logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » Nie działa kontrolka kierunkowskazów po wymianie przerywacza

Nie działa kontrolka kierunkowskazów po wymianie przerywacza

Cześć.
Mam problem: po wymianie przerywacza (oryginał działał za wolno :-)) nie działa mi kontrolka kierunkowskazów. Same kierunkowskazy działają okej.
Rozebrałem deskę rozdzielczą, żarówka jest dobra.
Żarówka we włączniku awaryjnych normalnie działa.
Co ciekawe- po wyjęciu kontroli kierunkowskazów z deski rozdzielczej - przerywacz przestaje przetrwać tylko świeci światłem ciągłym... Po włożeniu żarówki z powrotem, przerywacz zaczyna przerywać, mimo że kontrolka nie świeci .

Co poszło nie tak??

M

mimuka / 2020-04-11 15:59:36 /


Sprawdź po numerach te nową manetkę, czy jest tożsama z poprzednią.

Kornik Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-11 16:59:45 /


Nowa manetka jeszcze nie doszła :-)
To się dzieje od wymiany przerywacza w zeszłym roku.

M

mimuka / 2020-04-11 19:27:36 /


Hej
Macie jakieś pomysły co może być źle?

M

mimuka / 2020-04-13 13:42:02 /


Czy ten "nowy" przerywacz to jest fabryczny od Capri, czy jakiś zamiennik?
Czy w przypadku zamontowania nazad "starego" przerywacza kontrolka działa znów poprawnie?

Manetka nie bardzo ma tu coś do gadania. Albo jest sprawna i układ działa, albo niesprawna i układ nie działa w ogóle.
Obstawiam, że albo przerywacz nie dogaduje się z układem obwodu kierunkowskazów (łączny pobór mocy) ale to mało prawdopodobne, albo jeśli jest jakimś zamiennikiem ogólnego stosowania, to może mieć po prostu odmienny układ konektorów.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-13 14:36:23 /


U mnie w żółtym przerywacz raz na 3 sekundy mryga ;-)

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-13 16:18:57 /


Hej.

Z tym przerywaczem to chyba dobry trop.
Układ pinów był inny ale kable odpowiednio poprzekładałem.
Starego przerywacza nie mogę już znaleźć... Będę szukał.
Tymczasem sprawdzę jeszcze raz czy jakieś inne ustawienie przewodów nie działa lepiej...

M

mimuka / 2020-04-13 17:42:00 /


No to sprawdź czy ten przerywacz w ogóle pracuje w układzie konektorów:
- zasilanie przerywacza
- wyjście zasilania do włącznika kierunkowskazów / awaryjnych
- masa
jak jest wymagane w Capri,
a nie np.:
- zasilanie przerywacza
- wyjście zasilania do włącznika kierunkowskazów / awaryjnych
- wyjście zasilania do kontrolki kierunkowskazów

Konrad - zgodnie z obowiązującymi przepisami częstotliwość migania musi mieścić się w zakresie 60-120 cykli na minutę.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-13 21:39:16 /


No to pozostaje mi tylko jeździć prosto :-)

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-13 23:56:40 /


Nie wiem czy dobrze pamiętam po 20 latach :) ale coś mi się kołacze po głowie, że fabryczny przerywacz miał w środku regulowany potencjometr...

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-14 08:22:58 /


Sorry, za post pod postem - efekt burzy mózgu :)
Zdjęcie obudowy z przerywacza i przegrzanie lutownicą wszystkich połączeń na płytce też często czyni cuda w takich starych elementach :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-14 08:25:34 /


Tylko jeszcze trzeba znaleźć stary przerywacz.

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-14 09:00:42 /


Hej.

Bardzo dziękuję za wszystkie pomysły.
Znalazłem oryginalny przerywacz. Po zainstalowaniu kontrolka kierunków działa.
Tak wygląda na zewnątrz i w środku oraz działa oryginalny przerywacz: https://photos.app.goo.gl/JdmPoHop86sgUNqr7
Kontrolka świeci ładnie ale rzadko :-)

Tak wygląda przerywacz na którym kierunki działają szybko ale kontrolka nie działa:
https://photos.app.goo.gl/38uZSx9jg7DrgUPg6

Znalazłem jeszcze trzeci przerywacz. Przerywa w dobrej częstotliwości i nawet próbuje zapalić kontrolkę ale strasznie słabo mu idzie: https://photos.app.goo.gl/ycHpgHt1km8NUB768

Jakie macie sugestie?
Tego mechanicznego przerywacza chyba nie ma jak przyspieszyć.
Polecacie jakiś inny z internetów.

