logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Wymiana silnika w Cortinie mk3

Wymiana silnika w Cortinie mk3

Witam,
Tematem wymiana silnika w Cortinie mk3 '72. Obecnie zainstalowany 2.0 V6. Posiadam jeszcze Ori 1.6 do remontu. Co polecacie ? Nie zależy mi na osiągach a jedynie na odpalaniu od strzału :-D

cortina_wzy / 2019-09-22 11:42:14 /


Cortina Mk.3 nigdy nie wychodziła z Koelnem V6 - żeby wyglądało to w miarę koszernie, to powinna mieć Kenta R4, Pinto R4 albo Essexa V6. Ten ostatni możesz sobie darować - ciężko go znaleźć, części do niego upolować jeszcze trudniej, a kloc wazy tyle, co spore V8.
Nie wiem czy masz 1.6 Kenta (OHV) czy Pinto (OHC). Zasadnicza różnica (poza konstrukcją samego silnika) leży w układzie wydechowym - jeden prowadzi rurę po lewej, a drugi po prawej stronie.
Jeśli oryginalnym motorem był Kent 1.6, to możesz go lunąć za sporą kasę jakiemuś właścicielowi Escorta. A jeśli Twoje 1.6 to Pinto, to problem rozwiązał się sam.
Chyba, że uda Ci się znaleźć Pinto 2.0 (jest coraz trudniej) w cenie niższej niż przewidywane wydatki na remont owego 1.6.
Pakowanie DOHC, Zeteca albo Koelna zabija oryginalność tego dość jeszcze nieskundlonego egzemplarza Cortiny.
pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-09-22 12:39:39 /


2.0 v6 dość łatwo ogarnąć aby odpalał i był w miarę bezawaryjny... musisz mieć gaźnik w dobrym stanie i dobrze ustawiony. A 2.0 v6 brzmi zdecydowanie lepiej niż wszystkie kenty i pinciaki...

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-09-22 14:45:32 /


Muszę więc zatem rozszyfrować swoje 1.6..podobno do remontu, ale dopóki sam się nie przekonam to nie będę wiedział.
Co do obecnego..to gaźnik był już na regulacji, ale efekty nie zauważalne. U mnie sytuacja wygląda tak, że jak postoi to w gaźniku paliwa brak. Pływak leży na dnie. Filterek suchy..jak już rozkręce gaźnik i wleje trochę paliwa to zaczyna kręcić..
Szukam speca..ale ciężko znaleźć..albo kiepsko szukam ;-)

cortina_wzy / 2019-09-22 15:30:34 /


Pakuj ORI

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-09-22 19:20:42 /


Hej , ja takie objawy mam w trabancie ale specjalnie mi mechanik ustwił mniejsze ssanie żeby auto mniej paliło i faktycznie działa , ale trzeba autem jeździć bo 3 dni stania i paliwo spływa i trzeba chwile piłować rozrusznik żeby zassało.... , żeby nie było mam 1.3 vw wartburga na gaźniku ale problemy są tu podobne

Tweed / 2019-09-22 22:48:58 /


O "cofaniu" się paliwa było już na tym forum więcej niż ustawa przewiduje....
Paliwo nie cofa się z gaźnika. Paliwo z gaźnika wcieka do wnętrza dolotu, przez zawory do cylindrów i przez pierścienie do oleju.
Paliwo może się cofnąć przewodem od zaworu iglicowego przez nieszczelne zaworki pompy do zbiornika. Ale nie z gaźnika, w gaźniku, który ma iglicę w pokrywie.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-09-23 08:40:28 /