logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » zawieszenie » łatka w sprayu

łatka w sprayu

w madrej i polularnej gazecie Autoswiat testowali tzw łatki w sprayu - spray pozwalajacy zalatac i napompowac przebite koło, wg. testu np. patent z logo Norauto za 15 zeta pozwala na osiagniecie 1.9 bar w kole 185/15 i jazde z normalna predkoscia, oczywiscie pozniej zalecana wizyta u wulkanizatora
na koniec artykułu napisano ze niektore marki zamiast zapasu daja 2 spraye ;)
---
co o tym myslicie?? butla gazowa w kole, spray w schowku i zapasowy w bagazniku a zapas w domu??

Maciasek_3M / 2003-01-27 09:43:10 /


a co z wieeelką dziurą po szkle, złych pachołkach/blokadach na parkingu, po ... przekręcającym się resorze (raz pękła mi obejma i resor przerysował mi pięknie oponę jak nóż) ? ;)
ale idea wydaje się piękna, zwarzywszy na nasze "bagażniki" :)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-27 10:02:39 /


nie no nie chodzi o to, jak ci kiche rozerwie to pozamiatane i trzeba z kapcia do domu po zapas smigac ;)
ja na przyklad mam ladne oponki i zastanawiam sie nad umieszczeniem butli z gazem i ten patent w sprayu dal mi do myslenia nad toroidem
chyba zrobie test na zapasie ;)

Maciasek_3M / 2003-01-27 10:09:12 /


Ja myślę, że to idealne rozwiązanie na codzień, a jadąc gdzieś dalej np. na zlot można zapakować zapas żeby nie kusić losu.

Łysy Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-01-27 10:17:48 /


z tymze na codzien to nie problem jak ci sie zapas turla po bagazniku ale jak dalej jedziesz??
widzieliscie kiedys dojazdowke do Capri??

Maciasek_3M / 2003-01-27 10:23:33 /


moze ktoś sobie założył...maciasek moim zdaniem extra pomysł bo ja bez zapasu jeżdze i tak :)

starrsky / 2003-01-27 10:38:37 /


wiec zapas w spraju :)
tylko kawalek sciany i juz mozesz go sobie narysowac - zaczarowany ołówek

Maciasek_3M / 2003-01-27 10:45:29 /


hahaha, tylko co na to władza? ;)
u nas ostatnio robili taką akcję zamalowywania murów, ale tu kawałka będzie brakować, no i jak się jeździ na cegłach, bo jak stoi to już wiem ;)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-27 11:00:13 /


heh starsky rulezz:)
ja odkad kupilem Capri to nie mam zapasu:)
nie wiem czy ono kiedys cos takiego widzilo:)
i tez jezdze bez nawet w trasy po 3500km:)

Hoover 3M / 2003-01-27 11:56:28 /


nie no Hoover to inna sprawa - nad nim czuwa Aniol Capri Stroz
ale spray do rysowania zapasu masz??

Maciasek_3M / 2003-01-27 12:01:38 /


Z tego co ja slyszalem nt tych spray'ow, to po takiej "naprawie" opony podobno (sam nie latalem tak, prawde mowiac, to nawet kapcia w zyciu nie zlapalem, ale to krotkie zycie ;) sa nie do wywazenia i praktycznie mozna sobie ja wyrzucic na smietni. Powtarzam - tylko slyszalem tak.

Michał (drzewiej to było Wydmikufel) Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-01-27 12:25:58 /


w artykule pisza ze wulkanizator wyciera szmata opone wewnatrz i po krzyku

Maciasek_3M / 2003-01-27 12:32:15 /


Jest taki patent który się stosuje w Kanadzie i pewnie u nasz w ciężarówkach. Jest to zestaw okrągłego pilnika i takiego szydła. W dziurkę wpycha się ten pilnik i czyści i zaokrągla dziurę, a potem zakłada na szydło taki jakby makaron z gumy bardzo lepiący i wciska w dziurę( wszystko na napompowanym albo pustym kole). Pod wpływem ciśnienia po 60 sekundach koło jest załatane.:)
Nie wiem czy to w Polsce jest(?).

