logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Uderzający o korpus skrzyni precel

Uderzający o korpus skrzyni precel

Powrócę trochę do problemu jaki powstał tuż przed PC u mnie w Consulu.
2.8, skrzynia N9. Z Marcinem P. wymienialiśmy podporę wału. Wszystko spoko tylko po wymianie się okazało, że śruby od precla uderzają o korpus skrzyni. Wału za bardzo inaczej założyć się nie da...
Ile się dało jeszcze na podporze i wszędzie cofneliśmy wał, ale nadal dystans jest minimalny. Zdążył "wyrobić" się korpus po pierwszej jeździe zanim zauważyliśmy problem, potem po minimalnym cofnięciu wału było ciut lepiej i tak pojechałem na Kielce. Nie mniej przy hamowaniu silnikiem i np. wybojach nadal słychać, że czasem śruby jeszcze próbują przyhaczac. Z tego co widziałem na różnych zdjęciach, ten dystans powinien być całkiem konkretny, a nie taki kilku milimetrów-góra centymetr.
Ktoś powie mi o co chodzi? Mysza sugerował, żeby użyć jakiegoś zygzakowatego precla, ale z drugiej strony Granady chyba jeżdżą ze zwykłym i nie ma konieczności kombinowania....?

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-11-04 09:13:54 /


A próbowaliście poluzować silnik i skrzynię na łapach/poduchach i pchnąć cały nabój w przód?

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-11-04 09:17:14 /


Tego jeszcze nie. Nie było już czasu. Ale czy tam w ogóle będzie jakiś luz, żeby to przesunąć?

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-11-04 10:12:59 /


Nie.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-11-04 10:15:43 /


precel powinien być skręcony na zmianę śrubami... tzn jedna śruba łbem w strone skrzyni druga w strone dyfra

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-11-04 10:45:05 /


Ignacy, jest skręcony prawidłowo.

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-11-04 11:41:09 /


jesli przed wymiana podpory bylo ok, to moze zalozyliscie podpore 180stopni na odwrot? (jesli sie da? - tego nie wiem - teoretyzuje) moze nie ma lozyska w osi symetrii, tylko po obrocie przesuwa wal blizej skrzyni I precel haczy.

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-11-05 08:24:45 /


Wystarczy podpora z grubszym łożyskiem i wydłuża się wał. A podpory są baaardzo różne...

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-11-08 08:28:29 /


Przed wymianą podpory wydaje mi się, że też nie było najlepiej, bo dystans miał myślę z maks. centymetr. A jak tak patrzę po różnych zdjęciach to wszędzie pewnie ze 2-3 cm dystansu jest minimum.

Granadziarz - łożysko jest akurat oryginalne, fordowskie.

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-11-08 10:24:24 /


Atom, podpora była założona tak, jak ją zdjęliśmy.

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-11-08 11:10:46 /


Pamiętaj Kżyho, że stara podpora miała siadniętą gumę i stąd mieliśmy więcej luzu.
Druga rzecz przecież i tak już była opuszczana wcześniej od podłogi podkładkami pomiędzy podporą a wspornikami. Podejrzewam, że wał kombinowany albo ze skrzyni 4 z przełożoną końcówką pod n9.
Pamiętam kiedyś daawno temu miałem podobny przypadek z capri. Wał wchodził za głęboko w skrzynie i powodował wibracje.

Marcin P. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-11-08 18:31:46 /


a to do n9 5biegów trzeba inny wał? u mnie wszystko pasowało bez kombinacji ale wibracje eż jakieś są ale nie pamietam czy były wcześniej czy sie pojawiły po wymianie skrzyni na n9

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-11-08 18:47:48 /


Hmm... to tak w sumie podsumowując, żeby było wiadomo co na przyszłe sezony planować... Poza skracaniem wału macie jakieś inne pomysły?

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-01-28 23:01:54 /


1. Krzycho. Jak przed wymianą podpory było ok, a po jest be, to problem leży w podporze.
2. To, że podpora ma oryginalne łożysko fordowskie, to nie znaczy, że jest takie samo jak w starej podporze. Podpory jak i łożyska zmieniały się z czasem (i kwotami jakie producenci płacili menadżerom za wejście jako poddostawca do fabryki), pasując jednakowoż zamiennie. Jak zauważyłeś, zwykle luzu jest od cholery, więc jak miałeś kilka mm, a teraz masz zero, to pewnie właśnie o te kilka mm masz szersze łożysko, mimo iż oryginalne.
3. skoro zawsze miałeś i tak za mały dystans, to może trzeba by poszukać wału od skrzyni typ 5. Z tego co pamiętam (a mogę się mylić), jest to najdłuższa w palecie skrzynia i ma najkrótszy wał. A w consulu chyba właśnie występowała.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-01-29 20:22:28 /