logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » nadwozie » Wygłuszenie / uszczelnienie Wajchy zmiany biegów Capri MKIII 1984 r.

Wygłuszenie / uszczelnienie Wajchy zmiany biegów Capri MKIII 1984 r.

Pacjent to Capri MKIII Super GT z 1984 roku.
W aucie tym z tego co zauwazyłem oryginalnie nie było żadnej gumy nakładanej na pręt wajchy zmiany biegów, która uszczelniałaby otwór w karoserii. Po demontażu skrzyni biegów (mam podstawy twierdzić, że pierwszym w historii tego auta) na pręcie były tylko resztki jakiejś gąbki/wykładziny w stanie już mocno średnim. Teraz nie mam już nic.
Skrzynia jest N9 jeśli ma to jakies znaczenie.

Co tam było fabrycznie i jakie mam możliwości? Jak to rozwiązaliście u siebie? W starszych Capri pewnie była jakaś guma, a w nowszych odbiło mi się o uszy, że nie.
Wolałbym jednak coś załozyć niz jeździć bez niczego, gdzie w czasie deszcze mieszek skórzany dostaje wodą i leci ona do środka przez dziurę w tunelu.

Ja to wygląda można obejrzeć tutaj.
http://www.garazmarcina.pl/capri_dred/010.html

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-09-24 20:11:09 /


zrób to po radomsku :))))

najdos Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-09-24 20:15:20 /


Gumę z jakiejś Sierki czy coś podobnego miałem zapatentowaną. Było ok.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-09-24 20:22:06 /


Tu masz oryginalny "izolator", który się pewnie wykruszył:

https://www.capri.pl/library/microfilms/capri2/H06.12

Ja u siebie aplikowałem gumę z wcześniejszych roczników z 4-biegową skrzynią:

https://www.capri.pl/library/microfilms/capri2/H06.11 - element nr 13.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-09-24 20:34:54 /


Tam była pianka / gąbka. Miałem coś takiego w Laserze z 1984r. z 5b skrzynią.
Tak więc wkładaj gąbkę, zrób tylko dziurę na pręta i heja :D

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-09-24 21:19:30 /


Tak tez myślałem, ale to gówno będzie trzymać wilgoć... Chociaż z drugiej strony po 35 latach nie mam tam śladu rdzy akurat....

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-09-24 21:29:47 /


tam sie sprawdzi rozwiązanie z granady taki gumowy stożek a w sumie to dwa bo tam jest stożek w stożku wiesz o co chodzi rozkręcałeś granady

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-09-24 22:06:13 /


To kup pianke albo karimate wodoodporną potnij - w zaleznosci od struktury bąbelków jedne gąbki chłoną wodę, a inne nie.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-09-24 22:20:44 /


dwie pierwsze Capri 2,0 OHC 1983, skrzynia n9
oryginalna "pianka" 2 cm grubości, zwulkanizowana z materiałem przypominającym gumę/elastyczny bitum 1,5 - 2 mm .

montaż - gumą do dołu, po przykręceniu skrzyni, piana uszczelnia otwór na lewarek. Na gumie odciśnięte są, te trzy śruby przykręcające lewarek.

na 3 fotce guma z Sierry 2,0 OHC n9 1984 r. i też była taka pianka tylko grubsza i bez tego bitumu.

EL COYOTE Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-09-25 08:25:28 /


Przy n9 masz prostokątny otwór z kołnierzem. Ja w swoim oryginalnie miałem gumę. Kwadratowa z wargą którą łapie krawędź otworu. Niestety nie mam rzadnej fotki.

Marcin P. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-09-25 13:26:43 /


Chociaż z drugiej strony nie było u mnie tej pianki.

Marcin P. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-09-25 13:31:01 /


w 83 r być może jeszcze jej nie było.
ja tak ja Dred, jako pierwszy w swoim demontowałem tą skrzynię.

EL COYOTE Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-09-25 14:47:14 /