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-01-27 13:35:45 /


pamietam ze latali mi tak kolo w czechach ale tego i tak nie zrobisz na poboczu ;)

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-27 13:45:20 /


Cześć Maciasek. Ja u siebie mam butle w kole a zapas w postaci dojazdówki wożę za tylnym siedzeniem w pokrowcu (co by nie latało po bagażniku).

Wasyl / 2003-01-27 14:01:08 /


Jak to nie, ściągasz koło, pompujesz, szukasz dziury, wsadzasz pilnik, wsadzasz makaron , dpopompowujesz i jedziesz dalej:)
Problem polega na tym że pompkę trzeba wozić ze sobą:(

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-01-27 14:04:15 /


a skad wziasc dojazdowke do Capri??

Maciasek_3M / 2003-01-27 14:07:12 /


Ja swoja dorwałem na szrocie za 50 pln i pochodzi z jakiegos innego samochodu. Rozstaw otworów pasował trzeba tylko było delikatnie roztoczyc srokowy otwór na piastę.

Wasyl / 2003-01-27 14:24:14 /


a teraz glupie pytanie - rozstaw srub felgi ATS
jak za glupie to nie odpowiadajcie a jak ktos pamieta to poprosze

Maciasek_3M / 2003-01-27 14:51:11 /


tak jak zwyklych, 4x108

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-27 14:55:00 /


dzieki

Maciasek_3M / 2003-01-27 14:56:03 /


ja wozilem 13calowa zimowke....... a jezdze na 15 :-) coz... zawsze to jakis zapas :-)

Jabol / 2003-01-27 15:18:01 /


panowie!poco wam zapas po miescie :) jak na wakacje to mozna wziąść ale w miescie... eee tam wadzi tylko taki szpargał :) po za tym jak mialem zapas raz i jechalem na tygodniowych nówkach to mi dwie naraz poszły ...i na chu.. mi jeden zapas:) najlepiej cztery wozić:D

starrsky / 2003-01-27 20:12:41 /


możesz szukać dojazdówek w niektórych japońcach: nissan, mazda (te miewały rozstaw 4x110-ale wciśniesz awaryjnie), audi 100 (chyba tylko starsza). O ile wogóle je miały ;), ale te samochody mają takie rozstawy i są popularne, więc pytaj na szrotach może się zdarzyć :)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-28 10:20:51 /


przepraszam a ford dojazdówek nie posiadał?

starrsky / 2003-01-28 10:23:39 /


tu już choroba wie, trzeba by się jakiego autorytetu zapytać....
może krk4m? :)
co doradzisz, z kąd wykręcić?

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-28 10:26:05 /


nie no na dwa kola to za duzo muru by poszło ;>

Maciasek_3M / 2003-01-28 10:41:42 /


Och, Karol......
Wzywacie mnie do odpowiedzi, to proszę - ale zastrzegam się, że nie wiem czy jakiś Ford nie miał dojazdówki (podobno na niektórych rynkach ostatnie roczniki Capri miewały). Na pewno rozstaw 4x108 ma dojazdówka z Audi 80B4 (tzw. jajko) po zmianie zawieszeń, a więc egzemplarze w których grill otwiera sie z maską i oddzielony jest od reflektorów, a tylna kanapa jest składana i zbiornik leży pod podłogą (w latach 86-90 stał pionowo za fotelami). Wczesniej Audi miały 4x100, wzorem Golfa. Natomiast nigdy w zyciu nie spotkałem rozstawu 4x110mm - 110 występuje owszem w felgach na 3 śruby i na 5 śrub, ale na 4 - nie ma.
Jako ze szanuję pojemność tego forum, a nie ma Fordów z kołami na 3 śruby ani (w Europie) na 6 śrub, załączam ponizej parametry montażowe popularnie wystepujacych felg, mocowanych na 4 albo na 5 śrub:

4x98, otwór 58 - Fiat,Lancia,Alfa(155 i nowsze),Seat (do 1991)
4x98, otwór 59 - Alfa(1973-92),Łada,Aleko,Skoda (do 1993),Trabant 1.0
4x100, otwór 52 - Volvo 340-480
4x100, otwór 54 - Toyota Corolla i mniejsze,Mazda (bez 121 po 1996),Suzuki Baleno i Wagon,Daihatsu Sirion
4x100, otwór 56 - Honda Civic i pochodne(w tym Rover 200/400),starsze Daihatsu, Kia Shuma/Sephia,małe Mitsubishi(w tym Proton)
4x100, otwór 57 - Opel,Volkswagen(do 1996),Daewoo(bez Matiza i Leganzy),Audi80(do 1990),BMW3(do 1991),Seat,Trabant i Skoda(oparte na VW)
4x100, otwór 59 - małe Nissany,Subaru Justy do 1996
4x100, otwór 60 - Renault
4x108, otwór 57 - Audi 80/90(od 1991 do 1995)
4x108, otwór 63 - Ford(w tym Scorpio GGR i Cougar), Mazda 121 po 1996
4x108, otwór 65 - Citroen,Peugeot,Volvo 850 GLT
4x114, otwór 60 - Kia Pride,Suzuki Swift,Maruti,Justy (po 1996)
4x114, otwór 64 - Honda Accord,Legend i pochodne Rover 600/800)
4x114, otwór 66 - Nissan Primera,Bluebird,200ZX,Prairie
4x114, otwór 67 - Hyundai,Kia Clarus,Mitsubishi Galant i pokrewne,Volvo S40
4x114, otwór 69 - Daewoo Matiz
4x130, otwór ?? - VW 1200/1300/1500/1600,Skoda MB/S100/S120
4x140, otwór ?? - Peugeot 504,505,Renault Traffic,Subaru Leone
4x160, otwór ?? - Trabant 600,601, Wartburg
4x190, bez otworu - Fiat 500 i 126
5x98, otwór 58 - Alfa(bez 166),Lancia Thema,Fiat Ulysse/Peugeot 806 itp.
5x100, otwór 54 - Toyota Avensis,Celica 4WD itp.
5x100, otwór 56 - Rover 75,Subaru Legacy,Impreza itd.
5x100, otwór 57 - VW z motorem VR6 do 1997,od 1997 wszystkie poprzeczne(także Audi A3,Skoda i Seat),Chrysler Neon,Stratus, itd.
5x108, otwór 58 - Lancia Kappa,Alfa 166,Peugeot 807/Ulysse II itp.
5x108, otwór 60 - Renault V6
5x108, otwór 63 - Ford Windstar
5x108, otwór 65 - Volvo 240/260,740/780,940/960,S60/70/80,Peugeot 605,Citroen XM
5x110, otwór 65 - Opel Omega,Zafira,Vectra,Calibra V6 i nowe Saaby
5x112, otwór 57 - VW T2,T3,T4,Sharan itp.,Passat od 1997,Audi 100/200,A4,A6,A8
5x112, otwór 63 - Ford Granada,Scorpio 1
5x112, otwór 67 - Mercedes (bez modeli G i Sprintera)
5x114, otwór 57 - Daewoo Leganza
5x114, otwór 60 - Toyota Camry,MR2,Lexus,RAV4,Mazda RX7,626 i Ford Probe T22,
5x114, otwór 64 - Honda CRV,HRV,Prelude,Legend,Integra, Landrover Freelander
5x114, otwór 66 - Nissan Maxima,200SX,300ZX,Serena,Vanette (niektóre roczniki)
5x114, otwór 67 - Mazda 626,MX6,RX7,Xedos,929,MPV(niektóre),Ford Probe ECP, Daihatsu Terios,Kia Carnival,Mitsubishi Sigma,Eclipse,Hyundai H1
5x114, otwór 70 - Ford Explorer
5x114, otwór 72 - Voyager,Jeep Wrangler,Cherokee(bez WJ)
5x114, otwór 73 - Mazda MPV,Nissan Vanette(niektóre),Toyota Previa
5x115, otwór 70 - Opel Sintra,Pontiac Trans Sport itp.
5x118, otwór 71 - Fiat Ducato 1,PSA Jumper/Boxer
5x120, otwór 73 - (od 1992)BMW 3,5,7,8,X5,RangeRover LP,
5x120, otwór 74 - BMW 5,6,7(starsze modele, "rekinowate")
5x121, otwór 70 - Chevrolet Blazer S10 itd.
5x121, otwór 74 - Jaguar XJS,XJ do 2000 r.)
5x127, otwór 72 - Jeep Grand Cherokee WJ
5x130, otwór 72 - Porsche 911,928,930,933,944,968,993
5x130, otwór 78 - Fiat Ducato 2,PSA Jumper/Boxer 2
5x130, otwór 84 - VW LT,Mercedes G i Sprinter
5x140, otwór 95 - KIA Sportage
5x140, otwór 98 - Niva,UAZ,FSO Syrena,Warszawa,Tarpan,Nysa,Żuk
5x140, otwór 108 - Jeep CJ5/7,terenowe Daihatsu,Suzuki i Asia Rocsta
5x150, otwór 110 - Toyota Landcruiser J10
5x165, otwór 114 - Land Rover Defender,Discovery
5x205, bez otworu - VW 1200,Porsche 356 i 550,Wartburg 312

