logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Pinto 2.2

Pinto 2.2

Nie wiem czy było ale może się komuś przyda opis w miarę budżetowego Pinto 2.2

Jarek / 2020-04-15 17:39:09 /


.

Jarek / 2020-04-15 17:53:16 /


Ledwo zerknąłem i już widzę 15000zł w częściach. Dla nas to nie w miarę budżetowe ;)

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-15 18:26:16 /


Dariusz ma rację, jak zwykle z resztą :) , ciekawe jaki jest przebieg krzywych momentu/mocy na podobnym set-upie góry między 2.2, a, jednak tańszym w wykonie, 2.1... To chyba podobnie słabe co moje obmyślania nad N/A Pinto 1.7 16V...

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-04-16 09:42:40 /


Tłoki:

https://www.summitracing.com/parts/cwa-4897772p/make/chrysler

Korbowody:

https://re5pect.pl/kute-korbowody-techno-5-do-ford-zetec-silver-top.html


Plus obróbka wału. To chyba wszystko co różni to od 2.1 w kosztach. Także do 15 000 zł do chyba daleko.

Jarek / 2020-04-16 11:27:22 /


Ale ale. Ja pisałem o budowaniu od zera bo taki padł temat "budżetowe pinto 2.2" a nie porównanie zbudowanego 2.1 do rozbudowania na 2.2
Nie masz gaźników, kolektora ssacego, wyczynowego aparatu zapłonowego, wałka rozrządu z przyległościami, dużych zaworów, prowadnic, obróbek itd :D

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-16 12:10:07 /


true, ale jaki jest w ogóle sens budować cokolwiek powyżej 2.0 kręcącego się powyżej 7k nie mając ostrzejszego wałka, odpowiedniego aparatu, większych kanałów, zaworów etc...

BTW
po co robić kute korby z "lanymi" tłokami? Tak pytam, bo się nie znam :)

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-04-16 12:22:37 /


Trefl żeby bezpiecznie wysoko kręcić.

Jarek / 2020-04-16 14:16:04 /


Żeby bezpiecznie wysoko kręcić wystarczy dobrze wyważyć zestaw, dać dobre śruby korbowodów.
Odpukać u mnie jeszcze się nic nie stało, a zdecydowanie nie szczędzę obrotów...

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-04-16 15:43:46 /


Właśnie to powiedziałeś, hehe. Teraz czekamy :)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-16 18:56:09 /


A wiecie że tłoki z rovera 4,0-4,6 pasują do pinto i mają 94mm? :D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-16 18:57:35 /


tłoki z diesla też mają 94 mm ;p

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-04-17 08:17:30 /


I proszę jakie nagle mamy możliwości :D

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-17 08:24:53 /


Dzięki Jacek, zgłaszam Twoją mowę nienawiści

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-04-17 09:39:59 /


Na pewno też wiele innych tłoków ma 94mm. Jaką mają wysokość kompresyjną?

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-04-17 09:40:40 /


ftp://ftp.capri.pl/user/mikeb4/Capri/how_to_power_tune_Ford_SOHC.pdf

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-04-17 09:49:05 /


94 mm to chyba tylko blok 200 wytrzyma.

Jarek / 2020-04-17 21:57:44 /


Mi się wydaje że rover ma sworzen 22mm a pinto 24,więc nie do końca pasują.

bon / 2020-04-19 00:45:03 /


A oryginalna uszczelka od 2,0 na tłoki od 2,9 siada o tak:

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-06-17 20:03:55 /


Bon, sworzeń pasuje tylko korby za krótkie ;)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-06-17 20:06:59 /


Jak dla mnie za grubo wychodzą te tłoki...

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-06-17 22:53:40 /


Tu pilniczkiem tam dremelkiem....

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-06-17 23:31:50 /


Skrajne tłoki wysunąłem w celu osiowego montażu uszczelki ;)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-06-17 23:38:08 /


czyli najpierw głowica a później korby ?

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-06-18 08:39:52 /


Tak.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-06-18 09:22:29 /


Tłoki od 2.9 mają być docelowo czy tylko do przymiarki?

Przemek S. Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-06-18 09:34:29 /


Raczej już tak zostanie ;)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-06-19 16:05:51 /


Moim zdaniem wklęsłe tłoki w N/A to bardzo kiepski pomysł:

https://www.enginelabs.com/engine-tech/quench-unlocking-performance-squished-between-the-piston-and-head/

Chłodnica terrano?

Przemek S. Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-06-20 08:22:46 /


Nie każdy silnik się buduje do wyczynów. Czasem chodzi tylko o to aby pod górkę podjechać ;)
Chłodnica Lexus.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-06-20 10:41:29 /


Jest jeszcze cała masa silników które komorę spalania mają właśnie w tłoku. Wypłaszczenie jej nie wniesie nic dobrego. Inne zaś mają komory klinowe. Tam także zagłębienie w denku ma konkretne zadanie; wprowadza potężne zawirowanie mieszanki w komorze tuż przed gmp. Wypukłe denka to głównie cecha doprężonych silników typu sferycznego lub półsferycznego.

W OHC tłok powinien wychodzić nieco ponad płaszczyznę bloku aby w GMP zbliżyć się na ile to możliwe do płaszczyzny głowicy. Wtedy właśnie zadziała efekt komory klinowej i to silnikowi wyjdzie in plus. Wypukłe tłoki mogą już wymagać lepszego paliwa.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-06-20 11:04:07 /


Silniki mające komorę w tłoku mają najczęściej płaskie głowice. Pinto ma dwie powierzchnie do tworzenia zawirowania (quench pady) i w tych miejscach tłok powinien być płaski, najlepiej żeby cały był płaski dla spotęgowania efektu i wyższego stopnia sprężania, bez konieczności drastycznego zmniejszania komory spalania. Wypukłe tłoki to inna historia.

Przemek S. Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-06-20 20:46:08 /


I właśnie dlatego tu poszły tłoki od 24v które z ogólnodostępnych są nieomalże płaskie a do tego jakościowo najlepsze i konstrukcyjnie najmocniejsze. W następnym silniku denka zostaną wytoczone na płasko i o tyle samo obniżę blok.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-06-21 05:59:05 /