logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Aluminiowe dekle od 2.8EFI w 2.9EFI

Aluminiowe dekle od 2.8EFI w 2.9EFI

Czy ktoś przerabiał założenie aluminiowych dekli od silnika 2.8EFI do silnika 2.9EFI ?

Nie wiem jak się zabrać za temat odmy. W 2.8EFI z dekla wychodzi tylko jakaś cieńka rurka a w 2.9 EFI zawór odmy siedzi w sporej diurze z gumową uszczelką.

Da się to jakoś pożenić ?

Jeti Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-05-30 18:40:34 /


U Kzyha w consulu wpakowalem PCVa w korek oleju. Nie chcialem wiercic alu dekla ;)

Mysza liil (EM) / 2006-05-30 20:57:14 /


Mysza, jaśniej proszę :)

Jeti Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-05-30 21:05:47 /


Sory, "odma" to nie zwykly kawal rury skierowany do kolektora ssacego. Jest on zakonczony od strony skrzyni korbowej specjalnym zaworem PCV (Positive Crankcase Ventilation - 'dodatnie' (jednostronne?) przewietrzanie skrzyni korbowej) Zawor ten musi byc! Malo tego - co kilkadziesiat tysiecy km powinien byc czyszczony. Zamiast wkladac go w pokrywe zaworów, zamontowalem go w korek oleju. Drugi koniec przewodu od zaworu PCV podlaczony jest kolektora ssacego ponizej przepustnic.

Mysza liil (EM) / 2006-05-30 21:43:40 /


też mam z korka poprowadzoną odme a zaworek wziełem z serwa ten od podciśnienia

mario75 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-30 22:51:53 /


patent jest w tym, że zawór pcv na wolnych obrotach jest praktycznie zamknięty (kiedy jest duże podciśnienie w kolektorze). Jak podciśnienie się zmniejsza to zawór się otwiera. Druga funkcja zaworu to zabezpieczenie przed eksplozją silnika, tzn. w przypadku cofnięcia płomienia do kolektora - np. nieszczelny zawór dolotowy, powinien odciąć aby płomień nie doszedł do skrzyni korbowej (w pewnych warunkach opary oleju też są wybuchowe). Tak jak Mysza napisał chodzi o przewietrzanie silnika (usunięcie wilgoci z silnika a oprócz tego tzw. ekologia ale głównie wydłużenie trwałości oleju) więc jeżeli jest wylot - zawór PCV, to też musi być wlot w innym miejscu. Jeżeli chodzi o wloty to tutaj są dwa systemy: 1. otwarty - wlot w korku oleju. 2. wlot pociągnięty z rury dolotowej za filtrem powietrza.
W obydwu systemach wlot działa jako wylot na wolnych obrotach (przy zamkniętym zaworze pcv i w ekstremalnych przypadkach - spore nieszczelności na tłokach (pierścienie, itp.)). Teraz jest ekologia, więc systemów otwartyc się już nie stosuje a na dodatek wystarczy zmieniać jeden filtr powietrza (bo kto czyścił czy zmieniał korki?).

Pasuje również zauważyć, że wlot w V-kach jest na jednym deklu, a wylot na drugim.

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-30 23:25:44 /


Czyli lepiej jednak zrobić dziurę w deklu po drugiej niż korek stronie ?

Jeżeli ma to wyglądać tak jak tutaj to ja tak moge mieć :)

Jeti Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-05-30 23:51:01 /


Ja w poprzednich silnikach czyscilem korki :) bo jak byly zatkane to cisnienie wyrzucalo je w pizdu i musialem zakladac nowe :)))

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-05-31 01:11:29 /


Witajcie. Jeśli ktoś chce sie pozbyć takich dekli to chętnie odkupie. Pozdrawiam!

bad ass boy / 2006-05-31 09:27:33 /


Ostatnio (wczoraj) widziałem że ktoś sprzedawał aluminiowe dekle do 2.9 na allegro za coś ponad 70zł

Najproście będzie kupić tamte a te od 2.8 na pewno sie sprzedadzą za taką cene:)

chadzior Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-06-03 21:23:33 /


prawie ...
od 2.9 z allegro nie są aluminiowe, do 2.9 nie było aluminiowyc dekli.
te alu od 2.8 efi prawie pasuja na 2.9, trzeba dziurki dowiecić , natomiast stalowe z 2.8 - 2.9 nie sa wymienne, blacha jest tłoczona pod dany silnik (głowice).

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-06-03 21:30:07 /


Coke jesteś w 100% pewien co do tego ze stalówki 2.8 - 2.9 nie są wymienialne? Założyłem posta na forum http://www.capri.pl/forum/174106 i jedna osoba napisała ze ma takie z 2.9 na starym 2.3... wiec jak to jest? sprawdzałeś?

bad ass boy / 2006-11-08 09:38:08 /


Z 2.4/2.9 podejdą do starszych, ale odwrotnie to raczej nie.

Mysza liil (EM) / 2006-11-08 11:46:57 /


pewnie ze od 2.9 podejda do kazdego starszego koelna-jedna dziurka pod srube bedzie poprostu pusta (mam tak u siebie), ale reszta pasuje, sa lekko inne-ciezej sie uszczelke wstawia bo dekle sa wywiniete w inna strone, ale co to dla nas:) a odwrotnie..?-co stoi Mysza na przeszkodzie? jedna sruba mniej-chyba ze jest jakas kolizja mechaniczne-nie wiem-nie znam sie

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-08 17:19:24 /


Sam napisales ze dekle od 2.9 wywiniete są do gory. Zakladając dekiel stalowy od 2.8 (wywiniety do dolu) na silnik 2.9, bedzie kolizja mechaniczna w ukladzie glowica-pokrywa w miejscu gdzie w glowicy jest wypustka pod srubę (na ktorą nie ma miejsca w pokrywie od 2.8)

Mysza liil (EM) / 2006-11-08 18:49:51 /


aaaaa...racja:) w glowie mialem te od EFI:)

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-11-08 21:39:19 /


Nie bardzo mi się widzi wiercenie w takim ładnym i to w dodatku tak tanio zdobytym deklu większej dziury pod odmę. Czy coś się stanie niedobrego jak po prostu pod ten wystający dzyndzelek podłączę wężyk idący do kolektora dolotowego? 2.8efi czy 2.9 niemal identyczne, ale wolę mieć pewność.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-01-13 01:46:55 /


Za mała średnica. Warto rozwiercić trochę. Wystarczy z 1 mm większa średnica, ja tak mam. Ale żeby to było wygodnie wężykiem podłączyć do k-jetowego króćca, to rozwierciłem zupełnie ten króciec od odmy na 10mm i wkręciłem śrubę M10 z dziurką odpowiedniej średnicy w środku.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-01-13 08:13:55 /