I może wreszcie będzie spokój.......:-)) Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-28 17:20:07 /


To ja dodam jeszcze poniższe:

http://home.att.net/~fteufert1/wheels/bolt-pat.htm

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-28 17:38:30 /


Do Starrsky i do innych też...

Uwaga. Zapas jest bardzo potrzebny o czym przekonałem się dziś pod uczelnią.
Jakieś ch..e ząłożyły mi dziś blokadę na koło. Studiuję więc nie stać mnie oczywiście na mandaty i to jeszcze dla palantów. W moim samochodzię (przemilczę jakim), są małe koła więc ku mojemu zdziwieniu, łamany klucz zmieścił się pod osłonę blokady, dzięki czemu udało mi się zdjąć koło z tym żelastwem i wrzucić je do bagażnika.


U kolegi w warsztacie spuściłem powietrze z koła i udało się zdjąć to badziewie bez uszkadzania go. Jutro taką nie naruszoną blokadkę odwiozę tam gdzie mi ją założyli, nie jestem przecież złodziejem w dresach.

Jeszcze jedno zdięcie blokadki przytulonej do mojego koła.

bryzol Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-29 01:46:52 /


Zuch! Wg mnie postawa godna pochwaly!

Michał (drzewiej to było Wydmikufel) Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-01-29 06:51:16 /


glowna nagroda dla Ciebie za to kolo ;)
chociaz lepiej sie takimi rzeczami nie chwalic
moga Cie scignac za ta blokade wiec moze nie zostawiaj jej na ulicy

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-29 07:28:05 /


KRK4M jesteś dla mnie, i zapewne dla większości z nas, wielkim autorytetem i z całym szacunkiem jakim Cie darzę - nie mogę się zgodzić, że Ford nie miał kół przykręcanych na 3 śruby! A co z Taunusem M12? Pod koniec lat osiemdziesiątych mój brat był posiadaczem takowego. Mimo, że byłem wtedy gówniarzem, to pamiętam jak dziś, że były tam właśnie takie felgi. Znikoma dostępność części zmusiła mojego brata do dorobienia takowej. Niestety żadna z nich nie zachowała się do dzisiaj, bo autko wraz z wszystkimi gratami skończyło na złomie w 1990 roku. Pozostały tylko częsci kołpaków - zewnętrzne obręcze aluminiowe i środkiowe kapsle metalowe chromowane z logo w kształcie litery V przekreślonej z prawej strony, co w zależności od sposobu patrzenia wygląda na V oraz 4. Tak więc dowodu w postaci piasty ani koła nie mam, ale myśle, że się wszystko wkrótce wyjaśni.
Pozdro.

Mysza liil (EM) / 2003-01-29 08:21:41 /


no takiego numeru to nie widziałem...
jakim kluczem dostales sie do srub??

