logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Transit MK1 1500/1700 4V aparat zapłonowy

Transit MK1 1500/1700 4V aparat zapłonowy

Cześć.
Niestety bezskutecznie poszukuję kompletnego aparatu zapłonowego do silnika 1500/1700 4V.

Odezwałem się do gościa który ma wystawione graty na Ebayu z prośbą odsprzedanie aparatu.

Gość zapytał do jakiego konkretnie silnika. No i własnie.

W Transicie mam kompletny silnik 1500 4V. Mam jeszcze dwa silniki o niewiadomej pojemności (dopiero sprawdzę, pomierzę) albo 1500 albo 1700 i któryś z nich chciałbym ożywić nie demontując części z silnika z Transita (to się na ogół źle kończy :) ).

Czy były różne aparaty zapłonowe w tych silnikach? Czy występowały również różnice w danych partiach/seriach/rocznikach tych silników?
Czy ważne jest pochodzenie silnika (Transit,Capri,Taurus, Cortina)?

Nie chciałbym wydać kilku stów bez sensu :(

Będę wdzięczny za pomoc :)

vOOytas / 2019-08-28 09:08:51 /


Primo - żadna europejska Cortina nigdy nie miała silnika V4. Tylko Mk3 produkcji RPA miewały (krótko) motor Essex V4 2.0. Silniki wspólne dla europejskiej Cortiny i Transita to R4 i V6.
Secundo - Transit 1500 V4 to zawsze auto z niemieckim silnikiem Koeln V4 (stosowany także w Taunusie P4/P5/P6/P7, Capri Mk1 i Saab 95/96).
Tertio - Transit 1700 V4 to mogą być dwa różne auta. Na rynek Niemiec, Belgii, Holandii, Francji i Włoch (ówczesna EWG) szła produkcja z Niemiec, czyli silnik Koeln V4 identyczny jak 1500 (wersja z dłuższym skokiem, stosowana jako napęd Forda P7, Consula/Granady i Matry 530). Natomiast na rynki ówczesnej EFTA (UK, Irlandia, cała Skandynawia, Austria, Szwajcaria, Portugalia, Hiszpania i Grecja) szła produkcja brytyjska. Tam stosowano znacznie większy i cięższy silnik Essex V4 (z modelu Ford Corsair). Nie mam 100% pewności, ale aparat zapłonowy Essexa V4 i Koelna V4 mogą się (nawet bardzo) różnić. Zatem do aparatów oferowanych Ebay.uk podchodziłbym ze sporą rezerwą.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-08-28 18:21:11 /


Generalnie było tych apartów zapłonowych bardzo dużo penie co najmniej kilkadziesiąt ! Silnik będzie pracował jakoś na każdym podkreślam "jakoś" . Problem polega na różnych charakterystykach pracy układu wyprzedzenia zapłonu potrzebnej dla silników o różnym stopniu sprężania różnych gaźników i pojemności . Optymalnie będzie działał na takim jaki był z fabryki . W praktyce pewnie każdy nowy będzie działał sporo lepiej niż stary zużyty .Zewnętrznie wszystkie marki Bosch wyglądają praktycznie tak samo .(były tez Motrorcfraft) Podaj dokładnie pojemność silnika oraz jego moc powinno się udać wyszukać w katalogu . Jak masz numer tego aparatu z Ebay to do się sprawdzić od czego dokładnie jest . Przykładowy numer dla silnika 1,7 wysoka kompresja z lat 05.75 do 04.78 to 76ET12100GA to samo dla silnika o niskiej kompresji ma na końcu HA

bogdanw Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-08-28 20:59:54 /


Bardzo Wam dziękuję za pomoc.
Oczywiście nie napisałem najważniejszego. Wszystkie moje silniki to Koelny.

W Transicie aktualnie zamontowany to na 99,9% 1500.
(Oznaczenie na bloku i dla potwierdzenia zrzucałem miskę i robiłem pomiary).

Pozostałe silniki chyba muszę sprawdzić podobnie.
Może się znajdzie 1700 i na nim się skupię.

vOOytas / 2019-08-30 07:45:19 /


może :)

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-08-30 07:57:19 /