logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » zawieszenie » Rozmiar opon do Scorpio

Rozmiar opon do Scorpio

Czy może ktoś z was wie jaki rozmiar opon 16' pasuje do skora?

banol / 2003-01-20 17:22:17 /


Napewno takie, jak były oryginalnie w 2.9 I 24V Cosworth, czyli 205/50 ZR 16, ale nie wiem jakie ET. Ja miałem 205/60 15' na alufelgach z Audi 100 i opona ledwo mieściła się przy McPhersonie. Więc jeśli chcesz założyć szersze, to odpowiedni parapet albo dystans załatwi sprawę.

Mysza liil (EM) / 2003-01-20 18:55:55 /


Mouseman - o ile pamiętam, to Scorpio 24V miał seryjnie 205/55R16 a nie 205/50.
Ale 205/50R16 jest dopuszczona przez TUV - w wyraźnym przeciwieństwie do 205/60R16, która jest zdecydowanie za wysoka. Poza tym "szesnastki" mozna stosowac w szerokości 195 mm (polecane zimą) i profilach: 195/50 (tylko 4-cylindrowy benzyniak), 195/55, 195/60 (oba bez ograniczeń) albo nieco szerszych (zalecane latem, bez ograniczeń wersji) w profilach: 215/50, 215/55, 225/45 i 225/50. Oprócz tego bardzo tanio można dostać do Scorpio felgi "metryczne" z Granady Mk II. Mają one średnicę niecałych 16 cali i przyjmują opony Michelin TRX w wymiarach 190/65R390 (zima) albo 220/55R390 (lato).
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-20 22:03:54 /


Moje dane pochodzą z książki z cyklu "sam naprawiam..." i podane jest tam, że 205/50ZR16, to już nie wiem czy jakiś błąd w druku albo co... no nie ważne.
Do swojej Grany mam fele metryczne z oponkami Dunlop 230/50 390mm! Bardzo ładnie leżą na tych felach a Grania też ciekawie wygląda :-)

Mysza liil (EM) / 2003-01-21 06:31:48 /


Mouseman, jak ty wytrzymujesz z tymi oponami ? Faktycznie Grania fajnie na nich wygląda i znakomicie klei się do drogi (wiem bo pomykałem na identycznych Dunlop 230/50HR390) ale utrzymanie jej w koleinach podczas deszczu wymaga dużego samozaparcia a apetyt autka na paliwo sięga zenitu.

Farmaceuta Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-01-21 09:14:09 /


do grandy, tak samo jak do scorupiaka, moim zdaniem najlepiej 205/55/16 wcześniej miałem 215/50/16 przód, i 235/50/16 tył. autko jedzie jak przyklejone, ale paliwko wzrasta. lepiej jednak odpuscić 2,lub 3 cm szerokości, ale prowadzenie autko poprawiło się niesamowicie.pozatym wystarczy obniżyc zawieszenie o jakies 20, 30 minimetrów, a ma sie wrazenie jazdy jak po szynach.

H2O patryk_3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-21 15:00:41 /


Jeszcze na nich nie jeździłem, bo zdobyłem niedawno i zostawiam na lato, a w koleinach wypełnionych wodą jest tak, że minimalne nawet luzy + rozregulowana zbieżność i nadmierna prędkość nawet na oponach o właściwym rozmiarze może spowodować... strach pomysleć... Pojeździmy - zobaczymy

Mysza liil (EM) / 2003-01-21 16:45:00 /


A wie może ktoś z was gdzie można i czy można kupić te oponki metryczne R390 do grandzi?

314TeR Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-21 18:14:26 /


Nówki są, jedyna przeszkoda to cena, jeśli mnie pamięć nie myli to ceny oscylują ok 800 zeta za sztukę (szerokość chyba 200)

Sachar Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-01-21 18:37:25 /


A masz jakiś bliższy namiar?? to już bardziej ze sportu aby się dowiedzieć. A zapewne i tak nie kupię bo to jest w takim razie bez sensu finanfowo.

