logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » gaźniki » Regulacja gażnika Solex od 2,0 V6 automat

Regulacja gażnika Solex od 2,0 V6 automat

Mam kilka pytań:
Moje Sreberko coś ostatnio grymasi tzn. nie odpala od razu na zimnym silniku, a jak już odpali to zaraz gaśnie. Wydaje mi się iż ma za małe obroty.
Jak trzymam go na "gazie" to chodzi ale ewidentnie brakuje mu obrotów.
Interesuje mnie regulacja gażnika Solex (2,0 V6 automat). Jakoś nie widzę śrub regulacyjnych?
Gażnik ten jest chyba inny niż w manualu?
Proszę o pomoc. Pzdr
PS. Ktoś z Krakowa mógłby mi pomóc ogarnąć temat?

Biger Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-02-11 12:14:33 /


Gaźnik taki sam jak w manualu.
Tu masz wszystkie potrzebne informacje http://www.taunus.pl/?alias=technika&id=347

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-02-11 13:16:44 /


Dziękuje za odpowiedź
Nie dokopałem się do tego na tej stronie ...

Biger Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-02-11 14:03:56 /


Po pierwsze primo to jak chcesz to rzeczywiście dobrze ogarnąć, zacznij od sprawdzenia stanu filtra powietrza.
Po drugie primo, sprawdź kondycję ( albo czy w ogóle jest) uszczelki pomiędzy gaźnikiem a puszką filtra
Po trzecie primo uzupełnij zaślepkę mechanizmu przepustnicy ssania. Założę się że jej nie masz. Mało kto ją ma. Ja swoją wykonałem z opakowania po miksolu :)

Bez ogarnięcia tych trzech podstawowych spraw nie ma co się brać za regulację gaźnika bo nigdy tego dobrze nie zrobisz.
Większość problemów zasilaniem gaźnikowym to wina nieprawidłowych przepływów w gardzieli a na nie znaczący wpływ ma praca układu filtrującego powietrze.
Zanim dotkniesz gaźnika ogarnij te trzy prima i zobacz co się stanie :)
Jak by co to dzwoń wieczorem.

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-02-12 15:38:53 /


Ewidentnie brak ssania. Zanim odpalisz auto trzeba kopnąć ze dwa razy w pedał gazu i palić bez dotykania gazu. Jak nie zapali od strzała, to od nowa ze dwa kopnięcia i obrót. Po odpaleniu musi chwilę pochodzić zanim dotkniesz gaz, bo dotykając na pracującym silniku zwalniasz sztywną blokadę klap a sterowanie przechodzi na miękką regulację podciśnieniem i temperaturą. Regulacje gaźnika to na rozgrzanym silniku. Jakiej dziury w filtrze byś nie miał to i tak da się doregulować, nawet bez filtra. Oczywiście regulacje po założeniu filtra się nieznacznie zmienią i trzeba od nowa. Ale tu problem jest w fazie rozgrzewania z tego co rozumiem, a nie z wolnymi obrotami na ciepłym?

Mysza liil (EM) / 2020-02-13 07:22:46 /


Aldaron - filtr powietrza nowy, uszczelka pomiędzy gaźnikiem a puszką filtra jest w dobrym stanie,
zaślepka mechanizmu przepustnicy ssania również jest :)
Dodatkowo wymieniłem świece, przewody zapłonowe oraz akumulator bo padł po 6 latach

Mysza - Na zimnym jest problem, na ciepłym również spadają obroty i gaśnie.
Podczas uruchamiania tak własnie robię, pompuje pedał gazu parę razy i próbuje odpalić bez gazu.
Za którymś razem załapie... ale zaraz obroty spadają i gaśnie ...

Biger Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-02-13 11:24:49 /


A zawory wyregulowane? Bo ja miałem ten objaw, nawet w tym samochodzie, jak zawory trzeba było ruszyć.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-02-13 17:44:24 /


Nie Marcin. Nie pomyślałem o tym :(
Możesz coś napisać więcej ...

Biger Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-02-13 19:00:38 /


Przy zaworach nic nie było robione od czasu zakupu. Może Ty robiłeś wcześniej?

Biger Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-02-13 19:05:26 /


Zawory to trzeba sprawdzić i wyregulować co 10-15 tysięcy kilometrów. Wyreguluj i zobacz co będzie, podejrzewam, że się poprawi.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-02-13 19:17:09 /


przez 12 lat miały prawo troszke siąść :p

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-02-13 19:17:21 /


Miały prawo :)
Dziękuje za wszelkie uwagi i sugestie oraz cenne informacje.
Zabieram się więc za zawory ...

Biger Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-02-13 19:25:52 /