książce jest (rocznik 68) a książka niezła cegiełka

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2005-01-26 14:20:14 /


MikeB4 ja tez reflektuje na ksero tej książeczki mlesiakowski@op.pl

mlesiakowski / 2006-03-26 11:15:13 /


Troche dużo do kserowania ;-) ale już gadaliśmy co i jak ..

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-03-27 00:41:46 /


witam nowy jestem na tym forum i bym sie podlaczyl do tematu (pomimo, ze jest troszke stary), jakby bylo mozna to ja tez bym poprosil skana tej ksiazeczki na e-mail, w ogole to poszukuje jakichs instrukcji serwisowych (szczegolnie schemat instalacji elektrycznej) i czesci do mercurego cougara z 68 (moga byc od mustanga mach 1), no i potrzebowalbym jeszcze silnika z osprzetem 302cu - nie ma moze nikt na zbyciu takiego cacka? e-mail skaos@piasta.pl pozdrawiam Tomek

cywil / 2010-07-28 21:51:35 /


Podpinam się pod wątek z takim oto pytaniem: czy można jakoś sprawdzić czy wał korbowy który wyjąłem z silnika jest z tego konkretnego silnika? Wał ma numery ale to pewnie nr seryjny części... wie ktoś?

greenhorn Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-07-25 15:41:27 /