314TeR Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-21 19:03:50 /


200 na 390 to chyba nie ma, do Grandzi i Skorpiaka na pewno są 180/65, 190/65, 220/55 i 230/50. Są 200, owszem, ale na felgę 365 (do Argenty) albo na 415 (do BMW 530, Audi Quattro i Porsche 944). Dunlopy do Grandzi nówki kosztują od 460 zł/szt., Micheliny ponad 600. Używek w Polsce prawie nie ma - szukam od ponad roku i kupiłem 1 sztukę w pieknym stanie za 50 zł, bo gostek twierdził, ze jak takie dostaje, to od razu wyrzuca bo nie ma na to chętnych. W Stanach TRX jest najwyższym szpanem i leży tego nóstwo, ale stamtąd wozić? A w Niemczech się nie przyjęły i na szrocie podobno trudno znaleźć. Zdarzają się nawet takie numery, że w Belgii we wrześniu znajomy handlarz miał do sprzedania 4 tysiące sztuk nówek alufelg z nówkami oponkami Michelin 160/65-340 na 3 śruby (Citroen Visa/ Talbot Samba/ Peugeot 104) i chciał po 5 Euro za sztukę - ale minimalna porcja 100 sztuk. Tak więc jeśli ktoś szuka felg - chętnie sprzedam komplet, jeśli ktoś ma takie opony - równie chętnie kupię.
Sorry MK i B4, wiem że ogłoszenia nie tutaj, ale w ogłoszeniach to wisi swoją drogą, a tu jest tylko uzupełnieniem szerszego tekstu. Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-21 19:04:31 /


314TeR - u kazdego dealera Michelina i Dunlopa można zamówić i do tygodnia masz. Na dzis np. na stronce http://www.opony.com masz w wymiarze 230/55R390 Dunlopy SP Sport 2000 w cenie za sztukę 572 zł plus VAT. Realizacja 3-5 dni w każdym mieście wojewódzkim. Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-21 19:52:52 /


Kurcze, ceny spadły czy co ? Nowe Michelin 390 wycenili mi kiedyś po 1000 PLN sztuka :O Policzyłem stosunek cena auta/cena opon i wygrzebałem z podziemia używane Dunlopy, komplet za 400 PLN :) Nauczony doświadczeniem zdobyłem identyczne alufelgi w rozmiarze 14 cali.

Farmaceuta Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-01-22 06:30:40 /


Drodzy bywalcy forum.
Korzystając z okazji iż opony stały się w pewnym sensie tematem przewodnim proponuję rozwinąć go o stronę fachową, w związku z tym składam poniższą propozycję i z góry dziękuję za jej rozważenie.
Postęp w dziedzinie budowy, składu mieszanki i rodzaju bieżnika opon powoduje pojawianie się na rynku konsumenckim ich sporej ilości. Każda z nich ma swoje oznaczenia które niby to rozumiemy a w większości nie potrafimy odczytać lub zdefiniować. Dodatkowo do ogólnych oznaczeń spotykanych na każdej oponie dochodzą jeszcze znaczniki różnych producentów co, odpowiednio skomasowane potrafi laikowi nieźle zamieszać w głowie.
Konkludując proponuję na razie na forum i w tym temacie zebrać wszystkie znane nam i potwierdzone informacje ogólne i szczegółowe o oznaczeniach danych producentów wraz z ich sumiennym wytłumaczeniem, następnie umieścić usystematyzowane wiadomości w garażu pod nazwą „Co wiemy o oponach - czyli jak czytać oznaczenia”. Dla tych którzy są starymi wyjadaczami pewnie nie wniesie to nic nowego ale osoby rozpoczynające dopiero swoją przygodę z motoryzacją lub średnio zaawansowani może znajdą w tym dobrą pomoc merytoryczną. Dodatkowo taki temacik można rozwinąć, dodać np.: opinie o danym typie opony, dopuszczalne rozmiary itp. (wiem, że część tych informacji już była poruszana na forum ale są one albo rozbite pomiędzy wątkami albo dotyczą tylko Capri a przecież tą stronę odwiedzają także właściciele Granad, Taunusów i Eskortów). Co wy na to ?