Dzięki za sugestie.
M

mimuka / 2020-04-14 20:49:25 /


Drugi dla LEDów, jak wynika z oznaczenia na nim. Może i trzeci dla LEDów projektowany, albo choć dla kontrolki LEDowej i dlatego tak się zachowują przy zwyklych żarówkach. Może.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-14 22:51:16 /


ja kupowałem w IC według tego co pokazał katalog i było ok. np. K05W004AKN

Meits Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-14 23:49:16 /


Cześć.
Kupiłem taki sam przerywacz. Efekt jest taki sam jak na jednym z poprzednich: kontrolka kierunkowskazów zapala się wolno i bardzo słabo.
Czy to możliwe że w układzie jest gdzieś jakiś kondensator? Albo z czego to może wynikać.
Jakieś inne pomysły?

M

mimuka / 2020-04-16 20:35:58 /


Dobra. Nie mam siły.
Założyłem oryginał. Działa dostojnie i dokładnie :-)
Jaki ktoś ma jeszcze jakieś pomysły gdzie leży problem nie współdziałania układu kierunkowskazów z nowymi przerywaczami - dajcie znać.

Pozdr
Michał

mimuka / 2020-04-19 10:40:48 /


Co do przypadku Konrada miałem swego czasu identycznie, u mnie ta zworka po prostu już straciła sprężystość i stykała w długich odstępach i na dłużej a przynajmniej tak mi się wydaje w oględzinach organoleptycznych. Tam przynajmniej w mk3 jest płytka z jakimś układem scalonym gdy montowałem na próbę od innych aut to działało ale bardzo krótko bo momentalnie się przegrzewały

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-04-19 12:11:39 /


Hej

Sugerujesz że oryginał od MK3 by zadziałał?
Kupiłem już jeden przerywacz z Inter Cars który polecał meits. Ale u mnie nie dało to efektu. Kontrolka kierunkowskazów ledwo się zapalała.
M

mimuka / 2020-04-20 08:52:17 /


Głupie, ale tak mi przyszło do głowy. Może masz jakies za mocne żarówki kierunkowskazów powkładane. Nie wiem czy takie coś jest możliwe, ale tak mi przyszło do głowy.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-20 08:53:48 /


pewnie masy gdzies nie ma :p

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-04-20 09:13:52 /


Dred z tą jedną żarówką od kontrolki też kombinowałem: zmieniłem na 5W, 3W, ledową - efekt taki sam na nieoryginalnych przerywaczach - albo bardzo słabe świecenie albo w przypadku żarówki ledowej - błyśnie raz po włączeniu kierunkowskazu i koniec.
Myślisz że żarówki w lampach nie halo?
m

mimuka / 2020-04-20 10:34:11 /


Ja mam od Chudera kupiony i śmiga już z 6 rok, mogę się z Tobą złapać i podmienić zobaczyć czy zabajgla jak należy

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-04-20 12:52:16 /


U mnie w Żółtym jest tak, że jak zapalę krótkie, to kontrolka mruga tylko przy lewoskręcie. W prawo jak włączę kierunek, to kontrolka nie działa, ale przerywacz słychać. Tylko u mnie z masami to problem jest na bank :-)

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-20 12:53:09 /


Aktualnie walczę z elektryką w pewnym Capri, w którym też i kierunki nie były sprawne. Kontrolka nie działała, a same kierunki czasem się włączały, a czasem tylko przerywacz brzęczał.



Przerywacz nieoryginalny i na niego padło pierwsze podejrzenie, zamieniłem więc na oryginał wyjęty z Granady. Nic to nie pomogło, więc zacząłem drążyć dalej i okazało się, że jakiś sprytny poprzednik zmodyfikował cały układ według jakiejś sobie tylko wiadomej wizji. Po przywróceniu obwodów do koncepcji fabrycznej wszystko śmiga jak malowane :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-27 15:59:12 /


Może alarm montował ;-)

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-27 16:23:39 /


I to chyba nie jeden :)

Konar / 2020-04-27 16:26:52 /