Maciasek_3M / 2003-01-29 09:52:59 /


rozstaw śrub 4x110 otwór ?? Mazda RX-7 rocznik ok. 80'
Robiłem kumplowi przejściówki z piast na koła 4x100 i uwierzcie jak się zdziwiłem gdy pierwszą sztukę zrobiłem bez pomiarów, bo myślałem że 4x108...
(jak ktoś bardzo chce to odkopię papiery i znajdę średn. środkowego otworu)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-29 10:58:46 /


Hehe utnij kłódke ...... kup swoją i przykręć jakiemuś pojazdowi straży miejskiej (oczywiście nieprawidłowo zaparkowanemu) - oni myślą że ich przepisy nie obowiązują ..... notorycznie parkują w mojej okolicy na drodze dla rowerów - za co komu innemu pewnie daliby blokade.

PS. jak niezauważenie odkręciłeś to badziestwo ??
PS2. a może palnik z małej butli albo szlifiereczka od akumulatorka :-))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-29 13:13:30 /


zajebisty pomysł!!!! dawaj załuż im i zrób fotke...założe sie że obejdzie ona cały swiat :)

starrsky / 2003-01-29 13:22:02 /


CZeść, ja właśnie jestem posiadaczem takiego Forda M12 (P6) i Mouseman ma rację :) mam felgi na 3 śruby z identycznymi kołpakami i jeżdże na nich do dziś :) a może masz jescze jakieś nie potrzebne graty do M12?

Richu / 2003-01-29 17:45:42 /


moj idol!!!!! sluchaj kupuje ta blokade jesli ja jeszce masz to daje 50zl!

Hoover 3M / 2003-01-30 21:42:14 /


No Hoover ma racje!Parkujesz gdzie chcesz,zakładasz blokade i spokój :)

Trophy Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-01-30 23:33:16 /


B R A W O ! Sam miałem taką nie przyjemność, oni na chama to i mu możemy na chama!

Bartek GD / 2003-01-31 01:39:11 /


Niestety tak jak napisałem odwiozłem tą blokadę, teraz trochę żałuję. Następnym razem sobie zostawię bo podoba mi się pomysł MikaB4.

Do MikeB4. Nikt nie widział bo studiuje na Akademi Sztuk Pięknych (na przeciwko UW) dzięki czemu mogłem schować się za dużym obrazem, którym przysłonił mnie kolega.
Co do klucza to był to zwykły zagięty klucz, jak koła są wąskie to się miaści.
Wydaje mi się, że można by zrobić jakiś taki klucz, który by wchodził nawet przy szerokich oponkacz.

bryzol Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-01-31 13:24:46 /


ciekawe jak je odkreciles przez blokade sciemniasz

Hot Rod / 2003-08-20 12:00:17 /


ja w swoim capriku zdjołem blokadę spuszczając powietrze z koła zeszła bez większych problemów. A potem mnie wzywali na komendę i straszyli kolegium.

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-08-20 12:17:01 /


a oni gdzies tego nie zapisują u siebie? że na ten samochód tą blokadę? jak tak, to te plany na nic, bo przyjdą smutni panowie i "oddawaj blokadę!".

do hot roda: no, ściemniał. przecież wszyscy widzą, że te zdjęcia z blokadą na odkręconym kole to fotomontaż. jak się dobrze przyjżysz, to zobaczysz tam resztą samochodu:P

loqsh1 / 2003-08-20 15:06:53 /


Do loqqqsh czy jak tam....

..to ty jestes chyba fotomontaż bo gość sam mówi że ją zdjął z kołem razem. Nie robił zdj. gdy blokada była na aucie tylko same koło z blokadą. Jezu wyczyść oczy i to cifem zresztą żeby starczyło na dłużej.

Konrad Szyperski Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-08-20 15:47:45 /


Kuba chyba źle zrozumiałeś logsh'a :)

crapi Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-08-20 19:04:25 /


no w zamyśle miał to być żart.
miałem nadzieję, że hot rod zamiast wypisywać komentarze i zadawać milion pytań będzie się wpatrywał w te zdjęcia;)

loqsh1 / 2003-08-20 20:48:39 /


tez slyszalem ze opona wypelniona tym siuwaxem w sprayu jest praktycznie niedoodratowania, ale wydaje mi się że zależy to od jakości "sprayołatek"
więc napewno nie można na nich oszczedzać

starrsky / 2003-09-21 01:58:56 /


Ktoś poszukiwał dojazdówki ?
http://onet.allegro.pl/show_item.php?item=16668617

cossi / 2003-10-05 17:01:17 /