Farmaceuta Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-01-22 10:47:54 /


Więc Capri 2.0V6, jazda nie niedzielna ;)
Zima:
- Barum 165R13 - jestem bardzo z nich zadowolony; dobre na oblodzone nawierzchnie; śnieg głęboki i papka trochę gorzej; polecam do miast i na drogi o małym zaśnieżeniu.
- Kormoran Winter 165R13 - również zadowolony; dobre na śnieg i breję śniegową; polecam dla terenu pozamiejskiego i zasp.
- Kumho M+S 155R13 - totalny niewypał; nie trzymają się drogi (ale i tak lepsze od letnich 205 ;)), nie wytrzymały nawet przeciążeń i wylazły druty po dwóch sezonach.
Lato:
- Firestone Firehawk 660 205/60R13 - bardzo zadowolony; żadnych zastrzeżeń, no może na mokrym, ale to chyba wszystkie 205-tki ;), całkiem znośnie majta na koleinach
- TOYO 600 F5; TOYO 600 F6 - zadowoly; bardzo dobre na suchych nawierzchniach, na mokrych o wiele słabiej i rzuca na koleinach znacznie mocniej niż Firestony;
- Firestone 560(chyba) 195/70R13 - zadowolony; ładne wysokie, ale duże znoszenie boczne, więc polecam dla niewyczynowej jazdy-opóźnienie reakcji, choć się nieźle starają ;)
- Kormorany 2000 185/70R13 - zadowolony; bardzo dobre na mokrych nawierzchniach (a deszczowo u nas); wyśmienite do spokojnej jazdy (205 biorą ok.1 litr gazu/100 extra w porównaniu do 185)), szybciej się zużywają od np. Dębicy, ale mają też większą przyczepność.
- Dębica D164 185/70R13 - porażka; stara technologia, słaba przyczepność, mocne znoszenie boczne, strasznie szybko mi się zużyły ;)
więcej nie pamiętam ... ;P

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-23 12:09:01 /


Dziękuwka za odp. Co do 390-tek, to w Krakowie jest jeden koleś, który miewa te opony, jak miałem jeszcze grandę na takich felgach, to udało mi się kupić parkę nowych (z tą tylko wadą że ich gwarancja minęła bo za długo leżały gdzieś w reichu) za 120 zł za sztukę. Będę u niego kupował kapcie do skorka więc jak ktoś chce to mogę zapytać. Swoją drogą to ten wzór felg jest zajebisty, te, które miałem dostałem od gościa , który jak go zapytałem ile za nie chce, powiedział, że będzie mi wdzięczny jak mu opróżnie garaż. Jakby się jeszcze jakiś chętny do takiego sprzątania znalazł to ja chętnie.

banol / 2003-01-23 19:54:28 /


Ja mam w Scorpio z przodu 225/45r17 a z tyłu 235/45r17. Z tylu szerszych juz chyba nie wcisniesz bo bedzie chaczyc o ranty a z przodu nie wiem na sto procent ale na oko wyglada podobnie. Tyle tylko ze to Scorpio z 96 i ma cztery sruby z rozstawem 108mm tak jak wiekszosc mniejszych Fordow. Jedno jest pewne: trzyma sie drogi jak malo co, tym bardziej ze to jest kombi. Wyglad rewelacja.

Seba / 2003-02-09 01:22:19 /


Może ktoś mi powie ile cali mają te kółka o rozmiarze 390 od grani?
Mam takie jedno na zapasie ( oryginał z oryginalną oponą ) dlatego pytam z ciekawości. Wszystkie 4 kółka na aucie to na szczęście zwykłe 14' - jak przyłożyłem do nich te 390-tki to wyglądały na coś pomiędzy 15' i 16'.
Co do opon to teraz mam zimówki Kormorany 185/70/14' , a na lato felgi RS 16' z oponami Pirelli P6000 215/55/16.

$miechu / 2003-02-21 09:00:29 /


do $miechu (nie żeby mi było jakoś specjalnie do śmiechu):

Felga metryczna TRX 390 mm ma dokładnie 15,35 cala i nie założysz na nią żadnej "calowej" opony - 16" spadnie, a 15" nie da się naciągnąć. Pisałem o tych gumach w tym samym wątku jakieś 10 postów wyżej. Hameryka jest nimi zawalona, ale sprowadzaj tu używane opony z USA. W Europie na szrotach znajdziesz, ale nasi gumiarze nie przywożą, bo ponoć nie ma na to odbiorców. Szacuje się że na "metrycznych" jeździ około 10% aut w USA i Kanadzie, około 3% w Unii i poniżej 1% w Polsce. Nówki do Grani czy Scorpio są po 700 zet (w tym VAT), używek szukam od lat i jak trafiam parkę raz do roku to jest święto. No chyba że jadę do Reichu albo żabojadów, to zawsze komplecik upoluję.
A co do rozmiarów opon na Twojej grani (choć dotyczy to wszystkich Consulów, Granad i Scorpio), to 185/70R14 jest za mała - zwłaszcza na zimę odradzam. Optymalne rozmiary na zimę to: 175/80R15, 185/75R14 albo 195/70R14. A na lato:
w 15" - 185/70, 195/65 albo 205/65
w 16" - 195/60, 205/55 albo 215/55
w 17" - 205/50, 215/45 albo 225/45

Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-02-21 10:28:55 /


Krk4m - a wiesz może jakie ogumienie było oryginalnie montowane do granii 2.8i?
Z tego co ja wiem to 185R14 ( dokładnie 185/80/14' ) i od tego wyjściowego wymiaru należy dopasowywać wszelkie zamienniki - właśnie dlatego na lato z 16' najlepiej dopasowana jest opona 205/60 - różnica +1mm wysokości lub 225/55 - różnica +3mm. Ja akurat takich nie dostałem więc założyłem 215/55 - różnica -8mm na wysokości. Co do zimówek to wiem, że 185/70/14 jest troszke za niska ale miałem okazję tanio kupić prawie nówki więc nie grymasiłem tylko szybko brałem. W tym sezonie letnim będę też chyba musiał zmienić obecne Pirelki P6000 na coś innego bo zostało im po 2-3mm bieżnika i boję się że na przeglądzie nie przejdzie a poza tym to już niebezpiecznie jeździć szczególnie na mokrym. Planuję założyć właśnie 205/60/16' ew. 205/55/16' bo na 215 troszkę autem za mocno miata w koleinach ( dużo jeżdzę po 7-mce ) i poza tym słabiej ciągnie i więcej pali.

Pozdrowionka $miechu

$miechu / 2003-02-21 11:00:21 /


Errata i uzupełnionko...

Oczywiście pierwszy z wymienionych przeze mnie wymiarów zimówek to CZTERNASTKA, a nie piętnastka - czyli 175/80R14. Pełnoprofilowej pietnastki absolutnie nie polecam. Aco do twoich gum, $miechu, to letnie są OK, tylko zimowae za niskie, w związku z czym trudniej Ci ruszac i łatwiej zawiesić się w koleinie. Ale to przecież w sumie szczegół.
Pytałeś o seryjne? Zgodnie z katalogami fabrycznymi spasowanie było następujące:
- 6.45B14 (opasana, dziś niespotykana, rozmiarowo najblizsza 175/80R14 z Golfa IV albo Octavii) dla Consula V4 i R4.
- 6.95B14 (jak wyżej, ale 185/75R14) - Consul sedan V6 2.0, 2.3 i 2.5
- 175/80R14 - Consul coupe V6 oraz sedan 2.6-3.0, Granada Mk I sedan 1.7-2.5, Granada Mk II diesel (w tym kombi), sedan benzyna L i GL (wszystkie silniki).
- 185/80R14 (ciężko trafić, zamiennik 185/75R14)- Consul kombi V6, Granada Mk I kombi oraz sedan 2.6-3.0, Granada Mk II kombi benzyna L, GL i Ghia oraz sedan Ghia.
- 195/70R14 - Granada Mk I coupe oraz Ghia
- 190/65TRX390 - Granada Mk II sedan i kombi iS oraz iGLS

Oczywiście za ostatnie 25 lat narobiło się tyle nowych rozmiarów, że przebierać można jak w ulęgałkach. Dobór optymalny podawałem w poprzednim poście.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-02-21 13:58:51 /


Jakie "ET" powinny mieć felgi do granady??? Czy opona o szerokosci 205 bedzie za wąska na felgi 8 cali??

Guti_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-01-30 14:05:34 /


8-calówka na ulicę wymaga gumy conajmniej 215-225, aczkolwiek w warunkach wyscigowych zakładało się nawet 195 na 8 cali. Granada, Taunus i Cortina (MkIII-IV) na alusach mają seryjnie zawsze ET 32 lub 34, Sierra miewa od 32 do 38 (różne średnice felgi), a Scorpio od 34 do 38.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-01-30 15:29:02 /


Dzięki za informacje....

Guti_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-01-30 15:55:29 /


A jaki jest rozstaw kół w scorpio 5x???

Seemann / 2004-01-30 16:40:36 /


Rozstaw 5x112 .....

Guti_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-01-30 16:42:30 /


Dzięki, "rozstaw kół" - chodziło mi oczywiście o śruby ;)

Seemann / 2004-01-30 16:48:10 /


Lekko zahaczy mi z przodu w Granadzie felga 7J16 z ET 23 i oponą 205/55/R16... Czy to wina małego ET czy blacharz coś partolił... Zahaczy tylko przy max skręcie i dobiciu.

314TeR Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-05-28 14:17:35 /


ET23 powinno wyrabiać tylko przy gumach 195 - przy gumie 205 minimalne ET bez tarcia powinno byc 28mm.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-05-28 17:23:48 /